Konik-eigenaren, deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 20:03

gaaf dat je charly weer hebt! :D

Ze hebben inderdaad Wolfs manen gekortwiekt(niet erg netjes gedaan :')). Ik heb bij Wolf altijd getwijfeld om het eraf te halen of niet, zo'n boog is zo lekker praktisch vooral in de endurance. Alleen durfde ik het bij Wolf niet, bang dat iedereen haar dan voor fjord aan zou zien O:)
Bij Glowy twijfelde ik niet }>
Afbeelding

klaas30

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 20:18

Hoe was de laatste kijkdag?

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 14:06

Wow Lynn, dit staat echt super stoer! Vind ik echt heel mooi, sommige paarden kunnen dat zo goed hebben! En idd voor de enduracnce ook handiger.

Ja leuk hè dat hij terug is, blijft toch apart hoe dat soms kan lopen. Het is nog steeds een kleine dondersteen, oersterk en super dominant in de training. Heb ik nog een hele kluif aan, maar dat maakt het ook zo superleuk! :D Blij dat hij weer terug is bij mij. Het klikt alleen nog niet tussen Nero en Charly, Nero valt hem echt aan, en ze staan daarom ook uit elkaar. Het gedrag van Nero is behoorlijk extreem, nog nooit zo heftig gezien. Maar ja, nog even de tijd geven en hopen dat het dan wel wat beter gaat worden.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 14:07

Ik heb mij opgegeven voor de VD (Vrijheidsdressuur) Challenge met Nero op Equiday dit jaar, zouden jullie hier op willen stemmen?? Zou ik heel fijn vinden! Alvast heel erg bedankt! Dan hebben wij een kans om op te treden op Equiday en wat zou dat geweldig zijn!

http://equiday.nl/vrijheidsdressuur/index.php#Nadine

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 00:03

Gestemd op laptop en telefoon!

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-16 16:39

Dankjewel!! :)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 21:36

Van: wat een lef een sport coupe van clowy en wat een leuk filmpje van Wolf!
Nadine : leuk dat je shetje weer terug is! en er is op je gestemd, jij hoort daar gewoon te zijn met Nero !
Manuela: hoe was de kijkdag en nog wat gekocht?

Skylar is weer eens aan het verharen we zouden er een dekbed meekunnen vullen Wat komt er veel los!.Ook hij en zijn shet maatje vermaken zich prima tijdens de veel te natte stal dagen en als ze buiten zijn dan klieren ze wat af met elkaar, Echt heerlijk om naar te kijken :D
Ook hebben we hem weer eens opgemeten, en weer is hij gegroeid in de hoogte Maar ik vind hem vooral meer body gekregen hebben.Het slungelige is er af en meer in verhouding aan het komen . Eind juli is hij pas 2 jaar dus wie weet hoeveel hij er nog bij krijgt....ik hoop richting de 1.40 of iets meer best spannend maar we zullen het moeten afwachten. :):)
Ook hebben mijn dochtertje en skylie zo zij hem noemt best een bijzondere band toch echt heel lief om te zien....Ooit hoop ik dat ze op hem wilt en kan rijden het is echt zo een gaaf beestje!
Afbeelding
Afbeelding

Smoky is op het moment een beetje aan het klieren, ze heeft een nieuwe nog "complete" buurman, Je begrijpt dat zijn eigenaar er gelukkiger mee is dan ik... :x
Maar desondanks is ze toch ook weer leuk als vanouds!, hier zou dochter haar even opmeteren om te maken :D .....en liet ze geduldig borstels,rolmeters , winkelhaken ,kwasten en ringsleutels langs zich heen gaan...en dat alles voor een wortel, die dan ook in een hap verdween :+
(Zo snel dat er een verrast waar ist íe nou geroepen werd!)
Afbeelding

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 17:15

Hallo allemaal,
Ik ben helaas niet kunnen gaan. Onze dochter was ziek. En met een ziek kind ga je niet op pad.
Dus helaas geen foto's voor jullie.

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 12:30

Is er nog iemand op zoek naar een Konik? Kwam net een 10-jarig merrie tegen in een Facebookgroep (weet niet hoe ik de advertentie kan delen)

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 19:58

Heeii wij hebben er 2 bij ons te koop staan die staan op de facebook groep: Horse sale / paarden kopen en verkopen.

Mischien bedoelde je deze 2? Alleen zijn dit wel ruintjes.

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 23:08

Wat een frot weer is het toch de afgelopen dagen.. weken zelfs. Schijnt de zon, zit ik op t werk. Ben ik vrij, regent het! Hoe moet ik nu leuke foto's maken van mijn wannebe konik met baard?

Hij is overigens flink aan het verharen momenteel nu de dagen gelukkig weer wat langer worden. Ben weer benieuwd hoe Indah eruit ziet zonder teddyberen outfit. T lijkt wel een onesie van de primark :=

Zijn er hier toevallig ook mensen die naar equiday gaan?

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 11:45

Ik ben er sws op Equiday zoals elk jaar :) Ik ben niet door met de VD Challenge, maar dat geeft niks, is ook gewoon leuk om als bezoeker te gaan. In ieder geval bedankt voor het stemmen allemaal. En dit jaar is Silke Vallentin er ook en die wil ik natuurlijk niet missen.

Oh dat heb ik ook altijd, altijd supermooi weer als ik moet werken en slecht weer als ik vrij ben.
Wat weer een super mooie en schattige foto's Kwita! Wat zien de ponies er super goed uit. Hier beginnen ze ook alweer met verharen, alleen Charly meer dan Nero. Nero heeft wat problemen (kale plekken die ineens opduiken op hals en gezicht) dus al een paar DA bezoekjes verder en weet nog niet wat het nou is. :n

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 14:39

Joelle1996 schreef:
Heeii wij hebben er 2 bij ons te koop staan die staan op de facebook groep: Horse sale / paarden kopen en verkopen.

Mischien bedoelde je deze 2? Alleen zijn dit wel ruintjes.

Nee het was een merrie, en eentje. Maar ik zal eens kijken of ik die van jou kan vinden, altijd leuk om te neuzen!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 07:05

Nadine wat vervelend die plekjes, heeft het te maken met het warme weer en jeuk van het loskomen van de vacht (dat is het bij onze shet ).
indah:Binnen foto's maken is idd minder mooi we wachten gewoon af op de lente!

Hier is het ook zulk prut weer bah! ze wilden zelfs niet in de bak staan gisteren maar stonden bijna tegen de draad zo van laat me uit die bak!,Voor ons mag het mooie weer komen :D .
Ik ga niet teveel neuzen naar paarden , onze stal staat vol dus zou er ook een weg moeten .... en ik
kan ook niet kiezen wie... dus plaatjes spieken is geen optie ;)
Alhoewel ik dan wel zou kiezen voor een ruin ....(dat hengstje is echt zo irritant k heb het beestje al vaak verwenst). Het is de natuur en tja wat doe je daar tegen... :x
Laatst bijgewerkt door Animal op 07-03-16 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht op verzoek aangepast

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 01:51

Ik heb wel een foto van ze! Ze zijn nieuw op stal en ben zelf nog niet weze kijken maar ik ben echt super nieuwschierig!! Ik ga vandeweek snel kijken als ik vrij ben hihi. Ik vind konik pony's altijd zo mooi!

Afbeelding

Afbeelding

Ze heten suske en wiske en ik moet nog even gaan uitzoeken welke naam bij welke pony hoort haha.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 09:44

hee top welkom!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 11:01

Hier weer eens een paar plaatjes uit het foto boek van de jongste konik liefhebster.
Na zo een winter met veel nattigheid is het stalseizoen bij smoky duidelijk zichtbaar Dus nu ook de bak wat droger is word er weer volop gelongeerd.

Na eerst enkele opwarm rondjes is het tijd om de hindernissen op te zetten:
Afbeelding

Maar dan blijk je je zweep vergeten te hebbben,dus die moet je dan nog even pakken, Smoky denkt daar het hare van:
Afbeelding

(dat ziet er best uit als een gevaarlijke konik)

gelukkig heb ik ook deze foto:
Afbeelding

Dan kan het echte werk beginnen...
Afbeelding
Afbeelding

Smoky zou smoky niet zijn als ze ook gewoon een keer niet sprong en vol in de remmen ging:
Afbeelding

En wie het nu leuker vindt weet ik niet maar die 2 zijn echt dol op elkaar!.
Waar de Cap was.... Nou haar eerste capje is ze ontgroeid, binnen kort is ze jarig....dat is een mooi kado voor deze mini penny! ;)

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 20:33

Altijd leuk die foto's Kwita!! <3

Joelle, ben benieuwd naar je ervaring met de 2 paardjes

Met Kaiyo alles z'n gangetje, ben helaas nog steeds vrij weinig met hem bezig, waardoor hij af en toe een ongeleid projectiel wordt *\%/*

Afbeelding

Gelukkig kan hij soms ook nog normaal doen (hij lijkt hier mooi slank, maar hijs gewoon nog dik hoor :n)...

Afbeelding

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 21:05

Hihihi die pluk van Kaiyoo _O-

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 14:24

Lekker wild toch :')

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 04:36

Heerlijke foto's van zo een stuiterende punker!

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 12:37

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 20:07

Nu zie ik dat mijn reactie op jouw filmpje niet is geplaatst, maar wat is hij al groot weet je ongveer zijn eind grootte?

Hier had skylar het voorjaar in zijn hoofd en ontsnapte naar de weide, het is een echte Houdini want alle draden, 5 stuks waren toch echt nog heel. (En erover heen springen deed hij niet , hij ging er tussendoor zag ik :+ ). De meeste actie foto's waren helaas onscherp en bewogen maar wat kan hij showen en bewegen, dat heeft hij niet van mams.
Maar hoe dan ook hier zijn de plaatjes:

Eerst zo ver mogelijk snel wegdraven
Afbeelding
Dan briesend en snuivend iedereen achterlatend
Afbeelding
Hier trots en tevreden uitpuffend om zijn maag zo vol mogelijk te stoppen
Afbeelding
En smoky die had andere interesses...waar heeft ze nou toch dat lekkers....
Afbeelding

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:36

Haha die Skylar :=

Hier even wat Boots fotospam! Hij krijgt nu langzaamaan zijn zomervacht en heeft appeltjes op zijn billen! Ik ben zo verliefd op hem <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 20:26

Kwita, ik gok dat ie rond de 1,60 eindigd. Hij meet nu 1,52.

Had stiekem gehoopt dat ie bij 1,55 wel zou stoppen, maar hij is pas 2 en een half :')

Ik ben blij om te zien dat Boots er zo goed uitziet en hij het zo naar zijn zin heeft. :D