Ervaring connemara pony's.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:21

[/quote]

Marrit, kom jij nog kijken op de keuring??[/quote]

<<) :)) Als er geen gekke dingen gebeuren wel!! *\o/*[/quote]

Oke, dan leg ik straks alvast een emmer in de auto als * kwijlbakje* voor je! Jou kennende, ga jij weer de mooie voorpluk bewonderen! :')

Carol10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:22

Terug van vakantie en de papieren van het stamboek zijn binnen. Helaas is de keuring een beetje te vroeg nu, misschien volgend jaar. De conditie van Heather is in de vakantie achteruit gegaan ( was ook nog niet veel) en nu ga ik serieus aan de slag.....als de regen voorbij is.
Hoe hebben jullie de conditie opgebouwd?

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:33

EK19 schreef:

Marrit, kom jij nog kijken op de keuring??[/quote]

<<) :)) Als er geen gekke dingen gebeuren wel!! *\o/*[/quote]

Oke, dan leg ik straks alvast een emmer in de auto als * kwijlbakje* voor je! Jou kennende, ga jij weer de mooie voorpluk bewonderen! :')[/quote]

Goed plan :') Ik zal ook tissues meenemen, makkelijk voor onderweg naar de ring en zo. Als ik er als groupie achteraan mank _O-

SkyMarian

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:36

Eigenlijk kom je natuuuuuuuuuuuuuurlijk :') voor al die mooie chickies Marrit. :))

Thanks voor alle felicitaties. :)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:39

Als het maar behang heeft :+:

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:40

Grmppff kom ik van buitenrit met Mellow. Heeft er iemand in de straat commentaar dat ik veelste zwaar ben voor een pony! En ze bleef doorgaan om dr gelijk te halen. Nou en bedankt mijn dag naar zn grootje. Ja ik ben niet de slankste en ja nu op top gewicht maar ik heb hele hele korte dikke benen en een smal bovenlijf en ben 163 maar. Dat het beeld niet mooi is, tja dat klopt maar al weeg ik 65 kg dan zijn mijn benen en kont nog behoorlijk. Waar benoeien mensen zich mee? Ik weeg geen 90 of 100.

Dan zijn alle western beesten met zware zadels en grote mannen erop heeeel zielig.

Ik ben nu echt niet blij. Lopen jullie hier ook tegen aan? Iemand die groter is en een betere vetverdeling kan vlot even zwaar zijn dan mij en voor het oog zou het dan ineens wel kunnen?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:44

Behang.... := := Heksje is nu meer een pleeborstel. <<)

Hmmm dat is minder zonnetje. Dat iemand het denkt is nog tot daar aan toe. Hard op uitspreken is iets om voorzichtig mee te zijn. Gewicht is een ding leert de ervaring na 12 jaar praktiserend diëtist. Zowel in de plus als in de min. Heel vaak is het ook de manier waarop als de inhoud van hetgeen wat gezegd wordt. :)

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:47

Gefeliciteerd SM! :D

Oeh gaaf, clifden :))

Wat naar zeg zonnetje :(:)

Wanneer en waar is de keuring ook alweer? O:)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 13:03

Ah vervelend zonnetje... :(:) Ik ben er nog niet tegen aangelopen gelukkig, maar kan best eens een keer komen. Je moet maar zo denken "ik weet wel beter" niets van aantrekken (hoewel dat makkelijker gezegd dan gedaan is ;) )

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 13:22

Ik loop sowieso vaak tegen het geval aan van: wat moet je met een pony. Beetje zo van ponys zijn voor kinderen.

Ik heb Z gereden bij de paarden. Erg fanatiek. Blijkbaar ben ik nu derderangs bezig...?

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 13:31

Agh hoe vaak ik altijd hier in de omgeving te horen kreeg; wordt het niet is tijd voor een paard? En werd met Ben altijd heel dom aangekeken als ik tussen de paarden reed. En dan vooral van die tutten met poepie veel centen. Eerst kon ik er nog boos om worden. Maar nu echt niet meer. Vind het juist leuk als meiden/dames nu lekker rond hobbelen met hun pony tussen de paarden.

Altijd dat van "oh ik ben 18 ik kan absoluut niet meer op mijn pony, ik moet nu een paard" verhaal, bah!

En daarbij boontje komt om zijn loontje, aangezien Ben het redelijk vaak flikte om tussen de grote paarden de 1e plaatsen weg te slepen in het Z!
Hoe klote die opmerkingen ook zijn, probeer je er niks van aan te trekken en lekker je eigen ding te doen!!! :o :o

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 13:33

Carol10 schreef:
Terug van vakantie en de papieren van het stamboek zijn binnen. Helaas is de keuring een beetje te vroeg nu, misschien volgend jaar. De conditie van Heather is in de vakantie achteruit gegaan ( was ook nog niet veel) en nu ga ik serieus aan de slag.....als de regen voorbij is.
Hoe hebben jullie de conditie opgebouwd?

Voor stamboekopname en een rondje voor de jury hoeft ze toch niet zoveel conditie te hebben?! :P

@zonnetje. Wat vervelend zeg -O- proberen er niks van aan te trekken zolang je zelf maar weet dat het kan.
Connies kunnen over het algemeen best wat gewicht hebben.
En vooroordelen over volwassenen met een pony zijn er idd helaas genoeg.
Ik ben zelf helaas echt te zwaar voor een pony maar anders wist ik het wel!

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 14:02

Jaimy komt ook zonder behang -O- , maar wel met een hele mooie staart *\o/* .

Heel erg vervelend zonnetje mensen die ongevraagd hun mening aan jouw opdringen. Volgende keer gewoon doorrijden en niet reageren, je hoeft jezelf niet te verantwoorden.

Ik heb trouwens nog nooit iets negatiefs te horen gekregen over het feit dat ik een pony rijd(ik heb, vorig jaar, op een andere pony ook wedstrijden gestart), wat er achter mijn rug om gebeurt weet ik natuurlijk niet :Y) . Maar dat kan me eerlijk gezegd niks schelen. Wat gewicht betreft ik ben nu ruim 10 kg afgevallen van 68 naar 57 met een lengte van 1.59 en zelf ben ik wel heel blij met het verschil in plaatje wat dit geeft...............(sorry voor het onthoofden van Jaimy en Agiera)

Afbeelding

Fino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 14:46

Afbeelding

Naar buiten in de regen. Dat vindt Benson niet erg fijn.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:38

Aaaaw <3 hij maakt het al goed duidelijk :')

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:43

Niks van aantrekken Zonnetje!

Aaah wat een schatje!

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 18:59

SM: Gefeliciteerd *\o/*

Even een update van de Nik-kant
Na die enorme regen van twee zondagen geleden, haalde ik haar maandag extreem kreupel uit de wei...
Twee daagjes gestapt, maar het zat me echt niet lekker. Meestal als ze kreupel/stijf e.d. loopt komt het door haar scheefheid, dus ik heb woensdag de kraker gebeld of hij in het weekend kon komen. Echt een top man, want hij kon gelijk zaterdagmiddag. De hele week maar rechtuit gestapt en beetje gekeken waar het vandaan kwam. Het leek eerst linksachter, maar dat is haar sterke beentje dus dat hoopte ik echt niet. Na paar daagjes had ik eruit dat ze rechtsachter (been t/m kruis/heiligbeen) stijver hield en korter liep. Daarnaast ontlastte ze hem veel meer. Het was dus wel haar slechte kant...

Zaterdag kwam de kraker en ook hij was het met mij eens: ze heeft een hele rare uitglijder gemaakt in het land. Alsof haar hele rechterachterkant naar onderen is geschoven, terwijl links is blijven staan. Uiteindelijk bijna 1,5 uur bezig geweest met haar (ipv gebruikelijke half uurtje). Meerdere keren acupunctuur en rondlopen voor ontspanning. Resultaat: 5 (!) wervels waren inderdaad naar rechts geschoven. Allemaal nog voor het kruis, dat was vrij prettig omdat ze heel snel last krijgt van kruis t/m heiligbeen. Dus Nikje is weer helemaal opgelapt en loopt weer goed :D (Baasje natuurlijk helemaal opgelucht :o )

Paspoort is op de bus gedaan, dus nog eventjes en ze staat op mijn naam *\%/*

Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 19:31

Even snel:

*\o/* GEFELICITEERD SKY MARIAN!! *\o/*

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:45

Thanks punz. :)

Mooie plaatjes weer voorbij zien komen. :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 21:32

Ook hier even een verkorte versie van mijn fb status update:

Afbeelding

Volgens dit schema 4 km afgelegd en daarbij 292 kcal, ofwel een portie friet van 200 gram verbrand.
Zó trots op mezelf..

( en hier zou ik toch uiteindelijk ook wat van af moeten vallen..... toch??)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 21:36

1 kg lichaamsvet eraf = 7000 kcal minder consumeren en/ of meer verbruiken door bewegen. :D
Kunst zit 'm niet zo zeer in wat je doet, maar dat je iets doet wat je goed kan inpassen in je dagelijks leven ook als je op een streefgewicht bent. :) *einde diëtruttenmuts* :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 21:37

-O-

-O- -O-

:oo :oo :oo

-:(-

Y)(^) Y)(^) Y)(^) Y)(^)

:D

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 21:42

Uhuh de aanhouder wint punz. >;)
Take your time en je komt echt wel waar je wezen wilt. Heb zelf over 13 kg 1,5 jaar gedaan en vooral heel veel lering getrokken uit de 'fouten' die ik in mijn werk tegen kom. :D
Dus gewoon weer op naar de volgende ronde hollen. *\o/*

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 21:44

:D
Blijf wel rennen hoor. Heb mijn team beloofd dat ik met ze mee doe aan de zorgmarathon ( met 10 mensen 42 km), en daar wil ik me aan houden, dus daar train ik voor. Maar daarbij ook afvallen was echt een leuke bijkomstigheid geweest. Er moet echt, echt, echt 10 kg af.....

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 21:49

Je gaat er ook ongetwijfeld een deel gewicht mee verliezen. Alleen is bij normaal bewegen (lees niet tig maal pw tig uur sporten) het aandeel van bewegen relatief klein in het daadwerkelijke gewichtsverlies. Het bepaald wel mee in de opbouw van spieren (afhankelijk wat je doet aan sport) of het stimuleren van de vetverbranding. Bij opbouw van spieren verhoog je ook in kleine mate het basaalmetabolisme. :)
Hardlopen is een duursport en draagt vooral bij aan de afname van vetmassa. Echt spieren opbouwen doe je met krachttraining.
Moet ook wel zeggen dat om die reden (komt een bruggetje aan.............. :)) ) het mij ook heel interessant lijkt om het paard te trainen mbv een hartslagmeter. :j