Ik vind het enorm knap dat de pony dit doet, maar ik heb wel zoiets moet zo'n sprong nu??
Punz
Geplaatst: 27-07-15 19:39
Jaa.... die foto had ik al eens op facebook gezien en gedeeld. Is een connemara kruising.. Ik krijg al hoogtevrees als ik alleen al naar de foto kijk....
SM ik heb nog wel het keuringsrapport van Jinja uit 2012 waar zij allemaal 'veterinair' op gekeurd werd, kan ik doorsturen als je wilt? In ieder geval een hele lijst
Kan iemand mij helpen hoe je een Connemara op jouw naam moeten laten overschrijven? Ik heb nog geen mailtje terug van het stamboek, die ook al gemaild. Ik heb zelf er namelijk de ballen verstand van
Gelukkig, was even bang dat er wat mis was gegaan!
En wat superleuk dat Kiet nu van jou is!!
In 2012 was de veterinaire check nog niet ingevoerd Feline. Jij bedoelt denk ik het keuringsrapport.
@SM en Punz, geen idee of er ook gedraaft moet worden voor de veterinair en/of de stamboekopname. Ik zit dan altijd op het secretariaat en krijg niet zo mee wat er buiten gebeurt
FelineNanet
Geplaatst: 27-07-15 20:27
Ik heb een hele lijst gekregen, maar dat zal wel meer bij exterieur horen dan
Voor de stamboekopname moet je officieel gezien in een driehoek stappen en draven en daarna moet je je pony opstellen voor de jury. In 2012 hoefde je niet echt in een driehoek te stappen en draven was gewoon de bak door draven. Ook hadden wij toen veel te veel officieel ingevlochten blijkbaar, want dat hoefde (toen) niet. Als je echt wilt dat ze tonen is het wel handig om te oefenen: ofwel iemand die hard kan rennen laten rennen en zelf paar keer met de zweep klappen om te kijken of er uberhaupt reactie komt (of juist te veel).
Ik hoop dat ik wel even langs kan wippen, lijkt me hartstikke leuk om weer te zien.
En ik mag Kiet inderdaad nu gaan overschrijven, dus mijn prinsesje kan voor altijd bij mij blijven
Misschien is Clifden wat voor volgend jaar. Maar eens met hubbie overleggen en in de loop van het jaar een onderduikadresje voor kindlief zien te fixen. Heksje vindt hij best aardig, maar geloof niet dat hij blij wordt van x-dagen poooooooooooownies kijken.
JeaDH
Geplaatst: 28-07-15 12:37
Wow die pony shine's!! Van het NF stamboek hebben ze altijd een "georganiseerde" reis naar het New Forest en fokkers aldaar. Misschien ook iets voor het Connemara stamboek?
@Debora je was ook in Bakkeveen , heb je niet gezien want wij waren er op zondag.