Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 12:28

Marrit, Punz : jullie zijn helden!!! Wat super goed gedaan!

En Tineke, wat een power heeft Melody, prachtig!

Ik zat vanochtend om 9:00 te paard voor een lekker buitenritje. Man mee op de mountainbike en lekker op pad over de heide en bos. Met als hoogtepunt het doorwaden van een ven.
Ik was er al een tijdje niet meer geweest, dus wist niet goed hoe diep het zou zijn. Nou...bleek aardig diep te zijn! Rebel liep tot halverwege zijn romp in het water te sjouwen. Hij hoefde net niet te gaan zwemmen, maar het scheelde weinig! :Y)
Gelukkig was ik goed voorbereid: oude jodhpurs en chaps aangetrokken en de leren rijlaarzen thuis gelaten.
Wat een SUPER BRAVE powny is die Rebel toch, in zijn uppie het ven in en braaf doorsjouwen tot de overkant zonder ook maar een beetje te twijfelen. De foto's zijn niet op het diepste punt genomen, toen was de fotograaf met z'n mountainbike aan het omrijden naar de andere kant.
Op de onderste foto zie je mij mijn benen een beetje optrekken om niet nat te worden. Nou...even verder was er geen houden meer aan, ik was tot aan mijn knieën drijfnat!!

Afbeelding

Afbeelding

En nog eentje dan, beetje ingezoomd om het connemara shirtje beter uit te laten komen:

Afbeelding

Punz

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 17:41

Ohhhhhhh HEERLIJK!!
Ben jaloers!!!

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 18:17

Pfffff...net weer even de nadelen van droog weer meegemaakt. Brandweer met loeiende sirenes door de straat, meerdere achter elkaar. Adres van melding: naast de manege! Dus geappt naar de manege, daar nog niks te zien. Maar uit ervaring weten we dat het bos wordt afgezet en dan kom je er dan niet meer door. Mocht er hulp nodig zijn, moet je er op tijd door. Dus toch op de fiets naar de manege gesprint. Motoragent en tankwagen (watertank) van de Brandweer haalden me in...brand bleek gelukkig stuk verderop in het bos te zijn, leek niet groot en ik denk dat het al weer volledig onder controle is.
Nu langzaam de adrenaline weer laten wegebben.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-17 15:10

Wij hebben vanochtend heerlijk billen getraind in Wassenaar <3

Afbeelding

Volgende week eerste wedstrijd :):)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 20:04

Wij zijn vandaag met Willem en Indy naar Garderen geweest om model te staan voor een cursus. Foto's krijgen we nog maar al een paar gezien en zaten erg leuke tussen.
Daarna nog even het bos in gegaan. Zijn we het bos nog niet in valt er toch een boom met een hoop kabel om. We schrokken ons rot.
Indy wilde hard gaan rennen, Willem omdraaien en kijken. Omdat Indy als handpaard mee was werd dat ff lastig en heeft amazone hem maar los gelaten. Gelukkig stond ie gauw weer stil.
Toen nog stukje verdwaald...... we voelden ons echt als stadsmeiden in de wildernis :)

Afbeelding

Afbeelding

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 23:48

Ziet er goed uit Tineke!

Leuk die oefenparcours, goed gedaan Marrit en Punz! Mooie foto's. :) heb je je Facebook overigens opgeruimd Marrit? :P

Je shirt past goed bij je dekje Esje :D

Succes volgende week Eline!

Wat een mooi setje zo Elly <3 Logisch dat jullie schrokken, gelukkig is het goed afgelopen!

Trainen hier gaat erg goed de laatste tijd, morgen vroeg uit bed want fotooooomeeting *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 14:30

Jullie hebben mooi weer Tribu! En tegelijk poedersuiker voor foto's :') Ben heel benieuwd. Idd FB opgeruimd, niets persoonlijks maar door alle berichten van iedereen zag ik de berichten van de mensen die ik écht belangrijk vind niet meer :+ En vele verhalen lees ik hier ook wel.

Ik ben vandaag met Hanneke (vh crossen) meegeweest naar een cross in Markelo. Wat een gáve sport is het toch (vooral om naar te kijken _O- ) ook foto's gemaakt, lastig wel als je alleen EK op de foto zet met dressuur :+

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 07:08

Jeetje elly wat schrikken, pffff gelukkig goed afgelopen.

Feline, iets leuks om naar uit te kijken, alvast heel veel plezier!

Tribunals leuke meeting gehad? Mooie foto's?

Melody mocht gister ochtend half 7 lekker mee het bos in, wat lekker fris was na een buitje regen. Staat er ineens midden op het pad een draaiende trekker, hele grote haspel en een grote sproeier....dat was wel even spannend, maar stapje voor stapje toch er langs gekomen, poeh wat is het dan echt geen held

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 20:11

Wat een geweldige foto's hier!
Esje/Elly: beiden dus een behoorlijk schrikmoment. Fijn dat het uiteindelijk allemaal met een sisser afliep.
Feline: spannend, je eerste wedstrijd! Ik duim wel voor je dat het niet zo heet is dan. Lijkt met dan toch niet fijn.
Tribunals: Hoe is de fotoshoot gegaan??

Mag ik hier nog een foto spammen van de les van vorige week?
Ik bedoel.....er is duidelijk nog steeds iets te veel Ria, en er valt van alles te zeggen.. Maar ben zo verschríkkelijk blij met deze foto's, omdat de wijze waarop ik er op zit, mijn uitdrukking echt álles zegt:

Afbeelding
Afbeelding

( Bedankt Marrit, voor het vangen van dit geluksmoment!!!)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 21:17

Gave fotos! Ziet er goed uit!

Tribunals, had al fotos voorbij zien komen. Super gave shoot! Maak een topic *\o/*

Vandaag best fijn kunnen rijden, duurt wel even voordat ze wil ontspannen. Helaas in draf en galop flink hoesten. Stap/stal/paddock geen kuchje. Zag later van buiten de bak dat het best stoffig was, hele wolken. Hoop dat het daardoor kwam. Als ze morgen nog steeds last heeft (dan is er gesproeid) bel ik even de dierenarts. Dan is ze hopelijk op tijd klaar met een kuur voordat we gaan starten op onck. Maar duimen dat het gewoon de stof was!

Beaut heeft een nieuw dekje. Ze is nu kermit de kikker. Maar het is echt een fantastisch dekje, neemt super vocht op en verschuift geen cm!

Afbeelding

Na het rijden nog even paneren.

Afbeelding

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 22:01

Lemieux is fijn.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 22:03

Echt gaaf Ria. Wat een buffel van een pony is het toch ook! (En dat bedoel ik positief overigens :D )

Saams, mij merrie was laatst ook aan het kuchen onder het rijden. Kwam puur door de stoffige bak. Valt vast mee met Beauty

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 22:06

Wat een heerlijke foto's Ria!

Staat heel goed Saaams! En ik ga straks inderdaad een topic aanmaken, ben zo blij met alle foto's die ik tot nu toe heb ontvangen :))

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 22:15

Ben benieuwd!

Bar, dat denk ik ook hoor. Bij echte irritatie moet ze ook hoesten in stap/stal/paddock ect. Maar wel vervelend. Extra voorzichtig met haar, want we willen dit jaar wel gewoon naar onck en we hebben meer in de planning :+

Ik vond het dekje zo gaaf, dat ik even vergat dat ik een schimmel had. Maar je moet er van houden uiteraard, maar ik hou wel van fel :D

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 22:46

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 22:54

@Bar: ik had het inderdaad positief opgevat !!
( bijnaam thuis is ook wel "plofkip" := )
Maar het is dus inderdaad een buffel, precies zoals ik gehoopt had toen ik haar als veulen kocht!!

@Tribunals: Ik ga nu je topic bekijken !
Laatst bijgewerkt door Punz op 29-05-17 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 22:58

Punz schreef:
Wat een geweldige foto's hier!
Esje/Elly: beiden dus een behoorlijk schrikmoment. Fijn dat het uiteindelijk allemaal met een sisser afliep.
Feline: spannend, je eerste wedstrijd! Ik duim wel voor je dat het niet zo heet is dan. Lijkt met dan toch niet fijn.
Tribunals: Hoe is de fotoshoot gegaan??

Mag ik hier nog een foto spammen van de les van vorige week?
Ik bedoel.....er is duidelijk nog steeds iets te veel Ria, en er valt van alles te zeggen.. Maar ben zo verschríkkelijk blij met deze foto's, omdat de wijze waarop ik er op zit, mijn uitdrukking echt álles zegt:

[ [url=m/EPuoA1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/fts0gP.jpg]Afbeelding[/url] ]

( Bedankt Marrit, voor het vangen van dit geluksmoment!!!)

wauw ik vind het wel gaaf staan. Welk zadel is dit?

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 23:11

Dank je. Zadel is nauwelijks te zien op de foto vrees ik, maar het is een Massimo dressuur.

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 23:14

Ik spam nog heel even want heb zojuist nog wat foto's gekregen en ik vind ze ZO tof <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 23:24

Oh... Die eerste foto is gaaf!!!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 23:53

Die eerste <3

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:00

Wat een knapperd <3
Ria wat een big smile _/-\o_
Saams heel gaaf die kleur :j

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 12:32

oh gaaf tribunals, die eerste foto...ik zeg fotobehang!!!!

en punz ik vind jou tweede foto echt mooi, je straalt en dat is toch echt genieten.

wat betreft het groene kermit dekje saams,ik zie een setje ontstaan.....

Riverdale

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 18:14

Hoihoi, ik heb even een vraagje, wat is nou een normale prijs voor een raszuivere Connemara merrie van 8 jaar? Groetjes :)

Riverdale

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 18:16

Ik zie hier trouwens alleen maar foto's enzow dus hoop dat het een beetje goed staat :')