Noordzweden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 16:33

Zo'n tocht met de kaart, is dat endurance? Ik denk vooral dat Zweden daar heel geschikt voor zijn. Uit ervaringen zijn ze echt heel makkelijk op verschillende ondergronden, en zijn natuurlijk ook niet snel onder de indruk van iets.

Lukas word zo wel een erg veelzijdig paardje, volgens mij krijgt hij uit elke caterigorie wel wat mee :)

EliseLukas

Re: Noordzweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:48

Het is een soort van endurance maar dan met meer opstakels en moeilijkere routes (wat ik ervan begrepen heb). Daarom mag je pas meedoen als ze pas 6 zijn omdat het anders te zwaar is. Endurance mag wel al als ze 5 zijn. Ja, Lukas wordt een heel veelzijdig paardje haha maar hij vindt ook echt alles leuk! Stalgenoot met haar fjord stelde voor om als haar fjord ingereden is samen met de trailer naar westernles te gaan. Dat lijkt me echt supergaaf!!! Dus dan gaan we daar ook nog aan beginnen. Maar die is voor de zomer nog niet klaar en tot die tijd gaan we eerst wat meer aan de dressuur doen want daar is nog een hoop werk te doen. En ik ben trouwens vet zenuwachtig voor mijn proefje!!!

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:57

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 12:50

EliseLukas schreef:
Het is een soort van endurance maar dan met meer opstakels en moeilijkere routes (wat ik ervan begrepen heb). Daarom mag je pas meedoen als ze pas 6 zijn omdat het anders te zwaar is. Endurance mag wel al als ze 5 zijn. Ja, Lukas wordt een heel veelzijdig paardje haha maar hij vindt ook echt alles leuk! Stalgenoot met haar fjord stelde voor om als haar fjord ingereden is samen met de trailer naar westernles te gaan. Dat lijkt me echt supergaaf!!! Dus dan gaan we daar ook nog aan beginnen. Maar die is voor de zomer nog niet klaar en tot die tijd gaan we eerst wat meer aan de dressuur doen want daar is nog een hoop werk te doen. En ik ben trouwens vet zenuwachtig voor mijn proefje!!!

Hoi Elise, het is vandaag toch de 26e je proefje. Ik wil je heel veel succes wensen en geniet er vooral van, het belangrijkste is om samen plezier te hebben. Zet hem op :D, en wij zitten hier op een uitgebreid verslag te wachten!

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 13:53

Ja, vandaag mijn proefje! Ik heb helemaal een pakje uitgezocht en hoop dat als ik straks op stal kom Lukas niet al te vies is (hij slaapt graag in de modder). Ben nu al vet zenuwachtig! :D

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 14:10

Paperboy schreef:
Hoi Elise, het is vandaag toch de 26e je proefje. Ik wil je heel veel succes wensen en geniet er vooral van, het belangrijkste is om samen plezier te hebben. Zet hem op :D, en wij zitten hier op een uitgebreid verslag te wachten!

En foto's <<) Ik wens je ook alvast heel veel succes ;) Hoelaat moet je starten? Ben trouwens ook wel benieuwt wat voor reacties gaat krijgen op je Zweedse man. :o

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 14:55

Ik moet om 18:10 starten maar werk altijd op zaterdag en ben pas rond 16:30 op stal... En dan moet ik er ook nog naartoe rijden enzo. Het wordt allemaal wel haasten. Maar hopelijk is het de borstel er overheen en hopelijk lukt de hengstenvlecht goed. En aankleden doe ik alvast op kantoor. Eigenlijk slaat het nergens op want het is maar F2 en we doen niet eens echt mee (buiten mededinging) maar er staan toch wel wat mensen te kijken. En ik weet niet hoe Lukas reageert op mijn zenuwen. En waarschijnlijk ben ik een half uur te vroeg daar haha.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 18:08

Elise, leuk hoor, zoveel afwisseling. Ook erg leuk voor het paard.
Heel veel succes vanavond. Gaat vast leuk worden. En dat is het belangrijkste

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 01:01

Zo, proefje zit er (allang) op! Haha was superzenuwachtig en er stond natuurlijk behoorlijk wat wind dus Lukas was op de heenweg ook zenuwachtig (we moesten een half uur/3 kwartier over de weg eerst) en hij schrok daarom steeds van vlaggen en andere dingen waar hij normaal niet van schrikt. En eenmaal in de bak merkte ik dat hij al snel stond te puffen. Zo'n binnenbak is natuurlijk ineens ontzettend warm. De proef deed hij heel erg braaf maar ik had wel opmerkingen als: op de hoefslag rijden, meer op de letters rijden, volte te klein, etc. Dit komt natuurlijk omdat we stiekem bijna nooit in de bak rijden en eigenlijk ook helemaal niet zo goed geoefend hadden. Maar we hadden wel 220 punten en daarmee de vierde plek dus ik ben supertrots op mijn grote vriend!!! Hij was echt superbraaf! Maar ik heb wel gemerkt dat we beter pas in het voorjaar kunnen beginnen en er voor de B nog een heeeeleboel te doen is hi hi. En ik werd ook best wel uitgelachen :(. Maar ook een heleboel mensen vinden het een hele leuke lieve en grappige pony. Ze denken vaak wel dat het een kruising is.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 12:47

Elise gefeliciteerd, wat een mooie punten +:)+ .
Nou ik vind het super, voor het eerst in een binnenbak menig paard zou strak van de spanning staan! Je hebt het maar mooi even gedaan, helemaal toppie!
Werd je door sommige uitgelachen? Nou die weten niet beter zullen we maar denken, erg kinderachtig vind ik dat.

Toen ik met de landgoedfair van de zomer meedeed dachten ook heel veel mensen dat Hum een kruising was trouwens.
Dan merk je eigenlijk wat voor een bijzonder ras het in Nederland is

Heb je nog foto's?

Mijn instructrice jureert t/m zz dressuur en die is juist enthousiast over dit ras. De tijd dat alleen KWPN-ers meededen in de dressuur is voorbij en daar moeten sommige mensen nog aan wennen denk ik..
Maar daar trekken wij ons lekker niks van aan, wij weten wat voor een superras de NZ is en hoe veelzijdig ze zijn en dat heeft Lukas gisteren maar mooi even laten zien ;)

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 12:54

Inderdaad! Ze zijn helemaal super en mensen die erom lachen zijn gewoon echt stom ;). Zij kwamen met hun trailer aan... dat is nou net het verschil! Ik ging door de wind en het donker gewoon over de weg naar huis. Doe dat maar na met je 'dressuurpaard'. Hij was superbraaf. Wat stoer was is dat toen hij binnen kwam wel even twijfelde maar dat heeft denk ik niemand gezien. Toen liet ik hem gewoon doorlopen en ging hij superstoer hinniken hahaha. Helaas heeft niemand foto's gemaakt :(. Had mezelf en Lukas helemaal mooi gemaakt, heel jammer. Maar ik ga nog wel een keer hoor!

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:47

Elise, knap van jou (en natuurlijk lukas) dat jullie het zo goed hebben gedaan. Laat die mensen maar lachen... ik weet zeker dat jouw paard veel meer mogelijkheden heeft dan de warmbloedjes die daar verschijnen. Jammer dat je geen foto's hebt.

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 20:31

Beetje laatje reactie :o Maar ik vind dat je het heel goed het gedaan.. 220 is niks om je voor te schamen.. En dat al voor je wedstrijd debuut! Wij weten beter, Noordzweden <3 En gewoon terug lachen :D Echt een veelzijdige Lukas dus. Volgende keer foto's hé? ;)

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:52

Aanstaande donderdag ga ik met nog iemand naar een binnenbak. Dit wordt voor Hummer de eerste keer in een binnenbak en ook weer eens in een trailer :D . Zijn quarter vriendinnetje gaat mee dus daar kan hij een beetje steun bij halen ;) .
Ben zo benieuw!!

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 12:27

Paperboy, Hint; Foto's <<) Alvast veel succes. Wat is de rede van naar de binnenbak gaan? Het weer of zegmaar gewoon een keertje uitproberen? :o Hummer zou denk ik niet heel erg onder de indruk zijn, hé?

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:26

Het is gewoon om eens uit te proberen, handig als ik ooit een wedstrijdje doe waar bijv. Het losrijden of wedstrijd in een binnenbak is. En gelijk weer eens een trailerrit.
Vandaag geprobeerd hem in de trailer te zetten, uiteindelijk stond hij er bijna in nog 1 stapje...... morgen weer oefenen en dan hopen dat hij er donderdag vlot op wil. Anders wordt het uitgesteld naar volgende week.
De merrie stond al op de trailer, maar hij was er nog niet helemaal zeker van...... wel op de hummer manier, niet bang maar staan en niet meer bewegen :') .
Maar ja geen haast we stellen het net zo lang uit tot hij er uit zichzelf oploopt, met goede hoop dat dat toch nog donderdag lukt :D .

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:28

Het is gewoon om eens uit te proberen, handig als ik ooit een wedstrijdje doe waar bijv. Het losrijden of wedstrijd in een binnenbak is. En gelijk weer eens een trailerrit.
Vandaag geprobeerd hem in de trailer te zetten, uiteindelijk stond hij er bijna in nog 1 stapje...... morgen weer oefenen en dan hopen dat hij er donderdag vlot op wil. Anders wordt het uitgesteld naar volgende week.
De merrie stond al op de trailer, maar hij was er nog niet helemaal zeker van...... wel op de hummer manier, niet bang maar staan en niet meer bewegen :') .
Maar ja geen haast we stellen het net zo lang uit tot hij er uit zichzelf oploopt, met goede hoop dat dat toch nog donderdag lukt :D .

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:30

Sorry 2x verstuurd en krijg hem niet meer weg :o

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 10:42

Hi hi tijdens de wedstrijd was ook voor Lukas de eerste keer in de binnenbak. Ik denk dat Hummer, net als Lukas, er weinig aan vindt :D. Is er eigenlijk wel iets waar ze van onder de indruk zijn? :D

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 14:18

Haha op het moment de trailer alhoewel ik niet kan zeggen dat hij onder de indruk lijkt....
Vorig jaar bij de keuring van de da liep hij er zo op, dus of hij ons nu een beet in de maling neemt :D
Ik geef hem nog even het voordeel van de twijfel ;)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 08:15

Spannend paperboy. Maar idd... een noordzweed is niet zo heel erg snel ergens van onder de indruk. Dat zie ik hier ook wel.
Hoewel ze alleen uit rijden toch wat spannend vind, maar meer omdat we dan zeer zelden doen en wellicht gaat ze dan gewoon niet zo graag bij de anderen weg. Veel meer dan af en toe de ankers uit of om proberen te draaien doet ze dan overigens niet. Ik zie haar echt nog niet zo gemakkelijk op hol slaan.
Ik doe ook agility met ze en verzin wel eens de mafste dingen, als iets engs in het maandparcours moet zitten, maar heb eigenlijk nog niet meegemaakt dat haar dat stoort.
Ik kan mij hooguit voorstellen dat ze een binnenbak oersaai vinden.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:18

Vanmiddag liep hummer zo de trailer op :D dus spullen ingepakt en half uurtje gereden naar een pensionstal met binnnenbak.
Hij was ontzettend stoer, liep zo langs de ramen van de kantine. Tot er op het eind iemand langs de bak een deur opendeed en binnenliep, toen zat ik heel snel aan de andere kant van de bak ;).
Maar ik ben supertrots op mijn puppy, er was 1 wand met allemaal vlaggendoeken die steeds wapperden en daar liep hij zo langs. Een pion iets verder was dan wel weer levensgevaarlijk :o, hij bleef ondanks alles heel fijn te rijden.
Terug naar huis stond hij in enkele seconden op de trailer, kortom supergoede ervaring voor mijn kereltje :j

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 07:50

Super dat het zo goed ging. Ik moest wel lachen met die pion. Ik had ook een keer een schrikparcours opgezet voor silja; wapperende doeken, plastic... geen probleem. Ik deed het die keer rijdend en had nog 1 obstakel, een pionnentje verplaatsen van de ene prikpaal op de andere.... haha... echt niet.... Silja vond het doodeng. Grappig hoe ze juist de dingen waarvan je het niet verwacht, zo eng kunnen vinden,

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 19:53

Wat leuk dat het zo goed ging ;) Een echte ervaring weer voor Hummer.
Dus schriktraining voor Zweden bestaat uit pionen, pionen en pionen :+

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 21:06

Tja, terwijl hij voorheen met grondwerk nog wel met pionnen in zijn mond rondliep en alleen voor een koekje wilde ruilen :? :D