Mensen met een Vlaams paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

suuske

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 19:14

Zoals je op de foto ziet lekker lang. Maar als hij dikke manen heeft vind ik het persoonlijk niet mooi op handbreedte wordt zo springerig dan zou je ze ook moeten trekken (dunner maken) zodat ze mooi omlaag vallen

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:33

Vandaag heeft Qoke voor het eerst zijn Barefoot Cherokee opgehad. En hij vond het allemaal prima heeft er mee rondgestapt en gedraafd :D zo trots op mijn mannetje.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ziet er best stoer uit niet?

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 21:56

Jaaa en het is ook nog eens een fantastisch zadel ! :) (Heb 'm zelf ook )
Is deze helemaal zwart?

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 22:36

Heej knappe Qoke!! Haha hij kijkt alsof hij het al jááren doet :') Stoere vent :))
Dat zadel staat ook op mijn verlanglijstje voor Salvo!! <3

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 22:56

Jep is helemaal zwart ook zonder paardenhoofd.

Ja hij reageerde ook zo van uuuuh is dit alles uhm Oke vind het prima, liep er ook zo mee weg geen bok geen angst gewoon helemaal relaxed.

Ben zelf ook helemaal verkocht het is echt een heerlijk zadel. Rij er nu ook mee op een merens van een vriendin. Zit echt heerlijk. En ik vind het hem ook wel stoer staan ;D

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 10:52

*tromgeroffel* Salvo staat sinds afgelopen donderdag na een tijdje apart te hebben gestaan omdat hij ziek was, weer bij de kudde (8 tweejarigen) en het gaat helemaal super. Hij staat bij de groep, krauwt met de andere paarden, graast hoofd aan hoofd met de andere paarden, blijft uit zichzelf bij de groep staan, ligt tussen de anderen te slapen, kortom hij hoort er nu helemaal bij! Ik ben zo blij!! *\o/* Nu kan ik er weliswaar minder mee aan de slag, maar hij staat wel op de beste plek nu hij nog zo jong is, en dat is ook een heerlijk gevoel na dat getob van de afgelopen tijd... :j

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:35

Dat is idd wel super voor hem. En hij wordt wel opgevoed door de anderen. Tenminste Suus deelt ook vaak rake klappen uit aan Qoke als hij haar verveelt.

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 19:08

Oh dat is fijn zeg, weer een zorg minder. Heerlijk dat hij lekker bij de groep hoort :)

Kingie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 10:49

Wat stoer zeg Qoke met zadel! Hij ziet er niet heel onder de indruk uit haha, heerlijk die koele paarden.

Wat fijn dat Salvo zo goed in de groep staat!

Leo gaat alweer een stuk beter gelukkig :j Gister hebben we weer een rondje over de weg gestapt en een klein stukje gedraafd en hij liep bijna helemaal goed. Hij lijkt er sowieso niet echt last van te hebben want hij loopt heel blij, dus dat is wel fijn. Maar we doen gewoon lekker rustig aan.

Over de manen, ik vind lang heel mooi staan bij leo, maar het ligt ook een beetje aan het paard. Je kan het altijd kort knippen en dan weer aan laten groeien als je het toch niet mooi vind.

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:33

@Kingie: Blij dat het met Leo nu weer beter gaat!
Tja, die manen... Vorige week met die twee extreem warme dagen was het onder die dikke bos manen zo ontzettend heet... Ik heb er toen maar een paar vlechten in gemaakt, zodat hij een beetje kon opdrogen en afkoelen. Bovendien is het onderste gedeelte erg dood en dunnig, nog oude veulenmaantjes zeg maar. 'T is ook donkerder als de rest, dus het ziet er nu niet zo mooi uit én het is nog eens heel warm voor hem.
Twijfel twijfel twijfel.... :)

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 14:18

Hoihoi!!
Hoe is het met iedereen en de paardjes?

Hier is alles super! Salvo staat heerlijk in de kudde van de 'zomer' :Y) te genieten, dus ik ben niet meer met hem bezig geweest... Hij heeft een maatje, en heeft het super naar zijn zin. Van de 9 paarden is hij nummer 9 in de rangorde, maar dat liever als er compleet buiten natuurlijk ;)

Kingie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 18:18

Goed hoor! Leo is nog niet helemaal goed maar het gaat zeker de goede kant op. Hij is vandaag naar de hoefsmid geweest dus dat ziet er weer keurig uit haha.

Ja precies, ook al staan ze in de laagste rang van de kudde hebben ze vaak alsnog een maatje en daar gaat het om. Lekker hoor.

Hebben die van jullie ook zo'n last van de warmte? Ik merk het toch sowieso met de 'trekpaarden'' hier op stal dat ze het sneller warm hebben dan gewone paarden. Als het overdag erg warm is staat leo toch vaak een beetje te zweten.

En je kan de manen er altijd afhalen toch? Weet je gelijk hoe het staat en wat je leuker vind staan, en het groeit toch wel weer aan.

Mijn fries had verleden jaar de helft van haar manen afgeschuurd(exceem, heb nu gelukkig spul van de dierenarts dat wel werkt), heb het toen zo kort geknipt dat het in een boogje stond en nu is het alweer aan het aangroeien. Er zijn altijd wel mensen die het niks vinden, maar de meesten waren heel enthousiast.

daniella46

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 14:11

Nog wat foto's van naldo nu het eindelijk mooi weer is!

Afbeelding

Afbeelding

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 17:20

Soo Naldo ziet er goed uit. Hoe oud is Naldo?

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 14:24

@Daniella: Naldo ziet er goed uit zeg! Groot hoofd ook zo naast jou haha :D

Gisteren weer even bij Salvo geweest, en ineens viel het me op dat het echte veulen-zijn er af aan het gaan is, hij is nu echt een jaarling-slungel! Tikt bij bijna iedere stap met zijn achtervoeten zijn voorvoeten aan enzo.. En hij is ook weer een stukje gegroeid, ik denk dat hij nu ongeveer 1,60m is... Ik had de hoop dat hij 1,85m zou worden, maar ik vermoed dat hij dat niet gaat halen. Denk dat ik al in mn handjes kan klappen als hij de 1,75m haalt. Maar ja, wie weet wat hij nog gaat doen, hij is natuurlijk nu nog maar net een jaar...
Trouwens ook met mn telefoon nog wat foto's gemaakt, ze zijn alleen wel van beroerde kwaliteit, zowel de foto's als de fotograaf haha
Speknek!
Afbeelding

Standfoto... Enne, is dat een lekker kontje of niet? *D
Afbeelding

Ieieie hoofdloos paard!! Let trouwens op rechtsachter, daar kun je zien dat hij af en toe nog steeds overkoot gaat staan...
Afbeelding

Lenig :j
Afbeelding

Hoe is het verder met jullie paarden?

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 11:57

So hey die is idd veulen af. Maak je niet druk Qoke is van z'n 2 de tot 3de 5cm gegroeid. Dus lan nog em mijn da zei day als je ze regelmatig brokken geeft de groei er t beste uithaald. Hij ziet er wel goed uit

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 20:07

Hallo allemaal,
Hoe is het met de paardjes??
Qoke loopt sinds twee weken onder het zadel. Heb er nu 2x op gezeten en wat was ie braaf.
Afbeelding ja weet ook niet meer wat ik hier zeg :+

Afbeelding

Zoooo trots op mijn ventje, voor meer foto's kunnen jullie kijken
[RT-HAW] Qoke mijn kanjer voo het eerst onder de man en uhm vrouw ik heb voor het eerst een topic gemaakt over ons :oo .Vind het best spannend hopelijk is bokt een beetje lief voor ons.

esthie70

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 22:36

wat gaaf suuske! Dit gaat best goed komen! Nico gaat ff wat minder, heb door ziekte 2 maanden niks gedaan. Dus hij heeft lekker z'n buik volgevreten in de wei. Hij heeft ook een poosje alleen gestaan doordat z'n weide genoot wegging. Daar werd hij niet vrolijk van, wat was hij lastig! Nu staat hij sinds een week weer bij 2 pony's en het gaat steeds beter met hem hij wordt weer wat rustiger. Heb wel ontdekt dat het een super springer is want hij springt steeds over de heining heen, zeker niet de bedoeling!! Heb nu maar het draad een stuk hoger gemaakt en hoop dat hij het niet meer doet. De"stalbaas" heeft ook de spullen besteld om er stroom op te zetten want dat stond er op die kant waar hij nu staat niet op. Daar heeft hij wel ontzag voor dus hoop dat dat helpt... Ik hoop dat ik over een week of 2 weer kan beginnen met rijden (moet een ander hoofdstel bestellen want hij heeft m'n andere gesloopt!) ben wel benieuwd hoe dat gaat want hij staakte nogal veel en deed echt niks een paar maanden terug dus hoop dat rust hem goed heeft gedaan.

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 23:26

Nou dan is Nico ook lekker op dreef. Over de omheining springen }> hoofdstel slopen. Het kunnen idd boefjes zijn. Maar met stroom zal hij het wel laten. Qoke blijft ook echt wel uit de buurt van stroom.
Idd hopen dat het rijden na deze pauze weer beter gaat.

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 12:36

Wat is het rustig in dit topic tegenwoordig! Hoe is het met jullie en de paardjes?

Ik vroeg me af of jullie ook bericht hebben gekregen dat er een nieuwe dekhengst voor het Duitse koudbloeden stamboek bij is gekomen?

Citaat:
De Vlaams Paard hengst "Rick van Belle" werd afgelopen zaterdag goedgekeurd als dekhengst en tevens "Siegerhengst" op de grootste koudbloedhengstenkeuring van Duitsland (Krumke).

Rick van Belle (eig. familie zum Berge, Bad Fallingbostel, Duitsland) is een fokproduct van Rieck's Marcus T x Jazzman's Duchesse.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Ik ben benieuwd wat jullie van hem vinden en of jullie een merrie eventueel door hem zouden laten dekken... Persoonlijk viel mij wel op dat zijn achterbenen steeds een heel eind onder de massa uit staan :\

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 14:17

Ik kende de hengst niet, maar hij is wel heel mooi. Wat achterbenen betreft tja ik denk dat dit zijn voorbreng pose is. Ik kan Qoke ook zo laten staan maar normaal staat hij niet zo. Heb ook nog een foto gezien van hem als veulen boh wat was hij toen ook al mooi. Als ik een merrie had misschien maar ik heb mijn handjes vol aan Qoke.

Met Qoke is alles prima weer een teddy aan het worden. Verder gaat het rijden ook goed rij nu meestal met hem buiten. Sinds 2 weken ook in galop :D. Wel nog niet meer dan 30minuten.

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 14:58

Zohee die gaat lekker dan! Is hij ook zo lekker cool buiten? Salvo vind alleen andere paarden eng. Landbouwvoertuigen, en bushokjes ziet hij volgens mij niet eens... Iedere graspol is daarentegen dan wel weer onweerstaanbaar haha :')
Ik ben wel ontzettend nieuwsgierig hoe hij is onder het zadel!! Is hij goed voorwaarts? Meer 'go' als 'ho' zeg maar? Hoe voelen de bewegingen? Net zo gaaf en relaxed als ze eruit zien?? Is hij sensibel? Of heb je aardig kracht nodig? Leert hij vlot?

En lekker hé die teddyvacht <3 Ruikt ook weer ze lekker fris en naar paard enzo.. Of is het raar om aan je paard te ruiken? :o

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 16:18

Ik vind het een prachtige hengst! Wat een uitdrukking. Leuk om te kruisen met een shire-merrie :D

Leanne hoe oud is Salvo nu? Je bent nog lang niet aan rijden toe toch, of heb ik het mis??
Ik ken je gevoel wel hoor, heb mijn shire gekocht toen hij 2,5 was. Hij is nu ruim 4 maar zit er nog steeds niet op. Denk wel vaak over hoe het zou zijn om lekker met 'm door de bossen te rijden. Dromen mag :)

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 16:52

Qoke is goed voorwaarts maar goed terug te nemen rij met dubbelgebroken watertrensje.
Hij kijkt overal naar maar gaat ook wel overal langs tractor, auto, brommers, wielrenners is allemaal niet eng. Driewielers en kinderfietsjes soms wel als hij schrikt springt hij meestal linksom naar achteren of 3 passen draf.
Hij rijdt heel lekker heel licht in de mond licht aan de hulpen ik rij hem als het waren op stem.
Draf is heel ruim hij gooit wel hoog op en heeft nog niet altijd evenveel balans dus soms wel moeilijk met zitten.
Galop is ook heel ruim en veel sprong. En hij loopt zo ongeveer van nature aan de teugel. Dus ben helemaal trots op mijn vent.
Volgend jaar wat meer aan dressuur werken maar het weer zit niet mee en heb geen bak om in te rijden. Vandaar het buiten rijden.

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 17:44

@jennOdv: Salvo is nu 1,5 jaar, dus ik kan hem voorlopig nog niet rijden haha Maar we zijn bezig met Parelli, lekker op het gemakje, hij pikt het allemaal heel gemakkelijk op!
Ik was alleen supernieuwsgierig hoe een Vlaam zou zitten :o Daar kan ik alleen nog maar van dromen voorlopig haha Als ik Salvo soms zie lopen, dan moet dat volgens mij heel gaaf aanvoelen als ik daar ooit op zit! :j