Haflo's (haflinger X arabier)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ntlie_

Re: Haflo's (haflinger X arabier)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 11:30

Ja, idd, lijkt me echt leuk om familie te kennen van je paardje.

Een zusje van Katinka heeft ook nog heel lang bij de buren daar gestaan, maar die is uiteindelijk verkocht. Vind ik echt jammer, zou zo graag een keer familie van haar zien. Lachen
Ze heeft als het goed is 2 volle zusjes en 1 volle broer.

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:08

@Ntlie_ : Ooke ja bento heeft volgens mij geen volle broers of zussen die ik kende was een halfzusje van hem ze hebben dezelfde vader.

De fysio vandaag weer geweest.... zijn rug is goed dus daar kan de kreupelheid niet meer vandaag komen maar hij loopt van achter nog steeds niet goed. Voor liep hij ook nie goed maar dat is nu weg dus in ieder geval iets wat goed is gegaan. Maar nu denken we dus dat het tog uit zijn benen komt maar die zijn vorig jaar ook al na gekeken (toen liep hij ook neit helemaal zuiver en toen is er gezegd van rij maar door tot dat hij echt kruepel loopt) maar ze hadden niets gevonden vorig jaar in de benen. Maar goed vrijdag dus weer naa de DA en weer die benen laten controleren want dat onregelmatige moet tog ergens vandaan komen. Wordt er eerlijk gezegd wel een beetje gek van nu, ik bedoel dalijk kunnen we niets vinden en dan wordt er weer gezegd van rij maar verder maar dat zie ik echt niet meer zitten ik wil nu wel eens weten wat er aan de hand is Huilen . Maar ja ik houd erover op jullie horen vrijdag wel weer an me

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:24

jeetje dat was ff bijlezen pffffff Tong uitsteken
leuke haflotjes erbij gekomen;)
whitje: sneu dat het nog steeds niet duidelijk is wat er nou aan de hand is :S en dat de onregelmatigheid blijft, heel veel sterkte ik duim voor je dat het allemaal goed gaat komen;)

die van mij heeft trouwens heel veel halfboertjes en zusjes dat is iig zeker Lachen maar of hij ook hele heeft weet ik niet jammer genoeg, maar ben erg trots op hem Lachen

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:38

hee spottie waar zat je al die tijd joh! Clown
en bedankt dat je gaat duimen voor me dat zal ik nodig hebbe!

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 01:25

Nou, heb vandaag geprobeerd om foto's te maken, maar het lukte niet erg. Misa wil zo graag bij me staan, dat ik alleen zn neus op de foto krijg Knipoog En als hij dan een keer op afstand staat, heeft hij zn ogen dicht, zn mond open of is de foto bewogen. GRR.

Anyway, kijk maar even in mijn profiel voor 1 fotootje van hem.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 01:37

..heb een klein stukje van het topic overgeslagen Bloos ..

in frankrijk is er nu een erkend ras , de HENSONS
dat is dus een kruizing haflingers x arabier
in de regel hele brave breed inzetbare werkwillende harde (gezonde) dieren
welke erg sober zijn in onderhoud

hier een foto met allemaal HENSONS (met uitzondering van 1 zwarte fell en een kruizing ietsxiets)
Afbeelding

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 07:12

@ callippo: Kwijl ....dat zegt genoeg denk ik Knipoog

@ Nickyu: Geinig dat wist ik helemaal niet dus ik ben in het bezit van een henson Tong uitsteken whahaha.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 11:50

als je m daar vandaan hebt wel ja Knipoog

daar is er begonnen eerst te kruizen en nu worden de hensons met hensons gekruist , is een erkend ras nu , specifiek geselecteerd op
wendbaarheid , grote , koel karacter
ze worden gebruikt voor voor de wagen , buitenritjes , horseball en polo crosse Haha! (dus eigenlijk alles behalve de gangbare dressuur en spring rondjes Bloos )

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 15:32

ow gaaf dat ras Lachen
Ik was een tijdje niet wezen kijken want, had het heeeel druk Bloos
het was ook zo lekker weer Haha!
maar ik ben er weer Koe en houd weer alles bij Tong uitsteken

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 15:48

Gaaf, dan rijd ik op een Henzon Haha!

@Whitje: Vervelend dat Bento nog steeds niet goed is en dat je niet weet wat het is.. Leef met jullie mee hoor. Ach gut

Vandaag met Widia (haf) naar het strand geweest en met Katinka naar 't bos. Lachen

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 15:49

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 16:10

leuke foto's hoor Lachen
je ziet aan de uitstraling dan echt wel dat mondi ook wel haflo erin heeft Knipoog hoe die soms kijken kan

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 18:58

ACh widia zo lekker in der vachtje Knipoog die beentjes echt sgattig

Maar de mijne komt niet uit frankrijk ofzo dus dan is het ook geen henson dus ik heb gewoon weer een haflo Nou ja wat maakt het uit hij wordt er niet meer of minder leuk van

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 21:55

Ik denk, plant er maar weer eens even een verhaaltje neer van mijn topper;)
heb gister maar weer eens even een srpongetje gemaakt Lachen en wat denk je! hij heeft de hindernis ook nog gesrpongen ook !!! Haha!:D hihi
uitleg: Tong uitsteken wij hebben namelijk geen proffesioneel spring materiaal en daarom is onze hindernis een beetje anders en wat smaller en dat vind mijn meneer altijd heeeeeeel erg eng en gaat als het ook maar even kan heel hard er aan langs, maar hij heeft dit keer maar 1x geweigert, ben erg trots Haha!
gewone hindernisen springt hij normaal wel mits hij het niet te hoog vind worden Tong uitsteken hihi

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 21:57

hihi maa rgelukkig merk je al 30m van te voren dat hij het eng vind, want daar staat hij al stil XD

of hij probeert het toch heeel dapper en denkt bij de afzet, NEE ik durf toch niet!

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 22:25

whaha XD ja iid en als je dat dan merkt dan gebeurt het ook gewoonweg NIET Tong uitsteken whaha
malle powney, maar wel een super pony met ontzettend veel humor Haha!

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 22:45

Als ik het zo hoor is die pony van jou egt een grappemaker.
Zou trouwens wel banketstaaf geweest zijn als je helemaal een hindernis gebouwd hebt en hij springt hem geen eens. nu heb je waar voor je werk Knipoog

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 23:05

hihi das waar maar wij gaan altijd door tot hij iig 1x heeft gesprongen Tong uitsteken
en nu vind hij de hindernis dus wat minder eng volgens mij....oefening baart kunst zeggen ze altijd maar Knipoog

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 23:37

haha Haha! , nou gelukkig maar!!!

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:38

heey Ntlie_ ik was net even in je profiel aan het neuzen en opeens viel me die strandfoto erg op, het kwam me vaag bekend voor volgens mij...lees ik verder en dan staat er dat ik in vlissingen woont Haha! daar ging ik altijd als klein meisje op vakantie en was ik altijd zo jaloers op die ensen die dan met hun paard over het strand heen aan het crossen waren, hihi vond het wel grappig heb het nog niet eerder opgemerkt terwijl ik die foto al een aantal x bekeken heb Clown hihi

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:44

he dat is grappig en toevallig van Ntlie_ en spottie Haha! . Oftwel spottie je bent jaloers op Ntlie_ Knipoog

Ik kwam eingelijk ff me verhaal doen
Ben vandaag naar de veearts geweest en waarshcijnlijk is zijn knieband niet goed en dus moet hij binnendoor bekapt worden en als dat niet werkt dan op een ijzertje met wigje en als dat ook niet werkt dan gaan we weer verder kijken. MAAR we gaan er vanuit dat alles nu weer goed gaat komen. HIj had ook vocht bij zijn knie dat hbben ze eruit gehaald en zijn knie ingespoten (weet het ook niet precies hoor ben daar nooit zo slim in en snapo het nooit zo goed Clown ) Ik moet nu 14 dagen stappen en dat gaat nog wat worden want kan hem ook neit losgooien dus ik vrees dat dat stappen hem ook neit helemaal gaat worden. Maarja we zien wel weer. Daarna moet ik hem weer op gaan pakken en dan moet hij goed lopen en zijn knie moet minder dik zijn is dat niet het geval dan moet ik weer terug. DUs afwachten en 14 dagen plezier.......
(heb het maar ff beknopt verteld anders wordt het helemaal zo'n lang verhaal dus hoop dat julie het zo snappen)

maar mensen die meer weten over knieband problemen ik hoor er graag over wil er wel wat meer over te weten komen.

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 21:08

ow vervelend zeg :S maar tegelijks wer goed want nu weet je waar het probleem zit, hopen dat dit gaat werken dan iig ik heb er zelf geen ervaring mee dus weet er verder ook niet van af..
en ja stiekem ben ik strontjaloers op Ntlie_ Knipoog

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 15:15

spottie schreef:
heey Ntlie_ ik was net even in je profiel aan het neuzen en opeens viel me die strandfoto erg op, het kwam me vaag bekend voor volgens mij...lees ik verder en dan staat er dat ik in vlissingen woont Haha! daar ging ik altijd als klein meisje op vakantie en was ik altijd zo jaloers op die ensen die dan met hun paard over het strand heen aan het crossen waren, hihi vond het wel grappig heb het nog niet eerder opgemerkt terwijl ik die foto al een aantal x bekeken heb Clown hihi

Haha ja dat is op 't strand bij Dishoek (ligt vast aan Vlissingen dus). Haha!
Ga je nog wel eens naar Vlissingen op vakantie?

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 15:15

@Whitje: Nou, hopen maar dat het nu een beetje goed gaat komen met Bento.. Ach gut

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 18:18

Ja dat hoop ik ook en als het dan goed komt met hem dan kom ik ook een keer naar vlissingen over dat strand rijden Knipoog