minst favoriete rassen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: minst favoriete rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 16:54

zooo hee wat een stom topic!! alee paardjes zijn tog leuk ?
iedereen heeft een andere smaak!
maar een echte paarden gek houd van alle paarden!!
srry mijn meining

Tsummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 17:05

ik vind alle paarden wel leuk de meest leuke vind ik

fjord
ijslander
shetlander
fries
tinkers
haflingers
dat waren se *LOL*

Pexluvah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 09:46

Ik vind het niet zo van het ras afhangen.. Vork
Er zijn pony's van 'n bepaald soort ras über, en sommigen zijn gewoon niet zo mooi Ach gut

joske_vuran

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 12:40

jasmintjhu schreef:
1:fjord gewoon geen uitstraling en er zit echt niks in

Dit ben ik ZOOOO NIET met je eens!!!
Fjorden zijn geweldig! Ze hebben echt wel uitstraling! Kijk maar eens op PP op http://www.fjordenwereld.nl! Er zijn ook genoeg fjorden die hoog lopen op wedstrijd niveau! Kijk maar eens naar guusje(Z2), morris(Z2), kunar(Z1dress, Z springen), penny(M2), taco(M2) enz..
Ik heb zelf ook een fjord (van nu 5 jaar) en rijd er sinds 2 weken L2 dressuur mee en al meteen 4 wp in twee proeven! En springen kan hij ook als de beste!
Sommige fjorden zit idd niet veel in.. maar dat heb je ook met arabieren, kwpn'ers enz.

Mijn mening Knipoog

O ja, en mijn mening over de minste rassen: die zijn er niet! van ieder ras zijn betere en minder goede paarden!

Eowyn3003

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 12:59

jasmintjhu schreef:
2:tinker ik hoed niet van zulke slome paarden
3:haflinger/ijslander te sloom en geen uitstraling

Nou ja, zeg! Ik vind dat je dat ook maar per paard moet bekijken hoor!!! Er zijn ook best wel snelle tinkers hoor...
Nou ja mijn top 3 is: 1 geen enkele
2 geen enkele
3geen enkele
Elk paard of elke pony heeft zijn minder goede en goede kantjes, ik vin niet dat je op ras moet beoordelen!

mcrielaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 16:03

Eowyn3003 schreef:
jasmintjhu schreef:
2:tinker ik hoed niet van zulke slome paarden
3:haflinger/ijslander te sloom en geen uitstraling

Nou ja, zeg! Ik vind dat je dat ook maar per paard moet bekijken hoor!!! Er zijn ook best wel snelle tinkers hoor...
Nou ja mijn top 3 is: 1 geen enkele
2 geen enkele
3geen enkele
Elk paard of elke pony heeft zijn minder goede en goede kantjes, ik vin niet dat je op ras moet beoordelen!

Ik vind dat van jasmintjhu ook maar rare redenen.. Slapen
Als een paard niet je favoriet is, omdat je ze niet mooi vind, dat is een ander verhaal. Maar een Fjord, zit daar niks in?? Zoals eerder genoemd zijn er genoeg Fjorden die behoorlijk hoog in de Dressuur kunnen komen, en soms kunnen ze ook best een parcoursje springen. En een IJslander sloom?? Waarom denk je dat deze pony's vaak niet zo geschikt zijn voor kleine kinderen, omdat ze zo vurig zijn.
En ik vind zowiezo dat je een paard zo sloom kan maken als je zelf wilt, dat heeft maar heeeel weinig met het ras te maken.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 16:34

Kwestie van smaak, heeft niks met de kwaliteiten van de paarden te maken. sommige paarden kunnen niet bieden wat iemand verlangd, maar wel precies wat een ander verlangd.

Je mag best een voorkeur uitspreken. Je kunt toch ook zeggen wat je lievelingskleur is of welke auto je het mooist vind?
dus ook welke kleur je zelf niet mooi vindt en welke auto je niet aantrekt.

En paarden dus.
Deze zou ik zelf nooit willen hebben (maar dat wil niet zeggen dat er wat aan mankeerd)
1 KWPN
2 Fjord
3 Amerikaanse rassen

Wist je trouwens dat je smaak vaak veranderd door de jaren heen? Lees je lijstje over tien jaar nog eens terug!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 18:09

Haflingers.. Dat karakter... Misselijk

(Oke, da's duidelijk Clown )

Er zullen ook best geweldig lieve schattige Haflingers zijn, maar mijn ras is het niet Haha!

Verder heb ik niet een ''minst favoriet ras''.

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 18:27

Amethyst schreef:
Haflingers.. Dat karakter... Misselijk

(Oke, da's duidelijk Clown )

Er zullen ook best geweldig lieve schattige Haflingers zijn, maar mijn ras is het niet Haha!

Verder heb ik niet een ''minst favoriet ras''.

Haha, wat is er met het karakter van Haflingers als ik het vragen mag dan..? Tong uitsteken

_ronald_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 19:06

mijn minste rassen da is nie zo moeilijk.
dat zijn

1:kwpn
2:kwpn
3:kwpn

de gene die ik ken van dit ras hebben altijd wat schrikken al als je voor hun stal langs loopt en dat soort dingen. geef mij maar gewoon en koudbloedje zoals mijn eigen paardje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 07:56

Er zijn geen minder leuke rassen!

Alle rassen hebben wel wat.
Ik heb zelf een kwpn'er maar ik vind lang niet alle kwpn'ers leuk!
Heb een jaar op een erg apparte fries gereden, maar er ziten ook echt minder apparte tussen!
Op mijn vorige werk begeleide ik buitenritten op een erg stoere haflinger maar er stonden ook super vervelende haflingertjes tussen!
Zo kan ik nog wel eventjes doorgaan!
Ieder ras heeft wel wat, mindere en goede kanten!
Iedereen zijn keuze!

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 08:26

krijg je geen ruzies van dit soort topics? Haha! haha, in ieder geval

1. haflingers. ik vind ze lelijk (meeste) en vind ze niks hebben.
2. tinkers. vind ze wel heel mooi, tenminste sommige, er zijn ookveel lelijke. maaris gewoon niet mijn ras.
3. fries. ook omdat ze gewoon niks hebben. vind ze ook niet mooi. ze showen niet. lopen gewoon zo, maar vind ik geen showen. bovendien vind ik de bouw ook niks. alleen hals is mooi.

ben benieuwd of ik boze reacties krijg Vingers aflikken

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 16:15

Manuutje1990 schreef:
Haha, wat is er met het karakter van Haflingers als ik het vragen mag dan..? Tong uitsteken

Ze zijn lomp, eigenwijs, koppig, niet voor rede vatbaar, irritant, etcetera...

Maar da's mijn persoonlijke mening Clown

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 16:38

Amethyst schreef:
Manuutje1990 schreef:

Ze zijn lomp, eigenwijs, koppig, niet voor rede vatbaar, irritant, etcetera...

Maar da's mijn persoonlijke mening Clown

Whahaha lomp?? Haha! Wat vind je dan wel niet van mijn paard.. Tong uitsteken (Trekpaard) En dat ze eigenwijs en koppig kunnen zijn dat is soms idd wel zo.. Tong uitsteken Daar moet je van houden, ik vind het wel grappig en leuk, maar het moet wel een werkwillig dier zijn, niet zo dat je niet op ze kan rekenen op een wedstrijd ofzo. En irritant dat vind ik eigenlijk wel grappig klinken.. Haha! Dan moet ik meteen aan mijn eerste pony-tje denken, een Shetlander/vuilnisbak, die was echt verschrikkelijk irritant, maar het was een echte lol-pony.. Tong uitsteken

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 20:45

elinax21 schreef:
krijg je geen ruzies van dit soort topics? Haha! haha, in ieder geval

1. haflingers. ik vind ze lelijk (meeste) en vind ze niks hebben.
2. tinkers. vind ze wel heel mooi, tenminste sommige, er zijn ookveel lelijke. maaris gewoon niet mijn ras.
3. fries. ook omdat ze gewoon niks hebben. vind ze ook niet mooi. ze showen niet. lopen gewoon zo, maar vind ik geen showen. bovendien vind ik de bouw ook niks. alleen hals is mooi.

ben benieuwd of ik boze reacties krijg Vingers aflikken

Dit is niet waar Knipoog Moet je friezen eens zien showen joh! Waarom denk je dat ze heel goed voor de sjees etc. zijn gefokt? Ze showen juist ! (dan heb ik het niet over álle friezen, hoor Knipoog) Hangt er vanaf hoe ze gefokt zijn. Ga maar eens naar een (hengsten)keuring!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 20:57

En waarom zou een paard moeten showen? Is een paard of wat hij presteert op zichzelf al niet mooi genoeg? Je hebt het nu precies over het probleem van tegenwoordig. Het moet spetteren, of het rijkunstig correct is, of het paard wel in balans is, zuivere gangen toont etc, schijnt niet meer belangrijk te zijn. Welk modern paard kan nog een fatsoenlijke stap laten zien in de dressuurring? Weinig, maar showen doen ze wel en dat telt , hè. Jammer hoor, dat men tegenwoordig zo kijkt. Jee, wat klink ik nu als een ouwe knar. Nou ja, dat ben ik ook wel een beetje. Ik vind een bepaald type paard mooi en ander types niet, maar dat showen...dat vind ik juist lelijk (zie ook mijn lijstje minst favo rassen : Amerikaanse...want alleen maar show)
Maar goed, ieder zijn mening.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 21:02

Hoezo zijn Amerikaanse paarden alleen maar show Verward

jessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 23:12

klaasjuhhh schreef:
Hoezo zijn Amerikaanse paarden alleen maar show Verward

Is toch wat met die Amerikanen...

Hier nog een die niet normaal kan doen, voormalig wilde Mustang onder het zadel tijdens endurancewedstrijd:

Afbeelding

Haha! Haha!

Ontopic:

Vroeger ( Cool ) had ik ook favoriete en minst favoriete rassen... Intussen ben ik erachter dat het ras me eigenlijk niets uitmaakt, maar bepaalde kwaliteiten wel.

Ik hou bijvoorbeeld van paarden met correcte, opvallende gangen. En dan bedoel ik geen "showerige" gangen, maar echt goede gangen. Verder zoek ik altijd paarden uit die graag met je willen werken. Dat hoeft niet te betekenen dat ze doodbraaf zijn, maar wel dat ze enthousiast kunnen raken als je met ze aan de slag gaat.

Zelf heb ik al jaren een Fjord, maar heb vroeger ook gewerkt met Dravers, Groningers, Arabieren. Nu ben ik bezig met een KWPN-er van een stalgenoot. Al deze paarden hebben iets bijzonders en zijn leuk om mee om te gaan Lachen

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 07:46

[/quote]
Dit is niet waar Knipoog Moet je friezen eens zien showen joh! Waarom denk je dat ze heel goed voor de sjees etc. zijn gefokt? Ze showen juist ! (dan heb ik het niet over álle friezen, hoor Knipoog) Hangt er vanaf hoe ze gefokt zijn. Ga maar eens naar een (hengsten)keuring![/quote]

kijk..dat bedoel ik dus met...ze lopen gewoon zo..ze zijn er op gefokt dat ze met de benen hoog lopen. dit is geen showen. het lijkt er alleen op. showen is als een paard helemnaal trots en hoog gaat lopen. heeft meer te maken met uitstraling. niet alleen koppie en benen mooi de lucht in.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 07:48

Lusitana schreef:
En waarom zou een paard moeten showen? Is een paard of wat hij presteert op zichzelf al niet mooi genoeg? Je hebt het nu precies over het probleem van tegenwoordig. Het moet spetteren, of het rijkunstig correct is, of het paard wel in balans is, zuivere gangen toont etc, schijnt niet meer belangrijk te zijn. Welk modern paard kan nog een fatsoenlijke stap laten zien in de dressuurring? Weinig, maar showen doen ze wel en dat telt , hè. Jammer hoor, dat men tegenwoordig zo kijkt. Jee, wat klink ik nu als een ouwe knar. Nou ja, dat ben ik ook wel een beetje. Ik vind een bepaald type paard mooi en ander types niet, maar dat showen...dat vind ik juist lelijk (zie ook mijn lijstje minst favo rassen : Amerikaanse...want alleen maar show)

het hoeft van mij echt niet allemaal te spetteren. ik zeg alleen dat ikdit persoonlijk wel mooi vind. wordt toch naar mening gevraagd?

Mariekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 09:58

Ik ben het eens met Jessy, het maakt niet uit wat voor ras je hebt, het gaat om het paard zelf. In ieder ras heb je mooie en minder mooie paarden, leuke en minder leuke paarden etc. Het ligt er ook maar net wat voor ervaring je hebt met bepaalde rassen. Knipoog Een paard moet in ieder geval correct gebouwd zijn.

pink_unicorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 10:46

KindnessM schreef:
k kan niet zeggen wat mijn minst favo ras is... ik denk dat je het meer per paard moet bekijken

Jah precies,
je moet een bepaald ras niet meer in een hokje stoppen.
want je heb van elk ras de mooiere en lelijke.
De fjorden en haflingers worden tegenwoordig ook groot en slank
gefokt,inplaats klein en dik.
Er wordt tegenwoordig heel erg doelbewust gefokt.

kan dus alleen zeggen welke rassen ik het mooiste vind en dat is:
*fries
*fjord
*haflinger
*Trekpaard
*tinker
*shire

Groetjes Nicole

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 12:13

Lusitana schreef:

Hier ben ik het helemaal mee eens. Ook moet tegenwoordig alles op de sport gefokt zijn. Ik hoor vaak genoeg "Dat is geen mooi sportpaard", moet dat dan? En net alsof je met bijvoorbeeld een koudbloed niet de sport in kan. De springsport word lastig, maar dressuur kan wel degelijk! Ik ken genoeg Fjorden die Z lopen, en ook Trekpaarden kunnen veel meer in de Dressuur dan veel mensen denken. En natuurlijk zijn koudbloeden ook erg geschikt voor de aangespannen sport. En koudbloeden kunnen best springen, ik ken een Belg die zo een parcours springt waar alles op een meter staat! dat moet je natuurlijk niet elke dag doen, maar ze kan het wel, en daar gaat het om.
En ook Haflingers, het zijn tegenwoordig net voskleurige New Forest pony's.. Verward Ik vind de ouderwetse ronde, kleine Haflinger met korte sterke benen en brede borst veel mooier! *LOL* En dat geld voor nog veel meer rassen.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 12:50

uuuh jongens, Slapen schiet niet op sit hea? Gaan jullie weer leuke fototjes plaatsen over ander peerden die andere helemaal niet mooi vinden..... Jeejzjz stop deze discussie het heeft echt gewoon geen zin

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 14:15

1. Akhal Teke (vind ik gwn niet mooi)
2. Arabier (veel te nerveus, vind ze wle mooi om naar te kijken)
3. KWPN (vidn ze ook niet mooi)