minst favoriete rassen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

judith_slu

Re: minst favoriete rassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 18:54

kimberlyew schreef:
Tinkers, Fjorden en dat soor rassen. Deze zou ik zelf nooit nemen, maar dat nneemt niet weg dat een ander ze wel leuk vindt Lachen

hihi ook nog iemand die het vriendelijk houd Knipoog

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 19:37

Dit is dus warmbloeden tegen koudbloeden !?

Maar ach sommige mensen hebben idd geen duidelijk argument en weten dan ook niet waarover ze praten !

kimberlyew

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 19:45

judith_slu schreef:
kimberlyew schreef:
Tinkers, Fjorden en dat soor rassen. Deze zou ik zelf nooit nemen, maar dat nneemt niet weg dat een ander ze wel leuk vindt Lachen

Sorry hoor, ik geef alleen mn mening......... Lachen
Kijk mijn mening is mijn mening en die van jullie is dus gewoon anders. Maar er wordt een mening gevraagd en je mag je mening dus niet vertellen!!! Waarom wordt deze dan gevraagd???

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 20:00

judith_slu schreef:

[/quote]
Sorry hoor, ik geef alleen mn mening......... Lachen
Kijk mijn mening is mijn mening en die van jullie is dus gewoon anders. Maar er wordt een mening gevraagd en je mag je mening dus niet vertellen!!! Waarom wordt deze dan gevraagd???
[/quote]

rustig rustig Vork volgens mij snapte je niet helemaal wat ik zei.
Iedereen zegt maar :" acht tinker sloom" haflingers lelijk lomp" fjorden karrepaard Ach gut

maar jij zei :" neemt niet af dat een ander ze wel leuk vindt" en toen zei ik " nog iemand die het vriendelijk houd" kijk maar even naar bovenstaande reacties en die van jouw Haha!
[/quote]

wencalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 18:35

Mijn minst favorieten:
1: knotjespaard
2: knotjespaard
3: knotjespaard

ik hou van koudbloeden, en die kunnen ook zeker hoog komen in de wedstrijden! mensen die al gelijk zeggen dat ze dat niet kunnen, weten gewon niet wat koudbloeden zijn! Vork

En ik vind veel kwpn'ners heel lelijk aan de teugel lopen, met die uberlang hals van ze

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 18:46

Hangt er vanaf welke discipline van de paardensport je wilt gaan doen.

Gaat het om de bouw van het paard, wat je daarvan vind, of qua karakter Verward

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 18:47

Het blijft zo'n gezellig topic.................
Mensen, ga eerst eens echt rijden met zo'n paard waar je nu negatief over denkt.
En dan wel een waar de eigenaar van zegt dat het karakter niet is wat jij denkt.
Gelukkig hebben wij allebei zodat ik er nog een beetje over kan oordelen.
Ik heb jaren op KWPN, Arabieren e.d. gereden maar het nog nooit zo zwaar gehad als met m'n tinker.

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 19:14

wencalover schreef:
Mijn minst favorieten:
1: knotjespaard
2: knotjespaard
3: knotjespaard

ik hou van koudbloeden, en die kunnen ook zeker hoog komen in de wedstrijden! mensen die al gelijk zeggen dat ze dat niet kunnen, weten gewon niet wat koudbloeden zijn! Vork

En ik vind veel kwpn'ners heel lelijk aan de teugel lopen, met die uberlang hals van ze

Ik vind het idd ook heel mooi als paarden/pony's een lekkere brede hals hebben, en als je ze dan aan de teugel rijd.. Dat vind ik zo leuk.. Lachen
Net als die Fjord die gereden word op Grand-Prix niveau.. Guusje heet die.. Als die aan de teugel loopt krijgt tie van die vetrolletjes op z'n hals, dat vind ik echt altijd geweldig.. Paarden met vetrolletjes.. Lovers Bloos Haha!
En ik ken idd genoeg Fjorden/Haflingers die Z dressuur lopen, en vaak kunnen ze ook nog is aardig springen als je ze goed traint.. Ja
En zelfs onze Trekpaarden kunnen heel leuk dressuur en onze Belg springt zo een meter Lachen

Toch kunnen er wel warmbloeden tussen zitten die ik heel mooi vind. Barokkepaarden vind ik ook supergaaf. En heel af en toe.. Zie ik zelfs wel is een Arabier die ik best mooi vind.. Tong uitsteken

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 22:17

het is weer duidelijk Warmbloedjes tegen de koudbloedjes Ikke sta tussen in, ik heb een lauwbloed.
Ik ben zelf neit zo van de arabieren. Gewoon ik vind ze niet zo leuk, ze spreken me niet aan en ik vind ze te dun.

Maar jongens, trek het je lekker niet aan wat andere van jouw paard zeggen, het is jouw paard en niet die van hun en jij houd ervan, en ze missen wat als ze hem niet leuk vinden. Het kan me echt niet schelen hoa als mensen de haflinger niet leuk vinden, mijn hele vriendenkring haat haflingers, stik maar lekker ik hoef er niet naar te luisteren hoor. Ik heb Rosa en ik heb het geweldig met haar.

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 09:27

Elk ras heeft zijn charme..
Je zoekt een paard dat bij je past.....
Ik heb jarenlang op warmbloeden(vaak op een KWPN = geen ras maar een stamboek met 3 fokrichtingen waaronder rijpaard.) gereden en heb nu bij toeval een Tinker.

Ik wilde een bonte(ras onbelangrijk) en bij toeval kwam ik bij mijn huidige paard....nooit gedacht dat ik een tinker zou hebben.
Ik wilde een temptamentvol paard waar ik makkelijk urenlange ritten mee kon maken..
Ik kwam uit bij een niet te rijden,gestoorde tinker.....maar ja liefde op het eerste gezicht...ik rijd nu overigens urenlange ritten en het is bepaald geen trapzak Haha!

Jammer dat dit soort topics vaak anti een ander ras zijn....
Waarom een ander ras de grond in trappen om "jouw" ras te promoten.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 21:32

jongens, dit topic heeft echt geen enkele zin. Ik houd bijvoorbeeld van Haflingers, ik vind het super leuke beesten, ik vind het leuk om de stamboom te achterhalen, om er naar te kijken enz. Iemand anders heeft dat weer met Arabieren, tinkers, enz. Smaken verschillen! Godzeidank zeg anders zou de wereld flink saai worden. Het heeft geen zin om je aangesproken te voelen als iemand anders zegt dat hij het ras van jouw paard/pony niet leuk vind. Ieder zijn meug. Jij hebt het toch leuk met je paard? En jíj vind het toch een leuk ras? Dan maakt het toch niet uit wat half-bokt er van vind Knipoog

maxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 15:58

1)tinkers(vind ze niet mooi en nogal sloom Bloos )
2)andalusiër
3)welsh pony(vind ik niet mooi)

wencalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 16:47

maxime schreef:
)

dat VIND jij, maar het IS niet zo.
Alle tinkers die ik ken, zijn heeln erg voorwaarts, net als de mijne,
als die een hindernis ziet ben je dus gelijk aan het vliegen Vork en niet alleen dan, voorde rest is ze ook erg voorwaarts.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 17:45

wencalover schreef:
maxime schreef:
)

dat VIND jij, maar het IS niet zo.
Alle tinkers die ik ken, zijn heeln erg voorwaarts, net als de mijne,
als die een hindernis ziet ben je dus gelijk aan het vliegen Vork en niet alleen dan, voorde rest is ze ook erg voorwaarts.

gaan we weer..... Slapen

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 18:08

Okee Bloos

Qua Karakter staat bij mij een draver bovenaan.Qua bouw zeker niet.

Qua uitstraling zie ik niets liever dan een vliegende tinker met wapperende manen en sokken of een 'dressuurgefokt' paard(kwpn/nrps ofzo:) ) dat even strekt alsof het niets is.Met deze paarden echter heb ik niet vaak een 'klik' .

Qua stoerheid vind ik een Shire,haflinger of een fjord het liefst volop zooien om mensje te pesten Cool .Helaas begint het mensje pesten bij mij om te slaan in paardje pesten en dat werkt ook niet.

Een arabier vind ik geweldig mooie paarden om te zien,maar ik denk dat IK niet geschikt ben om met ze om te gaan.Waarom met een draver wel?Kan ik niet uitleggen Clown

Dit rijtje zet ik speciaal even neer om te laten zien dat ieder paard wel 'iets' heeft wat je trekt.Ik heb paarden gehad van verschillende rassen en waar ik wel achter ben is dat het moet 'klikken' wat er dan toevallig in het paspoortje staat Lachen ?

pluimpje schreef:
haflingers en fjorden sloom Verward

nou mijn haffie en andere haffies en fjorden die ik ken zijn toch echt allesbehalve sloom!!

1 dravers
2 KWPN
3 NRPS

ik hou gewoon niet van dat soort paardjes veel te smal en vaak erg makkelijk met rijden geef mij maar iets breders en iets waar je meer moeite voor moet doen om ze mooi aan het lopen te hebben zoals de haflinger of fjord *LOL*

Nou wil ik toch echt niet mijn eigen ras afkraken maar dravers makkelijk mooi laten lopen?Wil wel even weten welk talent jij heb Cool .Ik vind het schatten van paarden,maar makkelijk met rijden Vork ?

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 21:34

leuk dit. wat iemand anders mooi/niet mooi vind dar kan niemand iets aan toe te voegen hebben, mat is een MENING.. blijft moeilijk om je daar bij neer te leggen natuurlijk Verward Knipoog

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 12:44

Ik vind niet een bepaald ras helemaal niets, elk ras heeft wel een paard dat wat minder is.. Zelf vind ik het altijd van de eigenaar afhangen: die verpest het paard of juist niet. Toch??

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 12:50

Babsie_Flash schreef:
Ik vind niet een bepaald ras helemaal niets, elk ras heeft wel een paard dat wat minder is.. Zelf vind ik het altijd van de eigenaar afhangen: die verpest het paard of juist niet. Toch??

Mee eens.. Eigenlijk is de enige reden waarom je een ras niet leuk zou kunnen vinden het uiterlijk.. Ik vind Arabieren en Achal-Teké bijvoorbeeld kwa uiterlijk absoluut niet mooi. Maar misschien zitten er wel tussen die heel fijn zijn om te rijden.. En dat is iets wat van de eigenaar afhangt.
Zoals vaak word gezegt, er bestaan geen slechte paarden, alleen slechte ruiters.

Vlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 15:53

KindnessM schreef:
k kan niet zeggen wat mijn minst favo ras is... ik denk dat je het meer per paard moet bekijken

Helemaal mee eens. Ik ben bijv. helemaal fjordengek, maar er zijn ook heel wat arabieren en KWPNers die ik fantastisch vindt!

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 11:30

ik vind (voor arabische) volbloeden de max!
maar dat wil niet zeggen dat ik niet van warmbloeden of koudbloeden hou.
Warmbloeden zijn de paarden waar ik vroeger het meest heb op gereden, geweldige paarden!!!
koudbloeden zijn echte lieverds! hafjes enzo zie ik dolgraag!

er zijn wel wat rassen die ik minder vind en dus nooit zou kopen, maar iedereen heeft zo zijn voorkeur

Walinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 11:19

Wat is dit een verschrikkelijk topic Boos! . Mijn mening is als je paardengek bent hoor je alle paarden te waarderen, wat voor een ras het ook is.
En natuurlijk heb je je favo ras er tussen zitten, heb ik zelf ook, maar dat betekend niet dat je andere rassen door het slik hoeft te halen alleen maar omdat ze niet van jouw favo ras zijn of niet uitblinken in dressuur of een andere tak van de paardensport. Of de bouw je niet aan staat.

Hier een paar foro's van mijn lieverds
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 13:18

Mijn minst favo:

1: Fjord (leuk voor recreatie, maar doe mij maar een wedstrijdtype)
2: Belgisch trekpaard (hetzelfde als bij de fjord)
3:Tinkers (vind sommigen wel heel mooi, vooral dat behang, maar niet mijn soort paard!)
4: KWPN (vind ik zo knolachtig, alhoewel er wel erg leuken bij zijn!)
5: Shetlanders (heb niet zoveel met kleine pony's, meestal zijn ze nog oerlelijk ook)
6: Dravers...(ik vind ze echt lelijk, alleen voor de drafsport vind ik ze mooi)

Ik weet het, het zijn er teveel, maar ik vind heel veel paarden niet leuk!

Saltow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 15:43

naadje24 schreef:
1. fjord (absoluut niet mijn type)
2. knabstrubber(die vind ik gewoon echt spuuglelijk)
3. draversbloeden(goed waarvoor ze gefokt zijn...draven dus..vind het absoluut geen rijpaardtype...dus niet mijn smaak)

*Kuch Kuch*
Draver ? Best leuke beesten hoor?
Ken trouwens ook heel wat dravers die hoge dresuur rijden.
Ze zijn best veelzijdig , als je er maar tijd insteekt !
En (allemaal) goedaardig en leergierig !

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 15:45

Walinda schreef:
Wat is dit een verschrikkelijk topic Boos! . Mijn mening is als je paardengek bent hoor je alle paarden te waarderen, wat voor een ras het ook is.
En natuurlijk heb je je favo ras er tussen zitten, heb ik zelf ook, maar dat betekend niet dat je andere rassen door het slik hoeft te halen alleen maar omdat ze niet van jouw favo ras zijn of niet uitblinken in dressuur of een andere tak van de paardensport. Of de bouw je niet aan staat.

Hier een paar foro's van mijn lieverds
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Die eerste foto is echt heel erg lief!! Haha! Die vetrolletjes!!!! Haha! Dat vind ik echt altijd zo stoer.. Tong uitsteken Heel mooie pony's! *LOL*

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 21:34

klaasjuhhh schreef:
Mijn minst favo:

1: Fjord (leuk voor recreatie, maar doe mij maar een wedstrijdtype)
2: Belgisch trekpaard (hetzelfde als bij de fjord)
3:Tinkers (vind sommigen wel heel mooi, vooral dat behang, maar niet mijn soort paard!)
4: KWPN (vind ik zo knolachtig, alhoewel er wel erg leuken bij zijn!)
5: Shetlanders (heb niet zoveel met kleine pony's, meestal zijn ze nog oerlelijk ook)
6: Dravers...(ik vind ze echt lelijk, alleen voor de drafsport vind ik ze mooi)

Ik weet het, het zijn er teveel, maar ik vind heel veel paarden niet leuk!

als we zo gaan beginnen Vork
-tinker
-fjord
-haflinger
-draver
-appaloosa
-tuiger
-fries
-knabstrupper
-shire
-quarter

staan niet op volgorde,maar deze vind ik toch écht het minst leuk Bloos