Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
RedPassion schreef:Het moeilijke van dit topic is dat er allemaal rassen te vinden zijn met de Appaloosa kleur. Ik wil alleen taxeren waar ik verstand van heb, dus taxeer momenteel alleen wel eens in het New Forest topic. Hier lees ik mee omdat ik vooral geinteresseerd ben in Am. Appaloosas. Daar heb ik (nog) te weinig verstand van, en van alle andere rassen/soorten die voorbij komen kan ik helemaal niks nuttigs zeggen.
mirgino schreef:waarom niet??
wij hebben thuis vroeger een ponyclub gehad en onze dieren waren super makkelijk in de omgang en te rijden omdat ze veel gewend waren.
lijkt mij juist een pluspunt!
Neonlight schreef:RedPassion schreef:Het moeilijke van dit topic is dat er allemaal rassen te vinden zijn met de Appaloosa kleur. Ik wil alleen taxeren waar ik verstand van heb, dus taxeer momenteel alleen wel eens in het New Forest topic. Hier lees ik mee omdat ik vooral geinteresseerd ben in Am. Appaloosas. Daar heb ik (nog) te weinig verstand van, en van alle andere rassen/soorten die voorbij komen kan ik helemaal niks nuttigs zeggen.
Ach, dan zou je kunnen oefenen op mijn appies, staan op pagina 1. Merrie is 50% New Forester (Kantje's Ronaldo), hengst (daar als veulen, thans 3 jaar en goedgekeurd, zie profiel) is 75% New Forest (Lamento III x Kantje's Ronaldo). Merrie is momenteel drachtig van de duits goedgekeurde foresthengst Verdi.
Zo is er voor ieder iets te taxeren.
Chefke schreef:Hm, volg dit topic ook maar even. Om toch een beeld van de prijzen te krijgen. Mag ik vragen waar julie op letten bij het taxeren?
Ik let voornamelijk op leeftijd, karakter en niveau. De prijzen bij de welshjes liggen dus ook heel anders dan bij een appaloosa.
mirgino schreef:Magica schreef:Mijn lease merrie heeft voor zover ik weet geen papieren of iets dergeiljks maar toch zit ze rond de 2500 euro?
dat vind ik iets aan de hoge kant.
maar zo`n 1500 euro zal ze vast op moeten brengen.
en bij een super mak dier zal de prijs nog iets hoger liggen.