Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

EK19

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 09:03

Even voor de niet-fb'ers een update betreft Ben:

Gisteren terug geweest naar de kliniek, ze vinden hem erg verbeterd maar nog niet genoeg dat je zegt je kunt er weer op. Hij is af en toe nog wat slap achter. Hij moet nog 8 weken rust hebben en 24 september moeten we terug komen en wordt hij klinisch/röntgenologisch nog nagekeken. En dan bij verbetering qua slapheid wordt er verder bepaald hoe en wat. Er zit maar een kleine kans in dat hij weer zo wordt zoals hij was. Dure operaties eventueel is al uitgesloten. Het is namelijk nog maar de vraag hoe hij dan uit (of niet) de narcose komt.

Voor nu ga ik ervoor dat ik er straks wel weer op mag en gewoon recreatief mag rijden, dan kan ik in ieder geval lekker rondjes buiten stappen. Je merkt nu al dat hij zich verveeld en aan de slag wilt.. maar helaas!

Dus nog even duimen :')

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 09:25

Wauw Ria wat is Punz lekker aan het marcheren. :~
Dat vraagt om een meeting in real life met teiltjes en zo om het kwijl op te vangen. <<)
Van Jou ook snel weer een keer plaatjes hoor. :):)

Gelukkig verbetering voor Ben. Hopelijk zet deze ontwikkeling zich door en mag je er straks weer op. :(:)

En thanks voor het rekening houden met de niet FB-ers. :D :D

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 09:30

Punz verbeterd zich echt mega giga snel! Supergoed :D

Eline, fijn dat Ben al iets vooruitgang toont maar wel heeeel erg balen dat hij waarschijnlijk niet meer de oude wordt! Maar aan de andere kant: niet veel pony's hebben tot zijn leeftijd in de sport gelopen dus dat is heel knap van hem! En lekker stapritjes maken met een oude vriend is ook lekker. <3

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 11:35

Punzel gaat goeeeed! Ziet er top uit :D

En wat dubbel van ben zeg! Hopelijk wordt het weer zoals eerst! Maar z'n gezondheid is het belangrijkste, en als je buitenritjes kunt maken zou dat al super zijn ! Ik duim voor jullie <3 :(:)

Had je vandaag concours met Eclipse, Elysa ?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 12:14

Vanavond ja!

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 12:36

Succes alvast! +:)+ Binnenkort nog weer wedstrijd met Bos of Larry ?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 12:40

Ik ga zondag eerst op kamp met Larry en dan 5 augustus in Markelo weer concours met allebei.

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 12:45

Leuk! :) Ik ben er 5 augustus waarschijnlijk ook, met ons viertal, dus wie weet zien we elkaar :)

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 13:40

Dankjulliewel!

Ja het is allemaal erg dubbel. Het ergste vind ik gewoon dat waarschijnlijk zijn sportcarrière in 1 ruk is beëindigd. Hij heeft geen afscheid kunnen krijgen die ik in gedachten had (op het ONCK 2017).. Wat hij wel heel erg verdiend na al zijn geweldige sportjaren. Arme mannie.
Maar goed, ik blijf hopen en duimen!!

Succes vanavond Elysa!

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 14:14

Pooh dat is wel triest EK sportcarriere zomaar weg, bah vreselijk. Veel sterkte :(:) Toch fijn dat er een beetje verbetering is, heeft t ook gevolgen mbt tot dekken?

Wij hebben gister een zomerprojectje aangeschaft, 7 jarige merrie afstamming onbekend... Er stond ook nog een import pony uit Ierland(wit connemara pp) maar we vonden deze toch leuker..
Afbeelding.

Vanmiddag gaat mn dochter met Jaimy springen, hopenlijk kan ik later wat leuke fotos laten zien.

Enne :o het is weer leverbaar.....

Afbeelding

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 14:41

Haha, ja ik zag het setje op FB voorbij komen :D Leuk hoor!

Wat een leuk ding Pizza! Onbeleerd, beleerd?

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 16:41

Zwaait even vanaf haar vakantie adres!!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 16:42

Fijne vakantie. :D

Leuk dier die vos. :j
En foei toch het dekje gekocht? <<) :))

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 19:03

Balen EK.. Hoe oud is Ben?

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 19:20

Dit seizoen is dekken sloes. Mede vanwege het gebruik van de corticosteroïden.

Volgend jaar is het afwachten hoe hij herstelt is. Als hij mag dekken, wil ik alleen nog maar via KI. Ben helemaal klaar met dat gezeik van merriehouders die zeggen hun merrie hengstig te hebben (want het was de 9e dag na geboorte veulen, dus dan is ze hengstig. Niet dus) en elke keer komen schouwen en dus niks blijkt te zijn. Ja daar wordt een hengst op een gegeven moment wel gefrustreerd van. Maar ook op de bok springen kan zoals hij nu is, nog te zwaar zijn. Hij heeft geen pijn dus doet gewoon alles. Het kan dus zijn dat hij achter niet meer weet te coördineren en dan valt. Maar ik hoop op goed herstel dat het volgend jaar met buitenrijden en dekken allemaal goed komt!

Ben is vorige maand 19 geworden. Onze doelen waren toch wel nog een winstpunt in het ZZLICHT te halen tussen de paarden en ons daarmee voor de gein te laten zien op de Gelderse kampioenschappen. En als we dan zouden stoppen, hij een volwaardig afscheid kreeg op het ONCK.

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 19:21

Trouwens erg leuke pony! En een heeul gaaf setje!

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 20:02

Pizza wat een leuke pony! Ook een Connie (of heb ik daar nou overheen gelezen? :o ). En geweldig dekje, vind die set zo onwijs gaaf!

En Eline wat onwijs balen van zijn sportcarriere, maar hopen dat hij gewoon zijn leventje pijnloos kan leiden.. En volgend jaar alsnog op het ONCK hem meenemen, hij mag niet uit de spotlight verdwijnen, al hoeft hij dan niet een proef te lopen puur voor het showen. (Want daar is 'ie knap genoeg voor :~ )

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 22:30

Pizza, wat een plaatje van een pony! Helemaal mijn smaak! :D

Ik heb mijn zwartje vandaag voor de tweede keer meegenomen! Ze vond het maar al te spannend en we hebben ook een aantal keer achterste voren gestaan. :D

1e proef liet ze teveel spanning zien en kon ik er niet genoeg aan rijden en dat gaf ons 187 punten en een 5de plek! 2e proef ging al een flink stuk beter ondanks haar kijkerigheid en dat gaf ons 204 punten, een 2de plaats en heel leuk commentaar van de jury! :D

Afbeelding

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 22:47

Tof commentaar Elysa. +:)+

Moed niet opgeven Eline. Tis nog geen september en Ben laat nog altijd herstel zien. :)

Heksje heeft een nieuw Iers grapje. Brokjes gaan weer schoon op en nu gaan we gewoon de stal niet in. :')
Waarom? Nou gewoon omdat het kan. *\o/* :+ De snol. :))

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 22:56

Mooi resultaat Elyse!! *\o/*

Snol :') Zó herkenbaar! Wij hebben het "weigeren door hek gaan" fase achter ons gelaten, nu maken we ons meester in "ik loop niet mee naar stal" *D

Ik ben vandaag ook door de bak geslingerd, stond er nog naast kun je nagaan :+ Morgen verslag met wat foto's als ze geupload zijn!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 22:58

Oh :oo :oo jij hebt ook een snol Marrit. :))

Jaaaaaa foto's. *\o/*

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 23:01

Jep, was ik ook achter :') Een Ierse snol <3

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 23:04

Niks mis met een Ierse snol. :+:
Buurmeisje van een stalgenootje blij gemaakt. Die heeft Heksje gepoetst en opgezadeld. :D

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 09:00

Mijn Ierse snol was gister even vergeten dat ik naast hem liep en stuiterde zo 3 meter weg, mij op de grond achterlatend _O- Op stal was het erg druk, paarden werden binnen gehaald, krijsende kinderen, springende kinderen en er werd gevoerd. Bij het opzadelen en poetsen was hij wel súperbraaf, geen gedraai niets. Maar de spanning moest er toch uit blijkbaar en de loslopende Tinker en rennende meiden in het gras waren wel leuke aanleiding, vond hij *\%/* Ik zat er nog niet op, wilde even rondje door de bak lopen, maar het werd hem teveel :') Hij stuiterde zo weg, en aangezien ik nog niet zo flexibel ben met de knie, belande ik op de grond. Daarna zou hij nog een keer maar kon ik hem in bedwang houden }>

Erop en na 1 rondje was de spanning ook weer weg, op een keine schrikreactie van een levensgevaarlijke duif die "ineens" opvloog (hij deed het erom <<) ) Toch nog lekker gehobbeld, waar hij kleine stukjes begint in te zakken. Buiten uitgestapt waar we een nieuw paard moesten passeren, maar hij viel bijna om zo relaxed was hij (weer ingehaald door wandelende mensen en zo) Dus het is hem vergeven _O- Zijn wat foto's gemaakt, niet heel bijzonder qua rijden, maar wilde ze toch even laten zien (later mss meer, heb er snel even wat uitgepikt, kwalitei tis om te huilen moest knippen plakken op het werk :P )

Afbeelding

Afbeelding

<3
Afbeelding

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 09:52

Lloyd is gewoon een 'guiness' biertje. Stevig, bruin en lekkah! En af en toe heeft het een onverwachtse uitwerking. :')

Afbeelding

Heerlijke foto's Marrit en dan te bedenken dat je een aantal maanden terug nog alle slagen om de arm hield met hem. :)) :D :D