Konik-eigenaren, deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 07:26

Afbeelding
Het is alweer een tijdje geleden dus ik dacht laat ik maar weer eens een fotootje plaatsen!Hier tussendoor de buien van kou en en ander nat weer van onze vrolijke smoky at work!
Dat dier blijft me verbazen van karakter hoe lief en toegewijd ze is. Zeker met betrekking tot onze kleine dame zo zacht en lief voor haar is, en hoe ze dan bij ons de grenzen weer opzoekt en echt alles behalve saai is ;) .
Vorige week was ik mijn dochter kwijt was ze bij Smoky in stal aan het scharrelen, hooi geven met open deur maar smoky loopt niet uit haar boks en laat zich heerlijk verwennen.( bij ons probeert ze er altijd uit te gaan om door de schuur te lopen struinen, en jezelf buiten op gras te trakteren!))
2 dagen later was het een soort gelijke situatie alleen werd Smoky geborsteld en die stond daar heerlijk te geeuwen....met een halster over een oor aan :D.( Echt zo hart verwarmend, en ons meisje zo trots!).
Begin deze week lag smoky zomaar lekker te liggen en we konden in de stal er gewoon bij gaan zitten en had ik behalve een peuter op schoot ook een paardenhoofd op mijn benen, best zwaar als je op je
hurken zit! :#
Gisteren ging ik met haar wandelen en het tuig hing al klaar maar Dochterlief wilde zo graag rijden het was overgens ook de eerste keer dat ze er echt in een hele correcte zin om vroeg: mama mag ik rijden, dus tja waarom ook niet.....
Maar toen het zadel kwam vond smoky dat echt niet leuk want ze wilde mennen wel 10x heeft ze haar neus tegen het tuig geduwd,als of ze zeggen wilde dit moet ik aan vrouwtje.
Maar toch liep ze echt uiterst braaf een rondje over het erf en de weg!( dat is dus de foto van hier boven, mijn man stond te kletsen vandaar het gekke gezicht!).
Toen het zadel er afwas zuchtte ze opgelucht, en ging het tuig er op!
Nou dat heb ik geweten, het leek net een arabier. Stuiterend en trots verhevenen zwevend inclusief de opgetilde staart gaf ze me daar een show weg, we hebben nog nooit zoveel bekijks gehad.
En onder ons gezegd fris maar zo mooi en showend had ze echt nog nooit gelopen! . En dan te zwijgen van het tempo ...(het zweet op mijn rug zo snel en niet kalm te krijgen, volgens mij nam ze wraak ;) )
de buurman zei :ik dacht dat die altijd zo rustig was, de andere van verderop kwam vragen of hij die nieuwe pony mocht zien en wat het was :roll: . Weer een fietser die toevallig voorbij kwam stopte om te kijken en zij dat die pony veel punten zou halen bij een presentatie en dressuur vaardigheid.
En dat was mijn door brave konik pony die behalve heel lief, nu ook veel stille bewonderaars had.
En het leuke was dat toen ik ze pas gekocht had ik mezelf afvroeg of ik er wel goed aan gedaan had om haar te kopen, ze werd verkocht als liever lui dan moe, eigenwijs, en in zichzelf gekeerd en kattig/chagrijnig. ( die klaar stond om naar de slacht te gaan eerst nog even bevallen, kun je het jezelf indenken)

Ja deze pony heeft een lange weg gehad kermispony in polen,soort van ponypark slagharen concept in duitsland, en een bloed tapperij hier in nederland....handels pony waar ze hoogdrachtig echt uitgebuit is schandalig was het!.
En dan hoe ze nu is....zacht, lief en betrouwbaar waar nodig en uitdagend bij wie het hebben kan. Altijd naar je hinniken en aankomen lopen als je aankomt, wat ik persoonlijk jammer vind is dat het geen echte knuffel is al word ze wel graag aangehaald!
Klein van stuk, maar zeer groots van karakter en dat is onze pony. Helaas staat het mennen op een laag pitje door het weer, best jammer vind ik !

En Nadine wat een leuk filmpje!!!(we kunnen er hier geen genoeg van krijgen)
En hoe is het met de ander koniks en bekenden uit dit forum?

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:04

Hoi dames!

Altijd leuk om al jullie berichtjes en video's te bekijken! Hier alles rustig, vanaf volgende week heb ik eindelijk weer wat tijd voor Kaiyo in mijn drukke schema. De afgelopen 3 maanden ben ik maximaal 2x per week bij hem geweest, zo zonde eigenlijk. Alles op een heel laag pitje, want vind het dan ook niet eerlijk in ene heel veel te vragen en daarbij heb ik nog steeds weinig motivatie echt wat met hem te doen. Vandaag met het mooie weer toch maar weer even erop gekropen, lekker half uurtje rond gestapt, dat is genieten <3.

Meneer had alleen niet echt zin in een foto :(:) haha... dit was het resultaat *paard kijk nou pleasseee* -O-

Afbeelding

Afbeelding

Nikietjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 01:14

Wat een leuke foto kwita! Echt heerlijk die bekkies!

Hoe is het verder met jullie? En met de paardjes?? :D

Met mij helaas iets minder....
Ik ben pas geleden namelijk onder uitgegaan samen met 1 van mijn paarden op straat, moet zeggen dit is niet aan te bevelen! Haha :')
Mijn paard had gelukkig op een paar schaaf wondjes na niks. Ik zelf daar in tegen had de val iets ongelukkiger op gevangen en heb hierbij mijn knieschijf in 3 stukken gebroken.
Hierbij stonden, en staan nogsteeds mijn paarden op een laag pitje. Zelf kan ik niks, behalve rusten en hopen dat het snel geneest. Dus bij stal kan ik al helemaal niet komen.
Nou krijgen ze echt wel aandacht en de nodige beweging maar toch, je doet het liever zelf.

Ook heb ik vandaag afscheid genomen van boots.
Wat me erg zwaar viel. We verliezen niet alleen ons maatje, maar ook onze clown.
Maar met de gedachte dat het beter voor hem was, en hij het goed ging krijgen verzachte de pijn.
op moment van aankomst was dan ook niks gelogen van deze gedachte, zijn nieuwe plek was alles wat ik hem kon wensen!
Hij was gelijk op zijn plek, zo voelde het tenminste. Het klikte gelijk met zijn nieuwe eigenaresse en met de andere paardjes. Hij was al snel oog voor mij vergeten. Dit zei mij genoeg. Hij is hier goed!

Ik weet dat hij heel veel plezier gaat beleven, en dat de bosrijke omgeving veel beter voor hem zal zijn als alleen het dorp bij mij. Hij heeft altijd al aangegeven niet op stal te willen, helaas kon ik hem swinters niks anders bieden dan 12 uur lang buiten, en 12 uur lang op stal. Daar in tegen zal hij nu veel meer geluk kennen, aangezien er nu eens een wens voor hem uitkomt ipv voor mij.
Ook weet ik dat hij zijn nieuwe eigenaresse heel veel liefde zal schenken, maar dat hij altijd een heerlijke draak zou blijven!

Ik ga hem zeker heel erg missen!
Maar ben blij dat ik altijd welkom ben om ze te bezoeken

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 06:58

Dames, na veelvuldig meelezen heb ik aan jullie de vraag hoe zijn julli aan en konik gekomen?? Want ik zit over een ras na te denken en nu was een konik me nooit te binnen geschoten maar het kan natuurlijk ook :j ik heb zelf al IJslanders en tinkers gehad maar het is dus meer de vraag hoe kom je er aan? Is er een fokkerij? Kan je er 1 ophalen bij de Oostvaardersplassen ? _O- nee alle gekheid op een stokje...laten we zeggen hoe kom je in contact met de juiste mensen?

kwita

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 21:58

Goede vraag gladijs, ik zou het niet weten in duitsland kun je ze gewoon kopen maar daar is het een algemener ras.In polen kun je ze overal kopen en is er ook een heuse staatsfokkerij! De mijne heb ik van marktplaats daar staan ze ook soms op. Maar stuur een mailtje naar staatsbosbeheer misschien kunnen die je verder helpen.Maar mag ik vragen waarom je een konik wilt?

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 22:55

Na een hele tijd voornamelijk meegelezen te hebben kan ik jullie meedelen dat Nikietjee Boots gisteren bij mij heeft afgeleverd. Ik ben smoorverliefd. Helaas kreeg ik vanavond een telefoontje van de eigenaresse van de wei dat het niet goed gaat en dat één van hun paarden Boots maar blijft opjagen, trappen en bijten. Dus met de opmerking dat ik misschien maar een ander plekje moet zoeken voor hem... Ze geven de paarden niet echt de kans om te wennen helaas. Dus dat is nog even wat. Gelukkig is de droompony nu wel dichtbij me haha.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nikietjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 23:49

En ik gun jullie alle geluk!
Had me niks beters kunnen wensen!

En hopelijk draait stal een beetje bij, en is de rangoorde snel bepaald

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 00:26

Dankjewel, ik ben zielsgelukkig!

Ja dat hoop ik inderdaad ook, een beetje frustrerend zo...

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 10:06

Ohh wat gaaf boots is Back, gelukkig nu kunnen we hem blijven volgen!
de rangorde bepalen is best heftig soms hoor en kan best even duren....zeker als er een klier tussenzit die het leuk vind om zich te laten gelden! Ik wens je alle geluk samen.
Nikkie rot voor je maar toch een goed besluit! ik hoop dat je gezondheid snel beter wordt!

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 19:21

Dankjewel kwita, maar helaas vonden de mensen van de weide het zodanig dat ik vandaag ben verhuisd naar een plekje bij bekenden van hun... Ik heb nog steeds dat 'gejaag' van hun paarden niet gezien, maar ja, als zij het niet vertrouwen... Hij heeft ook geen wondjes.
Nu dus op een andere plek, maar de wei is heel slecht dus dat wordt even aanzien.

Hoe is het met alle andere paardjes?

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 22:18

klaas30

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:44

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 16:50

Afbeelding
Meneer wilde spelen met de emmer waar hooi inzat, maar was het snel beu. Tja dan stil blijven staan met de emmer tussen je benen xD.

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 12:52

Wij gaan vrijdag naar de kijkdag in belgie voor een konik.

Nu had ik gehoord, dat ze ideale kinderpony's zijn. Rustig van aard en niet zo schrikachtig. Onze zoon heeft een autisme stoornis. En ik wil een jaarling zodat ze samen opgroeien. Zelf wel veel ervaring met paarden. En met Nh zal dat wel goed komen. Hebben nu zelf twee kleine pony's en een grote quarter dame. Ze lopen lekker bij elkaar met inloopstal.

Wat zijn jullie ervaringen en meningen?
Zou het later een geschikte kinderpony worden voor onze zoon? En om intespannen.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 15:06

Manuela,
Ik heb smoky waar je in dit topic al veel over haar hebt kunnen lezen, lees het gewoon allemaal eens terug vragen mag je altijd stellen pb of hoe dan ook!
Ik zocht een rustige brave pony, sober en gezond, dat was mijn insteek dit waren de hoofd reden voor ons. Ik kende het ras alleen van het wild beheer en later van bokt. En ik ben echt zeer tevreden omdat ze meer bleek te kunnen dan waar ze voor was gekocht ik heb haar nu al weer ongv 3 jaar en ze is nog nooit ziek geweest, zelfstandig bevallen van haar veulen en redelijk goedkoop van onderhoud en aanschaf.
Toch is zij wel de leidster van onze kudde geworden...waar echt een kreng jaren lang heeft geleid en iedereen altijd de baas was. Smoky kwam zag en overwon en niet op de manier zoals de oude leidster gemeen en onder drukkend maar vriendelijk en sympathiek je kan nu veel gemakkelijker eentje van tussen de groep halen.

Ze is echt een pony met een cool koppie een rustig en lieve pony, toch heeft zij ook momenten dat ze wel wat wilder/ feller is. Smoky is op onze minicamping actief met vele "gewone"kinderen ook met een kampweek met kinderen met autistme, psychische stoornissen, agressie/ woede aanvallen en kindjes met adhd dat zijn kinderen van 10 tot 14 jaar. En ook met deze byzondere kinderen doet zij het erg goed. alleen een kind wat spastisch was en heel hard en hoge brullen gaf vond ze eng....maar dat was ook echt geen pretje naast je oren. ( maar ze kwam wel elke dag om een boterham van die jongen zijn rolstoel blad)
Nu heeft smoky voor mij al veel meegemaakt,maar ik vind haar juist toch getuigen van een goed en willend karakter:
zacht, lief en betrouwbaar waar nodig en uitdagend bij wie het hebben kan. Altijd naar je hinniken en aankomen lopen als je aankomt, wat ik persoonlijk jammer vind is dat het geen echte knuffel is al word ze wel graag aangehaald!

Ze is wel een leuke pony voor grote tieners en jongvolwassenen maar een echte kinderpony voor kindjes van 2 jr tot 10jr is ze niet echt omdat ze slim en sterk is en daar maakt ze misbruik van niet lopen in de bak, steeds gras eten en doen wat ze zelf wilt.
Desondanks kan mijn kindje er van 2 keurig opzitten, poetsen en rijden en ook sturen en stoppen en weer stappen. En zoals in onze laatste post kan ze er ook zelf wel mee aan keutelen en dat vind ze dan wel weer best.Het is ook afhankelijk van het karakter van het kind maar ik kan snappen dat je op je zoon extra zuinig bent!
Ga gewoon eens kijken het ene paard is het andere niet. Als je er bent voel je aan of het wat is of juist niet.
Spannend hoor, hou je ons op de hoogte?

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 17:14

Ik had in het duits verschillende site's/fokkers gevonden, die ze ook als therapiepaard gebruiken. Aangezien toch een fijn maatje krijgen kan ik hem zelf in en door rijden. Dat scheelt ook weer. Denk zelf om voor een jong hengstje te gaan, en dan gelijk ballen af. Ruinen zijn in het algemeen toch weer wat rustiger dan dames.
Ik ben eens benieuwd of er iets bij is waar ik een beetje een match mee heb. Nu maar wachten tot dat het vrijdag is.

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 18:44

Hoi Manuela,

Persoonlijk vind ik mijn eigen Konik totaal niet geschikt voor kinderen. Hij is ook te koop aangeboden, omdat hij en de kinderen niet goed samen gingen. Inderdaad te slim en dominant om met kinderen te kunnen werken. Dat merk ik nu zelfs bij mijn 16jarige verzorger (met toch behoorlijk wat ervaring) al. Je moet toch wel heel sterk in je schoenen staan en duidelijk aangeven wat je wilt voor je iets gedaan krijgt op de manier die jij wilt. Ik heb mijn oude oppas kinderen (7 en 9) wel eens meegenomen, en zolang ik er dan bij loop gaat het prima en doet hij het braaf, maar alleen (als ik op een afstandje stond) konden ze er niets mee. Dat is mijn persoonlijke ervaring, maar zoals Kwita zegt, het ene paard is het andere niet.

Ben wel benieuwd naar de kijkdag! Misschien wat foto's :D?

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-16 19:45

Leuk dat je een Konik aan wilt schaffen Manuela. Ook ik sluit me erbij aan dat ik de Konik absoluut, maar dan ook absoluut GEEN geschikte kinderpony vind. Het is altijd zo jammer dat mensen denken, kleine pony, kinderpony. Niet dat jij dat denkt hoor, maar zo denken helaas veel mensen. Ik heb mijn Konik 5 jaar gehad en hij is in mijn armen gestorven. Lief en leed mee gedeeld. Hij was echt mijn soulmate en ik kende hem door en door. Maar doordat hij pas met 7 jaar uit het natuurgebied gehaald werd, leefde hij puur op instinct. Het was dan ook echt een vluchter. Niet alleen met rijden, maar ook in de weide, zijn eigen vertrouwde omgeving vluchtte hij regelmatig weg voor iets wat eng was. Dit kon echt van alles zijn, zelfs een takje of blaadje. Ik ben ook van mening dat je idd sterk in je schoenen moet staan om met een Konik samen te werken. Ze zijn ontzettend slim, en bovenal eerlijk. Behandel je je paardje oneerlijk kun je dat ook zeker terug verwachten. En dat vind ik juist het mooie aan het ras, het zijn vechters, in de goede zin van het woord. Uiteraard zeer geschikt voor NH, maar dat vind ik niet per se bij een Konik omdat die wellicht dichter bij de natuur staan, maar geldt voor elk paard imo. In ons vorige topic (zie link op de eerste pagina) kun je ook veel informatie terugvinden over het ras en onze ervaringen met de Konik. Uiteraard is elk paard een individu en verschillend van karakter, maar er zijn toch bepaalde kenmerken die wel Konik-eigen zijn. En eigenzinnigheid, zachtheid, slimheid en eerlijkheid zullen bij elke Konik eigenaar niet onbekend zijn. Daarom vind ik persoonlijk dat je zonder ervaring geen Konik moet houden. Door de jaren heen heb ik al ontzettend veel mailtjes gekregen over een rasbeschrijving van de Konik en zal je hier even de stukjes laten lezen wat ik toen schreef:

Geschreven in 2011:
Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken natuurlijk, maar Koniks staan bekend om hun eigenzinnigheid en kunnen ook erg koppig zijn.
Ik heb mijn konik pas met 10 jaar gekregen, hij is als veulen verstoten door zijn moeder en pas met 7 jaar beleerd (hij was toen pas uit het natuurgebied gehaald) en heeft het een en ander meegemaakt waardoor hij totaal geen vertrouwen in de mens had. Het gaat nu steeds beter en ik merk dat hij zich steeds meer aan mij gaat hechten. Koniks kunnen ook leuke rijponies worden(ook al denken veel mensen dat dit onmogelijk is), maar niet geschikt voor kleine kinderen, vanwege hun eigenzinnigheid.

Qua karakter zou ik de Konik omschrijven als een koel en zeer rustig paardje, leergierig en zeer zelfstandig, maar wel met een eigen wil en pit. Het is belangrijk dat je consequent met ze omgaat anders lopen ze over je heen. Maar dat neemt niet weg dat het echt leuke paardjes zijn als je een beetje ervaring hebt. Het is een sober ras, (geen ijzers o.i.d.)en ik gebruik bv geen dekens voor Pumbaa, hij krijgt een enorme wintervacht en is dan echt zo'n teddybeer. Ik laat lekker de natuur zijn gang gaan en denk dat dit ook het beste bij het ras past.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-16 19:49

GEWELDIGE foto Kwita, heerlijk echt om blij van te worden. Wat doet ze het goed zeg!

Belinda: Haha, toch leuke foto's geworden hoor ondanks de oortjes :P Pumbaa had ook heel vaak de oortjes naar achteren. Het blijft nog steeds vreemd om in de verleden tijd over hem te praten...

Stormmilagro: Wat fijn dat Boots bij jou terecht is gekomen, zodat we toch nog op de hoogte kunnen blijven van zijn avonturen. Tis echt een blikvanger!

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 11:07

Ja een ouder dier zou ik ook niet willen, niet voor de kinderen. Zelf zou ik er wel mee overweg komen.
Dacht als je een jonkie hebt ( bijna hetzelfde als van bij de fokker) kun je ze nog goed het veulen abc leren en wat showmanship is dan ook nooit verkeerd.
Onze quarter dame heb ik ook van de fokker en had tot 4 maanden alleen op de wei gestaan. En kon toen we haar kochten ook nog niet netjes aan het touw lopen, ze is wel uit gegroeid tot een grote en toch wel eigenwijze slimme en dominante dame. Dus het veulen jaarling wordt wel door haar op zijn plaats gezet.

Ach we gaan eens kijken. Iemand ervaring met jonkies uit z'n kudde. Lees vooral over paardjes die al wat ouder uit de kudde zijn gekomen, of die van hand tot hand zijn gegaan.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 14:21

ja wel met jonkies Sylar is smoky's zoon hier dus geboren, en in het verleden een aantal pony's beleerd kruisingen maar dat waren geen koniks. Maar dat zegt ook niet alles hoor!, het blijft een leer proces.

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 19:13

Onze Thor is als veulen uit een natuurgebied gehaald. Ik mocht hem toen zelf gaan uitzoeken. Ik heb toen gekozen voor het schuwste veulen, broertjes en zusjes waren toen al aardig brutaal :Y) Thor niet. En nu nog steeds niet. Het is een vriendelijke rustige pony, beleefd en nuchter. Precies wat ik zocht. Ligt dus ook een beetje aan het karakter. Verder ga ik met de rest mee; ze zijn nuchter, vriendelijk en heel erg slim. Dit kunnen ze ook tegen je gebruiken als ze de kans krijgs. Een konik heeft een uitstekend geheugen. Ze onthouden alles, positief en negatief. Verder is het een heel leuk en veelzijdig ras!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 14:53

ik ben het er ook wel mee eens dat koniks niet echt goede kinderpony's zijn. Het kan wel maar wel met goede begeleiding. Ze zijn absoluut niet gemeen maar rete intelligent en vaak ook wat dominant ze nemen heel makkelijk een loopje met je. Ik noemde Wolf vaak mijn ezeltje want als ze iets niet wou..... :+
Zolang je dingen van haar vraagt wat ze wel prima vind is ze heel meewerkend en topbraaf maar o wee als je iets vraagt wat niet in haar straatje past dan moet je van goede huize komen wil je haar zo ver krijgen.

Ik mis haar en haar fratsen wel maar ik ben blij nu een heel werkwillig en leergierig paard te hebben, nooit gedacht dat ik zo'n makkelijk dier leuk zou vinden. Ik was juist altijd van de paarden met een gebruiksaanwijzing maar sinds ik moeder ben is dat toch wel verandert. Ik heb geen tijd en zin meer om elke keer een gevecht aan te gaan. Glowy heeft ook zo haar uitdagingen(door slechte opleiding en ervaringen) maar ze wil wel graag en dat is toch wel heel erg fijn.

2,5 week terug de osteopaat bij Glowy gehad. Ze zat flink vast in haar achterhand/bekken en ze schrok van hoe mager ze was terwijl wij juist blij waren dat ze al weer was aangekomen. Dus ben ik nog maar meer bij gaan voeren en dat heeft wel geholpen.
Ook ben ik nu 2x alleen met haar op pad geweest met de trailer naar het bos(o wat fijn zo'n paard die zo de trailer op loopt *\o/*). Ze maakt ze wel flink druk, ze heeft nog nooit iets echt alleen gedaan zelfs rijden gebeurde altijd in de kudde maar ondanks dat ze zich gedraagt alsof ze elk moment kan ontploffen blijft ze prima controleerbaar.

Met Wolf gaat het ook super. Bij haar nieuwe eigenaar is het vooral 'lol met je knol' en dat vind Wolf helemaal prima.
filmpje van bij haar nieuwe eigenaar. Zo is te zien dat ze dan echt topbraaf is

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 21:20

Leuk om weer wat van je te horen Lynn! Wat fijn dat Glowy zo braaf en leergierig is. Wat een leuk filmpje, brave Wolf. Hebben ze haar manen geknipt? Staat wel stoer, zo heeft Pumbaa het ook gehad voordat hij bij mij was, maar persoonlijk geef ik de voorkeur aan lange manen. Alleen zit de kans er in dat ik bij Nero ook zo'n korte manenkam doe ivm zijn eczeem, maar dat heeft ook wel weer wat.

Kennen jullie Pumbaa's maatje Charly nog? Het shetje wat ik verkocht heb toen ik Nero heb aangeschaft? Hij is weer terug bij mij :) Ik heb hem toen met veel moeite verkocht en veel verdriet van gehad, maar omdat ik zo graag wilde buitenrijden en ik Pumbaa niet kon en wilde verkopen moest ik mijn shetje wel verkopen omdat ik geen 3 paarden kan onderhouden. Aangezien ik merkte dat Nero het kudde contact mistte, wilde ik wel weer een paardje erbij en zo is hij weer op mijn pad gekomen. Alleen het klikt nog niet echt want Nero is erg dominant dus ze staan nog even apart, maar dat komt hopelijk weer goed.
Met Nero gaat het helaas niet zo goed. Hij heeft allemaal onverklaarbare kale plekken op zijn hals en gezicht en wordt steeds kaler. Het haar kan ik er gewoon uittrekken. Ik heb al diverse keren de dierenarts erbij gehaald, maar het is nog steeds niet duidelijk wat het nu is. En alsof dat nog niet erg genoeg is, is hij ook nog eens kreupel. Ook daar is al naar gekeken en hoefsmid bij gehad. Maar de kreupelheid blijft wisselend. Ene dag wel, andere dag niet. Ik ben ten einde raad.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 21:20

Charly:

Afbeelding