Zijn hier nog Connemara fans?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rozzy

Re: Zijn hier nog Connemara fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 18:13

Nee hoor suus :) het is gewoon een crossles, maar dan veel gezelliger :D Er zijn alleen maar connemara's en je krijgt in groepjes van ongeveer 5 mensen les. De groepen zijn ingedeeld naar nivo van de combinaties :)
kijk anders eens hier http://connemara.nl/sport/crossdag.htm daar staat meer informatie!
Gewoon mee doen, is hartstikke gezellig :D

Veel plezier Inez :)

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:53

Ohh dat lijkt me echt super leuk! Elf heeft bij de vorige eigenaar cross gelopen, maar Nijmegen is wel ver helaas.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:08

Suus__ schreef:
Ohh dat lijkt me echt super leuk! Elf heeft bij de vorige eigenaar cross gelopen, maar Nijmegen is wel ver helaas.

Dat is toch niet zo heel ver ??
Er komen er wel meer verder vandaan (vaak althans).

EvaFara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:14

Connemara's zijn helemaal te gek ;D
heb er zelf geen |(
maar vind ze echt super :)

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:19

Suus: het is zeker de moeite waard om te komen hoor :) wij rijden er ook bijna anderhalf uur op, maar het is echt de moeite waard :D Het is ook gewoon heel moeilijk om een plek te vinden die voor iedereen een beetje centraal ligt.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:51

Ik moet ook dik anderhalf uur rijden voor die crossles, dus hoop dat het leuk is haha ;)!! Komt vast goed, krijg er steeds meer zin in! Zo benieuwd wat poown doet, volgens mij gaat hij echt nergens overheen haha, springwonder dat ik ben :+. hoe hoog zijn de crosshindernissen eigenlijk? Zit nl. Met die knop van mijn zadel bedenk ik me ineens!

Gave foto op de vorige pagina van die sprong!

Leuk dat die dekking werd aangeboden, jammer dat er geen reacties op waren! Knappe vent hoor, mooi sierlijk koppie!

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:54

Hindernissen verschillen heel erg! Je hebt boomstammetjes waar je in het bos ook zo overheen stapt en hij bouwt het heel mooi geleidelijk op :j

Wat betreft 't springen zou ik niet bang zijn. Ik scheet 'm ook zeven kleuren maar m'n pony sprong álles, die vond 't helemaal te gek :):)

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:00

Zoooo jammer dat wij er 10 juli niet bij kunnen zijn.....wij hebben dan de kringkampioenschappen.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 00:05

Bar, je kunt toch gewoon zorgen dat Mark niet geselecteerd wordt :)* .

Giga heeft vanavond weer haar best gedaan.

Afbeelding

Afbeelding

Die onderste sprong is een Trakehner. Hadden we het daar hier over gehad? Boom over een droge sloot.

Suuz: vanuit Utrecht is het nog redelijk te doen denk ik. Dit keer komt Maartje ook weer en zij komt uit Friesland :wow: .
Maar je moet er natuurlijk gewoon zelf zin in hebben 8-) .

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 00:08

Gave foto's weer Inez :D Bij die tweede is het effect van die schaduw op de achtergrond ook echt leuk :))

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 09:14

Ik zou heel graag willen komen maar het probleem is dat ik kwa vervoer van anderen afhankelijk ben, mijn ouders hebben geen rijbewijs voor een trailer.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 09:18

Ik zou heel graag willen komen maar het probleem is dat ik kwa vervoer van anderen afhankelijk ben, mijn ouders hebben geen rijbewijs voor een trailer.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 12:58

Ja, dan wordt het inderdaad moeilijker. En de eigenaar van de pony zou die niet mee willen?

SilverSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:32

Sterkte met Robin!!

Wat doet Giga het toch weer lekker!

En wat een leuke foto's heb ik weer voorbij zien komen!

Dus ik ga zelf ook maar een beetje spammen:

Eerste keer in de bak rijden met Owen, voor het eerst draf en galop, is alweer een paar weken geleden, het gaat al beter, maar hierbij dan toch de foto's. Let niet te veel op mijn houding, er kan wat aan verbeterd worden, maar ik was vooral aan het opletten dat ik Owen niet te veel zou belemmeren zo met de eerste keer draven en galopperen met iemand op zijn rug.

Eerst even poetsen:

http://i49.tinypic.com/2qvd1yu.jpg

Lekker hé:

http://i50.tinypic.com/besxh1.jpg

Daar gaan we:

Afbeelding

Drafje:

http://i47.tinypic.com/9amijb.jpg

Owen, je gaat veeeeeeeeeeeeeel te hahard...:

Afbeelding
(hi hi hi hi hi)

Kom, bocht om joh:

http://i49.tinypic.com/2ai0lf9.jpg

Dat was het, dag allemaal:

http://i47.tinypic.com/33k3h2r.jpg

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 15:42

Leuk Silversan!! Dat wordt volgend jaar mee crossen :D .

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:55

Ik zal het is een keertje aan de eigenaar vragen :)
Zie dat ik 2x heb gepost, ik zat op mijn mobiel en die deed een beetje raar O:)

Zullen we een HK topic maken? :D

SilverSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 16:24

Ja, meecrossen zeker! Denk dat Owen dat erg leuk gaat vinden. In het bos rondcrossen vind ie ook al geen probleem. Springen ga ik echt nog mee wachten, misschien wel helemaal tot aan de crossles, vind ik wel een goed idee om dat gelijk lekker begeleid te doen :D

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 16:29

SilverSan schreef:
Ja, meecrossen zeker! Denk dat Owen dat erg leuk gaat vinden. In het bos rondcrossen vind ie ook al geen probleem. Springen ga ik echt nog mee wachten, misschien wel helemaal tot aan de crossles, vind ik wel een goed idee om dat gelijk lekker begeleid te doen :D

Bij de crossles mag je juist niet crossen (in de zin van hard sjesen) :D . Het draait allemaal om controle 8-) .
Ik denk dat ze het springen daar wel heel natuurlijk op kunnen pakken. Die lage boompjes zijn volgens mij heel uitnodigend voor de pony's.

SilverSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 16:43

Ja, dat snap ik, daarom doen we nu ook nog niet mee. Want nu is het nog heel erg vrijheid blijheid en puur het type gang, de controle in de snelheid van die gang moet nog komen. Maar als dat allemaal meer "echt" lijkt, dan zijn we van de partij hoor!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 18:17

Wat een onwijs gave foto's Inez! Giga geniet er geloof ik wel van he?

Oooh San, wat supersuperleuk!! Helemaal trots zeker :D? Hij ging- aan de foto te zien- nog wel lekker hard in de galop haha! Maarehh.. Waar is nou je westernzadel :P? Doe je parelli met 'm? Leuk, leuk, leuk!!

Inez: lage boompjes uitnodigend? Nou, hoop dat het waar is wat je zegt, want mij gevoel zegt dat ik de 10de eroverheen lig en dat hij me gaat uitlachen :=! Maakt het nog uit met wat voor hoofdstel/bit je rijdt eigenlijk?

SilverSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 21:52

Ja, echt helemaal supervet trots. In de bak zat er echt geen vorm van gas geven op, er waren geen niveaus in de versnelling zeg maar }:0 Maar dat gaat al beter :Y) Nee, ik doe niet specifiek parelli. Heb een aantal boeken van Monty Roberts gelezen en pik van iedereen zo iets mee. Maar ik wil hem opleiden op de "ouderwetse Vaquero" manier, met een flinke scheut Sandra :D Overigens komt het westernzadel er de komende jaren (twee tot drie) nog niet: hij is nog vreselijk in de groei en past nu al geen full quarter, dus ik wil er een op maat laten maken. Maar ik heb al van alle kanten de tip gekregen zeker te wachten tot hij 6 is daarmee. Dus tot die tijd op een goedkoop, maar wel goed passend wintecje, en toch western rijden. Want dat ligt niet aan het zadel, maar aan de stijl. Kan ik ook nog even fijn sparen... (Dat is wel nodig, hi hi, ik weet al wat ik wil en dat kost wat :P ) En basis is basis, dus zolang ik nog geen vliegende spins en stops maak heb ik die knop ook nog niet direct nodig. Op een ander forum vroegen mensen ook naar mijn manier van opleiden en heb ik beknopt mijn stappenplan opgeschreven:

Stap 1) op dit halster sturen en remmen, en gas, lang leve de lol lekker boshobbelen en af en toe in de bak voor wat stuuroefeningen
Stap 2) Overstappen op een dikke bosal met prikkelende mecate om neckreining aan te leren. Nog steeds boshobbelen en wat simpele kleine oefeningetjes in de bak.
Stap 3) een dunnere bosal, die werkt iets scherper in, vanaf het moment dat hij echt goed gaat luisteren en de neckreining door heeft. Vanaf dit punt (en dan ben je toch zeker al bijna twee jaar verder) wat oefeningen gaan oppakken zowel dressuurmatig als de spannende zoals spin, stop en dat soort dingen, maar hoe dan ook ga ik dat niet doen voor hij 6 is. Overigens nog steeds lekker veel ontspannen buitenrijden, dat blijft!
Stap 4) de dunne bosal gaan combineren met een simpel hoofdstelletje met een bitje, eerst zonder teugels en daarna met teugels. Steeds meer overpakken van de bosal (al dan niet reeds op katoenen mecate die niet meer prikkeld indien de neckreining goed is) naar het hoofdstel met bit
Stap 5) Alleen nog maar rijden op neckreining met hoofdstel en bit of met een neckrope. Indien alles heel goed gaat dan zelfs in de bak zonder iets om hoofd of hals. Ondertussen dient pownie volledig op zit/stem gereden te kunnen worden, dus heb je ook niks meer nodig.

Eigenlijk wil ik naar een samenwerking tussen Owen en mij die op telepathie lijkt. Dat ik bij wijze van spreken alleen nog maar hoef te denken en het gebeurd. Ik wil ook een supergevoelige mond over houden, vandaar starten bitloos. Maar voor Owen moet het ook leuk blijven, gelukkig is hij heel goed in het aangeven van zijn eigen grenzen en behoeftes, dus we zien wel hoe snel het allemaal gaat gaan. We hebben toch nog minstens 26 jaar de tijd ga ik van uit :Y)

Gisteren heb ik trouwens gezellig samen met een stalgenootje gereden en vandaag zelfs mee met een groep. Ging allemaal perfect, hoewel hij stiekem wel een echte klier is hoor }> Als hij achterop loopt wil hij dolgraag billen bijten :+ en als het hem niet snel genoeg gaat, dan gaat hij stiekem inhalen. Maar ik kan hem wel al terug rijden als dat nodig is en langs sturen en weg sturen, ja ja, en dat voor... hoe vaak heb ik nu met hem gereden, een stuk of 7 keer? Ik houd echt van Connemara's hé. En zo heerlijk om ze helemaal naar je eigen hand te kunnen zetten... Ooit komt er nog een veulentje! Als ik geld en plaats heb *D Hij loopt wel graag voorop en als hij schrikt dan stopt hij of springt om, gelukkig erg controleerbaar. Maar dat boomstammen uitnodigend zijn is gister al gebleken: op de heenweg lag een meterstuk met een diameter van 30 cm over de helft van het pad. Op snuifstand en arabierenhals-modus er langs gelopen, beide paarden. Op de terugweg kwamen we er weer langs, dus heb ik hem er naar toe gevraagd. Snuif - snuif - en ja hoor, hij stapte er zo overheen. Die brave quarter achter me die ging er toch mooi OM heen :Y) :+ Nee hoor, ik ben helemaal niet trots en ik zou het helemaal niet graag van de daken schreeuwen. Iedereen zou een Connie moeten hebben *D <3 <3 Of niet, want dan krijg je overfok en verkeerde fok, maar met een goed fokbeleid iedereen aan de Connemara!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 18:32

Hahahaha! Leuk dat enthousiasme!

Kijk je alleen wel uit met je prikkelende mecate? Dan ben je sneller geneigd om niet de juiste houding aan de nemen, omdat hij voor iets prikkelends eerder weggaat dan voor iets dan niet prikkeld. Verder klinkt je stappenplan goed hoor, erg paardvriendelijk :j!

Zadel geef ik je groot gelijk in, volgens mij had ik je ook ooit zoiets gezegd via de mail.. Nu al geen full quarter? Dat vind ik wel bizar hoor! Is het zo'n tankie?

SilverSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 18:43

Wel voor de Wade A -fork ja :D Houd ik wel van, lekker breed :D Misschien dat het nog een beetje in de hoogte bijtrekt, maar ja, daar kan ik beter nog 2 jaar mee wachten, dan weten we het gewoon zeker. En ik ben helemaal verliefd op die zadels met een houten boom, waarbij je op de cantle en de fork ook het hout ziet... Dus die moeten sowieso op maat gemaakt worden. En ja, ik zal op mijn houding blijven letten, thanks voor de tip! Vandaar ook dat ik nu voor het prille begin met dit halster en de klimlijn als teugels werk, vind ik ideaal :D

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:17

Nou ben beniweuwd hoor! Hou ons maar op de hoogte!

Ik ben wel in voor een hk topic :j! Kunnen we over van alles kletsen, ben nl wel beniwud wat voor mensen e nu in het topic hier zitten :). Nog meer interesse? Ik wil evt. De openingspost wel maken als iedereen mij een fotootje en verhaaltje stuurt.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:47

Voor degene die om meer fotos van Elf vroegen, ik heb mijn profiel vernieuwd *\o/* :D