Ik weet wel dat het enorm poedersuiker spul is, ik weet ook het het heel goed helpt Morgen ga ik een dagje met rommy weg met het koetsje. Even kijken of meneer t ook kan als ik niet naast hem loop
Fenrir
Geplaatst: 01-10-10 19:59
Stagiair hier heeft ook al kennis gemaakt met de wereld van de ezels... Gijs pakt vaak de bezem om je te "helpen" met vegen (lees: spelen met de bezem) en deze jongen dacht hij pakt wat > dat mag niet (er was hem verteld dat als ze iets vastpakken (zoals je jas) je ze een tik op de neus moet geven zodat ze loslaten want ze weten dat dat niet mag) > ik geef 'm een tik... nou Gijs heeft hem mooi een aantal dagen genegeerd, die dacht ook 'wat straf je me nou voor iets waarmee ik altijd mag spelen'.
Rommy gaat altijd aan de wandel met mijn jas als hij er aan kan komen en rent dan heel hard weg met die jas in zijn mond Dan ga ik achter hem aan en pak hem bij zijn staartje en trek daar dan gewoon aan dan gaat hij vanzelf wel stilstaan... Als ik het kan redden duik ik bovenop hem(we doen altijd noggal... lomp spelen) Dan laat hij zich zo vallen echt heel grappig
Morrie
Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-10 20:25
tessyke schreef:
haha die typische ingnoring days
Nono heeft me 3dagen niet aangekeken (letterlijk) toen de paardentadarts een dop van een tand had gehaald bij hem.Ik deed niets , had hem alleen maar in de houdgreep
Barbara had hem na afloop getroost met een appel en zij was echt de queen voor Nono....
Morrie
Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-10 19:04
aangezien Nono altijd 'meehelpt' als Morrie de bak sleept, hebben we hem maar ff het tuigje van de Welsh omgeknoopt en heeft ie (zonder bandje) een paar rondjes gelopen......kan ie zich in de toekomst ook nuttig maken, zet ik hem in 2-span met de Welsh. Op de foto hangt Barbara erachter (voor de sier)
Wel leuk dat je 'm wilt inspannen later! Denk er wel om dat het ontzettend lastig is om goede tuigen te vinden die om die rare schonkige lijfjes passen... wij hebben de helft zelf gemaakt.
vanmiddag met de vuvuzela op 4 pootjes door een herfstbos gelopen; Morrie bleef thuis maar hinniken en Nono maar balkten. Ik heb er compleet een gehoorbeschadiging aan overgehouden, wat een herrie zeg....
dat touwtuig (heb ik ook voor Morrie) kan je in iedere maat (en in veel kleuren) laten maken, als ik het ooit passend wil hebben voor Nono, kort ik het gewoon in. Het is oersterk:ze rijden er 4-span marathon mee met zware koudbloeden
Vind het toch wel bijzonder... Heb vorige week met rommy door het natuurgebied gereden 2 uur... Ik zat in het karretje ook hele stukken in draf en we kwamen weer aan deed alles weer van hem af hij had niet eens gezweet Hij heeft echt een mega conditie....
Ja, zelfs toen hij in de trailer moest heeft hij niet gezweet... Hij was toen best blij vreemdgenoeg.. Hij sprong zo de trailer in..... Hij zal wel door hebben gehad dat ik hem wou helpen ofzo
Morrie
Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-10 19:49
met nono was het echt HEL..... eerst met 3 man de trailer in gehesen, toen begon de trailer enorm te schudden tijdens het rijden, gestopt op een drukke parkeerplaats..... allemaal mensen die wel es wilde zien wat voor wilde hengst die trailer afbrak, klep open, stond er een ezel van nog geen meter hoog achterstevoren in.....
We hebben hem toen maar stevig vastgezet en zijn snel doorgereden, met samengeknepen billen
zo kwam ie thuis aan:
Iemandiemand
Geplaatst: 10-10-10 20:00
OOH, rommy had ook een 2 paards trailer en stond niet vast hij kon alle kanten op t schot was eruit... Als rommy zo 'opgeloten' was zou hij ook zeiknat zijn
Jasper
Geplaatst: 10-10-10 20:08
Mijn ezels staan in een 'twee-ezels-bus' tussen schotten en vastgezet. Gaat prima. We merkten dat ze de eerste keren flink nat waren en daarna kwamen ze keurig uit de bus. Het ligt ook aan het weer en hun vacht. Als de zon schijnt en ze zitten nog in de wintervacht, komen ze veel warmer de bus uit.
de volgende keer dat ie vervoerd moet worden, ben ik er niet meer bij, want dat is als ik dood ben. Dan gaan ze (alle 3) naar een vriendin van me in Duitsland. Tot die tijd blijven ze gewoon in mijn eigen weiland/paddock wonen
toen Pepita gebracht werd stond ze ook los in een dubbele van. en zij was ook kletsnat
Hier trouwens een fotootje van de Pepita walk
Fenrir
Geplaatst: 11-10-10 10:18
Haha geweldige foto!
Mijn vriend was zaterdag mee naar de ezels en pluiskuif, ik weet dat hij paarden niks vind maar hij wilde toch een keertje mee.... meneer stond meteen met de ezels te kroelen en toen we weggingen zei hij nog "ik wil ook een ezel" dus dat zit wel goed. Pony vond hij ook leuk, nu vind hij grote paarden gewoon niks en dit is natuurlijk wel een fijn maatje dan. Heeft zelfs even met d'r rondjes gelopen.
Jasons truukje:
Jason zweet in de zomer veel omdat hij vaak te laat uit zijn wintervacht komt, daarom scheren we hem. Dan heeft hij er geen last meer van. De rest zweet niet zo snel, maar ze hoeven dan ook niks te doen...
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 11-10-10 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Iemandiemand
Geplaatst: 11-10-10 10:20
wat een stoere foto, echt een meisje
Iemandiemand
Geplaatst: 11-10-10 10:21
Sjee fiffill hij lijkt net een oud mannetje Rommy komt nooit zo raar op de foto's best jammer....
Laatst bijgewerkt door Iemandiemand op 11-10-10 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Morrie
Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-10 10:24
*haha* Pepita lijkt wel een lama op die foto
en Jason heeft een raar gebit, Nono ook volgens de paardentandarts, ze dacht dat ie als veulen een klap gehad had, recht op z'n tandjes....