Het is alweer een tijdje geleden dus ik dacht laat ik maar weer eens een fotootje plaatsen!Hier tussendoor de buien van kou en en ander nat weer van onze vrolijke smoky at work!
Dat dier blijft me verbazen van karakter hoe lief en toegewijd ze is. Zeker met betrekking tot onze kleine dame zo zacht en lief voor haar is, en hoe ze dan bij ons de grenzen weer opzoekt en echt alles behalve saai is

Vorige week was ik mijn dochter kwijt was ze bij Smoky in stal aan het scharrelen, hooi geven met open deur maar smoky loopt niet uit haar boks en laat zich heerlijk verwennen.( bij ons probeert ze er altijd uit te gaan om door de schuur te lopen struinen, en jezelf buiten op gras te trakteren!))
2 dagen later was het een soort gelijke situatie alleen werd Smoky geborsteld en die stond daar heerlijk te geeuwen....met een halster over een oor aan

Begin deze week lag smoky zomaar lekker te liggen en we konden in de stal er gewoon bij gaan zitten en had ik behalve een peuter op schoot ook een paardenhoofd op mijn benen, best zwaar als je op je
hurken zit!

Gisteren ging ik met haar wandelen en het tuig hing al klaar maar Dochterlief wilde zo graag rijden het was overgens ook de eerste keer dat ze er echt in een hele correcte zin om vroeg: mama mag ik rijden, dus tja waarom ook niet.....
Maar toen het zadel kwam vond smoky dat echt niet leuk want ze wilde mennen wel 10x heeft ze haar neus tegen het tuig geduwd,als of ze zeggen wilde dit moet ik aan vrouwtje.
Maar toch liep ze echt uiterst braaf een rondje over het erf en de weg!( dat is dus de foto van hier boven, mijn man stond te kletsen vandaar het gekke gezicht!).
Toen het zadel er afwas zuchtte ze opgelucht, en ging het tuig er op!
Nou dat heb ik geweten, het leek net een arabier. Stuiterend en trots verhevenen zwevend inclusief de opgetilde staart gaf ze me daar een show weg, we hebben nog nooit zoveel bekijks gehad.
En onder ons gezegd fris maar zo mooi en showend had ze echt nog nooit gelopen! . En dan te zwijgen van het tempo ...(het zweet op mijn rug zo snel en niet kalm te krijgen, volgens mij nam ze wraak

de buurman zei :ik dacht dat die altijd zo rustig was, de andere van verderop kwam vragen of hij die nieuwe pony mocht zien en wat het was

En dat was mijn door brave konik pony die behalve heel lief, nu ook veel stille bewonderaars had.
En het leuke was dat toen ik ze pas gekocht had ik mezelf afvroeg of ik er wel goed aan gedaan had om haar te kopen, ze werd verkocht als liever lui dan moe, eigenwijs, en in zichzelf gekeerd en kattig/chagrijnig. ( die klaar stond om naar de slacht te gaan eerst nog even bevallen, kun je het jezelf indenken)
Ja deze pony heeft een lange weg gehad kermispony in polen,soort van ponypark slagharen concept in duitsland, en een bloed tapperij hier in nederland....handels pony waar ze hoogdrachtig echt uitgebuit is schandalig was het!.
En dan hoe ze nu is....zacht, lief en betrouwbaar waar nodig en uitdagend bij wie het hebben kan. Altijd naar je hinniken en aankomen lopen als je aankomt, wat ik persoonlijk jammer vind is dat het geen echte knuffel is al word ze wel graag aangehaald!
Klein van stuk, maar zeer groots van karakter en dat is onze pony. Helaas staat het mennen op een laag pitje door het weer, best jammer vind ik !
En Nadine wat een leuk filmpje!!!(we kunnen er hier geen genoeg van krijgen)
En hoe is het met de ander koniks en bekenden uit dit forum?