Waarom willen mensen geen draver?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Waarom willen mensen geen draver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 10:00

NatasjavE , Als het niet op jou van toepassing is (wat ik ook nergens heb geschreven?) waarom voel je je dan zo aangevallen? Dat is toch helemaal niet nodig.

Lees de laatste bladzijdes eens terug, er staan behoorlijk wat kinderachtige reacties. Zeg toch nergens dat ze bij jou weg gekomen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 10:04

galley schreef:
Ik ken er zelf geen persoonlijk, maar een rede voor mij om geen draver te willen is dat ze toch regelmatig problemen hebben met galop, zeker zal ze gekoerst hebben. Ook vind ik ze in de regel absoluut niet mooi, dun nekkie, typische kop en veel te iel lichaam..

Ondanks dat dit al een oude post is. Wil ik hier toch even op reageren.

noem jij dit een iel nekje?
http://img821.imageshack.us/img821/28/dsc3766edit.jpg

Goed het is geen haflinger nek. Maar een haflinger is overal breed. Een draver is een stuk eleganter.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 10:08

Mijn draver is niet bepaald het elegante type. Hij heeft een hele korte rug, is rondgeribt, heel weinig schoft, korte hals en wordt dik van alleen al aan eten denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 10:09

Only_Hellen schreef:
Mijn draver is niet bepaald het elegante type. Hij heeft een hele korte rug, is rondgeribt, heel weinig schoft, korte hals en wordt dik van alleen al aan eten denken.

Dan heb jij een totaal andere draver als ik(de mijne is niet dik te krijgen). Maar met elegant bedoel ik meer. Gewoon smal en doorgaans minder lomp. Dus invergelijking met een fjord of haflinger vind ik een draver redelijk elegant

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 10:13

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 10:15

Only_Hellen schreef:
Ik kan de verleiding niet weerstaan een foto te plaatsen :D . Hier is ie voor zijn doen echt slank. Daandriaan rijdt hem hier.

http://i952.photobucket.com/albums/ae4/Zirtaki/5.jpg

Even ter illustratie dat er zoveel soorten, maten en kleuren zijn binnen het ras.

Vind hem best elegant hoor! Mooi paard. De mijne is op dit moment op goed gewicht. Maar meestal issie toch iets te schraal. Terwijl ik toch behoorlijk wat voer.

Noble is trouwens ook niet heet. Hij staat namelijk op Power plus mix van havens. Met dravers brok. En dan krijgt hij er ook nog een schep haver bij. En slobber om hem op gewicht te houden (en hooi uiteraart)

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 10:21

Mijn Draver weet niet eens wat heet zijn inhoudt geloof ik. :+

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 10:22

Nou de mijne kan er een potje van hoor :+
Ze wordt vaak aangezien voor Quarter, echt iel is ze ook niet. Wel huge oren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 10:23

suus_ schreef:
Nou de mijne kan er een potje van hoor :+
Ze wordt vaak aangezien voor Quarter, echt iel is ze ook niet. Wel huge oren.

Die heeft de mijne ook! al is het tegenwoordig redelijk in verhouding

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 12:38

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 14:14

Anoniem schreef:
galley schreef:
Ik ken er zelf geen persoonlijk, maar een rede voor mij om geen draver te willen is dat ze toch regelmatig problemen hebben met galop, zeker zal ze gekoerst hebben. Ook vind ik ze in de regel absoluut niet mooi, dun nekkie, typische kop en veel te iel lichaam..

Ondanks dat dit al een oude post is. Wil ik hier toch even op reageren.

noem jij dit een iel nekje?
http://img821.imageshack.us/img821/28/dsc3766edit.jpg

Goed het is geen haflinger nek. Maar een haflinger is overal breed. Een draver is een stuk eleganter.

Wij hebben ze met nog veel meer hals, zowel de merries als de hengsten. De eerste gequote post opent al met de mededeling dat ze er geen persoonlijk kent. De rest van de post bevestigt dit des te meer. Helaas weer iemand die geen idee heeft waar hij/zij het over heeft maar wel zo nodig iets wil roepen.

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 14:16

Omegamedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 17:27

Nemurin schreef:
Hm dat dravers standaard heethoofden zijn ben ik het ook niet mee eens, ik ken ook een HELE brave draver, die als ie onzeker is (naast een bepaald paard in het bos wordt hij ineens onzeker) toch het vertrouwen bij de ruiter vandaan haalt en dan goed braaf doorwandelt. :)

Als hij schrikt (wat ook niet echt vaak gebeurt) dan merk je daar vrij weinig van, dan staat ie 1 stapje stil en loopt ie daarna weer door.

Dan heb ik toch ook geen standaard Draver :D , vandaag voor het eerst een "lange" rit gereden (na van de week met een kortere rit te hebben geoefend en ik er nog naast liep) met onze paarden een Dravermerrie van 4 (woont sinds eind Juli bij ons) en onze 5 jarige haflingerruin.
Draver liep echt overal zo langs, verschoot nergens van, niet van trekkers, vrachtwagens, auto's met aanhangers, motoren enz ... terwijl onze Haflinger echt steun had aan haar, want hij is een stuk onzekerder langs de weg, af en toe dribbelen, dicht achter haar blijven met zijn neus in haar kont enz. De rit had veel spannender geweest als onze Draver niet mee zou zijn geweest <3

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 17:29

Moet je nagaan dat die draver momenteel helemaal niet draven wil.
Stap en galop, dat vind ie veel leuker.
Hier nog een coole foto;
http://94.100.118.212/1034850001-103490 ... _e97x.jpeg
Hier vertrekt hij in een heel rustige lope.....
Voor de mensen die niet weten wat een lope is; dat is een heel langzame galop in de westernpleasure

Met dank aan Marrit13 voor de foto. :D

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 01:20

Als ik de verhalen zo hoor hier, dan blijkt dus dat de draver niet echt uniform gefokt wordt. Misschien een aandachtspuntje voor de fokkers van dravers.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 01:42

Zelf zou ik nooit een draver kopen voor het doel wat ik er mee wil
simpelweg om de reden dat ze niet de bewegingen en oprichting hebben zoals ik het graag zou willen zien
en ook al zijn er dravers die redelijk kunnen galoperen, ze zullen er nooit in uitblinken...
Neemt niet weg dat het doorgaans fijne paarden zijn die voor veel doeleinden geschikt kunnen zijn!
Recreatie, Trec, endurance etc.

Maar als ik een mooi opwaarts bewegend paard zou willen kopen (voor de hogere klasse dressuur) denk ik terecht niet bepaald aan een draver..

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 06:19

Moeni11 schreef:
Als ik de verhalen zo hoor hier, dan blijkt dus dat de draver niet echt uniform gefokt wordt. Misschien een aandachtspuntje voor de fokkers van dravers.

Waarom? Als ze hard gaan voldoen ze aan het fokdoel.

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 12:35

unamie schreef:
Zelf zou ik nooit een draver kopen voor het doel wat ik er mee wil
simpelweg om de reden dat ze niet de bewegingen en oprichting hebben zoals ik het graag zou willen zien
en ook al zijn er dravers die redelijk kunnen galoperen, ze zullen er nooit in uitblinken...
Neemt niet weg dat het doorgaans fijne paarden zijn die voor veel doeleinden geschikt kunnen zijn!
Recreatie, Trec, endurance etc.

Maar als ik een mooi opwaarts bewegend paard zou willen kopen (voor de hogere klasse dressuur) denk ik terecht niet bepaald aan een draver..

Er bestaan ook dressuur- en springgefokte paarden die niet geschikt zijn voor de hogere klasse dressuur en dravers die van nature een opgaande beweging hebben en/of een goede galop, maar ik hou er nu mee op. Er zijn gewoon mensen die het negatieve beeld van de draver in stand willen houden (én het beeld van de sport) zonder dat ze weten waar ze het over hebben. Ik wil me er verder niet aan storen dus ik laat het hierbij.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 13:54

Ik ben het wel met Unamie eens hoor, al ben ik Draverliefhebber pur sang. Heb het al eerder ergens gezegd, maar als je wilt hardlopen, doe je ook geen sandalen aan :+ Ik vind haar niet negatief overkomen overigens ;)

Edit: om diezelfde reden (de beweging die ze graag zou willen zien) zou ze (Unamie) waarschijnlijk ook niet een Haflinger kopen bijv. *denk ik :Y) *

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 14:16

Ik ben het ook met Unamie eens. Als ik graag dressuur had gereden, denk ik dat de kans ook groot was geweest dat ik geen Draver zou kopen. Ik ben echter nou niet bepaald een dressuurfanaat (ik rij één aan twee keer per week in de bak omdat ik het wel belangrijk vind) en heb daarom een fijn buitenrijpaard gekocht. Ik vind overigens wel dat mijn Draver het leuk doet in de bak en hij overstijgt ook eigenlijk wel mijn verwachtingen op dat vlak.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 16:16

Maar (dat heb ik ook al eens gezegd) het meerendeel van de ruiters die dressuur rijdt, zal ook niet in de klasse komen waar ze de oprichting nodig hebben. Meeste ruiters zijn nog altijd de mensen die lekker rustig rondhobbelen, eens een sprongetje mee pakken, wedstrijdje, buitenritje enz. En daar vind ik de draver best geschikt voor ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 16:39

RianneH schreef:
Maar (dat heb ik ook al eens gezegd) het meerendeel van de ruiters die dressuur rijdt, zal ook niet in de klasse komen waar ze de oprichting nodig hebben. Meeste ruiters zijn nog altijd de mensen die lekker rustig rondhobbelen, eens een sprongetje mee pakken, wedstrijdje, buitenritje enz. En daar vind ik de draver best geschikt voor ;)

Het punt is alleen dat het met een draver veel moeilijker is. Vaak heb je voor de gangen een 6 of soms zelfs alleen 5en. En als je zo'n "huppel" kwpn heb waar je alleen 8en hebt voor de gangen. Kun je al heel wat meer onvoldoendes halen in je oefeningen om een wp te rijden. Dus met een draver moet je veel correcter je oefeningen rijden om een wp te halen of hoog te eindigen.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 16:40

RoyalMemory schreef:
Er bestaan ook dressuur- en springgefokte paarden die niet geschikt zijn voor de hogere klasse dressuur en dravers die van nature een opgaande beweging hebben en/of een goede galop, maar ik hou er nu mee op. Er zijn gewoon mensen die het negatieve beeld van de draver in stand willen houden (én het beeld van de sport) zonder dat ze weten waar ze het over hebben. Ik wil me er verder niet aan storen dus ik laat het hierbij.

Daar heb je gelijk in
maar ik kan wel een flink aantal filmpjes plaatsen van warmbloed paarden die mooi bergopwaarts bewegen
En die met gemak pirouettes en passage en piaff laten zien

Je kunt me meteen overtuigen als je een aantal filmpjes plaatst van een 100% draver die deze oefeningen ook beheerst
Misschien zoek ik op de verkeerde site's maar ik heb ze nog niet kunnen vinden..

Eveneens heb ik nog geen KWPNer kunnen vinden die een draver voorbij gaat op de drafbaan :Y)

Paardenrassen worden gefokt met een bepaald doel
Een draver blinkt uit in hard draven
Een KWPNer in dressuur of springen
uitzonderingen daargelaten!

Edit:
ik heb geen negatief beeld van een draver, integendeel!
ze zijn meestal heel braaf met masseren :D
Laatst bijgewerkt door unamie op 15-08-10 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 16:41

unamie schreef:
RoyalMemory schreef:

Daar heb je gelijk in
maar ik kan wel een flink aantal filmpjes plaatsen van warmbloed paarden die mooi bergopwaarts bewegen
En die met gemak pirouettes en passage en piaff laten zien

Je kunt me meteen overtuigen als je een aantal filmpjes plaatst van een 100% draver die deze oefeningen ook beheerst
Misschien zoek ik op de verkeerde site's maar ik heb ze nog niet kunnen vinden..

Eveneens heb ik nog geen KWPNer kunnen vinden die een draver voorbij gaat op de drafbaan :Y)

Paardenrassen worden gefokt met een bepaald doel
Een draver blinkt uit in hard draven
Een KWPNer in dressuur of springen
uitzonderingen daargelaten!

Over een aantal maanden tot een jaar hoop ik aan de piaffe te beginnen met mijn draver. Zodra k die redelijk beheers zal ik je een filmpje sturen ;)

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 16:48

@ Unamie: zoek Balagur maar op. 100% Draver, echter wel een Orlov. ;)