Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 23:12

Heftig esje. Heel knap als je maar tien min kan losrijden. :o

En stoer Marit.! Hele gave foto's ;)

Rosie mocht vanavond ook weer aan het werk. Elke dag krijgen we meer ontspanning en meer lengte := Yasmine heeft der eerst voor gereden en daarna mocht ik erop. Ze was zo fijn, gaf mij zoveel vertrouwen <3 we konden zowaar het been aanleggen zonder dat ze onder je vandaan liep. Vandaag heb ik dus meer dan alleen een paar pasjes gedraafd.! Zelfs een paar voltes.! :wow:

Zo trots, niet alleen op Rosie maar stiekem ook op mijzelf.. :+

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Punz klinkt al een heerlijke dag waarin ook jij weer een overwinning rijker bent.! *\o/*

TinekeVD

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 07:00

Oh jongens wat een top weekend voor iedereen. Hoe heerlijk is dat!

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 09:48

Volgens mij heeft dus iedereen een top weekend gehad! Leuk! *\o/*

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier dus ook zo een fijn weekend! Het voelt zo fijn om de vooruitgang te voelen. :D steeds iets meer rust en steeds het neusje er iets meer uit!

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-17 15:26

Wat fijn allemaal!
Ik kreeg ff dikke schrik zaterdag: kreeg een berichtje dat Kiet op 3 benen stond. Vorige keer dat ze een berichtje stuurde dat ze niet helemaal lekker liep, liep ze daadwerkelijk op 3 benen, stokkreupel en 1 been vanaf knie naar onderen even dik. Dus samen met mijn moeder, lood in schoenen naar stal. Ze werd 21, we moesten nog starten...

Kwam op stal en ze liep zuiver. In stap, in draf, in galop, harde of zachte. Geen idee wat er dus aan de hand was of wat ze heeft gedaan, maar niks te vinden. Toch beetje bang dat ze misschien niks bij mij liet zien, maar ook in de middag en op zondag niks aan de hand. Merriegedrag? :\ :?

En nog een off-topic update. Vandaag eerste BE les gehad 8-)

Afbeelding

Combinatie van 12 meter! Het is wel ff wennen, onze trailer is veel sensitiever in het achteruitgaan en zwaait echt veel minder uit. 6 juli was het eerste examen, dus die gelijk genomen en dan volg ik wat lessen tot die tijd. Verder heb ik gelukkig handige papa die me iedere week een uur achteruit laat rijden dus examen komt wel goed :-)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 15:30

Duimen!!! Ik heb gister voor het eerst gereden met de trailer. 100x makkelijker dan zo'n 12 meter lang beest. Komt goed. Als je maar spiegelt :=

Gelukkig was er niks aan de hand.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 15:39

Gaaf Feline!! Ik doe altijd maar beetje op gevoel rijden met de trailer :') Op stal moet ik hem in een heel krap hoekje achteruit in parkeren, daar leer je veel van :+ De vrijheid is wel superfijn!

Gekke Kiet. Mss net even misgestapt of zo; dan lopen wij de eerste passen ook niet zo fijn (of als je gistee crossles hebt gehad bijv _O- )

Fijn Shirocco dat je er ook weer op kon! Toch leuk als je dingen samen kan oppakken met een bijrijder.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 16:58

Toch even schrikken dan Feline! Maar fijn dat het loos alarm lijkt!!! En mooi: op weg voor je E. Zo fijn om te hebben!

@Marrit:
Citaat:
of als je gistee crossles hebt gehad bijv _O-

Filmpje? O:) O:)
( nee.......niet van de crossles.... maar van hoe je nu loopt natuurlijk :D )

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 17:40

Feline o wat naar om te horen van kiet. Hopelijk was het toch niets en had ze een slapend been ofzo .
Maar erg fijn dat je nu bijna kan trailerrijden. Dat is zo fijn. Yasmine wat word ik blij als ik foto's van rosie zie met eigenaars die zo trots zijn op hun pony en terecht.

Esje meedoen is belangrijker dan winnen en die spirit heb jij wel. Goed bezig.

even niet Connie gerelateerd. Maar het ene is nog niet verwerkt en 14 dagen later hangt mijn volgende knapperd aan een zijde draadje.
Kito is zaterdag nacht om 3 u geopereerd aan een tumor in zijn buik ter grote van een kleine volwassen kat.
Maar gelukkig is de operatie geslaagd alleen nu is het nog afwachten of de tumor goed of kwaadaardig blijkt te zijn. En dat duurt dus 2 weken.
Verder leef ik maar in het nu momenteel. En nu gaat het goed met kito , sky de poezels en bart en mezelf.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 17:56

Het zit je niet mee, kitobeer. Hoe kwam je er achter van die tumor?
Balen dat je lang moet wachten op de uitslag.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 18:45

Nou hij was misselijk . En het was 2 u snachts en ik dacht een spuit erin en dan weer naar huis. Hebben we ooit nog gehad. Maar de dierenarts vertrouwde het niet en wilde een foto. en toen ging alles aan het rollen. s'nachts dus.

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 19:20

Het zit je niet mee, Kitobeer!!!
Ik hoop van harte dat het helemaal goed komt met Kito. Meteen's nachts geopereerd? ?? Wel goed dat de DA een foto heeft gemaakt. Hopelijk knapt Kito snel op en keert het niet terug.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 21:13

Ik duim voor je Kitobeer!!
Echt zo akelig voor je!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 21:32

Hoeveel pech een mens wel niet in 1x kan krijgen. Duimen draaien dat alles goed komt!

Beaut in opperste concentratie.
Afbeelding
Afbeelding

JosjeDZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 22:00

Marrit, stoere foto's! Ik heb vroeger veel bij Rob Jansen gereden (daar komt mijn vorige paard ook vandaan). Blijft leuk, dat crossen, al weet ik niet of ik het nog durf. En leuk, ik heb ook oranje voor de mijne. Staat zo mooi bij bruin. Je vroeg me trouwens een hele tijd geleden (toen ik me hier voorstelde) wat ik met hem deed. Nou, hij wordt volgende week 4 en vandaag hebben we een start gemaakt met inrijden! Daarvoor veel gewandeld, grondwerk gedaan, aan de dubbele lijnen gewerkt en in alle rust met alles kennis laten maken. Heerlijk als je geen haast hebt.. Het is de bedoeling dat hij onze gezinspony wordt. En lekker allround. Heb geen wedstrijdambities en dochterlief van 9 is daarvoor nog wat te klein en onervaren. Ze heeft trouwens wél wilde plannen :-).

Kitobeer, beterschap!

Saams, wat leuk. Waar is dat?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 22:02

Dit is bij Handel en Trainingsstal Johan Laseur in Soest.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 22:19

Josje goed bezig. Ik wil wel een foto van jou puppy zien

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 22:21

Zó...dat is dan ook meteen bij een naam Saams! Leuk hoor!
Ziet er ook super uit!

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-17 22:54

Aaah nee oona bah! Veel beterschap voor Sky...

Kiet vandaag <3
Ze krijgt echt lekkere spieren en appeltjes. Was zo moeilijk om eindelijk appeltjes erop te krijgen, maar nu komen ze er al op :D

Afbeelding
Afbeelding

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 08:38

Kitobeer ik duim voor je dat t meevalt uiteindelijk en dat hij nu alleen nog hoeft te herstellen, sterkte!

Saams ook al van die stoere foto's

Feline ik hou van appeltjes, onze merrie heeft ze ook altijd.

Josje....foto's

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 12:39

Kito, hoe is het nu?

Allemaal gave verslagen gelezen, met als topper toch wel Marrit, stoer hoor!

Hier ivm drukte alleen maar longeren. En maar eens de schaar gepakt, voor je het weet is het ONCK namelijk.

En omdat Karel stiekem een tinker is moest ik maar eens beginnen haar beenwarmers bij te werken :-) :-)

Afbeelding

Met dit als resultaat .... Nu nog bijwerken en je ziet er 10 juni niets meer van :-)

Paardjes lekker in het gras, metertjes wel te verstaan. Alleen van de kleur worden ze al rond.
Afbeelding

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 15:21

Oh melody heeft ook allemachtigste sokken, zat laatst foto's te kijken van de oefencross en ze wapperden onder de peesbeschermers nog gewoon in de wind.....twijfel om ze eraf te halen.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 15:48

TinekeVD schreef:
Oh melody heeft ook allemachtigste sokken, zat laatst foto's te kijken van de oefencross en ze wapperden onder de peesbeschermers nog gewoon in de wind.....twijfel om ze eraf te halen.

Bij Karel kan je zelfs met peeskappen nog vlechten draaien :-) :-)

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 15:50

Haha ja ik geloof dat dat hier ook wel kan. Goed idee voor tijdens de dressuur, kan ik ze mooi knotten _O-

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 15:58

Hij drinkt goed eten is echt zeer weinig. Maar ik ben niet anders gewend. Maar hij doet het behoorlijk goed. Ik had hem toch meegenomen naar stal . Dat vond hij wel fijn. Hij ging er weer van eten. Dus goeie moed.

JosjeDZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 17:15

Ik zal dit weekend wat foto's bijvoegen. Nu paar dagen weg wegens cursus. En zal dan ook meteen zijn afstamming erbij zoeken, want die vraag gaan jullie me ongetwijfeld daarna stellen ;-).