Bar schreef:Zou ik er wel bij zetten in de advertentie want ik dacht ook heel duur voor een pony die L1 loopt en 12 jaar is.
Maakt een leuk sprongetje staat er in de ad. Dat doet niet vermoeden dat hij Z is geweest
Ik heb het haar gezegd!
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Saaams schreef:Ja, ze is echt onwijs handig. Maar ook echt onwijs eerlijk en daar ben ik blij mee. Ze laat me niet zitten ook als ik het even niet meer weet. Ik moet haar wel altijd helpen met alles. Ze loopt geen afstand vanuit haar zelf top, maar ook al past het niet. Ze gaat (thuis) altijd.
En ik ben gewoon niet zo'n handige op en top ruiterMaar wie weet valt het kwartje ooit nog
EK19 schreef:Elysa, ik zeg ook niet dat het bar slechte ponys zijn. Het is niet rastypisch bv genoeg voor de ieren. En hun fokken meer op de shows aan de hand. Het gaat er daar aan toe als bv de hondenshows hier. De bloedlijnen zijn vaak fantastisch wat ze vaak wel goede sportponys maakt!
Faitherr schreef:FelineNanet schreef:Merken hierboven kom je een heel eind mee. Kiet is uitgerust met een zadel flink boven je budget, maargoed het is een zadel wat veel waarde blijft houden en op bijna ieder paard weer aanpasbaar. (WOW zadel). Tevens heb je ze wel tweedehands voor 600, maar dan moet je wel weten wat je paard nodig hebt. Ik heb toen de mazzel gehad dat ik een zadel extern heb gekocht en alleen de kussens moest omruilen bij mijn fitter waardoor ik niks extra hoefde aan te kopen (nog maar niet te spreken over alle headplates die we hadden, want hij lag op 2 pony's).
Anyway: neem een goede zadelfitter, dan bespaart een hoop onnodige kosten is de enige tip die ik je kan meegeven. De hoeveelheid zadels die niet goed liggen is bizar hoog. Als je er zelf wat meer over wilt weten, loop vooral een dagje mee met een fitter dan weet je gelijk waar je bij je eigen paard op kan letten op de voorhand.
Meeste Connemara's hebben bijvoorbeeld een singelplek wat meer naar voren, wat voor zadel past daarbij, wat voor singelophanging en singel? Tevens hebben de meeste een korte rug wat het lastig maakt als je zelf moeilijk in een 17" zadel past: kijk daarom vooral ook naar wat voor zit de zitting heeft en hoe het valt. Zit je zo diep dat je makkelijk ook een 16.5" kan hebben of juist 'nep' diep waardoor je weer groter moet kijken.
Ben inmiddels goed bevriend met mijn fitter dus zo kom je een hoop te weten(daarnaast is het ook mega interessant!)
Bedankt voor jullie reacties!
Ik wilde hier nog even op reageren want jij zegt ook (als iik het goed heb begrepen) dat ik beter een zadel kan kopen boven mijn budget aangezien deze ook beter blijven en uiteindelijk dus goedkoper zullen zijn. Probleem is dat ik het zadel zelf zou moeten gaan betalen en ik 15 jaar ben met een simpel baantje op zaterdag dus heel veel meer dan 900 word wel lastig. Op de pony die ik wil kopen ligt nu een 16 inch volgens mij met een redelijk oppervlakkige zit, hier pas ik prima in, maar ik zou zelf graag wat meer steun van het zadel willen hebben omdat ik merk dat ik op dit zadel steun ga zoeken op andere punten waardoor ik het paard in de weg zit.
dit is het zadel (wintec 500 dressuur)
ik zit er hier ook op trouwens
[ Afbeelding ]
pringle11 schreef:Eline, ik ben er ook nog in de dressuur![]()
Suuuper gave foto's Elly![]()
Feline, vrienden van mij hebben ook een connemara x arabier. Hij is nog best jong maar een hele leuke pony. En strekken dat hij kan! Maar hij is wel best schrikkerig. Ongeveer 70% connemara en 30% arabier maar toch nog heel fris voor een connemara. Maar ik denk dat dat nog wel een beetje wegtrekt als hij meer ervaring krijgt.
Change3x schreef:pringle11 schreef:Eline, ik ben er ook nog in de dressuur![]()
Suuuper gave foto's Elly![]()
Feline, vrienden van mij hebben ook een connemara x arabier. Hij is nog best jong maar een hele leuke pony. En strekken dat hij kan! Maar hij is wel best schrikkerig. Ongeveer 70% connemara en 30% arabier maar toch nog heel fris voor een connemara. Maar ik denk dat dat nog wel een beetje wegtrekt als hij meer ervaring krijgt.
En niet alle Connemara's zijn hetzelfde natuurlijk! Larry was ook heel sensibel en heet maar toch een volle Connie.