Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Faitherr schreef:weet iemand hier een fijn zadel? Maakt niet uit of het spring dressuur of veelzijdig is. Probeer me een beetje te oriënteren. Prijs gaat tot rond de 900
Faitherr schreef:weet iemand hier een fijn zadel? Maakt niet uit of het spring dressuur of veelzijdig is. Probeer me een beetje te oriënteren. Prijs gaat tot rond de 900
Punz schreef:Saams... Ik vrees dat je een beetje aan de voorzichtige kant bent met je prijsindicatie...
Een goed gereden stamboekmerrie, klasse 1, met mooi papier en presterend, kan makkelijk nog een tikje duurder zijn dan de 4000 die jij aangeeft
FelineNanet schreef:Merken hierboven kom je een heel eind mee. Kiet is uitgerust met een zadel flink boven je budget, maargoed het is een zadel wat veel waarde blijft houden en op bijna ieder paard weer aanpasbaar. (WOW zadel). Tevens heb je ze wel tweedehands voor 600, maar dan moet je wel weten wat je paard nodig hebt. Ik heb toen de mazzel gehad dat ik een zadel extern heb gekocht en alleen de kussens moest omruilen bij mijn fitter waardoor ik niks extra hoefde aan te kopen (nog maar niet te spreken over alle headplates die we hadden, want hij lag op 2 pony's).
Anyway: neem een goede zadelfitter, dan bespaart een hoop onnodige kosten is de enige tip die ik je kan meegeven. De hoeveelheid zadels die niet goed liggen is bizar hoog. Als je er zelf wat meer over wilt weten, loop vooral een dagje mee met een fitter dan weet je gelijk waar je bij je eigen paard op kan letten op de voorhand.
Meeste Connemara's hebben bijvoorbeeld een singelplek wat meer naar voren, wat voor zadel past daarbij, wat voor singelophanging en singel? Tevens hebben de meeste een korte rug wat het lastig maakt als je zelf moeilijk in een 17" zadel past: kijk daarom vooral ook naar wat voor zit de zitting heeft en hoe het valt. Zit je zo diep dat je makkelijk ook een 16.5" kan hebben of juist 'nep' diep waardoor je weer groter moet kijken.
Ben inmiddels goed bevriend met mijn fitter dus zo kom je een hoop te weten(daarnaast is het ook mega interessant!)