het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Runa

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 20:58

Misschien is het leuk een overzichtje te maken van mensen die handelen in schwarzwälders? Er zijn vast meer mensen die een fuchs willen die in dit topic belanden :)

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 21:14

Runa schreef:
Misschien is het leuk een overzichtje te maken van mensen die handelen in schwarzwälders? Er zijn vast meer mensen die een fuchs willen die in dit topic belanden :)

Lijkt me leuk, en dan neem ik aan wel de mensen die vaker fuchsen verkopen?

Ik heb alleen weinig toe te voegen want ik ken alleen marja de bruin :')

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 19:00

Marja de Bruijn is idd een bekende naam, maar hoor er niet alleen maar positieve dingen van.

Ik heb goede ervaringen met Jan Wolsink en Rene van Dijk, die zitten regelmatig in Duitsland om een vrachtwagen veulens op te halen. :)

@dierfysio: Mijn Fuchs is 1.63 dus behoorlijk groot, krijg vaak te horen dat hij z'n stokmaat heeft te danken aan het feit dat hij al vroeg geruind is en daardoor de hoogte in is gegaan.

Prijs is ook nog redelijk kleur-gerelateerd, voor een donkere fuchs betaal je tegenwoordig al meer dan voor een lichte omdat de donkere gewoon populairder zijn en worden.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 07:05

Ik heb inderdaad ook goede ervaringen met Jan Wolsink
Jan heeft jaren paarden gestald bij Alouis Prinsen, en daar reed ik dan om die paarden van Jan te verkopen.
Veel klanten gezien die bij Marja om wat voor reden dan ook niet konden slagen.
Maar dat zal andersom vast ook zo zijn

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 09:22

Ik heb een ruin van 1.55m.
En wat betreft de prijs, goed onderhandelen ;)

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 15:08

Dank voor jullie reacties! Ik zoek straks een grote ruin dus, de kleur maakt me niet uit. Ik hoef niet per se een heel donkere. Wat wit op het hoofd spreekt me wel erg aan, ik vind effen hoofden vaak erg saai. Verder moet hij vooral lief en zeker gezond zijn en nog niet te oud. Onder de tien, zou ik zeggen. Ik ben een ervaren ruiter, dus een jonkie geeft niet. Hij moet wel schaapmak met mijn kinderen zijn. Twee jongens van nu zeven en bijna zes. Extreem braaf in de omgang dus, en lief met een kindje op zijn rug. Ik ga er zelf mn. recreatief mee rijden, en mogelijk wat lichte dressuur en af en toe een huppeltje (laag hoor, ik ben geen held met springen) en bijvoorbeeld van die Enjoy the Ride ritten, of een keer Trec proberen.
Ik kom graag in contact met betrouwbare mensen die dergelijke paarden te koop hebben of weten, en dan niet per se voor de hoofdprijs.
Dank vast voor jullie hulp, hartstikke fijn!!!

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 17:56

Ik zou zelf een grote SF niet adviseren voor jonge kinderen, zeker geen jonkie.

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 20:53

Ik weet van mijn eigen fuchsje dat ze soms ontzettend eigenwijs kan zijn, vooral in situaties waarin het om eten gaat. Op dat soort momenten zou ik haar niet een klein kind toevertrouwen, ondanks dat ze nooit gemeen is. Als het bijvoorbeeld buiten regent en ze wil naar binnen, moet je echt even je mannetje staan. Anders loopt ze zo langs je als ze merkt dat je niet oplet/ je onzeker bent. Best lomp soms, dus.

Daar tegenover staat wel dat ik kan zo iedereen erop zetten, geen probleem. Runa heeft ook al verschillende mensen de beginselen van het paardrijden geleerd en er heeft ook wel eens een meisje van een jaar of 5 wat rondjes met haar gestapt (met een touwtje eraan, dat wel, maar meer omdat zij niet kon sturen nog) en dat ging echt hartstikke leuk!
Alleen zodra je buiten de bak komt, stopt ze haar hoofd in het gras en is er voor een kind geen land meer mee te bezeilen. :')
Maar goed, ik ken er maar eentje, en die is zo. Er zitten vast ook makkelijkere beestjes tussen zitten, maar zo weet je waar je wat op kunt letten :)

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 21:09

Oh, sorry, ik ben niet duidelijk geweest zie ik: het is niet de bedoeling dat de kinderen alleen het paard binnen of buiten zetten, verzorgen of berijden. Ik ben daar bij en houd hem vast uiteraard! Dat ging bij ons oude paard (flinke ruin van 1,73m) ook zo. Gaat me er meer om dat ik met hun geen springerig, schrikkerig, bloederig sportpaard wil. Is ook niet mijn ding overigens. Vind ze prachtig bij anderen, maar niet voor mezelf.

Edit: dat mcdrive gedrag buiten had mijn paard precies zo. Ben ik gewend. ;) mijn jongens worden geen fanatieke ruiters denk ik, maar inderdaad een rondje erop aan een touwtje vonden ze altijd prachtig. Dat moet mijn nieuwe paard ook OK vinden. Dat meer.

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 21:18

Ach so :+
Dan heb je aan een fuchs een prima paardje volgens mij! :D

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 21:30

Dat hoopte ik al. Nu flink sparen en wat vlaggen uitzetten bij mensen die af en toe verkopen wat ik misschien straks zoek. Tussen al het verdriet om mijn oude paard door, biedt dit wat hoop voor de toekomst. Die ik mij zonder paard nu nog amper kan voorstellen... :(

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 21:33

Sterkte met het verlies en succes met vinden van een leuke fuchs :)

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 22:06

Dankjewel!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 22:07

Waar komen jullie paarden vandaan?

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 22:12

Particulier ;)

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 19:38

Die van mij komt ook van een particulier en was ook niet piepjong meer (10), maar daarvoor was ze gekocht bij Marja de Bruin nadat ze uit Duitsland gekomen is :)

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 19:45

die van mij heb ik als veulen gekocht bij Marja de Bruin, de andere 2 dames heb ik zelf gefokt :)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 23:24

Sorry dat ik even kom binnenwalsen in jullie topic. Een goede vriendin van mij heeft sinds vorige week een schwarzwalder gekocht. Erg lief dier. Nu wil ik haar wat leuks geven maar ook iets wat speciaal voor dit paard is. Eigenlijk zoek ik cadeautips... is er een speciaal tuig/halster/afbeelding waar ik iets mee kan? Vriendin van me is tuigenmaker dus iets unieks maken is geen probleem. Moet alleen inspiratie hebben voor een schwarzwalder...

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 23:29

Ik vind barokke hoofdstellen supermooi staan bij een schwarzwalder, zoals de sidepull flor van lovelance :-)

Afbeelding

Maar zoiets zou ook met bitje kunnen natuurlijk!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 23:37

Dat is wel mooi!

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 23:43

Is er ook een specifiek brandmerk? Zat te denken aan een frontriem met dat brandmerk erop ofzo.

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 08:34

Ja die is er, even googelen ;)

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 18:10

Inmiddels wordt mijn zoektocht concreter, ik merk dat ik mijn 'way of life' met een paard zo mis, dat ik geen vele maanden ga wachten. Het gemis om mijn oude paard is er nog steeds uiteraard, maar ik denk dat ik dat volgend jaar nog net zo heb. Een nieuwe paardenvriend biedt me juist ook afleiding, hoop ik.

Ik heb inmiddels via Facebook contact gehad met meneer Wolsink. Hij heeft een paar jonkies staan nu die nog niks kunnen. Ik heb het stamboek in NL gemaild ook met vragen.

Weten jullie nog betrouwbare adressen waar ik verder zou kunnen komen met zoeken naar een grote, lieve Fuchs?

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 18:12

dierfysio schreef:
Inmiddels wordt mijn zoektocht concreter, ik merk dat ik mijn 'way of life' met een paard zo mis, dat ik geen vele maanden ga wachten. Het gemis om mijn oude paard is er nog steeds uiteraard, maar ik denk dat ik dat volgend jaar nog net zo heb. Een nieuwe paardenvriend biedt me juist ook afleiding, hoop ik.

Ik heb inmiddels via Facebook contact gehad met meneer Wolsink. Hij heeft een paar jonkies staan nu die nog niks kunnen. Ik heb het stamboek in NL gemaild ook met vragen.

Weten jullie nog betrouwbare adressen waar ik verder zou kunnen komen met zoeken naar een grote, lieve Fuchs?

Welk stamboek in Nederland heb je gemaild? Die is er namelijk niet..

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 19:46

Sfvn.nl