Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

FelineNanet

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-17 13:22

Ik reageer via pc vanavond even op iedereen. Wil toch even zeggen: saaams je loopt sowieso niet voor schut. Je loopt voor schut als je je paard aan kapot slaat of niks om je paard geeft en ik weet vrij zeker dat Bjuut het fantastisch bij jou heeft. Kijk hoe blij de kijkt in de cross, blijkbaar ligt dat haar beter dan een B dressuur proef achja het zal :D. Niet laten tegenhouden hoor ;)

Mocht iemand nog een groom zoeken, ik ben er sowieso en kan vlechten met naald en draad.

Wel even snel kiet-foto
Hals showen :wow: . Wist zelf ook niet dat deze aanwezig was, maar Kiet wordt zo mooi (bevooroordeeld haha)

Afbeelding

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 13:26

Hanneke gesproken, zondag na het ONCK kan gepland worden! Ik zat de denken het 3de of 4de weekend van juli? In augustus is er weer keuring dus daar moeten we ook ff rekening mee houden.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 13:59

In juli kan ik de zondag in week 28 en 30. Super leuk!!!!

Op de rest ga ik zo even antwoorden :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 14:39

Ohhh.... krijg net de foto van Eline en Jou tijdens de kür op de hengstenkeuring opgestuurd..
Afbeelding

<3 <3 <3 <3 <3
(vrij naar Feline " verder niet bevooroordeeld" ;) )

En mbt crossen:
Ik zie er toch even vanaf: Na het ONCK toch mijn gedachten ( naast 1 x pm springles) weer op de dressuur!!

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-17 19:11

Hoeveelste is de keuring ook alweer? Op zaterdag 26 of zondag 27 augustus?

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 19:13

Zondag 27 augustus

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 20:45

Marlon en Vilana hebben ook een afspraak bij Hanneke voor cross en zwemles! +:)+ Ik zal voor Vilana alvast een snorkel opzoeken! _O- :=

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 21:46

Stoer!!! Wanneer gaan ze?

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 12:15

zondag 4 juni. Ze gaan dan na de groepslessen. Ik wil niet dat ze de boel ophouden als Vilana het water niet in wil.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 13:21

Die gaat wel hoor }>

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 14:33

Marieke33 schreef:
zondag 4 juni. Ze gaan dan na de groepslessen. Ik wil niet dat ze de boel ophouden als Vilana het water niet in wil.

Oh leuk! Maar dat is echt niet erg! Beaut was er zo in, echt verbazingwekkend en geloof me die is echt een bitch als ze iets niet durft. Misschien zien we jullie nog, ik ga ook.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 18:58

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 19:26

Gefokt door Jaap.. Super afstamming, super beweger, en ook een goede springer als ik het goed heb.
Die gaat wel een huis vinden!
Spoiler:
(en zal zéker niet voor niets weggaan denk ik zo)
Laatst bijgewerkt door Punz op 24-05-17 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 19:27

Punz schreef:
Ach... gefokt door Jaap..
Goede beweger en springer als ik het goed heb. Die gaat wel een huis vinden!

Hij staat al een hele tijd te koop maar verdient zeker een leuk huis! :j

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 19:29

Even aangepast.
Kan me voorstellen dat hij al wel een tijdje te koop staat... zie mijn spoiler :)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 19:56

Haha gezien!

Hij heeft al heel lang niet meer op zijn huidige niveau gelopen omdat zijn eigenaar nu bij de paarden rijdt, dus hopelijk kan dat snel weer met een nieuw ruitertje. :)

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 20:16

Punz super stoer!
Wij springen nog niet dus ook de cross slaan we eventjes over.

Wel ontzettend fijn gerenden vandaag.! Pown gaf nog wat cadeautjes vandaag.! _/-\o_

Als het uploaden nog lukt plaats ik zo nog een videotje :D

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 20:21

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 20:28

Zou inderdaad mooi zijn Elysa, dat hij weer lekker op zijn niveau kan meelopen. Je zou deze mensen er trouwens op kunnen attenderen dat de pony eventueel op de verkooplijst van het stamboek geplaatst kan worden ( als kruisling)

Edit:Schirocco, fijn dat jullie weer aan de slag zijn. Vind je het niet heel spannend?

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 20:42

Punz schreef:
Zou inderdaad mooi zijn Elysa, dat hij weer lekker op zijn niveau kan meelopen. Je zou deze mensen er trouwens op kunnen attenderen dat de pony eventueel op de verkooplijst van het stamboek geplaatst kan worden ( als kruisling)

Edit:Schirocco, fijn dat jullie weer aan de slag zijn. Vind je het niet heel spannend?

Het wordt elke dag een beetje minder :j Vandaag was eigenlijk vol vertrouwen. Maar op het moment dat ze spanning heeft vind ik het wel spannend hoor. Maar ook dat wordt al minder.
Voordeel is dat Rosie super braaf is en geen pas verkeerd zet natuurlijk. De galop moet ze nog wel eventjes doorheen, maar dit is Yasmine aan het oppakken. Hier zie je al duidelijke verschil in. De galop wordt voor Rosie ook al minder spannend waardoor ze niet volgas door de bak heen gaat... }> Daarnaast zijn we heel hard aan het werk om der achterbenen en de bekken te versterken, zodat het voor Rosie ook weer makkelijker wordt.
:j

louadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 20:50

Afbeelding
Hoii, ik kom graag mee praten in het leukste topic van Bokt *\o/*

Voor de gene die mij nog niet kennen:

Ik ben Milou en rijd op een nu 9 jarige Connemara ruin: Cree Shadow. We zijn samen Z1 dressuur :P

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 21:25

die palomino zal wel aardig wat moeten kosten ben ik bang.

welkom louadje!

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 21:29

Louadje, welkom (Ook met die knappe pony)

@schirocco! Ze liep heerlijk! Pakken we gewoon weer op dit weekend! Zeker de passen voor het rechterbeen :j

@Feline! Die mag die wel vaker opzetten! Ziet er goed sterk uit. Een plaatje!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 21:54

Heeee Milou!!!
Welkom!! Leuk dat je hier mee komt kletsen!!

Voor de mensen die ik trouwens niet op fb heb..
Joh..
Gisteren en vandaag paard technisch zulke fijne dagen gehad!

Gisteren het laatste deel van de les die EK met Punzel reed, zelf op Punz gereden, en het ging GOED!
Er is echt nog van alles van te zeggen, maar ben voor gewoon blij en trots dat het ging zoals het ging.

Om een beeld te krijgen:

Natuurlijk zie je mijn voorzichtigheid en spanning terug in mijn houding ( en in Punzs wat beknopte draven) en valt er van alles van te zeggen. Niet zichtbaar is Punzels snelheid van reageren, en haar heetheid ( die natuurlijk aan het eind van de les wel minder is...), maar joh... wat ben ik trots dat dit nu kan!

Vandaag vervolgens met Jou een parcoursje van 9 hindernissen/10 sprongen ( jawel: met dubbelsprong) op 60 cm gesprongen, waarbij het materiaal nog best kijkerig was.
Maar Jou is dan toch wel heel geweldig hoor. Hij moet zelf het springwerk eigenlijk nog leren, heeft het nog niet echt gedaan, dus moet zelf nog zoeken naar het ideale afzet moment ed. En aan mij heeft hij dan niets: ik ben voornamelijk bezig met mijn eigen balans ( en conditie :oo ) Maar hij dóet het allemaal toch maar, en gáát gewoon. Zo trots op hem dan:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Jou na het springen even naast de hindernis gezet voor mijn beeld hoe hoog(/ laag) het was :D

Kortom: ik heb weer zo verschrikkelijk genoten van mijn pony's!

( en dan heb ik het er nog niet over hoe fijn Jou gisteren in de les liep bij EK... Mán!)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 21:58

Oh
Voordat er vragen komen: Nee, ik kies niet perse voor het rijden zonder sperriem. Echter de sperriem die ze heeft wordt nu in het gebruik wat langer, waardoor hij eigenlijk te groot is: ik moet er gaatjes bij maken, zo blijkt. Als ik hem nu op het laatste gaatje doe, zit hij nog zo ruim dat hij over de kin gaat, en dus los komt te wapperen. Dat is te irritant natuurlijk, vandaar dat hij er hier even af is gehaald, dat is beter dan een los wapperende sperriem