Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SkyMarian

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 12:54

Volgens mij bof je gewoon ontzettend met een goed opgeleide pony die het prima zelf regelt. Hij heeft een keurig regelmatig tempo naar de sprong toe. Zet netjes af en galoppeert rustig door. Kwestie van tempo en richting bepalen. Contact houden voor, tijdens en na de sprong en je hebt alle ruimte om op jezelf te letten. :D :D

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 13:44

Ziet er leuk uit hoor!

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 16:30

Dankjulliewel <3

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 16:41

Knap hoor! Dat wisseltje aan het einde <3

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 18:03

Inderdaad dat hebben ze hem goed geleerd, als jij een noob bent ziet hij het zelf prima. Hij wisselt ook netjes naar de goede galop!

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 19:22

Ik denk dat je eerder aan jezelf/houding kan werken dan aan de pony, wat een makkelijke springer zeg! Heb je een springinstructrice? Mocht je verder willen gaan zou ik toch wel les nemen, volgens mij kan je vrij ver met hem komen. En daarnaast is je houding voor een spring noob echt niet zo slecht hoor :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 21:49

Inderdaad: met fijne instructie ga je met deze pony een heel eind komen ( zowel in de dressuur als in het springen) als je dat zou willen. Pony is fijn opgeleid, heeft fijne beweging én springt van zichzelf ook erg makkelijk. Kortom: geweldige pony om heel veel van te gaan leren! Leuk hoor!!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 23:03

Hij ziet er idd uit als een hele fijne leermeester. Nuchter, prima inzicht en af en toe een hupsje om je wakker te houden. Gewoon gaan genieten en leren van elkaar. :)

Heksje is verdacht braaf op het moment. Zelfs het kijkerige is tot het minimum beperkt. Zou het bijna gaan missen. :') Gek poppetje van me. <3

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 23:53

Hier dan maar even mijn penny update:
( cc van mijn fb status):

Ok... Ik ga er maar vanuit dat inmiddels ruimschoots bekend is dat ik paardtechnisch gezien nog steeds niet helemaal volwassen ben, en dat waarschijnlijk ook niet ga worden. Dat geeft me de mogelijkheid om schaamteloos aan te tutten met mijn pony's, en dat hier dan ook nog te laten zien ook :D :D Gisteren heerlijk aan de wandel gegaan met Punzel. Marissa met vriendin voorop, ik daar achter aan met aan de ene kant Punzel en aan de andere kant Sandy.
En dan is ze stoer hoor. Auto's maken haar niet zo veel uit. Schapen zijn raar, maar als Marissa doorloopt, zij ook... Het enige waar ze echt wel haar ogen op uitkijkt zijn paraplu's, zo bleek. Daar moeten we dan dus maar even extra op gaan oefenen thuis. En ja: uiteindelijk is het de bedoeling dat ze ook onder de man ( eehh vrouw) mee naar buiten gaat, maar voorlopig mag ze eerst zo de buitenwereld verkennen. En joh: ik vond het zó super gezellig, met Sandy er ook zo bij:

( en ja, ik weet het : het is een wat beroerd filmpje, fragmentjes herhaald omdat het net te kort was, omdat ik vriendin er tussen uit moest knippen... die wilde niet op fb en/of bokt....)

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 01:20

Doelde ook idd op mijn eigen houding en doen hoor, Jackson doet het prima :p

Ik krijg op dit moment nog geen les met hem, maar de oude eigenaar (die woont in de weekenden naast ons) gaat ons helpen en begeleiden. Instructie gaat ook zeker komen, moet idd alleen een fijne tegenkomen die ook les geeft op de manier zoals ik rijd.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 08:51

Heerlijk om te zien hoe goed jullie gaan Punz!

Maxime, waar woon je?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 09:25

Punzeltje... <3
Niks mis met een volwassen pennymeid. O:)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 09:43

Hier ook een Pennymeisje hoor <3 Heb van een paardenvriendinnetje een zakje hele zoete elastiekjes met strikjes en glittertjes gekregen. Ben er dol op <3 Alleen Lloyd (nog :+ }> ) niet zo. Komt wel *\o/*

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 09:51

Lloyd moet niet zeiken.....glitterssssssss zijn leuk. ~~}>

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 10:00

Hij ziét het niet eens! Maar hij weet dat het er zit }>

Ik heb een fijn persoon (hoop ik :D ) gevonden die mij helpt met het trailerladen. Even wat tips in geval van staken en zo :+ Ik wil straks ook op locatie gaan lessen, dus hij moet er aan geloven! :P

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 10:12

Ik woon in Giethoorn Elysa :j

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 10:50

Ik ben ook vreselijk penny met Jaimy, ik ben dus gek op mooie dekjes en probeer daar mijn kleding ook een beetje bij aan te passen :evaw:.
Ik heb ons opgegeven voor een onderlinge wedstrijd 6 september :D, hierna ga ik de startkaart aanvragen en indoor officieel starten.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 11:51

Was/ is Lloyd lastig met laden? :)

Hier ook een pennymuts. *D *D

Tof dat je met Jaimy gaat starten. Hij loopt leuk. :j

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 12:49

Nee met andere mensen niet, alleen met mij :+ ik heb gevalletje trailerangst door ongeluk vroegah, dus ik twijfel :') Dus wil ff wat handvaten en om het alleen te laden te oefenen. En die tips kun je ook voor de algehele omgang gebruiken, hij neemt me vast vaker in de maling :P

Spannend een eerste wedstrijd!!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 12:52

Marrit13 schreef:
Hij neemt me vast vaker in de maling :P

Ierse humor.... <<)

Hoe was de obstakeltraining trouwens. :)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:14

Ja leuk! Ik heb me opgegeven voor 14-09, dan gaan we daar heen om het zelf te beleven. Eerst obstakel voor mij is dat al het trailerladen- en rijden, dus spannende dag :D :')

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:22

Kan je lekker stressen van te voren. <<)
Moet mijn hubbie ook even charteren van de week dat we de trailer achter de toet knuppen. Oefenen met alleen laden.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:25

Wil jouw Lloyd overigens ook nog wel een keer IRL zien hoor. :):)

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:31

Ja iemand vinden die tegenwoordig zonder trekken of plukken lesgeeft, zijn er maar weinig van. Ik knijp ook nog steeds voor mijn instructeur. Hij is al aardig op leeftijd en heeft toch wel wat gezondheidsproblemen. Ik zou niet weten wat ik zonder hem moest en naar wie ik toe moet als hij het niet meer aan kan!

Ik ben ook wel stiekem een pennymeisje hoor. Ik probeer ook zoveel mogelijk mijn kleding af te stemmen op de dekjes... En vooral mijn wedstrijdkleding hihihi

Maar Suus, misschien is het bij heksje nu wel stilte voor de storm?? :=

Leuk dat je ook een startkaart gaat aanvragen! Steeds meer connies ook tussen de paarden. Super stoer =:)

Leuk Marrit, volgens mij is dat weer mijn 1e werkdag weer, anders was ik met je mee gegaan. Is op een maandag toch?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:47

Een niet plukkende instructie is heel moeilijk te vinden. Helaas. -O-

Heksje deed gelukkig nog wel debiel toen er plukken manen op de grond vielen. Heb ze afgelopen weekend een flink stuk ingekort. En witte pluis op de grond is eng. :')