KWPN-taxatietopic, max. 2 foto's!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mysecrets

Re: KWPN-taxatietopic, max. 2 foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 00:27

Daar moet ik je gelijk in geven, veel taxaties kloppen idd niet/ zijn te laag.
Het was ook niet aanvallend naar je bedoeld hoor!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 11:14

kinuh schreef:
Issie89 schreef:
Action Z: Leuk paardje. Goede afstammeling. €4.500,- - €5.500,-

Dit gaat echt nergens over :')

Je hebt ook niet bepaald geweldige foto's geplaatst...

powerzoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 11:17

gaat erom dat die taxatie echt belachelijk laag is. Je kan zo wel van de foto zien
dat het een talentvol paard is. Ik zou action Z zeker op 7000 schatten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 11:19

Knap als jij dat uit deze foto's kan afleiden..
Hij lijkt wel veel sprong te hebben in galop, maar van die draffoto valt weinig zinnigs te zeggen, die lijkt op de foto eerder gewoon.

royal_dutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 11:52

Nathiie@ dat zijn van die chris bont beschermers het zelfde als die van action maar deze zijn dan met bont ;)
En ik bedoelde het andersom ik heb de namen verkeerd gezet de E pony 3000
en jou paard 5000 :D

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 17:26

Laurabyoux schreef:
Daar moet ik je gelijk in geven, veel taxaties kloppen idd niet/ zijn te laag.
Het was ook niet aanvallend naar je bedoeld hoor!

Vind ik ook wel een beetje. :=

Mijn paard was geschat op 2000, dat vind ik eigenlijk ook wel heel weinig voor een goedgekeurde merrie met een goede afstamming.
Daar zou ze niet voor weggaan! :+

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 19:00

mijn paard is ook veel lager getaxeerd dan voor wat we hem hebben gekocht. Maargoed iedereen taxeerd natuurlijk via zijn mening...

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 20:00

powerzoe schreef:
gaat erom dat die taxatie echt belachelijk laag is. Je kan zo wel van de foto zien
dat het een talentvol paard is. Ik zou action Z zeker op 7000 schatten

Kijk in het echt kun je hem natuurlijk pas echt goed beoordelen. Op de foto's loopt hij niet beter dan de gemiddelde 4-jarige, hij heeft geen winstpunten in de L. Ik vind het logisch dat mensen z'on eigen beoordeling van niveau niet meenemen in de taxatie, want op papier heeft hij nog niets gepresteerd en wat er van die eigen beoordeling klopt zou je zelf in het echt moeten gaan bepalen.

Verder weet ik niets van de afstamming, maar voor de rest het verhaaltje en de foto's bewijzen niet dat het een bovengemiddeld talent is.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 21:00

*ben zelf niet goed in taxeren, als ik in jullie ogen laag zit kwa prijs, mijn excuses dan hiervoor :) *
Veraa_ : 4250,-
Bhaskar: 4000,-
Lavita: 1800,-
xCarlyx: 8000,-
Atlantic: 5000,-
Ronald: 3500,-
Donna Queen: 3250,-
Zolanda: 5000,-
Action Z: 5500,-

Neander (roepnaam Lucky)
Leeftijd: Net 15 jaar (18-2-1995)
Stokmaat: 1,62 (toont groter)
Vader: Gregor
Vader van moeder: Luckyboy
Ervaring: L dressuur B springen.
Lucky is echt een schat kwa omgang, kan soms aan de hand wel wat kijkerig zijn maar is onder het zadel zeer braaf en het kijkerig verdwijnt ook meteen als je opstapt.
Sinds enkele maanden laat ik Lucky wat meer springen en hij word hier steeds fanatieker in.
verder is Lucky een paardje wat voor je door het vuur gaat als hij je vertrouwd!
Afbeelding

Afbeelding

http://i844.photobucket.com/albums/ab6/ ... G_8717.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3DTT7E7G.jpg

http://i844.photobucket.com/albums/ab6/ ... G_9138.jpg

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 21:16

Interessant topic. Hoop er wat van te leren.

Gewoon een algemene vraag aan mensen waarvan het paard in hun ogen te laag wordt geschat, waarom vinden jullie dat hij/zij meer waard is. Bij sommige paarden snap ik het wel, bij andere weer niet.
Schrik wel een beetje van sommige prijzen tov het gepresteerde en papier. Ik vind dat er voor sommige paarden juist veel te veel wordt geboden en voor andere wat minder. (ben het alleen niet eens dat alle paarden te laag worden getaxeerd :o )

Gewoon taxeren vind ik al moeilijk, maar alleen aan de hand van een foto en verhaal helemaal.
Ik waag me er nog niet aan, eerst maar eens meer meelezen/ ervan leren en dan een poging wagen. Misschien plaats ik dan ook wel foto's van mijn merrie, als ik knappe foto's van haar vind, anders wordt ze niet eens op 100€ geschat :P

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 21:31

Ik zelf vind persoonlijk van een foto moeilijk taxeren.

Mijn paard Beaux Yeux op pagina 12 werd vond ik ook wat laag getaxeerd. Ik snap wel dat het meningen zijn van mensen hier op bokt en dat het is wat een gek er voor geeft, er is 1 iemand geweest die ongeveer in de buurt kwam voor wat Beaux waard? is.

Waarom ik vind dat ze laag getaxeerd is, ze is jong (3 jaar officieel 4), fijn karakter, goed zadelmak, correcte bouw, 3 goede/ruime gangen, klinisch en rontenologisch 100% ggk voor de sport.

Persoonlijk vind ik ook dat Beaux een fijne afstamming heeft. http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=134119

Al deze dingen bij elkaar zijn dingen waar op ik let, dus: leeftijd, karakter, africhtingsgraad (hangt ook af van leeftijd uiteraard), bouw, gangen, klinisch (en rontgenologisch) in orde, afstamming.

Ik snap wel dat het voor de meeste mensen moeilijk te taxeren is, zij kennen het paard niet, weten niet wat er voor betaald is, foto's vertekenen nog wel eens, dus komt het voor sommige hard aan, maar iedereen heeft de beste bedoelingen...

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 21:31

Toen ik voor 'n paard ging kijken 3 maanden geleden (4 jarige ruin met papier) heb ik er een hoop gezien en de meeste kosten toch echt meer dan 10.000.
En geloof me, ik heb er een hoop bezocht :D
Het lijkt wel of niemand hier voor een 'onervaren' paard veel durft te geven, terwijl ze het IRL toch echt kosten,

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 21:35

kinuh schreef:
Toen ik voor 'n paard ging kijken 3 maanden geleden (4 jarige ruin met papier) heb ik er een hoop gezien en de meeste kosten toch echt meer dan 10.000.
Het lijkt wel of niemand hier voor een 'onervaren' paard veel durft te geven, terwijl ze het IRL toch echt kosten,

Klopt, de paarden worden gewoon duurder naarmate een leuk papier.
Mijn merrie komt rechtstreeks van de fokker, had het erg moeilijk met de verkoop, denk ook wel dat er bij haar emotionele waarde meespeelde. We hebben een goede prijs voor haar betaald, dat is ze zeker waard! :) Maar ja wat jij zegt over de prijzen klopt zeker hoor voor 3 jarige. Als je ze minder duur vind, zijn het uitzonderingen of staat er meestal een bemerking bij.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 21:36

kinuh schreef:

idd, ik ben het met je eens dat paarden vaak duur zijn!
Ik kijk ook regelmatig op site als sportpaarden etc, maar kom geen paarden tegen van 2000 euro, allemaal vrij hoge prijzen.
Terwijl in dit topic over het algemeen vrij laag getaxeerd wordt.

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 21:39

Ja maar hoe kan je ooit een 3 jarige / 4 jarige verkopen voor 2000 euro.

Vanaf het dekken van de merrie, dus het dekgeld tot de dag van verkoop, betaal je voor het paard.
Dekgeld is niet niks, noem iets: 1000 euro. Dan nog 3 jaar lang de verzorging, stalling geld. Dat gaat ruim over de 2000 euro heen + emotionele waarde, daarom vraag ik me af hoezo mensen hun paard voor zulke lagen bedragen verkopen, meestal staat er dan een bemerking bij.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 21:42

Laurabyoux schreef:
Ja maar hoe kan je ooit een 3 jarige / 4 jarige verkopen voor 2000 euro.

Vanaf het dekken van de merrie, dus het dekgeld tot de dag van verkoop, betaal je voor het paard.
Dekgeld is niet niks, noem iets: 1000 euro. Dan nog 3 jaar lang de verzorging, stalling geld. Dat gaat ruim over de 2000 euro heen + emotionele waarde, daarom vraag ik me af hoezo mensen hun paard voor zulke lagen bedragen verkopen, meestal staat er dan een bemerking bij.

Mijn paard was getaxeerd op 2000 euro. :+
Terwijl ze toch eigenlijk geen bemerking heeft, of ziektes etc.

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 21:44

Ik ga even naar je paard kijken!

+- Oke leeftijd van je paard is 14, niet jong meer ook niet oud.
+ Afstamming vind ik niks mis mee.
- Niveau B, niet erg hoog voor een 14 jarig paard, maar je hebt haar pas in 'training' eigenlijk, misschien kan ze nog verder, maar dat is niet zeker.
+ Geen stalgebreken, dat is ook iets positiefs.
- Ze is heet met rijden, probeerd veel uit, moeilijk nageeflijk te rijden, lastiger bij vreemde,
+ Ruime gangen en kan goed springen

Ik heb er + en - voor gezet, de + is iets wat ik positief vind en de - is iets waar ik zelf mijn twijfels bij zou hebben.

Waar ik haar op zou taxeren is ongeveer 3500 euro, misschien vind jij dit te weinig, maar ik denk dat je foto's ook erg vertekenen, ben best benieuwd wat je hiervan vind? mag ook via pb :)

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 23:09

Neander: jammer van de al wat hogere leeftijd maar verder lijkt me het een leuk paard, zou er rond de 5000 geven.

Is het een merrie of ruin. Als het nou een goede afstammeling is (ken beide hengsten niet :o ) dan zou je er evt. nog mee kunnen fokken.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 23:43

Zie dat ik er helemaal bij ben vergeten te zetten dat het een ruin is :) .

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 00:10

Laurabyoux schreef:
Ik ga even naar je paard kijken!

+- Oke leeftijd van je paard is 14, niet jong meer ook niet oud.
+ Afstamming vind ik niks mis mee.
- Niveau B, niet erg hoog voor een 14 jarig paard, maar je hebt haar pas in 'training' eigenlijk, misschien kan ze nog verder, maar dat is niet zeker.
+ Geen stalgebreken, dat is ook iets positiefs.
- Ze is heet met rijden, probeerd veel uit, moeilijk nageeflijk te rijden, lastiger bij vreemde,
+ Ruime gangen en kan goed springen

Ik heb er + en - voor gezet, de + is iets wat ik positief vind en de - is iets waar ik zelf mijn twijfels bij zou hebben.

Waar ik haar op zou taxeren is ongeveer 3500 euro, misschien vind jij dit te weinig, maar ik denk dat je foto's ook erg vertekenen, ben best benieuwd wat je hiervan vind? mag ook via pb :)

Daar zat ik idd bij een taxatie ook aan te denken ronde de 3500 euro.
Het is een hartstikke leuk beest, en als je haar eenmaal voor je hebt gewonnen gaat ze voor je door het vuur, maar tot die tijd is ze lastiger, en ze is ook al wat ouder.
Ik had haar zelf ook rond de 3500 getaxeerd :)

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 00:12

Mooi zo dat je haar ook zo had getaxeerd!
Gelukkig is ze van jou, jij hebt plezier met haar en een prijs die andere er aan plakken zegt niets natuurlijk :)

Jes_Lacoste

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 20:54

Ik zou graag onze warmbloed taxeren, hij is van papieren Europees Stamboek maar daar zie ik geen taxatie voor, waar moet ik zijn??

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:07

Laurabyoux schreef:
Ik snap wel dat het voor de meeste mensen moeilijk te taxeren is, zij kennen het paard niet, weten niet wat er voor betaald is, foto's vertekenen nog wel eens, dus komt het voor sommige hard aan, maar iedereen heeft de beste bedoelingen...

Zonder iemand aan te vallen en dus een opmerking in het algemeen.

Maar wat ervoor betaald is, heeft er toch niet veel mee te maken, misschien heb je wel teveel betaald.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 00:25

Jes_Lacoste schreef:
Ik zou graag onze warmbloed taxeren, hij is van papieren Europees Stamboek maar daar zie ik geen taxatie voor, waar moet ik zijn??

In [RPA] [Centraal] Overzicht taxatietopics per ras (deze link staat ook in de charter ;) ) zijn alle taxatietopics te vinden, en als jouw ras er niet bij staat is er ook een "overige rassen".

Issie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 16:16

kinuh schreef:

Ik heb mijn paard ook nog niet zo lang geleden gekocht en ik weet heel zeker dat er veeel paarden te vinden zijn onder die 10.000.
En dan kun je ook een leuk paardje hebben met een goed papier.