Mensen met een Vlaams paard?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 12:30

Heeejjj allemaal! Goed nieuws vanaf deze kant! Vanaf maandagavond gaat Salvo naar een opfok. Mét de mogelijkheid om hem er 1 á 2 keer per week eruit te halen om lekker te poetsen en te Parelli-en! Eindelijk kan hij dan weer naar buiten! Ik ben zó blij *\%/*

Salvo is inmiddels ook man-af... Afgelopen 1 mei is hij gecastreerd :Y)

Nog even wat foto's van de afgelopen tijd:
1. Mn manneke:
Afbeelding
2. Ondertussen gaat het leven door met eten, drinken, Ilona pesten en koe-knuffelen:
AfbeeldingAfbeelding
Het drinken was meer een onderzeeër-actie... Helaas heb ik daar geen foto's van, maar hij stak zijn halve hoofd in het water, en ademde toen uit... :')
AfbeeldingAfbeelding
3. Hij gaat ook alweer lekker met groeien, hij meet nu 1.53m. Tijdens het grazen nog een paar foto's gemaakt... Hij is helemaal niet overbouwd :P :')
Afbeelding
4. "Ik eet, ga iemand anders belagen met die camera!" :Y)
Afbeelding

Hoe is het met jullie paardjes allemaal?

suuske

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 14:34

Wat een geweldig nieuws

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 15:29

Oooh lekker met vrienden heerlijk :)
Die arme Salvo, zonder mannelijkheid. Alles wel goed gegaan?

Kingie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 12:43

Wat heerlijk zeg dat hij lekker naar de opfok gaat, en dat je wel nog naar hem toe kan! Is het een beetje bij je in de buurt?

En zijn mannelijkheid er af, arm ding haha! Leuke foto's ook!

Met leo gaat het heel goed, begint eindelijk een beetje in zijn zomervacht te komen hoewel het weer er nu weer niet echt naar is helaas.

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 14:01

@jenn0dv: Nou het is niet helemaal vlekkeloos verlopen... Hij is woensdag 1 mei gecastreerd. Bij de castratie had ik nog speciaal aan de veearts gevraagd of er nog extra zorg nodig was in de vorm van stappen o.i.d.. Maar dat was niet nodig, hij kon gewoon op stal en naar buiten in de bak. Alleen mocht hij tot de zwelling weg was niet samen staan met de andere hengst, omdat hij dan risico zou lopen op nabloedingen als ze te heftig zouden gaan spelen.
Maar toen werd ik vrijdagavond vlak voor ik naar hem toe zou gaan gebeld door de stalhouder, dat hij suf was en de koker wel erg gezwollen was... Toen ik daar aan kwam schrok ik in de eerste instantie niet al te erg, want de veearts had gewaarschuwd dat er zwelling zou gaan optreden, alleen zou dat pas met ongeveer 4 tot 7 dagen zijn. Salvo was ook erg suf, maar ik dacht dat dat was omdat het allemaal niet zo lekker zat tussen de benen zeg maar... :o Dus in de eerste instantie de veearts nog maar niet gebeld, ik twijfelde nog enorm óf ik überhaupt wel zou bellen, omdat ik het nog niet zo heel erg vond eigenlijk...
Uiteindelijk, op aandringen van de stalhouders, toch maar gebeld, en dat was maar goed ook... Het wondje bleek al verkleefd te zijn, waardoor (ontstekings)vocht, vuil en bloed niet meer weg konden. Daarom had hij een infectie opgelopen en tegen de 40 graden koorts... %) Zijn koker was ook flink opgezwollen.
Dus de veearts heeft ter plekke de wondjes weer open gemaakt, voor 3 dagen vochtafdrijvers en voor 6 dagen antibiotia gegeven. Daarbij moest ik ook 3x per dag minimaal 15 minuten stevig stappen met hem. :list:
Afgelopen donderdag bleek hij alleen weer koorts te hebben, dus daarom hebben we de antibiotica met 2 dagen verlengd, en nu is hij weer helemaal ok! *\o/* De koker is bijna weer zijn normale formaat, en het wondje is nog steeds open, dus af en toe zie ik nog wat druppeltjes vocht eruit lopen, dus het gaat vast wel allemaal goed komen. Helemaal als hij vanavond lekker naar buiten kan bij zijn nieuwe vriendjes... *\%/*

@Kingie: O, bij Leo ook nu pas? Ik dacht al dat Salvo laat was... Op zijn schoft, buik en billen heeft hij nog steeds (weliswaar uitvallend) winterhaar staan... :roll:
Enne de opfok is erg dichtbij, 10 minuten fietsen denk ik. Zelfs nu staat hij nog verder weg, dus wat afstand betreft ook wel handig!

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:55

Ohh jeetje wat een gedoe. Zal wel even wat slapeloze nachtjes hebben gehad dan! Gelukkig nu weer alles oke. Hij zal wel blij zijn, weer met zijn vrienden!
Mijn shire is al zijn winterhaar al kwijt, helemaal glad en glimmend. Terwijl mijn NF pony echt nog steeds plukken verliest!

Kingie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 22:28

Wat een gedoe zeg.. Maar gelukkig dat het nu weer beter gaat! En lekker dat de opfok zo dichtbij is.

Ja erg laat inderdaad, maar het is ook pas heel laat warm geworden hier, alle paarden staan nog met een halve wintervacht hier haha(degene die de winter zonder deken gestaan hebben dan)

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 21:06

Fijn dat alles nu weer oke is met Salvo. Qoke is bijna helemaal uit zijn wintervacht hier en daar nog wat winterhaartjes maar nog maar minimaal.

Kingie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 09:59

Leo loopt helaas kreupel, nu alweer 2 dagen -O- Hij was natuurlijk een tijd kreupel geweest en het ging weer heel goed dus we deden alleen nog maar kleine rondjes met stap en draf maar helaas is hij weer kreupel. Dus we gaan maar weer '''revalideren''.

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:28

He wat vervelend Kingie! Beterschap voor Leo :(:)
Weet je ook de oorzaak van de kreupelheid?

Kingie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 10:24

Nee er is niks dik/warm, het lijkt ook niet op een hoefzweer. Het lijkt een beetje vanaf bovenuit te komen.

Maar we gaan het nu maar weer even aankijken, en stappen over de harde weg en dan hopen dat hij weer opknapt.

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 22:20

Hier weer eens foto's van Qoke in zijn zomervacht :D
Afbeelding
Afbeelding
Begint ook een stevige vent te worden niet? Staat op de 2de foto's wel ietwat knullig }:0
Laatst bijgewerkt door suuske op 28-05-13 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 22:21

mooi!

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 22:23

haha Dank je hoe is het met Allaire ook al een flinke dame??

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 12:15

@Suuske: wat een kerel al zeg! Hij begint echt al flink paard te worden zeg, mooi :j Leuke puntbillen ook nog :) Hij is nu drie toch?
@Kingie: hoe is het met Leo? Nog steeds kreupel?

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 21:41

Jep hij is nu 3. En begint nu een stevige zware jongen te worden. Idd wel nog punt billen Haha denk dat dat pad echt veranderd als hij onder het zadel loopt. En dat doet hij nog niet.
Hij heeft echter wel nog puppy streken. Vandaag liep hij aan de andere kant van de draad geen idee wat hij gedaan heeft bovenste schrikdraad was over onderste draad nog intact. Suus helemaal in paniek Qoke stond een beetje zielig te kijken.
Rare jongens die vlamen

Kingie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 22:14

Ja leo is nog steeds kreupel helaas, maar het lijkt wel iets beter te gaan. Hij wil ook heel graag lopen en lijkt ook echt geen pijn te hebben dus we blijven nog maar vrolijk doorstappen haha.

Wat ziet Qoke er goed uit zeg. Nog een beetje hoekig inderdaad maar dat komt vanzelf wel als hij wat meer bespiering krijgt. Is hij nog wat overbouwd of lijkt dat maar zo?

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 09:56

suuske schreef:
Jep hij is nu 3. En begint nu een stevige zware jongen te worden. Idd wel nog punt billen Haha denk dat dat pad echt veranderd als hij onder het zadel loopt. En dat doet hij nog niet.
Hij heeft echter wel nog puppy streken. Vandaag liep hij aan de andere kant van de draad geen idee wat hij gedaan heeft bovenste schrikdraad was over onderste draad nog intact. Suus helemaal in paniek Qoke stond een beetje zielig te kijken.
Rare jongens die vlamen

:D Tja, dat is ook hier een bekend gezegde inmiddels :')
Maar weet je al wanneer je hem wilt gaan inrijden?

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 12:29

Ja is nog wat overbouwt de billenpartij is gegroeit nu de rest nog maar hij staat ook beetje raar.
He wat sneu voor leo Hopelijk is het snel over.
Il wil Qoke dit jaar inrijden maar het weer zit niet mee dus ik kom niet verder met grondwerk en longeren weides zijn glad. Maar we doen t langzaam aan niks moet alles kan. Wil hem ook als hij is ingereden niet meer dan half uur per week rijden. Dan kan hij nog lekker groeien en bloeien.

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 13:32

Ok, heel wijs. Als ik het goed begrepen heb zijn ze pas rond hun achtste uitgegroeid...
Ik denk dat ik Salvo niet voor zijn vierde ga inrijden, misschien pas rond zijn vijfde. Kindje is dan naar school, dus dan heb ik 'alle' tijd :=
Maar goed, ik heb nog een paar jaar te gaan voor ik daaraan ga denken :D

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 22:08

Ja als hij 4 is wil ik hem wat meer belasten. Maar hij is het lummelen moe hij vraagt steeds meer grondwerk en longeren is niet genoeg naar zijn mening. Vandaar dat ik langzaam wil beginnen maar wel maar minimaal. Hij wordt wel steeds braver. Gelukkig want wat kon hij een draak zijn. Nu nog soms maarja we komen er wél :D

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 14:59

O, ik móet ff posten dat ik zó blij ben met mn Vlaamse knollie!! Hij is zo sensitief en snel als een warmbloed maar zo nuchter als een koudbloed... <3 Heerlijk gewoon :+:

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 20:30

Haha dat herken ik ook. Qoke reageerd op de lichtse aanwijzingen en blijft bijna altijd koel in z'n koppie. En hij is zo aanhankelijk loopt in de wei als een puppy achter me aan. Kruipt zowat in mijn broekzak om maar geknuffeld te worden.
Echt een heerlijk dier met humor

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:48

Ik moet iets bekennen.... Salvo heeft een hele dikke bos manen, die nu al aardig lang begint te worden. Nu zie je bij die Vlamen nogal eens dat ze de manen afknippen tot handbreedte zeg maar.
Ik overweeg dat bij Salvo ook te doen... Alleen reageren de meesten nogal geschokt.. :') Ik ben niet zo van de lange manen, ik vind ze kort veel leuker :j Alleen weet ik natuurlijk niet of het Salvo ook staat...
Hoe hebben jullie de manen?

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:59

Ah, ik zou ook zeggen zonde!! Mijn shire begint nu gelukkig weer manen te krijgen na een schuurperiode vorig jaar. Ik ben heel blij dat hij weer lange haartjes krijgt. Maar inderdaad bij vlaamse paarden zie je ze vaak kort.