Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kinuh schreef:Issie89 schreef:Action Z: Leuk paardje. Goede afstammeling. €4.500,- - €5.500,-
Dit gaat echt nergens over
Laurabyoux schreef:Daar moet ik je gelijk in geven, veel taxaties kloppen idd niet/ zijn te laag.
Het was ook niet aanvallend naar je bedoeld hoor!
powerzoe schreef:gaat erom dat die taxatie echt belachelijk laag is. Je kan zo wel van de foto zien
dat het een talentvol paard is. Ik zou action Z zeker op 7000 schatten
kinuh schreef:Toen ik voor 'n paard ging kijken 3 maanden geleden (4 jarige ruin met papier) heb ik er een hoop gezien en de meeste kosten toch echt meer dan 10.000.
En geloof me, ik heb er een hoop bezocht
Het lijkt wel of niemand hier voor een 'onervaren' paard veel durft te geven, terwijl ze het IRL toch echt kosten,
kinuh schreef:Toen ik voor 'n paard ging kijken 3 maanden geleden (4 jarige ruin met papier) heb ik er een hoop gezien en de meeste kosten toch echt meer dan 10.000.
Het lijkt wel of niemand hier voor een 'onervaren' paard veel durft te geven, terwijl ze het IRL toch echt kosten,
Laurabyoux schreef:Ja maar hoe kan je ooit een 3 jarige / 4 jarige verkopen voor 2000 euro.
Vanaf het dekken van de merrie, dus het dekgeld tot de dag van verkoop, betaal je voor het paard.
Dekgeld is niet niks, noem iets: 1000 euro. Dan nog 3 jaar lang de verzorging, stalling geld. Dat gaat ruim over de 2000 euro heen + emotionele waarde, daarom vraag ik me af hoezo mensen hun paard voor zulke lagen bedragen verkopen, meestal staat er dan een bemerking bij.
Laurabyoux schreef:Ik ga even naar je paard kijken!
+- Oke leeftijd van je paard is 14, niet jong meer ook niet oud.
+ Afstamming vind ik niks mis mee.
- Niveau B, niet erg hoog voor een 14 jarig paard, maar je hebt haar pas in 'training' eigenlijk, misschien kan ze nog verder, maar dat is niet zeker.
+ Geen stalgebreken, dat is ook iets positiefs.
- Ze is heet met rijden, probeerd veel uit, moeilijk nageeflijk te rijden, lastiger bij vreemde,
+ Ruime gangen en kan goed springen
Ik heb er + en - voor gezet, de + is iets wat ik positief vind en de - is iets waar ik zelf mijn twijfels bij zou hebben.
Waar ik haar op zou taxeren is ongeveer 3500 euro, misschien vind jij dit te weinig, maar ik denk dat je foto's ook erg vertekenen, ben best benieuwd wat je hiervan vind? mag ook via pb
Laurabyoux schreef:Ik snap wel dat het voor de meeste mensen moeilijk te taxeren is, zij kennen het paard niet, weten niet wat er voor betaald is, foto's vertekenen nog wel eens, dus komt het voor sommige hard aan, maar iedereen heeft de beste bedoelingen...
Jes_Lacoste schreef:Ik zou graag onze warmbloed taxeren, hij is van papieren Europees Stamboek maar daar zie ik geen taxatie voor, waar moet ik zijn??