Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jacobienx

Berichten: 111
Geregistreerd: 16-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 17:06

Robin hebben we bij stal Tieks gekocht en voor minder dan de meesten hier zeggen :=
Hij was toen wel beleerd maar nog helemaal niet doorgereden. Ik vond hem super dus hij ging mee *\o/* Nu inmiddels M2 dressuur en nogsteeds geen spijt :D Robin is inderdaad ook een sensibele Connemara maarja je kan niet alles hebben :)
Mijn dressuur zadel is een Hulsebos en mijn veelzijdigheid zadel is het oude kieffer zadel van mijn moeder nog. Met een bontje eronder past dit prima.

Zaterdag crossclinic en ik ga, als het allemaal lukt, filmen met een gopro camera :D Het resultaat zien jullie wel verschijnen als het is gelukt haha.

Super zin in volgende week! In welke klasses doen jullie allemaal mee?

Change3x

Berichten: 6626
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 17:22

Tieks heeft al veel talentvolle Iertjes afgeleverd! <3

En hier liever sensibel dan een trapzak!

Ik doe mee op de pony van Tribunals, Jackson! :D Ik ben daar eind april 2 dagen naartoe geweest om hem even te rijden. Ik start BB 80cm en DB met hem. Hij is al 2 jaar niet op wedstrijd geweest/2jaar geen parcours gesprongen dus Maxime en ik zijn heel benieuwd. := Zij gaat zelf B dressuur rijden. Hier ook veel zin!

Punz

Berichten: 8601
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 18:22

Citaat:
Persoonlijk vind ik dat de connemara's die ik nu ken meestal wel zeker in het begin terecht moeten komen bij paardenmensen maar als je eenmaal het vertrouwen hebt ze voor iedereen goede kinderponies zijn




Ik denk dat je hier een heel belangrijk punt hebt!
Enne... super dat je valkje het nu zo goed doet!!!

Mbt prijs.. het is idd wat je zoekt. Tieks levert goede ponys, maar ook echt minder goede ponys ( op de ierse manier ingereden/onverwacht drachtig/ niet het makkelijkste sportlijf) , die in algemeen ( let op: in het algemeen, dus niet altijd wel wat minder rastypisch zijn of exterieurmatig wel wat bemerkingen hebben.

Het is met de Connemara gewoon net als met elk ander paard: prijs naar kwaliteit, maar daarbij is de Connemara, vanwege ook de betrekkelijke zeldzaamheid én het feit dat de prettige pony's niet makkelijk verkocht worden ( of onderhands via via verkocht worden, zonder dat ze ooit openbaar te koop aangeboden worden ) gemiddeld iets duurder dan bv een New Forest of NRPS-er.

Maar hoe dan ook, wat je ook koopt; gewoon ongeacht de prijsklasse waar in je zoekt je paard gewoon klinisch én rontgenologisch laten keuren, dan kun je ook in de lagere prijsklasse kijken..

Marrit13

Berichten: 3390
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 20:09

Leuk Elysa! Stoer hoor, zo hoog 8-) Gaat vast goedkomen.

Ras is in NL idd ook relatief "zeldzaam" wat prijs wat hoger maakt. En klopt wat Ria zegt; Lloyd is bijv minder rastypisch (hoewel ie wel een verandering heeft doorgemaakt) en ik ben daar alleen maar blij om. Anders was ie nu niet bij mij geweest :+

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 21:00

Punz......spierpijn na de bodeminspectie??? :Y)
Een val gaat met de jaren minder soepel, ben ik paar jaar geleden achter gekomen toen Rebel enik ononenigheid hadden op een hindernis...
Hopelijk heb je er geen last van, maar jij bent natuurlijk ook nog jong. :+

Ik rij ook op een import product, niet via een handelsstal maar privé persoon. Het is een relatief smal modelletje als ik hem naast sommige andere connies zie, maar wij zijn er dolgelukkig mee!! Z'n halfbroer van zelfde vader heeft ooit in de prijzen gelopen op Clifden, maar verder weet ik weinig van bloedlijnen.
ik start bij onck in de B dressuur, dit jaar geen springruiter. Zin in!!!

Punz

Berichten: 8601
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 21:22

Spierpijn valt gelukkig mee!!
Kennelijk doet een beetje vet het wel goed als schok-absorber :D Een soort ingebouwde body protector 8-)

Wel maf... blauwe plek op knie en schouder waar ik níet op gevallen ben... Hoe ik dat nu voor elkaar heb gekregen?

Maar al met al geeft het wel vertrouwen dus: behalve springen 'kan' ik ook vallen zonder dat dat direct heel vervelend uitpakt. Toch fijn om te weten ook.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 23:48

En zo is een ieder blij met zijn eigen connie :-)

Hier regelmatig zelf gefokte connie's, een ex kampioendekhengst (28 lentes jong) en een Tiek's connie,allen vast hun bemerkingen,maar allen even bijzonder, lief en een TOP karakter. Je moet ze vaak even voor je winnen maar dan "heb" je ze ook.

De een heeft meer budget voor over, de ander wat minder, de een verdiept zich enorm in de bloedlijnen, de ander heeft super veel mazzel. Maar "at the end" is iedereen SUPER blij met zijn eigenste connemara <3 <3

Punz

Berichten: 8601
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 00:10

Amen! :D

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15120
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 06:54

En ik ben blij met de jouwe Marieke O:) <3

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 07:26

Muurp schreef:
En ik ben blij met de jouwe Marieke O:) <3


Snap ik, de mijne is de leukste :-) :-) ;-) ;-)

Marrit13

Berichten: 3390
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 07:31

Tuurlijk schat :*

Saaams

Berichten: 13324
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 11:37

Absoluut! Ieder zn eigen favo connie. Wel leuk om te vertellen. Ik werd verliefd op het ras door de topics van Bosco! Toen besloot ik voor een connemara te gaan kijken. Ik wilde vroeger altijd een draver, maar wilde nu een pony :D

Beaut gaat vanmiddag van stal verhuizen, blijven wel op dezelfde pensionstal. Maar ze verhuisd helemaal naar achter in de hoek. Ze heeft een hekel aan haar spaanse buurman, die heeft een bepaalde uitstraling/karakter waar ze zich gigantisch aan ergert. Dus als de buurman tegen de tralies staat of likt of ook maar naar haar kijkt, slaat ze bijna de wand eruit. :') Merries.. Ze behoud gelukkig haar buitenluik naar het bos en ze kan alles overzien (alpha merrie)

Iirene
Berichten: 129
Geregistreerd: 31-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:20

Een tijdje geleden heb ik jullie gevraagd om adressen van betrouwbare Connemara fokkers, omdat ik graag een jonge merrie wilde kopen. (Punz, nog bedankt voor je vele adviezen via pb ;-)). Misschien vinden jullie het leuk om te weten dat ik inmiddels een merrieveulen heb gekocht bij Sternberg Connemaras... Caherlistrane Con x Lady Lee (mv El Larry).

Afbeelding

Afbeelding

(ik ben nog op zoek naar een plek - liefst in Gelderland - waar ze veilig kan opgroeien en ook in de winter de hele dag (eventueel ook 's nachts) naar buiten kan (zomer sowieso 24/7 buiten), dus mocht iemand iets weten...)

Change3x

Berichten: 6626
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:29

Iirene schreef:
Een tijdje geleden heb ik jullie gevraagd om adressen van betrouwbare Connemara fokkers, omdat ik graag een jonge merrie wilde kopen. (Punz, nog bedankt voor je vele adviezen via pb ;-)). Misschien vinden jullie het leuk om te weten dat ik inmiddels een merrieveulen heb gekocht bij Sternberg Connemaras... Caherlistrane Con x Lady Lee (mv El Larry).

[ [url=m/pnWOAR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Ku0t0u.jpg]Afbeelding[/url] ]

(ik ben nog op zoek naar een plek - liefst in Gelderland - waar ze veilig kan opgroeien en ook in de winter de hele dag (eventueel ook 's nachts) naar buiten kan (zomer sowieso 24/7 buiten), dus mocht iemand iets weten...)


Wat een plaatje!! De opfok in Raalte is echt super! Hele betrokken eigenaresse en ze staan er echt top bij daar!

Edit: ook geen last van dazen daar!

Stuur maar een PB'tje voor de site.
Laatst bijgewerkt door Change3x op 02-06-17 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

pringle11
Berichten: 77
Geregistreerd: 01-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:36

Ik weet zo geen plek Irene maar ik kan het nog even aan mijn moeder navragen :o

Ik start volgende week in de Z1 dressuur en bb (60 cm) springen! En ik ga een kür doen, super spannend :=

Marieke33

Berichten: 382
Geregistreerd: 31-07-13
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:47

Zoooo, wat een gezellig geklets hier weer! Kan niet bijhouden met lezen... schaam schaam... Maar wel alle foto's en filmpjes bekeken natuurlijk! Mooi hoor! Blije connie's met blije eigenaren!

Saams, in welke groep zit je zondag? Een clubgenootje van ons gaat in de groep van 13.30u meedoen en dan komen we waarschijnlijk ook nog even kijken voordat Marlon mag. Rijdt jij toevallig ook in die groep?

En ik neem aan dat iedereen voor zaterdag zijn tijden en ringnummers hier nog even spamt? :D Dan kunnen wij een mooie planning maken om zoveel mogelijk van jullie inmiddels bekende Connie's in het echt te kunnen zien! :)F

Saaams

Berichten: 13324
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:49

Marieke33 schreef:
Zoooo, wat een gezellig geklets hier weer! Kan niet bijhouden met lezen... schaam schaam... Maar wel alle foto's en filmpjes bekeken natuurlijk! Mooi hoor! Blije connie's met blije eigenaren!

Saams, in welke groep zit je zondag? Een clubgenootje van ons gaat in de groep van 13.30u meedoen en dan komen we waarschijnlijk ook nog even kijken voordat Marlon mag. Rijdt jij toevallig ook in die groep?

En ik neem aan dat iedereen voor zaterdag zijn tijden en ringnummers hier nog even spamt? :D Dan kunnen wij een mooie planning maken om zoveel mogelijk van jullie inmiddels bekende Connie's in het echt te kunnen zien! :)F


We rijden om 12u, jammer! Maak je wel fotos en filmpjes? Is het de 1e keer cross voor Marlon?

Bar

Berichten: 3994
Geregistreerd: 09-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:37

Iirene schreef:
Een tijdje geleden heb ik jullie gevraagd om adressen van betrouwbare Connemara fokkers, omdat ik graag een jonge merrie wilde kopen. (Punz, nog bedankt voor je vele adviezen via pb ;-)). Misschien vinden jullie het leuk om te weten dat ik inmiddels een merrieveulen heb gekocht bij Sternberg Connemaras... Caherlistrane Con x Lady Lee (mv El Larry).

[ [url=m/pnWOAR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Ku0t0u.jpg]Afbeelding[/url] ]

(ik ben nog op zoek naar een plek - liefst in Gelderland - waar ze veilig kan opgroeien en ook in de winter de hele dag (eventueel ook 's nachts) naar buiten kan (zomer sowieso 24/7 buiten), dus mocht iemand iets weten...)



OOOOhhh, gefeliciteerd!!
Dat veulen was echt mijn favoriet van hun dit jaar. <3 <3
Wat leuk dat ze naar Nederland is verkocht.
Sternberg heeft zulke leuke en goede pony's , en ook zulke aardige mensen!

Bij ons op stal is ook opfok, in de zomer 24/7 buiten en in de winter enkele uren per dag in de paddock.
http://www.staljacobshoeve.nl/
Is in Heeten, Overijssel

Iirene
Berichten: 129
Geregistreerd: 31-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:45

Dankjullie wel!! Ben er ook erg blij mee :-D

@Bar, ja, ze is heel leuk <3 . Hun laatst geboren veulen is ook heeeeeeeeeel erg gaaf (Cutie Pie, vader El Larry), ik twijfelde erg tussen deze twee en toen werd Cutie Pie verkocht, dus werd de keuze voor mij makkelijk :-)

Saaams

Berichten: 13324
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:46

Wat een schattig veulentje! Lief! Bewust gekozen voor een veulen omdat je aangaf jonge pony? Ken de ouders niet.

Iirene
Berichten: 129
Geregistreerd: 31-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 14:02

@saaams, in eerste instantie was ik inderdaad op zoek naar een 2- of 3-jarige omdat je daar al wat meer aan kunt zien. Maar ik wilde kopen van een fokker en ik kwam erachter dat de keuze erg beperkt was. Toen had ik een 2-jarige gekocht op voorwaarde van klinische keuring, daar kwam ze niet doorheen, en ben ik weer verder gaan kijken. Inmiddels in het veulenseizoen en dan is er ineens wel keus. Op zich heb ik geen haast om ermee te gaan rijden (net mijn KWPN-er verkocht onder andere omdat ik vanwege kleine kinderen weinig tijd heb), dus eigenlijk is een veulen gegeven de omstandigheden (eerste jaren nog wat minder tijd, weinig keus in iets oudere dieren) helemaal niet zo gek, bedacht ik me. Daarnaast vind ik het ook erg leuk om een veulen te zien opgroeien (de net verkochte KWPN-er heb ik zelf gefokt en helemaal opgeleid, is allemaal goed bevallen).

FelineNanet

Berichten: 1633
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-17 14:21

Wat een droppie <3

Ik hoop er toch ook zo eentje uit Denemarken te halen. Ik ben echt zo gevallen voor die fokkerij daar (Skaergaarden). Prachtige brede Connies <3 of toch een kruising met Arabier omdat endurance toch ook wel onwijs tof is... heb nog wel eventjes gelukkig :')

Iirene
Berichten: 129
Geregistreerd: 31-10-06

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 14:58

Skaergaarden heb ik idd ook contact mee gehad (niet wezen kijken), ook hele mooie pony's inderdaad!

Change3x

Berichten: 6626
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 15:00

Wat leuk trouwens 'El Larry' :D

Mijn verkochte Connemara heet Larry. :=

Bar

Berichten: 3994
Geregistreerd: 09-02-05

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 15:30