Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saaams

Berichten: 13324
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:54

Marrit. Je halster ligt schoongeboend in de auto :')

Punz

Berichten: 8601
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 22:06

Marieke: Ook hier nog een keer gefeliciteerd! Wat een droomdebuut!!


En voor degenen die het leuk vinden om de ontwikkelingen een beetje te volgen:
Ik heb vandaag voor het eerst op vreemd terrein op Punzel gereden ( natuurlijk nadat EK haar eerst gereden had) En ja.. in het filmpje zie je aan alle kanten mijn veel te behoudend rijden terug, ook mijn spanning en de gevolgen daarvan op mijn houding ed...maar mán wat ben ik trots.. Gewoon probleemloos een paar minuten gedraafd, zonder dat ze wegschoot oid> Helemaal trots en blij dus!!


Change3x

Berichten: 6626
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 23:57

Top prestatie Marieke! :D :D

Ik kijk je filmpje morgen even Ria.

Nog een mooie foto van Larry gekregen. <3
Afbeelding

Jacobienx

Berichten: 111
Geregistreerd: 16-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 10:22


Wauw wat ben ik trots op Robin!! Na een jaar niet te hebben gecrosst zomaar even alles gesprongen!! Zo blij met het filmpje!

EllyC

Berichten: 8168
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 11:41

Gaaf filmpje hoor.

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 18:26

Op de Facebook pagina van het connemara stamboek staat een stukje over carroussel rijden. Onze manege is eerste geworden op het nk carroussel

Saaams

Berichten: 13324
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 18:44

Gefeliciteerd!!

Beaut haar crossles ging goeeed! We hadden 1 weigering die ik oprecht niet had verwacht :') Maar ik ben blijven zitten. Filmpjes staan op facebook.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Marieke hoe ging je dochter?

Marrit13

Berichten: 3390
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 20:49

Supergaaf Saaams! Hanneke belde al even om verslag te doen :+ Jullie gingen goed begreep ik! *\o/* ook ONCK klaar dus.

Saaams

Berichten: 13324
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 20:51

Haha er word toch niet geroddeld over ons :+
Ja ik hoop het. Laat je even weten of het halster past? :') dan is je oranjeset compleet haha.

Marrit13

Berichten: 3390
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 20:58

Nee joh, ik was meest benieuwd naar een andere combi die na jullie kwam ;)

Jep ga hem morgen passen, hoop dat het goed zit!!

Saaams

Berichten: 13324
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 21:02

Marrit13 schreef:
Nee joh, ik was meest benieuwd naar een andere combi die na jullie kwam ;)

Jep ga hem morgen passen, hoop dat het goed zit!!


Was maar een grapje haha. Snap ik, zag al de waterfoto! Benieuwd naar het verslag!

Marieke33

Berichten: 382
Geregistreerd: 31-07-13
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 21:13

En die andere combi meld zich hier! :+ :wave: Jee zeg....wat gaaf vond Marlon het! *\%/* En .....tromgeroffel...... Yeahhh!! Vilana heeft vandaag haar blauwe flipper gehaald!!! Oftwel: het duurde even, maar Hanneke heeft haar het water in gekregen. Daarna heeft Marlon nog heerlijk gespeeld met Vilana in het water! Topdag! Van de rest van het crossen vergeten om leuke foto's te maken (mama vond het zelf een beetje spannend.... :D :o , maar ook daar had Hanneke ervaring mee... :D )
Super leuk en we gaan zeker nog eens terug!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hanneke, onze Held van de dag! :D
Afbeelding

Saaams

Berichten: 13324
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 21:17

Wat stoer!!! Fijn dat ze zoveel plezier gehad heeft. En natuurlijk het water, ik kan me haar blijdschap helemaal voorstellen, zo voelde ik me ook toen we voor het eerst draafde/galoppeerde door het water! Ik sta er nog van te stuiteren zo gaaf dat is *\o/*

Marrit13

Berichten: 3390
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 21:36

Ja supergaaf!! Wat fijn dat ze er in gegaan is, én ook nog met Marlon erdoor! *\o/* Goed gedaan!
(Ik spot een halster op de foto *D )

Marieke33

Berichten: 382
Geregistreerd: 31-07-13
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 23:14

Haha, goed opgelet Marit! Ik zie het nu pas!

Saaams, Hanneke vertelde al dat Bjuut zo enthousiast door het water denderde vandaag! Super gaaf!! En wat knap dat je bent blijven zitten toen ze weigerde...ik had echt zand gehapt hoor! Gave foto's verder, jullie gaan echt lekker hè?!

Ria ook weer een 'hindernis' genomen met Punzel! Ziet er braaf en gecontroleerd uit hoor! Fijn!!

Jacobien ook lekker los gegaan, zo te zien op je filmpje! Gaaf!!

En wat een gave foto van Larry. Volgens mij heb ik nog nooit een foto gezien waarop hij ook maar één velkje in zijn vacht heeft..... Wat een prachtig gezicht is dat toch als zo'n mooie spierwitte pony met zijn oortjes naar voren boven de hindernis zweeft...

Punz

Berichten: 8601
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 23:19

Marieke: Wat GAAF!!!

Saams: stoere crossfoto's! Jullie zijn helden!!

FelineNanet

Berichten: 1633
Geregistreerd: 03-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-17 23:32

Ons verslagje van gisteren:

Heenweg met de trailer ging relaxed, ze kwam heel relaxed eraf maar wel een beetje nat op de flanken. Het was ook wel echt onwijs warm, ondanks dat alles in de trailer openstond.

Afijn wij 2 uur van te voren daar, zodat alles rustig aan kon dat was onwijs fijn. Uur van te voren gekeurd: HR van 40. Hoger dan thuis, maar was warm en vreemd terrein, dus erg blij mee. Verder alles in orde.

20 minuutjes van te voren zat ik erop, kwartiertje gestapt. Vanwege de hitte wilde ik dat niet langer maken. Combinatie voor ons ging niet helemaal lekker dus die kwamen we ook na 100m tegen. Toen hebben we een stukje samen gereden, vond Kiet ook wel fijn. De combinatie die na mij startte haalde ons na een km in en toen was er vooral heel veel getouwtrek tussen mij en Kiet. We hebben uiteindelijk de eerste 4/5km met bijna 12.5km/h gereden, niet wat ik wilde. Ondertussen waren we de combi voor ons kwijt geraakt en ben ik even gaan stappen om afstand te creeën. Ik wist dat er verder niemand achter me meer reed, dus dat was fijn. Toen was Kietje weer terug, oortjes erop, focus op mij en lang teugeltje gassen. GP1 in draf gedaan incl koelen, ze vond het onwijs fijn om te koelen wegens de hitte. Verder rustiger tempo gedaan, heerlijk gedraafd en stukjes gegaloppeerd. Geen km's gegaloppeerd omdat ik vooral dacht aan uitrijden, gemiddelde maakte me iets minder uit en door die grap in het begin was het een verstandiger idee om even een stuk te draven. GP2 gestopt voor een banaan voor Kiet, drinkemmer en weer koelen. Koelen vond ze wederom fijn. Ik ook want ik had weer een wit paard :-). Daarna weer een stukje gegaloppeerd en tot de 20km gedraafd. Daar was de keuze aan mij: ga ik direct aanbieden. Thuis zitten we nooit op de 60, maar vreemd terrein. Keuze gemaakt: ik ging het wel doen. We hadden tot de 20 in een constant tempo gedraafd, zonder moeite, Kiet ging galopperen als ik wilde en stoppen, focus was bij mij en ze was vooral heel relaxed en in haar hum. Ondanks koelen was ze eigenlijk ook zo droog (en een keer wit :') ). Dus besloten: wel direct aanbieden. 1.5 km voor het einde gaan stappen, langer dan thuis dus dan moet de HR ook goed zitten. Ze voelde heel relaxed, weet zeker als ik had gemeten met een hartslagmeter dat ze niet hoger dan 45 had gezeten. Tot het einde, want daar waren vlaggen én een hele enge kei. Dus ik heel erg twijfelen maar toch gezegd ja ik wil nu. HR van 56, jammer genoeg hoger dan daarvoor maar goed genoeg.

Pony lekker gesponst en vooral veel eten aangeboden. Ze wilde niet drinken uit de emmer(s), maar wel uit ons nieuwe systeem: een aquarius flesje waarmee je het gewoon in haar mond spuit. Zo hebben we ook op de heen en terugweg water gegeven op de trailer en dat werkt super want ze is er duidelijk blij mee en drinkt. Wel lekker gegeten: muesli en luzerne wilde ze niet. Hooi, banaantjes en gras wel, ook prima. Nakeuring HR van 44, verder allemaal Atjes weer. Ze had niet veel zin om te draven, trok echt een kop van serieus moet dit. Maar de DA vond het goed genoeg.

Uiteindelijk 7de van de 15 geworden in K1 en een prijsje. Maar we zijn alleen gebleven omdat Kiet de trailer niet opwilde jammer genoeg. Ook nog 5de van het jeugdklassement, dus al met al best gedaan nog. We hebben 10.8 gemiddeld gereden.

Nu op de terugweg, na de prijsuitreiking stond ze er wel binnen 15 minuten op. Onwijze verbetering tov Ride & Run vorig jaar op een druk terrein. Helaas was er geen andere locatie om te laden, maar ach ze stond er weer op

Foto's :):)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En echt zo genoten! Vond het onwijs fijn dat we echt met ons hele 'gezin' waren (papa, mama, vriend en mijn oom). Ik heb maar een kleine familie en dat betekende onwijs veel voor me <3. Tevens ook veel berichtjes van mensen gehad die succes wensten, enorm lief!

En dat we terug op stal waren, hebben we echt het allermooiste compliment gehad van onze trainster van de trailer. Hij is te vinden op haar pagina: PAARDENMENSEN. Ik heb het echt huilend gelezen. Al mijn liefde zit in Kiet, uren trainen met en zonder trailer, buiten, in de bak, 100en uren grondwerk en daar sta je dan: goedgekeurd bij direct aanbieden. Mijn dag kon echt niet meer stuk *\o/* . 1 juli gaan we opnieuw voor de korte klasse 1 in Etten-Leur :):)

FelineNanet

Berichten: 1633
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-17 23:35

Op het ONCK ben ik trouwens weer schrijfster in ring 1 van 10.00 - 16.00 uur. Zin in!!! *\%/*

Bar

Berichten: 3994
Geregistreerd: 09-02-05

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 23:39

Ik vind echt zo gaaf en zo verdiend Feline!! *\o/*

Punz

Berichten: 8601
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 23:43

Ik had het berichtje van je trailertrainster op fb gelezen. Kan me voorstellen dat je dat wel even raakte!
Verder mooi dat jullie debuut zo fijn verlopen is!! En nog mooier misschien wel dat het laden daarna toch redelijk vlot ging! Alle reden dus om super tevreden terug te kijken, en natuurlijk GEFELICITEERD!!

Punz

Berichten: 8601
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 00:43

@marieke: ik begin het een klein beetje te leren : Punzel rijden !

EllyC

Berichten: 8168
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 01:30

ik had het berichtje ook gelezen van Sandra. Gek he dat ie dan het laden ineens eng is gaan vinden.
Super dat Sandra je heeft kunnen helpen

Jacobienx

Berichten: 111
Geregistreerd: 16-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 08:30

De foto's gekregen van de crossclinic *\o/* Ik moet soms zo lachen om mijn hoofd *D ik vond het helemaal niet een beetje spannend soms........ ;) Afbeelding
Afbeelding

Saaams

Berichten: 13324
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 09:21

Geweldig Feline! Je hebt inderdaad alles in Kiet gestoken om dit mogelijk te maken en wat gaaf dat je dan ook nog een prijs mee naar huis neemt! Super compliment van de trainster en nu kilometers maken haha. :D
Dan ga je Beauty zien in de ring :D

FelineNanet

Berichten: 1633
Geregistreerd: 03-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-17 09:31

EllyC schreef:
ik had het berichtje ook gelezen van Sandra. Gek he dat ie dan het laden ineens eng is gaan vinden.
Super dat Sandra je heeft kunnen helpen



Nou het is niet zomaar := . Ben inmiddels al meer dan een jaar bezig met trainen (met en zonder Sandra). Er is iets goed mis gegaan op de trailer vroeger. Ik heb inmiddels ook wel een idee wat, maar dat vind ik niet zo kies te delen openbaar op bokt.

Dankjewel iedereen <3

Gave foto's Jacobien!
Saaams start jij niet in ring 5? Dacht dat ik dat gisteren las.