Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

jasmintjhu schreef:1:fjord gewoon geen uitstraling en er zit echt niks in
jasmintjhu schreef:1:fjord gewoon geen uitstraling en er zit echt niks in
2:tinker ik hoed niet van zulke slome paarden
3:haflinger/ijslander te sloom en geen uitstraling
Eowyn3003 schreef:jasmintjhu schreef:1:fjord gewoon geen uitstraling en er zit echt niks in
2:tinker ik hoed niet van zulke slome paarden
3:haflinger/ijslander te sloom en geen uitstraling
Nou ja, zeg! Ik vind dat je dat ook maar per paard moet bekijken hoor!!! Er zijn ook best wel snelle tinkers hoor...
Nou ja mijn top 3 is: 1 geen enkele
2 geen enkele
3geen enkele
Elk paard of elke pony heeft zijn minder goede en goede kantjes, ik vin niet dat je op ras moet beoordelen!

)
Amethyst schreef:Haflingers.. Dat karakter...
(Oke, da's duidelijk)
Er zullen ook best geweldig lieve schattige Haflingers zijn, maar mijn ras is het niet
Verder heb ik niet een ''minst favoriet ras''.
haha, in ieder geval
Manuutje1990 schreef:Haha, wat is er met het karakter van Haflingers als ik het vragen mag dan..?
Amethyst schreef:Manuutje1990 schreef:Haha, wat is er met het karakter van Haflingers als ik het vragen mag dan..?
Ze zijn lomp, eigenwijs, koppig, niet voor rede vatbaar, irritant, etcetera...
Maar da's mijn persoonlijke mening
Wat vind je dan wel niet van mijn paard..
(Trekpaard) En dat ze eigenwijs en koppig kunnen zijn dat is soms idd wel zo..
Daar moet je van houden, ik vind het wel grappig en leuk, maar het moet wel een werkwillig dier zijn, niet zo dat je niet op ze kan rekenen op een wedstrijd ofzo. En irritant dat vind ik eigenlijk wel grappig klinken..
Dan moet ik meteen aan mijn eerste pony-tje denken, een Shetlander/vuilnisbak, die was echt verschrikkelijk irritant, maar het was een echte lol-pony..
elinax21 schreef:krijg je geen ruzies van dit soort topics?haha, in ieder geval
1. haflingers. ik vind ze lelijk (meeste) en vind ze niks hebben.
2. tinkers. vind ze wel heel mooi, tenminste sommige, er zijn ookveel lelijke. maaris gewoon niet mijn ras.
3. fries. ook omdat ze gewoon niks hebben. vind ze ook niet mooi. ze showen niet. lopen gewoon zo, maar vind ik geen showen. bovendien vind ik de bouw ook niks. alleen hals is mooi.
ben benieuwd of ik boze reacties krijg
Moet je friezen eens zien showen joh! Waarom denk je dat ze heel goed voor de sjees etc. zijn gefokt? Ze showen juist ! (dan heb ik het niet over álle friezen, hoor
) Hangt er vanaf hoe ze gefokt zijn. Ga maar eens naar een (hengsten)keuring!
klaasjuhhh schreef:Hoezo zijn Amerikaanse paarden alleen maar show

) had ik ook favoriete en minst favoriete rassen... Intussen ben ik erachter dat het ras me eigenlijk niets uitmaakt, maar bepaalde kwaliteiten wel.
Moet je friezen eens zien showen joh! Waarom denk je dat ze heel goed voor de sjees etc. zijn gefokt? Ze showen juist ! (dan heb ik het niet over álle friezen, hoor
) Hangt er vanaf hoe ze gefokt zijn. Ga maar eens naar een (hengsten)keuring![/quote]Lusitana schreef:En waarom zou een paard moeten showen? Is een paard of wat hij presteert op zichzelf al niet mooi genoeg? Je hebt het nu precies over het probleem van tegenwoordig. Het moet spetteren, of het rijkunstig correct is, of het paard wel in balans is, zuivere gangen toont etc, schijnt niet meer belangrijk te zijn. Welk modern paard kan nog een fatsoenlijke stap laten zien in de dressuurring? Weinig, maar showen doen ze wel en dat telt , hè. Jammer hoor, dat men tegenwoordig zo kijkt. Jee, wat klink ik nu als een ouwe knar. Nou ja, dat ben ik ook wel een beetje. Ik vind een bepaald type paard mooi en ander types niet, maar dat showen...dat vind ik juist lelijk (zie ook mijn lijstje minst favo rassen : Amerikaanse...want alleen maar show)
Maar goed, ieder zijn mening.
Een paard moet in ieder geval correct gebouwd zijn. KindnessM schreef:k kan niet zeggen wat mijn minst favo ras is... ik denk dat je het meer per paard moet bekijken
Lusitana schreef:En waarom zou een paard moeten showen? Is een paard of wat hij presteert op zichzelf al niet mooi genoeg? Je hebt het nu precies over het probleem van tegenwoordig. Het moet spetteren, of het rijkunstig correct is, of het paard wel in balans is, zuivere gangen toont etc, schijnt niet meer belangrijk te zijn. Welk modern paard kan nog een fatsoenlijke stap laten zien in de dressuurring? Weinig, maar showen doen ze wel en dat telt , hè. Jammer hoor, dat men tegenwoordig zo kijkt. Jee, wat klink ik nu als een ouwe knar. Nou ja, dat ben ik ook wel een beetje. Ik vind een bepaald type paard mooi en ander types niet, maar dat showen...dat vind ik juist lelijk (zie ook mijn lijstje minst favo rassen : Amerikaanse...want alleen maar show)
Maar goed, ieder zijn mening.
Ik vind de ouderwetse ronde, kleine Haflinger met korte sterke benen en brede borst veel mooier!
En dat geld voor nog veel meer rassen.
schiet niet op sit hea? Gaan jullie weer leuke fototjes plaatsen over ander peerden die andere helemaal niet mooi vinden..... Jeejzjz stop deze discussie het heeft echt gewoon geen zin