Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
daffie1986 schreef:Zelf heb ik net mijn paard verkocht en ik wil pas weer een paard als die aan huis kan staan en dan moeten we eerst on appartementje verkopen en verhuizen. Dus ik ben niet nu direct actief aan het zoeken, want waarschijnlijk is het pas voor over een jaar of 5-6.
kiekje.be schreef:daffie1986 schreef:Zelf heb ik net mijn paard verkocht en ik wil pas weer een paard als die aan huis kan staan en dan moeten we eerst on appartementje verkopen en verhuizen. Dus ik ben niet nu direct actief aan het zoeken, want waarschijnlijk is het pas voor over een jaar of 5-6.
Haha let maar op, ik zei ook altijd dat 'mijn volgend paard' een AT zou zijn en ik was ook van plan te wachten tot ik m'n eigen weide zou hebben... maar in mijn regio veel vraag en weinig aanbod, en prijzen waar een gezond mens misselijk van wordt. Verre toekomstdromen, dus ik had helemaal geen plannen om er snel één te kopen maar dan kijk je stiekem toch wat rond, kwestie van de markt te verkennen... en JoSav maakt je dan helemaal warm voor het ras, je krijgt er enkele in levende lijve te zien en voor je 't weet loopt er eentje in de weide
Ik ben haar zelf gaan halen in Slowakije, ik heb ook wel geïnformeerd voor transporten vanaf ginder en kwam dan tussen de 900 en 1400€ uit. Zelf gaan was dus veel goedkoper en dan zagen we ook de rest van de stud, en haar moeder en grootvaderJe hebt dan natuurlijk wel het risico op eigen rekening... na 1 km rijden was mijn veulen over de voorstand van de trailer heen willen springen, dat had wel fout kunnen aflopen natuurkijk.
daffie1986 schreef:We wonen nu nog in een appartement in noord-holland en we willen verhuizen richting gelderland en daar een vrijstaande woning kopen met wat land. In de tussen tijd kan ik gewoon rijden op paarden van anderen, dus daar hoef ik geen paard voor te kopen.
daffie1986 schreef:Jij hebt 3 paarden zag ik in je profiel, alle 3 AT of niet?
kiekje.be schreef:daffie1986 schreef:Jij hebt 3 paarden zag ik in je profiel, alle 3 AT of niet?
Nee, enkel Grappa is AT, de andere zijn renpaardjes (maar hebben nooit in koers gelopen).
(Ik kan niet in jouw huiskamertopic posten... ik heb te weinig posts ofzo... )
kiekje.be schreef:Sja dat klinkt eenvoudig... wij zijn al 5 jaar op zoekDe eisen zijn misschien ook wel hoog, ik wil een deftige weide, dus minstens 1 hectare, geen zakdoekje groot... en zo'n lap kost een pak geld, zeker als er dan nog een stuk bouwgrond (of bestaande woning) bij moet. Dat gaat toch snel richting €500.000 en dan heb je nog niet eens een huis...
daffie1986 schreef:Oh, engels of arabisch volbloed? Waar komen ze vandaan?
kiekje.be schreef:daffie1986 schreef:Oh, engels of arabisch volbloed? Waar komen ze vandaan?
Nee, zoals Josav al zei, zijn het dravers. De merrie is een Franse draver (Dimo Josselyn - Earn Chemicals) en de ruin een Belgische draver maar van hem hebben we geen papieren dus ik ken zijn afstamming niet. De merrie heb ik als 18-maander 'gratis' gekregen omdat de eigenaar er totaal niet mee om kon... lastig karakter. Dat snapte ik niet, hoe een veulen "lastig" kon zijn... en het heeft me enkele maanden gekost maar nu kan ik alles met haar, ik heb haar ook zelf zadelmak gemaakt enzo. Ze is wel pittig maar dat vind ik net een pluspunt
Daarom dat ik een AT ook wel zag zitten, ik werk liever met een paard met karakter, dan met een luiaard. (Karat is lief maar eerder type luiaard, maar dat is dan weer ideaal voor m'n vriend die niet zo'n grote held is als het op paarden aankomt)
daffie1986 schreef:Geen renpaarden dus, of noemen ze in België de dravers ook renpaarden? Maar goed dan dat de eigenaar in zag dat het niet goed ging en de merrie met 18 maanden aan jou gegeven heeft.
lakshmi schreef:Kiekje wat een leukerd jouw AT, heeft behalve de kleur ook qua koppie wel wat weg van mijn berber Kalife