taxatie kruisingen!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Twaalf

Re: taxatie kruisingen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 20:48

Zammetje: 2.000 euro, die is echt opgeknapt zeg! (vergeleken met de eerste foto)

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 11:15

Zammetje: 1500 euro, wauw die is opgeknapt zeg! Supergoed!

fliam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 09:56

Bedankt voor jullie taxatie en jullie reacties! Vanavond worden er waarschijnlijk rijfoto's gemaakt, zal ik er hier dan ook een paar plaatsen?

floorlayka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 10:50

Misschien kun je van rijfoto's beter een apart topic maken en dan de link hier plaatsen, Zammetje

Spike: 2000 euro
Roompie: 1500 euro
Urselin: 2500
Ivana: 3600
Samantha: 1450 euro
Christa: 2100 euro(jammer dat ze wat ouder is en niet zo groot)
Zammetje: 1600 euro( Jeetje wat is die opgeknapt)

Ik heb een een taxatie voor een vriendin van mij hoop dat jullie het niet erg vinden(er zit geen foto bij we hebben geen digitale camera)

Naam: Jolly
Geslacht: Merrie
Leeftijd: 8 jaar
Kruising: Shetlander X Dartmoor
Stokmaat: 1.14
Ze heeft geen papieren. Heel braaf met kinderen. Donkerbruin met zwarte manen. Ze heeft met kinderen wedstrijden gelopen. Springt parcoursjes van 50 cm met verschillende ruiters op haar rug. Jolly is verkeersmak, gent en staat op ijzers. Alleen beetje bang voor tractoren en vrachtwagens dus niet 100% verkeersmak. Braaf op stal

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 11:00

Woo wat taxeren jullie christa hoog Vinden jullie dat echt
We hebben haar 2 jaar terug voor 700 gekocht omdat ze eigenlijk klaar was voor de slacht, eigenaar van haar kon niks met haar ze sprong niet meer en wilde absoluut niet in galop, liep moeilijk enz.
en nu kan ik alles met haar

Jolly: 800?? (ben slecht hierin, jolly is klein maar braaf)

fliam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 11:05

Jolly: 900 euro: pony met vermogen, voor vele ruitertjes geschikt.

Bruuntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 11:24

jolly €900,- (heel braaf maar klein)

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 19:52

Heel leuk deze taxatie topic over kruisingen!

Alleen ik heb absoluut geen verstand van de prijzen, dus ik kan echt niet zeggen hoeveel de paarden hier waard zijn... Maar ik zal even wat proberen bijleren en zal dan proberen antwoorden!

Nu mijn eigen kruising, wil wel eens weten wat ze waard is en of ik er niet te veel voor betaald heb, heb er namelijk absoluut geen verstand van, vond haar gewoon zo mooi en lief dat ik ze moest hebben

* Al Shama Sariyah
Kruising tussen KWPN x pinto-arabier (+/- 42% arabisch bloed) :
- Moeder, KWPN'er, kleindochter van Samber
- Vader, Nikie NL, zoon van Neron NL
Heeft papieren van het BAPS, register C (voor arabische halfbloedpaarden). Wel alleen langs vaders kant gezien de moeder geen papieren had (vader was Appachy een niet gekeurde hengst van Samber), maar afstamming van de moeder is verder wel bekend, maar weer langs vaders kant.
- Geslacht: merrie
- Leeftijd: wordt eind april 3 jaar
- Stokmaat: Ik denk nu 1m57 zal wel rond de 1m60 worden
- Kleur: zwart-bont (foto's volgen)
- Karakter: Erg lief paard, leert gemakkelijk, is leergierig, je kan er zowat alles meedoen, erg koel in het hoofd ook, heeft niet snel schrik van iets. Nieuwsgierig en houdt ontzettend veel van aandacht, hoe meer hoe liever! Heeft geen stalgebreken of iets dergelijks. Zeer braaf op stal en met kinderen kan ze het ook goed vinden. Zo goed als verkeersmak (eerste keer op straat vanalles tegengekomen, bleef rustig doorlopen), maar moet nog wat gewend worden.
- Prestaties: geen op het moment want ze is nog niet zadelmak.
Maar ze heeft goede gangen en gebruikt haar achterhand goed, zou zeer geschikt zijn voor dressuur volgens de meeste.
Zou ook geschikt zijn voor western, denk ik, gezien ze zeer soepel is en plots kan omdraaien.
Daarbij heeft ze een uitstekend uithoudingsvermogen ondanks dat ze niet getraind staat (kan toch enig tijd blijven lopen zonder te staan pompen en zweet amper), dus endurance is ook wel wat (wil ik graag mee verder)
Heeft al eens vrijgesprongen (niet zo hoog) en doet dit goed en ik denk dat ze het nog wel leuk vind ook.
Kan echt showen, zoals een arabier dan, gaat dan met haar staart hoog in de lucht en zweeft bijna als het ware, raakt amper de grond met der hoefjes.
- Handicap: Ze heeft een 'schoonheidsfoutje', ze heeft namelijk een schiefel linksvoor, maar volgens de DA niks om me zorgen over te maken, je ziet het ook niet zo opvallend, maar je voelt het wel. Voor de rest is ze perfect gezond voor zover ik weet
- Foto's:
Ik ben hier niet goed in, dus de foto's doen haar zeker geen goed, maar dit geeft toch ongeveer een idee.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En wat denken jullie?

Bruuntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:42

€1650
Erg leuke pony maar ze heeft vrij weinig gepresteerd maar ze is ook nog erg jong!
Als ze wat ouder is en zadelmak enz
is ze meer waard!
p.s
Ik heb ook geen verstand van maar ik gok altijd beetje!

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:45

Niemand die Sariyah even wil taxeren?

Ik heb wat rondgekeken en gezocht en zal proberen de paarden/pony's van op de vorige pagina te taxeren. Daarbij ga ik af op de vorige taxaties enzo, ben hier namelijk niet goed in...

- Spike: prachtig beest, toch wel +/- 2.500 Euro

- Hailey's Comet: apart beestje, heb een zwak voor bont, leuk kleurtje, toch wel +/- 1.750 (bont is hier in BE erg duur)

- Roompie: 1.750 Euro

- Urselin: 2.350 euro

- Ivana (van Emma_Ivana): 3.750 Euro

- Samantha (van iriojoppa): 1.900, gezien ze toch al zadelmak is en weer bont

- Christa (van laartjuh): 2.000 gezien haar leeftijd toch wel, anders dacht ik meer aan 2.250

- Zammetje: 1.800 man die is opgeknapt! Maar gezien de leeftijd en de toch wel enkele 'handicaps' iets lager getaxeerd.

- Jolly (van floorlayka): 900 Euro, klein maar fijn!

Zo, dit was het voorlopig dan, hopelijk willen jullie mijn paardje hierboven ook even taxeren

Bruuntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:46

Ik heb het net gedaan

tweety_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:58

Bruuntje schreef:
€1650
Erg leuke pony maar ze heeft vrij weinig gepresteerd maar ze is ook nog erg jong!
Als ze wat ouder is en zadelmak enz
is ze meer waard!
p.s
Ik heb ook geen verstand van maar ik gok altijd beetje!

Dank je wel Bruuntje

Heb haar toch iets duurder betaald ahum... Maar ja bont met arabisch bloed is dan ook erg duur hierzo.

Volgens de fokker is ze zelfs meer waard dan ik ervoor gegeven heb ... Maar ja die mensen kennen de business, dus ja, zelf heb ik er absoluut geen verstand van.

En het is geen pony maar een paard (allé nu zal ze nog net pony zijn in NL maar word normaal gesproken een paard, in BE is ze alvast een paard)

En ze wordt stilaan zadelmak gemaakt hoor, zadel kent ze al enzo, heb er alleen zelf nog niet opgezeten, is ze nog wat jong voor. Momenteel zijn we bezig met trainen aan de longe en dergelijke, doet ze erg goed, luistert zeer goed naar de stemcommando's en weet erg goed waarmee ze bezig is. Maar inderdaad, op zich heeft ze nog niks gepresteerd. Wordt waarschijnlijk binnenkort ook getraind voor shows bij de half-arabieren! Ben benieuwd.

Owh en kben vergeten vermelden dat ze een rechts een maanoog heeft . Maar dat is waarschijnlijk wel al opgevallen op de foto's

Bruuntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 21:12

ja sorry is paard!
Ik had niet echt goed geleze!
Maar dan is ze zeker meer waard!
Owwh ik dacht helemaal niet zadel mak!
maar ze is nog jong ja!
dus met de tijd is meer waard!
Ik denk rond de €2000,-

tweety_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 23:15

Geen probleem Bruuntje Ze toont op de foto's nogal klein, maar dat ligt meer aan de foto dan aan haar denk ik... Zoals ik al zei, ik ben niet goed in foto's trekken, haha. De foto's zijn ook al enkele maanden geleden getrokken en ondertussen is ze toch alweer een paar centimeter gegroeid. Toch al bedankt voor het taxeren

Ze heeft al even zadel opgehad en longeersingel enzo en deken draagt ze ook. Hoofdstel met bit kent ze ondertussen ook al, er is alleen nog niet veel druk opgezet, het is maar om te wennen hè.

Nu stilaan toch maar beginnen met trainen en hopelijk tegen van de zomer kan ze echt ingereden worden dan, uiteraard op het gemakje, er is geen haast bij. Ze leert en went gelukkig snel, dus ik hoop dat het niet te veel problemen zal geven.

Bedankt nogmaals voor de taxatie! Ik hou deze topic zeker in de gaten, ga proberen wat 'paardenkennis' ivm taxeren op te doen

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 09:01

tweety_be schreef:
Niemand die Sariyah even wil taxeren?

Jawel hoor!

Eens even zien, jong paard, maanoog, bont, heeft volgens beschrijving wel toekomst in de sport. Ik denk rond de 2200 euro

We worden natuurlijk wel nieuwsgierig of je er een beetje meer of veel meer voor hebt betaald, dat snap je

Mijn rijfoto's zijn mislukt....

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 11:09

Sariyah: 2000 euro denk ik. Ik vind het een erg mooi beestje!
ben benieuwd hoe die het onder het zadel doet.

Willen jullie toch ook mijn paardje doen (doe elke keer braaf die van jullie ) Valeur deux op pagina 8 en 12.

We hebben hem trouwens net vanochtend naar de manege gebracht, waar die ingereden zal worden. Wat er trouwens nog niet bij stond, Valeur deux heeft 80 procent engels volbloed

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 11:15

vincentlover schreef:
Willen jullie toch ook mijn paardje doen (doe elke keer braaf die van jullie ) Valeur deux op pagina 8 en 12.

Hmm vind ik een lastige... leuke maat, mooie kleur, karakter, nog groen... 1500 euro?

xJurdyWonanx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 11:33

@ tweety_be :

Ze heeft veel voordelen : ze is nog jong dus kan nog ' lang mee' , Ze is een merrie dus mocht er iets gebeuren kan er altijd mee gefokt worden. Mooie maat en ook leuk gekleurd.

Ik denk tussen de 1500 en 2000 €

------------------------------------------------------------------------

Nu de mijne :

Naam: Jasper
Leeftijd: 14 Jaar
Hoogte: 1.40 M
Niveau : Geen wedstrijden gestart. Wil wel onderling gaan starten.
geslacht: Ruin

Hij heeft wel paspoort enz.

kruising arabier met ?
Hij is heel lief in de omgang en schrikt niet snel. Wel voor gevorderde ruiter omdat hij in het verkeer gewoon stil gaat staan tussen de auto's en dan zul je er echt afmoeten springen om hem weer vooruit te krijgen. Ik heb hem nog niet zo lang dus ik heb nog niet echt gedressuurd met hem. Hij kan wel wijken enz maar dat was het dan. Is lekker voorwaarts en houdt zeker van een sprongetje. We zijn tot nu toe tot de 1 M gegaan en dat haalt hij zeker. Je kan er met 2 mensen oprijden, zonder zadel, vanalles.
Kan goed met andere paarden opschieten .
Hij heeft ook een aalstreep trouwens.

Hij schuurde zijn staart wel maar dat kwam omdat hij in een stal stond waar hij zich net in kon draaien :| en hij nooit buiten kwam en de stal niet echt schoon was :|.. Nu sinds ik hem heb heeft hij nergens last van en is het al weer heel goed gegroeid.

hier een aantal foto's
( let niet op dat sommige erg gespannen zijn, hij heeft niet leren stilstaan, en buiten is hij nogal onrustig als hij stil moet staan )
hier zie je zijn bouw een beetje
Afbeelding
hij is nu ook al bespierder
Afbeelding
Afbeelding

groetjes jennifer

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 11:48

Jasper: ik denk 1200 euro, het is een ruin, ik vind dat hij voor zijn leeftijd weinig ervaring heeft (zoals met dressuur zoals jij zei) Hij is ook niet zo heel groot.
Heeft hij ooit wedstrijden gereden?

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 11:49

bij nader inzien, toch iets meer, ik ga dan voor 1500 euro

xJurdyWonanx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 11:51

nee hij heeft hiervoor bij een meisje gestaan die er bijna nooit tijd enz voor had. Nu wil ik zelf wel van de zomer beginnen met dressuur en meer springen en dan onderling starten

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 16:39

tweety_be: 2800 euro, wat een schitterend beestje!
Tr3z3l_l0v3r: 1200 euro

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 16:51

Hier heb ik ook nog een beetsje dat graag getaxeerd wilt worden.

Naam:...
Leeftijd: 14 a 15 jaar
Ras: Wij wete niet veel over de afkomst van deze pony, wij houden het op KWPN
Vader: onbekend
Moeder: onbekend
Geslacht: Merrie
Stokmaat: 1.56-1.60 meter
Kleur: bruin

Dit paard heeft de wedstrijdervaring gehad op B en L niveau (ruim 9 jaar geleden). Daarna is het paard wegens tijdgebrek stil komen te staan. In de tussentijd van toen tot nu is er een jaar intensief mee getraind in de lessen en thuis. Wedstrijden zijn er niet meer gereden. Het paard is dol op springen.
Ze heeft een paar gebreken: Singeldwang, bij aansingelen zakt het paard door de achterhand en gaat er soms nog wel bij liggen of laag steigeren. Ze loopt de stal niet rustig uit, maar sjeest als het ware de stal uit. (claustrofobie). Het paard zal ook niet gemakkelijk de trailer in gaan. Dit paard loopt niet helemaal zuiver, zij heeft meerdere malen aan 4 benen kreupel gelopen wat ook weer terugkwam, ook loopt zij links of rechts achter vaak wat kreupel. Wat er precies is weten zij niet. Dit paard maait met de voorbenen, maar heeft hier verder geen last van. Ze heeft een klein schoonheidsfoutje naast haar flank, hier zit een bultje. Onder het rijden geeft ze nog wel eens een vrij hoge bok.

Het paard zelf is heel lief in de omgang. Maar niet aan te raden voor beginners en kleine kinderen. Ze luisterd goed op stemhulpen en beenhulpen. Het paard is wat onzeker en daardoor vrij 'lomp'. Ze zal met opzet niemand pijn doen.

In het verleden is zij achterna gezeten door een landbouwvoertuig, sindsdien heeft ze wat angst voor grote voertuigen. Verkeersmak is ze wel, als ze de berijder goed vertrouwd (er moet bijv. niet iemand op zitten die angstig is of onzeker).
Ze werkt graag voor je, de aangeleerde dingen zijn haar inmiddels al wel weer afgeleerd.

Graag zou ik willen weten hoeveel jullie voor dit paard zouden willen geven. Wil je toch weten waarom, graag via pm

Foto's staan in mijn profiel

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 17:42

@ Zammetje: bedankt voor de taxatie!
Ik heb er een beetje meer voor betaald, maar niet overdreven veel hoor. Bonte paarden met arabisch bloed én papieren (mijn paardje heeft BAPS-papieren) kosten hier in BE al gauw rond de 3.000 euro en dan is dit meestal nog de prijs voor een veulen. Natuurlijk hangt het ook af van het percentage arabisch bloed. Voor zover ik weet is Sariyah door de fokker op een waarde van +/- 2.500 geschat net voor ik haar kocht (en toen moesten papieren en dergelijke nog in orde gemaakt worden en nu ziet ze er ook stukken beter uit). Die prijs natuurlijk zal weer eens zo hoog liggen als ze zadelmak is en getraind zou worden voor de shows...

@ Vincentlover: ook erg bedankt voor te taxeren!
Over je paardje valeur deux, erg mooi beestje! Wil graag foto's zien van hoe hij er nu uit ziet! Hij word nu ingereden, hmmm mss rond de 2.000 Euro? Geen idee of dit wat rechtlijnig is met de werkelijkheid natuurlijk, heb er niet veel verstand van.

@Tr3z3l_l0v3r: ik denk ongeveer 1.350 omdat er toch arabisch bloed in zit, wat wel erg interessant is natuurlijk. Wel jammer van zijn leeftijd, geen wedstrijdervaringn, beetje kleine maat en natuurlijk een ruin is ook altijd minder waard wat erg jammer is. Veel succes met je paardje! Volgens mij zit er heel wat in!

@Cow-Horse: bedankt voor de taxatie en ben blij dat ze in de smaak valt
Over welk paardje gaat het juist, ben in je profiel gaan kijken maar ik geraak er niet goed wijs uit *lol*
Je mag het ook via pm doen, kan altijd via pm taxeren indien gewenst.

Ik hoop dat ik iedereen gehad heb nu, zo niet, roep maar even dan

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 17:45

tweety_be: Ze valt bij mij zeker in de smaak
Ik heb je een pm gestuurd