Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 22:47

Jammer maar begrijpelijk. Beaut gaat meedoen 4juni. Die week heeft ze dan een rustige dressuur/bos/vrij oplaad week en dan zaterdag onck. Heb er zin in! Vorig jaar konden we niet lastminute, dus dit jaar moeten we zeker kunnen.

Tribunals

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 22:58

Waar is die cross les en hoe en wat? :D

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-17 22:59

Even gekopieerd van FB af:

Heerlijk weertje hadden we in Ouddorp. Door een ongelukje toch via het strand terug . Dus Kiet heeft haar strandangst EN waterangst overwonnen. Bijna 2 uur gereden, vooral gestapt en dat was echt even voldoende voor haar op het strand. Achja ook weer overwonnen en gelijk alvast wat duintjes geoefend voor volgende week {:} . Morgen heeft ze even vrij, even bijkomen en bijeten. Trailer was 0 probleem, dus dat is ook heel fijn *D .

Thuiskomst: op stal, gelijk hooi eten. Jammer genoeg is de trailer daar nog steeds te spannend voor. Muesli en luzerne waren minder dan het hooi, maar ze wilde vooral terug de wei op. Afijn, ik erop, naar de wijn en dan voelt ze fijn <3 . 21 en echt op haar allerbeste. Trouw aan haar schimmelkleur natuurlijk wel direct gaan rollen op de wei.

Kortom: lekker dagje :)!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jammer genoeg is Kiet erg wijs voor haar leeftijd en eet ze niks meer sinds ze 24/7 op de wei staat. Heel handig, zo wordt ze nooit hoefbevangen. Jammer genoeg valt ze daarom wel wat in. Gelukkig begint ze langzaamaan weer wat te eten, maar ze heeft echt meer nodig. Oude wijze merries zijn niet altijd handig dud >;)... Tevens afgelopen vrijdag de zadelfitter erbij om zadel weer te checken en nieuwe pad te testen (goedgekeurd!). Ik begon met galopperen en haar mond viel open hoe goed Kiet is geworden. "Zooo daar heb je echt goede galoptraining meegedaan" *D . Heel fijn om te horen, we zitten nu op 5/6km (15 minuten ongeveer) en je merkt gewoon dat ze echt een geweldig lijf onder de vetjes heeft zitten. Ze is jaren te dik geweest en nu komt er gewoon een jonge blom uit :#

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 23:06

Die kan met het werk nu gewoon lekker onbeperkt eten zonder aan te komen :) :)
De droom van iedere vrouw, toch?

Heerlijke foto's!!
Hoop dat het ongelukje niet jullie ongelukje was? Wel fijn dat ze nu over haar strand en waterangst heen is, fijn ook dat ze goed te laden was! Dat zijn toch heel wat obstakels overwonnen in 1 rit!!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 05:50

Tribunals schreef:
Waar is die cross les en hoe en wat? :D

In Ede!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 06:15

In Ede idd, Maxime! Volgens mij dit jaar alleen nog begin juni. Maar je kan Hanneke altijd een berichtje sturen voor info (ik heb nr eventueel of via pb) misschien als je meer hebt dat er weer nieuwe data komen.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 07:04

4 juni inderdaad nog en dan begeleid ze 16 juni bij de oefencross in Ede. Volgens mij was er nog wel genoeg animo voor extra data's in andere maanden. Maar ik weet niet of ze doorgaat met crossles geven tot aan indoorseizoen?

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 07:14

Stalgenootje en ik willen sowieso nog keer na ONCK dus misschien als we groepje kunnen maken dat het dan ook mogelijk is?

*gaat nu avontuur Kiet lezen

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 07:16

Gaaf Feline! En zo mooi weer erbij ook <3 en het allerfijnste; trailer geen issue *\o/*

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 07:31

Marrit13 schreef:
Stalgenootje en ik willen sowieso nog keer na ONCK dus misschien als we groepje kunnen maken dat het dan ook mogelijk is?

*gaat nu avontuur Kiet lezen

Lijkt me leuk!

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 08:36

Als er een puppy-puppy lesje is wil ik ook wel mee :)) gisteren voor het eerst een "sprongetje" gemaakt dus het grote werk zijn we nog niet klaar voor.

En Kiet <3 wat een held!! Zoooo fijn voor je Feline!

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 09:28

Lijkt mij erg leuk Marrit!

Gister ontzettend gijn gereden, Jack deed gigantisch zijn best en ik ben apetrots. <3 zaterdag ging het echt heel slecht, hij schrok van een gans en vloog er daarna continu vandoor. Ik had verwacht dat hij die bui een beetje vast zou houden maar dat was gelukkig niet zo. Vanavond weer lekker lessen :D

Afbeelding

Afbeelding

pringle11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 09:32

Gave foto's Feline! <3 Lijkt me echt heeel leuk zo op het strand!

Ik heb gister mijn eerste selectie wedstrijd met Otto gehad voor dit seizoen.
Twee hele fijne ontspannen proeven en 221 en 211 punten , 3 winstpunten erbij :D
Ik zat net buiten de prijzen maar sta wel eerste in de selectie nu.

De tweede selectiewedstrijd is op dezelfde dag als het ONCK := , maar dat is niet zo'n probleem want ik mag één wedstrijd laten vallen.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door pringle11 op 22-05-17 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

pringle11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 09:33

Mooie foto's van Jack zo met die lucht :wow:

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 10:08

Als het nu een echt super puppy cross is, én het kan op een zondag, wil ik er ook over nadenken!

Denk ik...

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 12:49

Nou Ik haal jullie nog in hoor richting strand. *\o/*

Vandaag voor de 5 keer gaan trailerladen . En hup sky stond er half op .
Heel rustig en goed beloond.
Ik dacht mmm misschien moet ik de voorstang losmaken zodat hij niet met zijn nek komt vast te zitten.
Dus ik loop in de trailer en wie loopt mij zonder blikken achterna ik was verrast .
brave sky . *\o/*

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 17:28

Punz schreef:
Als het nu een echt super puppy cross is, én het kan op een zondag, wil ik er ook over nadenken!

Denk ik...

Punz.... het ís puppyles, ik kan het ook.

Zal ik straks ff vragen of het kan? Dan sowieso na het ONCK.

Dan Tribunals, Muur, Punz, Saams en ik; nog meer liefhebbers? Stalgenootjes misschien die mee willen?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 17:30

Groep van 5 voor crossles is denk ik wel een max? anders 2 groepjes maken?
Wel super leuk! Punz het is echt geheel na niveau, genoeg hindernissen die je echt heel goed kan springen, je hoeft niks te doen wat je niet wil en ze zegt het ook eerlijk als ze denkt dat je een hindernis moet overslaan.

Misschien Elysa met haar zwartje? :D

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 17:40

Dacht 6/7 maximum (kan ik ook ff uitpuffen na 3 hindernissen :') )

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 17:42

Ooh kan ook. Geen idee! Zag altijd groepen van 5 namelijk :+

Veertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 17:45

Ik ook misschien als het echt puppy puppy is, een ander kan wel zeggen als ik het kan kan jij het ook maar daar geloof ik niet in. Ik ben geen held pony is geen held! die denkt vaak noodrem en de hindernis kruisje 40 cm eerst van dichtbij bekijken stel je voor dat het beweegt.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 17:57

Marrit13 schreef:
Punz schreef:

Denk ik...

Punz.... het ís puppyles, ik kan het ook.

Zal ik straks ff vragen of het kan? Dan sowieso na het ONCK.

Dan Tribunals, Muur, Punz, Saams en ik; nog meer liefhebbers? Stalgenootjes misschien die mee willen?

Muur vraag jij vera?

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 18:06

Ja vraag maar Marrit! Lijkt mij heel leuk, voorkeur gaat wel uit naar een zondag ivm werk. Zal ik Elysa ook even vragen?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 18:32

Beaut haat trouwens haar vliegensliertjes. Ze maakt er een dagbesteding van om ze af te krijgen. Vanmiddag was het gelukt. Halster en sliertjes achterin de wei, volledig in tact en pony stond happy voorin met een hoofd zwart van de vliegen. Zucht. -O-

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 20:18

Marrit.. Ik heb gezien waar jij over heen gegaan bent.
Maar als alles in overleg kan en jij bereid Hanneke goed voor ( lees: we komen voor een les platliggende bamboestokjes springen), dan vind ik dit wel superleuk!
Is bij haar trouwen een BP verplicht?

( en verder.............ben ik dus aan het denken om me op 9 juli op te geven voor de connemara cross les van het stamboek, maar de BP protector verplichting houdt me wat tegen.......)