wie heeft er nog meer een ezel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 10:30

nanette1 schreef:
Sjee fiffill hij lijkt net een oud mannetje _O- Rommy komy nooit zo raar op de foto's _O- best jammer....

Je wilt niet weten wat voor achterlijke foto's ik allemaal heb.... het lijkt wel alsof ze niet anders op de foto kunnen... :roll:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en dat is nog maar een kleine selectie.... zucht...... ik heb het al lang geleden opgegeven :')

Jason heeft geen raar gebit, hij mist gewoon een (stuk) voortand. :j Is er wss uitgeschopt door Keji, die deed niet altijd even lief tegen hem. :=

Over lama's gesproken........ die hebben wij ook :j
Afbeelding

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 10:33

Morrie schreef:
tessyke schreef:
haha die typische ingnoring days :')

Nono heeft me 3dagen niet aangekeken (letterlijk) toen de paardentadarts een dop van een tand had gehaald bij hem.Ik deed niets O:) , had hem alleen maar in de houdgreep

Barbara had hem na afloop getroost met een appel en zij was echt de queen voor Nono.... <3

Dat ken ik :') ik heb Jason naar z'n castratie gebracht omdat hij met niemand anders mee durfde (als hij het busje van de DA ziet rent hij al naar achter :+ ) en ik mocht hem twee dagen niet aaien... daarna gelukkig weer wel, maar blij was hij niet met me....

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 10:43

_O- Fiffill je hebt wel bijzondere dieren de eerste vind ik erg leuk :D Je lama-foto is ook zeer goed!

Rommy is ook wel eens boos op mij :') Dan geef ik een ander zomaar aandacht dan is hij tot in zijn diepste beledigd _O- Of toen ik zomaar een stuk van zijn staartje af had geknipt toen was hij ook zeer beledigd, of zijn manen in blokjes had geknipt. Toen keek hij me ook aan alssof ik een volslagen idioot was en ging als een gek schuren :o

Fenrir

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 10:44

Haha arme Rommy :') ik vind hem echt leuk, hij heeft zo'n leuk koppie.

Die van ons zijn gewoon een beetje maf...prettig gestoord :+ maar wel leuk. Ezels zijn gewoon geweldig. :j

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 10:52

Ja, Rommy is echt leuk :D Met zijn babyhoofd :') Het enige wat een beetje vervelend is dat hij noggal dominant is(naar anderen bij mij laat hij t wel) en mega 1kennig...

Ezels zijn echt geweldig, mijn dikste vriend :D

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 10:58

Ha ha, leuke foto's.
Volgens mij is het kenmerk van een ezel dat ze prettig gestoord zijn en dat maakt ze voor mij zo leuk.
Die van mij hebben ook echt humor. :D

Afbeelding

Afbeelding

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 11:05

Wat stoer Suusje!!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 11:28

Haha dat met die tak doen ze hier precies ook zo :D leuke ezeltjes, die linker heeft een leuk koppie zo dat donkere :j

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 11:30

haha al die foto's :D

Xiu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:56

Even niets meer van mij laten horen, vrees dat ik inmiddels de ezel die ik hier voorgesteld heb zal moeten wijzigen. Jullie hebben foto's gezien van Anastasia, een 4 maand oud merrieveulen. Aangezien zij nog niet meteen hierheen kon komen, ben ik regelmatig daarheen geweest. Echter, vanaf het begin was ik verliefd op haar én een bijna-jaarling hengst. Door hen beter te leren kennen, heb ik besloten dat de hengst toch veel meer bij mij paste. Helaas dus geen foto's meer van een schattig wollig veulen aangezien deze zijn echte veulenhaar alweer even kwijt is.

Bij deze kan ik jullie dus definitief voorstellen: Vordjak-le-Jack, 1 jaar en enkele dagen oud. Zijn vader is ook hier Néruda (1m62, 3/4de Catalaans), zijn moeder is Olive (1m56, zuiver Catalaans). Vordjak zelf is nu zeker 1m50, toen hij naast het draversruintje hier stond (1m56) leek hij helemaal niet zoveel kleiner meer dus het zou kunnen dat hij al ietsje groter is. Hij zal als hij zo doorgaat, zeker 1m60 worden, mogelijk groter. Afwachten dus... De bedoeling is dat hij over enkele jaren onder het zadel kan, stel dat ik hem hengst kan laten (enkel als het goed blijft gaan met de paarden erbij, wil hem niet alleen moeten zetten) kan het zijn dat hij ook dekhengst wordt. Tenminste, als hij dan z'n manieren kan houden :P

Hij is deze ochtend hier toegekomen, en mocht meteen op de weide met de draver en een Haflingertje. Momenteel zijn dat de enigen die hier staan, maar de groep zal al gauw weer uitbreiden naar zijn normale hoeveelheid (dus een paard of 6, 7 meer). De paarden vonden het beiden wel interessant (nog nooit een ezel gezien), voor de draver was ik een beetje bang maar hij heeft zich toch heel netjes gedragen. De Haflinger daarentegen heeft een hele show gegeven. Vordjak zelf (nog nooit een paard gezien) vond die kort-orige wezens nogal vreemd. Nadat de paarden er wat achter gedraafd hebben besloten ze toch maar dat hij helemaal de moeite niet waard was. De Haflinger heeft nog een poging ondernomen, maar kreeg een heel voorzichtig achtervoetje van Vordjak tegen zich. Het arme ding stond er eerst nogal verweesd bij, net mama kwijt, nieuwe locatie en twee buitenaardse wezens bij zich... Maar uiteindelijk stonden ze toch alledrie rustig te grazen. Vordjak heeft zich meteen geweldig nuttig getoond aangezien hij dol bleek te zijn op de bladeren die van de bomen vallen. Anders wordt dat zo'n troep, nu houdt hij de weide proper voor me :D

Hij heeft ook meteen kennis gemaakt met Kesha (een zeer zeldzame Franse Bulldogpony). Deze is gek op paarden, en blijkt nu nog gekker te zijn op ezels. Het zijn vast de oren die 't hem doen. De fokker van Vordjak was bang dat hij haar zou aanvallen omdat ze er zo enthousiast naartoe vloog en het voor hem toch een vreemde hond was, maar hij was toch wel heel nieuwsgierig naar dat hyperkinetische knorrende zwijn dat maar onvermoeibaar rondjes bleef rennen en bokken. Benieuwd of Kesha zelf uiteindelijk een voorkeur zal hebben voor paardrijden of ezelrijden 8-)

Maar goed, de foto's! Van deze ochtend heb ik er nog geen, de fokker heeft er wel gemaakt dus waarschijnlijk krijg ik die één van de dagen wel, ik was natuurlijk mijn camera vergeten. Het zijn dus foto's van een dikke maand geleden, inmiddels is hij alweer een stuk gegroeid (en zijn hals is wat breder geworden).

Papa Néruda:
Afbeelding
Afbeelding

Mama Olive:
Afbeelding
Afbeelding

En last but not least: Vordjak!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En toen mocht hij zelf naar stal...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
:+

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 16:15

Xiu ik vind hem heel mooi! :D Vooral papa is geweldig!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 17:36

Haha die laatste foto :D leukerd hoor, en paps is ook erg knap!

Xiu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 17:43

Hihi thanks! Het kriebelt al enorm om er weer heen te gaan, zit alleen met een zieke husbie dus ik kan niet zoveel weg van huis momenteel... Denk dat hij het me niet in dank af zou nemen als ik hem daar aan z'n lot overlaat en me met m'n ezel bezig ga houden, hij is al niet zo'n fan van het hele ezelidee :( Maar goed, dan nog maar even wachten tot morgen!

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 17:57

Xiu, is hij ook van die ene mevrouw met die ezelmelkerij?

Xiu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 18:09

Ja, hij komt ook van daar.

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 19:56

Wow, wat een prachtige papa!!! :wow:
Gefeliciteerd met je hengstje, ben benieuwd hoe groot hij gaat uitgroeien.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 20:39

*wauw* wat een leuke ezels en zo lekker groot! Er keek even iemand mee op mijn scherm en die riep meteen dat ik ook maar zo'n grote moest kopen :) :+

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 22:50

oh pap is wel heel erg mooi!!
Jou veullie is ook geweldig :+:

Xiu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:29

@ Morrie: Wil je 't adres hebben? :+

Helaas ging het toch niet zo goed met de paarden blijkbaar. Altijd weer die rotte draver. Ik ben gek op dravers hoor, is mijn lievelingsras, maar deze moet ik gewoon niet. Hij heeft een keer een draver van mij in elkaar geslagen zonder reden en bijna door de omheining gejaagd, en toen ik hem wilde gaan "redden" viel dat rotkarakter mij ook aan. Heb net op tijd kunnen reageren zodat hij bij het klauwen achterover gevallen is, anders had ik eronder gelegen. Hij heeft zijn lesje toen wel meteen geleerd naar mensen toe. In een groep met andere paarden (2 zeer dominante) ging het ook vrij goed, hij kreeg meteen klappen als hij er weer eentje wilde aanvallen. Maar ja, zonder die twee erbij blijkt hij nog steeds even gemeen te zijn. Hij stond te koop, is verkocht en ik had er heel erg op gehoopt dat hij van stal zou verhuizen. Helaas, hij blijft hier staan :( Gisterenavond krijg ik telefoon dat Vordjack over de omheinig gesprongen is nadat hij de bovenste draad stukgemaakt had. Wat er niet bijverteld werd, is hoe dat precies kwam. Nou, het was de vorige eigenaresse van die vos die me gebeld had, en het kwam over alsof het de schuld van mijn ezel was. Bij nadere inspectie blijkt Vordjack echter een heel lelijke grote bijtwond op z'n rug te hebben. Het arme ding. Die smerige draver heeft hem dus ook goed te grazen gehad, hij kan paarden op een heel gemene manier in een hoek jagen zodat ze gedwongen zijn uiteindelijk door de omheining te gaan. Ook nu is dat dus weer gebeurd... Vordjack was er helemaal niet goed van, wilde niet eten. Benieuwd hoe het nu met hem is, ga er zo dadelijk weer heen...

Veiligheidshalve heb ik de vos maar weer alleen gezet en Vordjack met de Haflinger samen. Die draver is toch gewend om alleen te staan.

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:56

Sjee, dat is nou niet echt fijn ofzo!! Ook niet voor jou! SJEE, wat een k*t knol..... Goed dat je ze appart hebt gezet! Rommy viel altijd de rest aan :') Toen hem ik hem gewoon een uur achterna gezeten heb hem nog nooit zo hard zien rennen _O- Asociaal gedoe.....

Xiu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 16:05

Moest ik die vos eens samen kunnen zetten met één van mijn eigen paarden, mijn merrie, dan zou dat gedrag héél snel opgelost zijn. Als Xiu ermee klaar is, blijft er nog een paardje van één cm groot over denk ik zo, als hij dat gedrag zou durven riskeren bij haar. maar ja...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 18:29

Afbeelding

ook Nono is in training voor de gekke bekken trek competitie

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 19:04

Hmm, Xiu als ik jou was zou ik mijn paard niet die stress aandoen om dat paard wat niet van jou is op te leiden.....

AAAH, dat is een vet lieve foto Morrie!!!

Xiu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 12:39

Mijn merrie zou daar zeker geen stress door krijgen hoor ;) Het is alleen zo dat zij bij me thuis staat en niet waar Vordjak ook staat, dus nogal raar om dan mijn paard even te gaan verhuizen voor een middagje. Zijzelf zou er geen probleem van maken waarschijnlijk, maar kost mij weer een heleboel tijd, kan ik ze net zo goed appart zetten...

Xiu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 16:17

Gisteren was het mooi weer dus ik dacht, ik kijk eens of Vordjak eigenlijk al verkeersmak is en ga er een stukje mee wandelen. Eerst hem uit de weide krijgen was al een hele opdracht, dat ging namelijk héél langzaaaaaaammmmmm... Maar goed, eenmaal bij de stallen hem een goede poetsbeurt gegeven (ik weet niet hoe ezels daar normaal gezien in zijn, maar Vordjak is écht een smeerpoes, gaat meermaals per dag in de modder rollen en dan achteraf op stal nog enkele keren in het vlas... hij ziet er gewoon niet uit :+ ). Daarna dacht ik dus te gaan wandelen... Met de nadruk op dacht. Ik geraakte ongeveer 4m ver, toen stond ie stil. Met héél veel geduld, een uur later, ben ik zo'n 40m ver geraakt, ik zou hem zelfs niet eens meer terug naar de weide gekregen hebben moest ik gewild hebben. Hmm, volgens mij staat er mijn nog héél wat te wachten met mijn kleuter :P