Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 14:40

Ho foutje, 12-09 is het, op een zaterdag! Ja ben erg benieuwd! Hij is doorgaans wel cool, dus ben benieuwd hoe we het parcours doorvliegen :') Kan ik verkeerd inschatten natuurlijk.

Ik ga straks academisch dressuurlessen volgen, ook een hele fijne instructrice en ik vind het grondwerk gedeelte ook heel leuk en handig voor als mijn knie even niet meewerkt qua rijden.

Ja losse witte pluis is ook eng! Je weet gewoon niet wat het doet he? Waait het naar links? Rechts? Naar je toe? je weet het niet! -O- :j

SM, je bent altijd een keer welkom, witte heks in haar natuurlijke habitat staat ook nog op mijn planning :+ Eerst de kraamvisite in Overijssel natuurlijk *\o/* :D

Bar

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 15:14

Ik prijs me echt gelukkig met onze instructrice. Mark krijgt al jaren les van haar en rukken en plukkend uit den boze. Fijne combi van klassiek en wedstrijdgericht.

Vroegah toen ik zelf nog reed had ik ook les in de academische dressuur Marrit. Ook heel fijn maar niet altijd makkelijk te combineren met wedstrijd rijden.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 15:42

Mee eens Bar, ik ga ook geen wedstrijden meer rijden dus dan gaat het prima. En dat keertje ONCK moet kunnen :+ Het heeft mijn Draver toen erg verbeterd! Dus ben benieuwd hoe dat straks met Lloyd gaat.

Dit is mijn Draver, die ik helaas heb moeten laten inslapen. Hier waren we al aardig op weg qua dressur! lekker op een barebackpadje.

Afbeelding

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 16:22

Bar schreef:
Ik prijs me echt gelukkig met onze instructrice. Mark krijgt al jaren les van haar en rukken en plukkend uit den boze. Fijne combi van klassiek en wedstrijdgericht.

Vroegah toen ik zelf nog reed had ik ook les in de academische dressuur Marrit. Ook heel fijn maar niet altijd makkelijk te combineren met wedstrijd rijden.

Van wie heeft hij les? ik weet wel dat zijn vriendinnetje van Dana Fakkert les krijgt, ik krijg namelijk van haar vader les! :)

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 16:25

Marrit, ik kijk even volgens mij heb ik niks die datum, dan kan ik eventueel wel met je mee?

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 16:41

Gezellig!! *\o/* Er gaan er meer mee, kunnen we vast wennen aan publiek :Y)

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 16:51

EK19 schreef:
Bar schreef:

Van wie heeft hij les? ik weet wel dat zijn vriendinnetje van Dana Fakkert les krijgt, ik krijg namelijk van haar vader les! :)

Vriendinnetje is al een tijdje ex-vriendinnetje :+

Hij krijgt les van Ingrid B randenburg. Komt bij ons uit de buurt. Heel fijne instructrice.
http://Www.equimental.nl is haar website.

Dat ziet er fijn uit Marrit! Mijn paard heeft HKO en verbeterde er ook erg van. Inmiddels is ze met pensioen.
Van wie heb je les? Ik had les van Marlous E ertink

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 17:12

Ik ook! Hele fijne juf :j

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 17:50

Ja inderdaad. Ze komt nog steeds wekelijks bij ons op stal om een vriendin les te geven.
En mijn hondje komt ook bij haar vandaan. :D

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 18:20

Nou wat leuk zeg!! :D hoop snel bij haar aan de slag te kunnen :j

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 18:31

7 Jaar Academische rijkunst gedaan. Daarna even 2 jaar volledig overboord gegooid. Vanwege antwoorden die ik in deze rijkunst niet meer beantwoord kreeg. Uiteindelijk toch weer traditioneel gaan rijden weer een hele hoop puzzelstukjes opgehelderd . Daarna het wiel voor mezelf weer moeten uitvinden. Wat past nu bij mijn pony en wat past nu bij mij. En ik ben terug de draad weer aan het opnemen met handwerken en grondwerken maar zeker en vast in het rijden wil ik het voorwaarts van vanachter naar voor zeker als prio stellen.
Maar we zijn er van de week achter gekomen dat eamonn het meest coöperatief is met de kaptoom en de kandare. Dit komt ook door zijn bouw en de beperking die hij heeft in zijn knieen.
Aloewel ik moet zeggen dat 7 weken geleden ik hem heb laten inspuiten in beide knieen met hyralonzuur + nog wat. En hij heel erg goed is opgeknapt over 2 weken laat ik hem weer behandelen.
En dan zouden we er een hele periode tegenaan moeten kunnen.

Afbeelding

Afbeelding

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 19:03

Van Marlous vind ik het ook fijn dat ze zich niet compleet blindstaart op 1 stroming. Helpt A niet, dan naar B. Ben allergisch voor oogklep mensen :')

Ziet er ook goed uit kitobeer! Ook een buffel van een paard :wow:

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 21:07

Dat is ook het fijne aan Marks instructrice. Wij hebben echt een enorm lastig paard en met Ingrids hulp zit er dressuurmatig toch steeds vooruitgang in. Zij kijkt ook altijd verder en weet overal de goede dingen uit te halen.

Wat een fijn nieuws over Eamonn!! Fijn dat die spuiten hem helpen!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 21:57

Wat goed om te horen dat Eamonn goed reageert op de behandeling. +:)+
Jouw laatste berichten waren een stuk minder rooskleurig. :)

Wat maakt het huidige paard van Mark zo lastig Bar? :)

Nog een keuringsdingie. Lees in de verslagen vaak de term 'veel bot'. :?
Misschien ben ik iets te blond bijgekleurd maar wat bedoelen ze daar concreet mee? :o?

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 22:16

Grove bouw? Dikke stampers? Bolle knietjes? }:0 ben benieuwd!

Lloyd was vandaag súperbraaf en goed actief ad longe! Hij liet toch best mooie dingen zien en zowel links als rechts 2 passen nageeflijk in draf. Ze konden me in stal horen <3 Benen afspuiten doe ik voortaan los, vast én spuiten is paniek. Dat bouwen we rustig op. Los is het beter :') ben heul trots op mn zuurpruimpje <3

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 22:18

Vooral het karakter SM . Het is een echte merrie en ze heeft helaas niet een heel werkwillig karakter. Als ze hengstig is is ze nog moeilijker.
Ze kan goed springen en heeft ook aardig goede techniek en bascule maar ze heeft niet de instelling. Als ze de kop er niet naar heeft dan vertikt ze het.
Maar eigen en enigste fokproduct dat doe je niet snel weg.

Veel bot is bijv lekker stevig beenwerk ed wat je graag bij een Connemara ziet.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 22:53

Dat klinkt wel als een echte merrie. :=

Dan zat ik toch goed met de gedachte over de botjes. :))

Lloyd braaf zuurpruimpie. :):)
Zo tof als ze vooruitgang boeken.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 19:21

Voor de niet facebookers:

Afbeelding

<3 <3 <3 Punzeltje <3 <3 <3
:D :D :D :D :D :D :D :D :D

(zooooooooooooo fijn!! ben gewoon speechless....)

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 20:09

Ziet er lekker ontspannen uit, goed bezig!

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 21:09

Menig 4-jarige loopt er niet zo bij, je mag trots zijn! (ook op jezelf!!)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 21:45

Nou.... vooral blij met degene die haar voor me doorrijd, en mij nu begeleid met het zelf gaan rijden van Punzel. Anders had het er echt nog niet zo uitgezien hoor, ben niet zo'n talent ;)
En verder natuurlijk zó trots op Punzel zelf. Wát een fijn cooperatief, looplustig, sensitief EN superbraaf dier is dat!!

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 22:51

Connemara eigen! (soms :o )

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 22:56

Als je de Ierse humor, die zo nu en dan ook in ruime mate aanwezig is, buiten beschouwing laat, dan meestal wél ja! :)

Edit:
Jou-Jou is dan tot nu toe meer van de humor. Punzel is een echt serieus harde werker!!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 22:58

Wat een mooierd is punzel zeg. En zo 'af' voor een vierjarige. Hoe groot is ze? Ze lijkt me heel groot of ben jij niet zo lang misschien?

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 23:21

Ik ben inderdaad niet zo lang ( 1.66 volgens de laatste meting...), maar Punzel is ook geen kleintje: 1.52