Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 18:19

Afhankelijk van niveau ect tussen de 2000-4000 euro. Voor hoger niveau betaal je uiteraard meer :D Deze prijs is op basis.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 18:22

Saams had jij niet nog een Horka halster wat je kwijt wilde? Zo'n dutch ding? O:)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 18:24

Marrit13 schreef:
Saams had jij niet nog een Horka halster wat je kwijt wilde? Zo'n dutch ding? O:)

Ja, hangt te verstoffen in mn kast. Moet ik m zondag aan Hanneke geven dat je m past en geld overmaakt? Mocht ie niet passen kan je hem 10 juni terug geven

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 18:46

Oh ja je ziet haar zondag natuurlijk! Ja als dat lukt graag :+ Super! :)F

Saaams

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 18:58

Wil jij haar dan even daar over inlichten of ze het goed vind? :+

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 19:02

Dat vindt zij goed, maar kondig het wel ff aan :j :D

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 19:05

Top! :D

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 22:11

weet iemand hier een fijn zadel? Maakt niet uit of het spring dressuur of veelzijdig is. Probeer me een beetje te oriënteren. Prijs gaat tot rond de 900

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 22:25

ik vond kieffer altijd wel fijn maar na op een hulsebos gezeten te hebben wil ik niet anders meer. En die zijn als goede tweedehans WB3 bijvoorbeeld vanaf 500 wel te vinden.
Zelf heb ik nog een donkerbruine, tegen zwarte kieffer liggen voor 600, deze is maar een half jaar gebruikt.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 22:26

Faitherr schreef:
weet iemand hier een fijn zadel? Maakt niet uit of het spring dressuur of veelzijdig is. Probeer me een beetje te oriënteren. Prijs gaat tot rond de 900

Ik zou voor jouw budget op zoek gaan naar een 2e hands A-merk zadel.
Zelf heb ik goede ervaringen met Prestige voor een Connemara.
Massimo is ook een optie denk ik.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 22:27

Faitherr schreef:

Voor springen vind ik de Pfiff Gotthard heel fijn! Deze heeft veel kniewrong en een zachte zit. Past ook op bijna alle paarden en pony's (Change, Bosco, Larry, Eclipse, Leo en ga maar door... :+) Ik had op Larry een Stübben Edelweiss Deluxe liggen, ook heel fijn maar minder geschikt als je zelf heel weinig balans hebt. :=

Ik heb allebei die zadels toen 2e hands gekocht voor ongeveer die prijs.

Ik hoor veel goede verhalen over custom dressuurzadels!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 22:44

Prestige jump had ik. Super fijn zadel. Helaas niet passend op Beaut, evenals de stubben gleden als een glijbaan naar de schouders. Ik heb een tribal nu, wel boven je budget. Maar zou zeker de prestige proberen!
De prestige:
Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 23:47

Saams... Ik vrees dat je een beetje aan de voorzichtige kant bent met je prijsindicatie...
Een goed gereden stamboekmerrie, klasse 1, met mooi papier en presterend, kan makkelijk nog een tikje duurder zijn dan de 4000 die jij aangeeft

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-17 23:48

Merken hierboven kom je een heel eind mee. Kiet is uitgerust met een zadel flink boven je budget, maargoed het is een zadel wat veel waarde blijft houden en op bijna ieder paard weer aanpasbaar. (WOW zadel). Tevens heb je ze wel tweedehands voor 600, maar dan moet je wel weten wat je paard nodig hebt. Ik heb toen de mazzel gehad dat ik een zadel extern heb gekocht en alleen de kussens moest omruilen bij mijn fitter waardoor ik niks extra hoefde aan te kopen (nog maar niet te spreken over alle headplates die we hadden, want hij lag op 2 pony's :') ).

Anyway: neem een goede zadelfitter, dan bespaart een hoop onnodige kosten is de enige tip die ik je kan meegeven. De hoeveelheid zadels die niet goed liggen is bizar hoog. Als je er zelf wat meer over wilt weten, loop vooral een dagje mee met een fitter dan weet je gelijk waar je bij je eigen paard op kan letten op de voorhand.

Meeste Connemara's hebben bijvoorbeeld een singelplek wat meer naar voren, wat voor zadel past daarbij, wat voor singelophanging en singel? Tevens hebben de meeste een korte rug wat het lastig maakt als je zelf moeilijk in een 17" zadel past: kijk daarom vooral ook naar wat voor zit de zitting heeft en hoe het valt. Zit je zo diep dat je makkelijk ook een 16.5" kan hebben of juist 'nep' diep waardoor je weer groter moet kijken.

Ben inmiddels goed bevriend met mijn fitter dus zo kom je een hoop te weten :o (daarnaast is het ook mega interessant!)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 05:44

Punz schreef:
Saams... Ik vrees dat je een beetje aan de voorzichtige kant bent met je prijsindicatie...
Een goed gereden stamboekmerrie, klasse 1, met mooi papier en presterend, kan makkelijk nog een tikje duurder zijn dan de 4000 die jij aangeeft

Daarom was mijn richtprijs ook op een basis gereden dier. Presterend/op niveaunga je inderdaad al het dubbele omhoog. Maar ik heb ze online genoeg gezien rond dit budget. Maar kan me best voorstellen dat ze duurder zijn.

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 16:11

FelineNanet schreef:
Merken hierboven kom je een heel eind mee. Kiet is uitgerust met een zadel flink boven je budget, maargoed het is een zadel wat veel waarde blijft houden en op bijna ieder paard weer aanpasbaar. (WOW zadel). Tevens heb je ze wel tweedehands voor 600, maar dan moet je wel weten wat je paard nodig hebt. Ik heb toen de mazzel gehad dat ik een zadel extern heb gekocht en alleen de kussens moest omruilen bij mijn fitter waardoor ik niks extra hoefde aan te kopen (nog maar niet te spreken over alle headplates die we hadden, want hij lag op 2 pony's :') ).

Anyway: neem een goede zadelfitter, dan bespaart een hoop onnodige kosten is de enige tip die ik je kan meegeven. De hoeveelheid zadels die niet goed liggen is bizar hoog. Als je er zelf wat meer over wilt weten, loop vooral een dagje mee met een fitter dan weet je gelijk waar je bij je eigen paard op kan letten op de voorhand.

Meeste Connemara's hebben bijvoorbeeld een singelplek wat meer naar voren, wat voor zadel past daarbij, wat voor singelophanging en singel? Tevens hebben de meeste een korte rug wat het lastig maakt als je zelf moeilijk in een 17" zadel past: kijk daarom vooral ook naar wat voor zit de zitting heeft en hoe het valt. Zit je zo diep dat je makkelijk ook een 16.5" kan hebben of juist 'nep' diep waardoor je weer groter moet kijken.

Ben inmiddels goed bevriend met mijn fitter dus zo kom je een hoop te weten :o (daarnaast is het ook mega interessant!)

Bedankt voor jullie reacties!
Ik wilde hier nog even op reageren want jij zegt ook (als iik het goed heb begrepen) dat ik beter een zadel kan kopen boven mijn budget aangezien deze ook beter blijven en uiteindelijk dus goedkoper zullen zijn. Probleem is dat ik het zadel zelf zou moeten gaan betalen en ik 15 jaar ben met een simpel baantje op zaterdag dus heel veel meer dan 900 word wel lastig. Op de pony die ik wil kopen ligt nu een 16 inch volgens mij met een redelijk oppervlakkige zit, hier pas ik prima in, maar ik zou zelf graag wat meer steun van het zadel willen hebben omdat ik merk dat ik op dit zadel steun ga zoeken op andere punten waardoor ik het paard in de weg zit.
dit is het zadel (wintec 500 dressuur)
ik zit er hier ook op trouwens
Afbeelding

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 17:55

Voor €900 kun je echt een prima zadel kopen maar goed advies is daarbij echt heel belangrijk!
Niet bezuinigen op advies iig!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 18:11

Wij hebben op onze pony een passier dressuur zadel liggen en een stüben springzadel. Beide tweedehands gekocht. Voor de passier 450,- betaald en voor de stüben 250,- even goed zoeken, maar het is er wel, succes!

En wat de prijs betreft, onze kon niks, maar zat niet in jou prijsklasse saams en wat hebben we er een gouden pony aan. Karakter heeft ook een prijs...

Verder klets ik vanaf volgende week weer mee, gaan er even een paar dagen tussenuit voor onze trouwdag. Geniet van t mooie weer en voor degene die leuke plannen hebben t weekend....heel veel plezier!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 18:19

Oh.. Mán.
Net terug van mijn wekelijkse springles.. En joohhh.. daar waar we vorige week tijdens het oefenparcours nog wat stops hadden, was Jou vandaag zo verschrikkelijk fanatiek en héét :oo :oo

Normaal is hij ( onder invloed van mijn misplaatste controledwang) iets aan de lauwe kant in het galopperen, maar vandaag... oefff... Moet er zelfs aan remmen!! Hij was zo fanatiek en vrolijk! Bokken ook naar langslopende schapen, gewoon... omdat het kan..ofzo.

Op zich was dat wel heel fijn springen... alleen vandaag dus óók ontdekt waarom je áltijd druk op je beugels moet houden, je lijf lang moet houden én je naar voóóóóóóóren moet blijven kijken.

Jou kwam enthousiast in op de eerste van een combi van drie, die hij stiekem spannend vond. Wat hij dan doet is er voor de zekerheid héééél hoog over springen. Hierdoor kwam hij niet helemaal uit voor de tweede, en wilde er links langs. Daar was ik het niet mee eens... vond dat hij er niet langsop mocht en corrigeerde met rechts..

Waar Jou dus netjes naar luisterde.... alleen kwamen we toen de staander tegen, waarop Jou nóg een giga sprong naar rechts maakte, terwijl ik dus rechtdoor ging.

Je snapt:... bodem inspectie -O- -O- ( als 50 minner vang je dit soort dingen toch echt iets minder makkelijk op....)

Máár... instructrice heeft de hele verdere les níet meer hoeven zeggen dat ik goed druk op mijn beugels moest houden, mijn lijf boven de sprong lang moest houden én dat ik vooooruit moet kijken :+

Nog nooit zo fijn in balans gezeten, als vandaag ná de val..

Kortom...
Hier zit een tevreden mens :j

@Tineke: mooi verwoord!!!
Toen ik Jou kocht kon hij niets, was net drie weken onder het zadel.....en was inderdaad echt toch nog ( ook als ruin) nog wel een stukje duurder. Waarbij ik er voor de eerlijkheid wel bij moet zeggen dat ik hem in Duitsland gekocht heb, en de prijzen daar überhaupt net even iets hoger liggen dan in Nederland. Aan de andere kan heb ik wel ook gericht gezocht naar bewezen lijnen, bewezen sportpony lijnen

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 18:32

Wat goed Punz!

Larry heeft niet echt veel gekost, heeft wel veel verzorging nodig gehad omdat hij nogal stress had gehad van de reis naar NL.... En hij kende ook niks, dus een redelijke prijs. Maar wel een gouden karakter! :D Bij Tieks vond ik eigenlijk alleen de pony's met een apart kleurtje wat duurder. Zoals valken.

Wij hebben toen niet naar lijnen gekeken maar zagen na de koop wel dat de opa van Larry (Oisin) veel goede sportpony's heeft gegeven.

Bosco was hetzelfde als Ler.

Kent iemand hier nog iemand die een D pony zoekt? Vriendinnetje van mij verkoopt die van haar, komt uit Ierland en is vermoedelijk een halve Connemara maar dat is nooit bewezen.

Edit; vergeten de link erbij te zetten. :')

http://www.sporthorses.nl/advertentie/1 ... angel.aspx

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 19:05

zo wat een geld voor die palomino

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 19:07

EllyC schreef:
zo wat een geld voor die palomino

Hij heeft bij de vorige eigenaar Z gesprongen en springt nu L en L1 dressuur!

En is een echte kinderpony dus vandaar ook de prijs denk ik.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 19:49

Maar dat staat toch helemaal niet in de advertentie? Dat van het Z springen?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 19:53

EllyC schreef:
Maar dat staat toch helemaal niet in de advertentie? Dat van het Z springen?

Klopt maar het is wel zo. := Heeft bij mij in de regio gesprongen toentertijd.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 20:04

Zou ik er wel bij zetten in de advertentie want ik dacht ook heel duur voor een pony die L1 loopt en 12 jaar is.
Maakt een leuk sprongetje staat er in de ad. Dat doet niet vermoeden dat hij Z is geweest