Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 22:14

wat een verhaal Kitobeer. Ben het helemaal met Punz eens, lijkt me verzekeringskwestie van de DA.

Ik heb vandaag geheel onverwachts een leuke A pony gekocht. Zag hem voorbij komen en dacht, kom laten we eens gaan kijken ...... }>

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 22:19

Zo kito, heftig zeg.. hopelijk knap de hond snel weer op. :(:)

Punz, ga door met foto's en verhalen. Daar kan ik altijd van genieten...

Hier even een roze wolk post. Vandaag zouden we naar Vierhouten gaan, echter had Rosie gister een heftige allergie aanval :?
Afbeelding
Natuurlijk gelijk in paniek de DA gebeld, pony zat vol met bulten. Maar indien het niet erger werd gewoon gaan. Bewegen was alleen maar goed voor der.
Volgende ochtend was het gezakt en gingen we alsnog op pad :+

Afbeelding

Dus pown in de trailer gezet en gaan.
Eigenlijk zou Yasmine als eerste gaan, maar omdat ik drie lessen heb en Yasmine twee. Besloten om vandaag maar 1 les te doen. Echter moet ik er dus direct op. Rosie was zo braaf. Ze was heel relaxt, en dat op vreemd terrein :D had totaal geen lest van der zwellingen. We hebben zo fijn gereden bij Noor Tanger. We hebben zelfs een paar pasjes galop mee genomen :wow:
Nog twee dagen te gaan om nog meer verbeteringen te bereiken.
Afbeelding

Afbeelding

Ohja.. en ons nieuwe setje is goed te zien! Blij mee <3

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 22:20

Haha goede reden Elly :+ Foto!

Punz en Joujou hebben een prachtig springdebuut gemaakt vertelde facebook mij :D Dat word een crosspony maken van Punzel. Kan ze alle sensibele trekjes in kwijt.

Kitobeer wat enorm slordig om daar achteraf achter te moeten komen. Daar baal je wel van en had je bijna je prachtige hond gekost. Wat is ie mooi :oo

Prachtig setje Linette! Ik vroeg me al af na t zien van de fotos op FB wat die bult was. Is dit een soort trainings'weekend?' Lijkt me wel iets voor Beauty.

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 22:23

Saaams schreef:
Haha goede reden Elly :+ Foto!

Punz en Joujou hebben een prachtig springdebuut gemaakt vertelde facebook mij :D Dat word een crosspony maken van Punzel. Kan ze alle sensibele trekjes in kwijt.

Kitobeer wat enorm slordig om daar achteraf achter te moeten komen. Daar baal je wel van en had je bijna je prachtige hond gekost. Wat is ie mooi :oo

Prachtig setje Linette! Ik vroeg me al af na t zien van de fotos op FB wat die bult was. Is dit een soort trainings'weekend?' Lijkt me wel iets voor Beauty.

Ja training drie daagse bij van de Lupinehof.! Echt een aanrader.
Snap dat je dat dacht, maar niet zo veel interesse om dat hele verhaal op fb te delen :+

Jacobienx

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 22:27

Wat een leuke reacties van iedereen! Ik ben ook zeker niet boos/geergerd naar de jury. Ik weet ook dat het nog niet allemaal toppie gaat en daar gaan we ook voor trainen!
Vandaag onderlinge wedstrijd gehad op de manege en we hebben super lekker losgereden. In de proef heel veel fijne stukken gereden en de travers ging stukken beter! Zo fijn dat het er dan even uitkomt . 183 punten behaald. Super trots op Robje. Ookal is dit niet officieel, we hebben toch weer even de moed gevonden om hard door te trainen!

Ook hebben we vandaag onze nieuwe topper bekeken. Danwel geen Connemara maar toch even leuk om te delen. Jurre v.s. Een KWPN, Foundation x Houston. Het is een te klein gebleven hengstje die dus nu geruind is. Hij is 3 jaar en ik heb er super veel zin om met hem aan de slag te gaan. Afbeelding

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 22:29

Jeetje Schirocco wat een bulten! Arme pony.
EN leuk zo'n weekend in Vierhouten. Als je daar bent "moet" je ook wel even van de omgeving genieten. Je kunt daar zo super buiten rijden! Wij hebben een vakantiehuis op dat park en de paarden in het verleden wel meegenomen daarnaartoe.

@kito, jeetje wat heftig allemaal. Maar de DA kan toch moeilijk ontkennen? Je hebt er zelf toch geen gaas in gestopt.
Hoop dat je iig nog wat financiele genoegdoening krijgt. Emotioneel is het al lastig genoeg.

@elly, wat leuk! Wat ga je met zo'n kleintje doen?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 22:54

Afbeelding
We gaan hem opvoeden, lekker grondwerk doen en verder onder het zadel beleren.
Verder mag hij willem gezelschap gaan houden in de wei.

pringle11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 10:52

Hee, ik heb een vraagje :o
Een vriendin van mij zoekt een nieuwe pony en wil het liefst een connemara.
Weet of heeft iemand misschien en connemara grote D of een E pony te koop? Ze willen niet heel veel geld uitgeven en hoeft ook niet heel veel te kennen. Hij moet wel gewoon goed zadelmak zijn en vooral erg braaf.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 10:56

pringle11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 10:59

Volgensmij zijn ze ook al bij van de haar geweest maar ik weet niet of ze deze ook geprobeerd hebben. Ik zal het vragen.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 11:16

Heeft Ton Smit niet ook wat staan?
( Hippisch Centrum Westland)

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 11:28

Hoi!
Ein-de-lijk mag ik hier mee kletsen.. _O-
Heb ooit al eens beetje meegelezen en wat mensen benaderd over waar ik het beste voor een connemara zou kunnen kijken..
Intussen kwam er een pony op mijn pad (via een vriendin) en inmiddels verkocht. Een 4 jarige hyper net zadelmakke NRPS bleek toch niet zo'n goeie combi met deze moeke.. Y;( :')

En toen... was ik eigenaar van een heerlijke pony genaamd Evi. Een 10 jarige connemara merrie. Ik heb haar nu ruim een week en ben zo blij met d'r!

Afbeelding

chadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 11:29

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 13:05

Wat een leuk nieuws allemaal behalve rosie dan.
Maar wel leuk om te zien dat jij bij noor lest. Dat is wel erg leuk. Heb haar een hele tijd ooit gevolgd op internet.

Majabeestje welkom in de connemaraponyclub voor volwassenen *\o/*
Daar ga je geen spijt van krijgen.

vat het niet persoonlijk op.
Maar er moppert een stem in mij. na de zoveelste arme broodfokhonden foto's te zien. Ja ik beschouw paarden soms ook als broodfokveulens .
Ik heb een beetje een wrange smaak bij het ideaal wil er niet veel geld voor uitgeven moet wel zadelmak zijn .
stel dat een connemarapony 3 jaar is en zadelmak is. Dan heeft die aan een eigenaar zowieso 1000 euro per jaar gekost. Ik vind het dan een beetje een naïeve gedachte om voor 1500 zo een pony op de kop te kunnen tikken.
En ze zullen er wel zijn.
Maar ik vind het totaal onrealistisch.
Maar 250000 euro vind ik ook te gek voor woorden hoor.

Elly wat een leuk pony'tje heb je gevonden. Ik snap wel dat je daar op valt.

Jacobien wat ziet hij er nog puppy uit. Maar erg veel plezier met het puzzelen.
Ik vind het ook erg leuk om met mijn black beauty te puzzelen.

Oja hebben jullie ook zo een last van de vliegen.
Of hoort dat gewoon bij zwarte paarden 8)7
Dus heb ik gisteren maar een keertje creatief geweest.
Ik weet dat je ze kan kopen maar die vind ik niet fijn om te bevestigen meestal zitten daar toch scherpe kantjes aan. En zijn ze snel stuk.
Ik dacht ik kan dat ook en 3 oude T-shirts verder en wat vlecht werk zijn we klaar en heb ik een heus indianen paard.
En wedden dat mij dit erg vooruit gaat helpen aan zijn oor fobie.

Afbeelding

Vandaag weer zijn hoefjes mooi bekapt door mezelf.
In oktober was die nog erg panisch bij de hoefsmid. Ik bedacht na 13 jaar eamonn bekappen dat kan ik zelf beter aanpakken. 3 Maanden goed voorbereid . In december zonk de moed in mijn schoenen en begin januari had ik zijn voeten alle 4 bekapt.
Inmiddels groeien ze zo hard elke maand is het echt nodig. Heeft die weer 4 mooie connemara voetjes in vorm . En met iemand aan zijn zijde die hem wat sust doet die keurig zijn best.

Ondanks alle tegenslag van de afgelopen weken zit ik wel op een roze wolk :D

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 17:57

Leuk pony'tje Elly!

Welkom Majabeestje :D wat is haar afstamming?

Knap gemaakt kitobeer, heel creatief :) fijn dat het goed ging met de hoefsmid!

Hier een tijdje wat minder actief op bokt geweest, maar het gaat erg goed! Jack staat weer lekker op het gras en we hebben nog steeds elke week les. Vanavond dus ook weer.

Afbeelding

Vanmiddag lekker geshopt bij de Divoza, nieuwe wedstrijd outfit en Samshield! Wedstrijd shirt komt morgen binnen.

Afbeelding
Afbeelding

Overigens heeft hij wat extra sloten op zijn stal gekregen. Meneer heeft een nieuwe hobby ontdekt: s nachts aan de wandel gaan.. Hele voer hok overhoop gehaald en meneer lag lekker tussen de auto's te pitten. :+

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 18:20

Hahaha oeps! Stoute jack.
Prachtige set! Wil die cap graag in het bruin :D

pringle11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 18:37

Kitobeer ik snap wat je bedoelt met de prijs hoor. Maar hun maximum is ong 5000 volgensmij. Als ik hen was had ik ook iets meer geld uitgegeven en een iets meer ervaarde pony gekocht omdat ze het nog een beetje eng vind door haar vorige pony die er soms vandoor ging. Maar ze zijn nu al verschillende pony's geweest en hebben bijna alleen maar jonge pony's uitgeprobeerd.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 18:57

Inleveren die cap Tribunals }:) ik rij in goud *D Mooi setje geshopt hoor!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 19:08

Heee Majabeestje, welkom hier!!
En tja.... het kan even duren......maar inderdaad kómt die dag dat je gewoon een Connemara wil ( en nu dus hebt) :D

Prachtige foto van jouw Evi ook. Hoop echt dat je heel lang, heel veel plezier van haar zult hebben!

Kito: hier is het ook drama met de vliegen. Het is ook veel te lang veel te droog en dan komen ze hier in grote getale op ooghoeken ( vocht) ed af. De hele club loopt hier dus ook gemaskerd nu.

Tribunals: Strák setje zo. Echt mooi!!!

En voor de 'vreemdgangers': Leuke dieren!!!!

chadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 20:56

Bij ons valt het echt nog mee met de vliegen

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 21:03

Bedankt!

Ik kon er idd niet meer onderuit, die connemara moest en zou er komen.. _O-

Afstamming.. euh.. papa is in elk geval I love you Melody. Kan dat? Toch, Punz? :')

Vliegen, hier stikt het ervan. Evi heeft er ook last van. En inmiddels haar tweede vliegendeken laten hemelen.. zucht.. 8)7

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 21:04

Welkom aan de nieuwelingen, wat leuk!
Majabeestje, wij hebben ook een I love you melody

Punz ik vind je geweldig moedig!

Tribunals mooi setje enne zeeeeeeer ondeugende jack...

Hier zit ik op een enorme roze wolk, schiet nog vol als ik eraan denk. Na vier weken niet op de pony hebben kunnen zitten vanwege een lijf dat oneglooflijk hard achteruit holde, niets meer kon en veel pijn, heb ik afgelopen zondag toch een wedtrijd gereden. Deze had ik opgegeven in de tijd dat het nog bete ging. Na veel twijfels wel of niet starten en sinds dinsdag aan nieuwe medicijnen toch de knoop doorgehakt en gestart. Met in mijn hoofd dat het ws (voorlopig) mijn laatste wedstrijd is ( al hoop ik natuurlijk dat het binnenkort weer een stuk beterr gaat) en dat ik er vooral van ga genieten.msanne heeft melody een kleine 20 minuutjes gelongeerd, daarna ben ik erop geklommen, even een pasje voor mijn been opzij, naar voren en teug in draf en galop en hup de proef in. En wat een super pony. Ik kon het niet en hij deed het, voelde mij aan, deed super zijn best en zette regelmatig zijn beste beentje voor. Na de eerste proef schoot ik vol, wat een once in a lifetime pony! Eerste proef was dus gelukt. Niet van de pony afgegleden, teugels vast kunnen houden en nog wat energie over. Tweede proef ging ik melody toch een beetje meer helpen, zoveel als mogelijk was. Ook die proef heerlijk gereden. 177 en 185 punten en heel vreemd, maar zelfs nog twee x een tweede prijs. Een kers op mijn roze wolk. Ik ben nog steeds ontroerd als ik mij bedenk wat die pony gister voor me gedaan heeft, wat een kanjer, wat een grootmoedigheid.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 21:12

Wat super Tineke! Ben je ziek ivm pijn?

Beauty on tour! Ik heb net een trailer gekocht :D
Afbeelding

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 21:17

Bedankt allemaal, ben er super blij mee :D

Zag hem net op Instagram voorbij komen Saaams, lekker hoor! Ziet er super netjes uit *D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 21:50

Majabeestje: Jawel... Vader van Evi is I Love You Melody

Tineke........ : Jaaaaaaaaaaa dat vind ik ook :') _O-
Maar wat een prestatie van jou en Melody zeg! Wat kun je dan inderdaad ontroerd zijn he.
Hoop voor jou dat je snel beter in je vel zit, en nog veel vaker kunt starten!

Saams: gefeliciteerd met je trailer!