Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
. Inderdaad is Amigo ook niet zo goed in de afwerking, ik ook niet, dus dat scheelt. Miek is ook idd heel erg goed op m'n stem te corrigeren of te belonen. Ik hoef ook maar UHHH te roepen en dan weet hij precies hoever hij nog kan gaan, ook als hij eens flink mag rennen en ik moet hem terugrijden doe ik dat op de stem, dan merk ik meteen dat hij vaart mindert. De rest moet ik dan wel een beetje met de teugels en de zit doen, maar hij weet dan dat we gaan remmen. Ik vind het juist leuk dat ze zo snel op hun teentjes getrapt zijn, maar het is wel lastig als je ze eens moet uitbesteden i.v.m vakantie of ziekte ofzo, bijna geen mens die er fatsoenlijk mee weg komt en ik praat uit ervaring.... heb nu weer een probleempje, ga 14 t/m 22 januari op vakantie en het meisje dat er wel eens op rijdt (zij is ook al bang van 'm, onvoorstelbaar..) gaat dan ook een paar dagen weg...dus dat wordt even goed nadenken wie ik ga vragen. Dat wordt dus alleen op de wei zetten die dagen, want rijden is niet voor iedereen weggelegd. Heb jij dat ook dat die van jou anderen heel erg uitprobeert? Amigo is de master wat dat betreft, helaas. Nou, ik ga nog ff Lord of The Rings afkijken,volbloedje schreef:Jockey, wat leuk, ik heb precies hetzelfde gedaan!!
Ook renpaarden getraind bij een particuliere renstal in Simpelveld (niet echt succesvolle paarden, maar evengoed leuk!) en degenen die niet geschikt waren voor de baan, omgeschoold tot rijpaard (dressuur). Hoewel ik dat best moeilijk vond, sommigen hadden toch wat teveel op de renbaan gelopen en dat kostte veel tijd om die rustig te krijgen tussen andere paarden. Die van mij hebben mijn zus en ik ook omgeschoold van renpaard naar dressuur, maar dat was 10 jaar geleden, toen ik nog wat meer lef had...ik heb M2 gereden met hem en als ik nu nog eens een stukje dressuur rij, kan hij ook een aantal Z-oefeningen.
Groetjes
Himyar schreef:Ik ben gevraagd of ik een aandeel wil kopen in een Engels Volbloed veulen. Het is het tweede veulen uit Lucky On Wings, die ik een aantal jaren geleden naar Engeland verkocht. Haar eerste veulen staat nu in training in Griekenland, erg jammer dat hij niet in Engeland is gebleven. Haar tweede veulen is nog wel in Engeland, hij wordt juli dit jaar verkocht op de veiling. Als ik nu een 25% aandeel in hem koop voor 300 Britse Pond en meedeel in zijn onderhoudskosten, dan krijg ik in juli 25% van de verkoopsom. Als zijn halfbroertje het in de tussentijd goed gaat doen in Griekenland, zal de waarde van dit paardje hoogstwaarschijnlijk stijgen. Ik ga er nog maar eens goed over na denken.