Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 07:33

Ik stagneer al jaren joh _O- maar heb wel lol met mijn knol :D

Punz

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 07:42

Marrit: jij bent de vleesgeworden stagnatie

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 07:42

Correctie: the best dressed vleesgeworden stagnatie _O-

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 07:43

Daar doe ik het voor *D

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 09:34

Jacobien, aan de wijze woorden van Punz en Feline kan ik op rijtechnisch gebied helemaal niks toevoegen. Ik ben net begonnen met starten en nu bijna genoeg punten voor L1. M2 is nog heeeeel ver weg. Ik zie bij mij dat Rebel veel vlakkere gangen heeft dan veel dressuur paarden die met meer schwung en afdruk lopen. Maar bij B gaat het daar nog lang niet om. En ik merk ook niet in de punten. De eerste wedstrijden was ik nogal onder de indruk van die grote ruime gangen, maar toen bleek dat ook zij fouten maken en ontspanning soms ontbreekt.
Hoe het mij in hogere klasses zal vergaan...ik hoop dat ik het ooit ga ontdekken.
Veel succes met oefenen, ik vind M2 starten heel knap! !!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 10:51

En niet vergeten:
Als je je paard góed schoolt, gaat je paard in de loop van de africhting met steeds meer gedragenheid, meer afdruk en swung lopen. Ik bedoel: zoals Jou zich nu met Eline presenteert... .zo liep hij een aantal jaren ( eehh....krap 2 jaar ) geleden echt niet hoor!

En natuurlijk moet een paard fysiek in staat zijn om het gevraagde te laten zien, en natuurlijk heeft het ene paard van nature meer beweging, maar mooi in balans met afdruk en swung lopen........Dát zou het resultaat moeten zijn van een correcte africhting!!

( verder ga ik nog wel even kijken of ik nog filmpjes heb van hou Jou draafde en hoe hij zich nu beweegt. Dat is echt een wereld van verschil!)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 19:39

Ohh.. Leven jullie nog?
Wat een stilte hier!! Of allemaal aan het genieten van het mooie weer??

Hier vandaag een heerlijke dag. Vanochtend al vroeg met Jou op pad naar Loenen waar Eline een wedstrijd met hem had. Jou liep tijdens het losrijden echt heel fijn, echter in de proeven ( proef 23 en 24) werd het toch wat rommelig en niet helemaal zoals we dat gewild hadden. Moet zeggen dat ik persoonlijk deze Z proeven toch een tikje lastiger vond dan de proeven die we de vorige maand reden. Veel achter elkaar, veel eenvoudige galopwissels achter elkaar , een galopwissel van contra naar contra etc etc.
Had zelf het idee dat Jou daar wat op reageerde, hij heeft natuurlijk ook gewoon nog geen Z routine, waardoor het geheel wat rommeliger werd, en het totaalbeeld niet toonde zoals je dat graag zou willen. Maar met op onderdelen hele mooie cijfers ( 8 voor de keertwending!!), met een jurywaardering en een jurycommentaar wat paste bij ons gevoel en een mooi winstpunt toch met een heel tevreden gevoel naar huis.

Waarbij eigenlijk de bedoeling was dat ik EK bij haar pony's af zou zetten, en dan naar huis zou gaan. Echter toen we bij EK waren bedachten we dat we konden kijken of de Cremello samen met Jou op de trailer zou kunnen, wat ONCK technisch handig zou zijn. Zo gezegd, zo gedaan... Bij Elines stal de Cremello naast Jou op de trailer gezet, wat direct super ging. Vervolgens even een rondje gereden............Waarbij we tijdens dit rondje rijden ons bedachten dat als we dan toch deze ponys op de trailer hadden, we ook wel een klein stapritje in het bos zouden kunnen maken..

Dusssssss
Naar Elines stal, zadel en hoofdstel van de cremello ingeladen, en óp naar het bos voor een klein staprondje. Voor de Cremello was het de eerste keer, en het was voor mij ook al wel weer een hele tijd geleden dat ik op Jou buiten heb gereden.... ( Ik heb/had respect voor Jou's incidentele (explosieve) bokken~...)

En joh........ En was zó gaaf. De Cremello was zo super stoer, zo braaf!! Hooguit een keertje ergens naar kijken, maar eenmaal gezien was alles eigenlijk gewoon goed. Jou vond het héérlijk, liep met lekkere priem oortjes om zich heen te kijken. Het werd zowaar een ontspannen rit, en daar ben ik echt zo ongelofelijk blij mee! En Jou en de merrie vonden elkaar léuk!! :j Echt meteen vriendjes. Zo schattig!!

Mán wat kun je dan genieten van zo'n dag. Vanochtend lekker op wedstrijd, en dan daarna zo'n heerlijk relaxte afsluiting!

EK: gaan we vaker doen!!

Edit...
Even toestemming gevraagd bij EK, en die is akkoord, dus bij deze even wat foto's van onze staprit.

Afbeelding

Afbeelding

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 23:30

Ik heb hard moeten werken de afgelopen 24 u . Dus weinig tijd voor bokt.
Donderdagavond op de valreep nog de resultaten van het labo gekregen van de tumor van kito. Goed nieuws maar ook erg naar nieuws tegelijk vind ik.
Het gezwel bleek een ontsteking van 2 kilo te zijn van een achtergebleven gaas van tijdens de castratie dat er dus 3 j heeft gezeten. Het goede nieuws is kito is super hersteld en is goed levendig. En eet ook weer goed. En toch voel ik mijzelf zo machteloos. Misschien is het de emotie van de afgelopen 3 weken.
Afbeelding

chadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 23:36

Mag ik me hier ook weer melden
Ik was al lang niet meer op bokt geweest, maar klets graag weer mee
En al helemaal nu we zelf ook bijna een en miss ook wel twee eigen connie's hebben
We zijn dan ook helemaal in de wolken

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 23:42

Moest even kijken.. Maar bij "padje" wist ik het!
Leuk je hier ook te zien!

EN VERTEL!!!
( De toekomstige eigen pony's. Inderdaad W ?? )

chadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 23:50

Punz schreef:
Moest even kijken.. Maar bij "padje" wist ik het!
Leuk je hier ook te zien!

EN VERTEL!!!
( De toekomstige eigen pony's. Inderdaad W ?? )

Ja inderdaad W en ook padje zijn pas geboren kleinzoon

Echt zo super blij om 3 generatie's mee te mogen maken en ook al is padje niet van ons zo voelt hij wel

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 00:00

Tweede had ik dan dus ook goed gegokt!
Ben heel erg benieuwd wanneer je hier gaat melden dat eea rond is!

En dan natuurlijk met foto's he!
Vind het wel gaaf als W bij jullie gaat komen. Neem aan dat jullie hem dan hengst houden? Of niet?

chadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 00:16

In principe is alles rond
Het is nu nog even wachten tot hij alle dekkingen gedaan heeft, daarna komt hij onze kant op
Had een beetje gehoopt voor het ONCK maar dat is te kort dag nu
We gaan zeker proberen om hem hengst te laten

Jiro blijft tot zijn derde nog daar staan
Word nu eindelijk eens tijd dat we zelf maar lid gaan worden van het stamboek

Voor ons is het van W pas definitief als hij bij ons staat

chadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 00:19

Punz schreef:
Tweede had ik dan dus ook goed gegokt!
Ben heel erg benieuwd wanneer je hier gaat melden dat eea rond is!

En dan natuurlijk met foto's he!
Vind het wel gaaf als W bij jullie gaat komen. Neem aan dat jullie hem dan hengst houden? Of niet?

Haha je had het denk ik stiekum al op fb gezien
Had het al een klein beetje verklapt

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 00:23

Nou ja.. deze post in combi met je fb post maakte het wel duidelijk ja.
Van de belangstelling voor W wist ik sinds de HK.

En dan idd zelf lid worden van het stamboek!!

chadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 00:39

Ja ik had het bij de hk al tegen eline gezegd en ook van het veulen

Ja inmiddels zijn we gek op het ras en hopen zo ook ons eigen steentje te kunnen bijdragen
En maandag gaan we ons gelijk zelf lid maken

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 00:42

Mooi!! Fijn ook dat W dan echt in de handen van rasliefhebbers blijft!

wilma84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 07:58

Kitbeer: goed om te horen dat het met jullie prachtige hond weer de goede kant opgaat. Een vriendin van mij heeft ook iets dergelijks meegemaakt met haar hondje. Daar heeft de dierenarts per vergissing voor inwendig hechten niet-oplosbaar draad gebruikt. Twee jaar later is het hondje kantjeboord gered van een enorm groot abces in de buikholte. Dierenarts zelf vond zijn eerdere fout ook vreselijk, maar gelukkig is het ook daar goed gekomen (en ze heeft nooit een rekening gehad, dus dat werd dan wel weer netjes opgelost. Hoewel oplosbare hechtingen beter waren geweest...). Hopen dat Kito snel weer aansterkt!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 10:00

Kito: eerst maar eens gewoon het gesprek aan gaan met die DA. Meestal reageren ze dan toch redelijk.
Is het dezelfde da als die nu behandeld heeft? Want dan is het helemaal makkelijk : ze kunnen er dan gewoon voor kiezen je niets in rekening te brengen.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 10:37

Wat superleuk Chadje! Idd fijn dat W bij echte liefhebbers terecht komt!
En hoe mooi om dan 3 generaties te hebben.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 12:44

Nee het is gebeurd bij een andere dierenarts.
Maar ik ga inderdaad een gesprek aangaan . Maar ongeacht na het gesprek stuur ik wel aangetekend de bewijzen van het labo door.

Een tegemoetkoming zou al een heel verschil uitmaken. De hersteloperatie heeft maar liefst 2000 euro gekost.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 18:14

Oeh...Kitobeer..
En dat ga jij dan dus niet betalen, daar moet je gewoon de andere dierenarts voor aansprakelijk stellen.
Ik weet niet hoe het in Belgie zit, maar in Nederland zijn dierenartsen hier gewoon voor verzekerd. Dus in principe zou je het volledig vergoed moeten kunnen krijgen

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 19:44

TROTSE Semi bejaarde ruiter..

Vanochtend probleemloos hier over heen gegaan ( 60 cm, geen draf/galoppeerbalk):

Afbeelding

Én Punzel heeft op haar verjaardag voor het eerst van haar leven gesprongen ( met EK)!
En ze deed het góed!! Man, ze vond het superleuk, had direct het spelletje door: meedenken, mee kijken, handig reageren...Dit gaat ze héél gaaf vinden!

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 21:39

Ria als de dierenarts zijn fout toegeeft dat is heel de clou

chadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 22:11

Punz, ik zag het voorbij komen het springen dat gaat haar zeker goed af
En wat knap dat je zelf ook aan het springen bent

Wij hebben vanmiddag op stal fotoshoot gehad, padje vond het maar al te leuk kan nu niet wachten totdat we het resultaat zien

Nog 4 weken tot het onck, wij hebben er beel zin in