Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Punz

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 19:46

Ok, even kort,want ik moet weg...
Maar wil dit perse alvast delen:

Vandaag officieel weer in de 7de hemel:
Afbeelding
:D :D :D

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 19:48

Leuk Punz, vandaag Punzel zelf getraind?

Vandaag ben ik weer met Jaimy naar les geweest. Mijn dochter was mee met de camera. Ze heeft heel veel filmpjes en foto's gemaakt. Ik heb weer fijn gereden, met een heel aantal momenten van Yess zo moet het, en heel veel oeps momenten. Toch weer het gevoel dat we weer wat vooruit zijn gegaan! En daar doe ik het voor. Ik heb natuurlijk de mooiste foto momenten uitgezocht :Y) . Als ik tzt wat filmpjes op youtube heb zal ik hier ook wat plaatsen dat geeft uiteraard een eerlijker beeld.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
We eindigen altijd met halsstrekken

Afbeelding
En hier drukt ze zich er flink uit, maar vond hem over de benen zo leuk, als ik dat zie, denk ik strekken zit er ook wel in!

Afbeelding

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 20:14

Data én ervaring doorgeven kan nooit geen kwaad Marrit. :D :D :D

Whaaaaaaaaaaaaaaaaaah punz op Punzel. :D :D Hoe was het? :)

Toch begint Jaimy echt al heel leuk te sjouwen hoor. +:)+

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:15

OOhhhhhhhhhhh het was gááf!!
Het was niet mijn eerste keer op Punzel hoor. Eerste keer was vorig najaar, ze is toen in ci tien keer ingereden, en de laatste keer voordat ze op wintervakantie ging heb ik op haar gereden én haar buiten uitgestapt:

Dit was dus de eerste keer dat ik op haar zat. Heb eerst even in de bak gereden hoor, en toen buiten uitgestapt omdat inrijder dat ook altijd deed. Dat was ook zo, zo, zo geweldig!

Daarna is ze dus op rust gegaan ( ze was ook nog jong zat), en inrijder zou haar dit voorjaar weer oppakken. Dat ging dus niet door, omdat hij toen zijn arm gebroken had, en voor een aantal maanden uitgeschakeld zou zijn.

Plan was toen dat ik haar dan maar zelf, onder begeleiding van inrijder, zou oppakken.
Alleen vond ik toen na een paar keer rijden dat ik haar daarmee te kort deed. Moest zelf nog veel te veel bijschaven aan mijn eigen rijden, om haar het werk netjes te kunnen leren. En Punzel zelf is zó gretig, overijverig en wil het zo graag goed doen! Die heeft dan gewoon last van een ruiter die het nog aan het uitzoeken is. Dat wilde ik niet voor haar Via mijn instructrice vervolgens iemand gevonden die nu Punzel dus voor mij doorrijden me vanochtend ook les heeft gegeven op Punzel. Ze heeft haar eerst zelf gereden, en daarna ben ik er op gestapt.
Was echt heel, heel, heel gaaf! Heb er zo van genoten!!

De komende periode willen we het zo doen dat ze 2 x per week door haar huidige amazone gereden wordt, en dat ik 1 van die twee keer, de tweede helft zelf op Punzel stap, en dan les krijg van haar.
:D :D

Einde uitleg

Gave foto's Pizza!! ziet er uit alsof jij ook een superles hebt gehad!!

.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:19

Het filmpje van het uitstappen ken ik idd. :j :j
Heerlijk toch om er weer op te zitten na toch een hele tijd geduldig wachten. En dan ook nog met zo'n superfijne pony aan de slag te kunnen. +:)+

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:17

Ja joh... voel me zo gelukkig!

Maar dat zul jij ook wel hebben nu: trailer geregeld, lidmaatschap vereniging, startpas aangevraagd.
Gaaf hoor!

Ik denk het voor jullie fijn gaat zijn om in eerste instantie in Zevenaar te gaan starten, bij de Boleem. Daar is elk weekend wel een wedstrijd, en het is een fijne, rustige, omheinde bak enz... Fijn voor jonge / kijkerige paarden om wat ervaring op te doen.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:29

Gaat een mens van stralen hè. {:} :D

I know. Heb daar 5 jaar gestaan met mijn vorige veestapel. :j
Wil haar juist naar heel veel verschillende plekken meenemen. Misschien nog wel meer voor mezelf dan voor haar. Vooral veel buiten mijn eigen comfortzone. :')

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:40

Echt waar?
Grappig!

Veel naar verschillende plekken gaan is inderdaad verstandig. Het eerste jaar dat ik Jou had huurde ik in de winter steeds een andere binnenbak om te gaan rijden. Niet dat het hem wat uitmaakte hoor....

Dat gaat met Punzel wel wat anders worden denk ik. Die is toch wat sensitiever...

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:48

Jups echt waar. :))
De eerste 2 jaar ook nog gestart. Laatste wedstrijd vervelend voorval met mijn ruin in de buitenbaan gehad en toen was het wedstrijd rijden klaar voor hem.

Ik denk weet wel zeker :D dat 80% van de wiebeleritis van Sky afkomstig is van mij. Als ik zeg dat het oké is dan volgt ze braaf, maar ws zegt mijn lijf toch heeeeeeeeeeeeeeel vaak ....nou zou er nog niet zo zeker van zijn hoor......ondanks dat je hoopt haar te kunnen foppen. :n :n :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 23:05

:) :) :)

Heerlijke leerschool he...........pony's..
Maar wat is er met je ruin gebeurd joh? Klinkt heftig!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 06:54

Bekend verhaal SM :+ Alleen wiebelt Bruintje niet, die staakt gewoon :') <<)

chadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 10:03

hoihoi,

zo al even vanaf het onck niet meer op bokt gezeten, moet gewoon de tijd nemen om alles terug te lezen
dat ga ik vanavond dan ook zeker doen, ben weer benieuwd naar alle ervaringen en verhalen.

Ook wij zijn weer trots op onze (leen) connie paddy
na het winnen van de dressuurcompetie op het ONCK
zijn ze regiokampioen geworden op de utrechtse kampioenschappen, en wat doen die twee het super.
nu hard trainen om op de nederlandse goed te scoren

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 10:06

Ben een beetje aan het rondneuzen op Google met de term verdunningen, en kwam toen deze gave kleur tegen (geen Connie, sorry :')):
Afbeelding

Iemand een idee hoe deze kleur heet of waar het onder valt?

Verder is onze bak een zwembad.. Door de hoeveelheid regen hier is het een grote bende geworden met geen enkel droog stuk, dus fatsoenlijk rijden zit er voor mij niet in. Meh.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 10:14

Staken kan de witte heks ook. Alleen dan vliegensvlug en dan glij je er vrolijk vooraf af. :')
Hele toffe leerschool. Op mijn opmerking 'waarom heb ik nou niet zo'n relaxte connie' kreeg ik heel simpel van mijn moeder terug 'wat denk je zelf. _O- '

Sjaak was altijd al wel een aparte en zijn af en toe typische gedrag is altijd afgeschreven als een moeilijk karakter. Laatste concours was in de voorbereiding al niet oké. Hij was stakerig en ik had er al een keer lelijk naast gelegen. Met losrijden stond hij al continu met zijn voorbenen van de grond te hupsen. Niet hoog, wel dreigend. Besloten om hem af te melden voor concours. Mijn mede losrijders vonden het aanstelleritis om dat beetje gehuppel.
We hebben Sjaak meegenomen naar de buitenbaan. Aan de longe gedaan, ik er op en met als enige doel om gewoon voorwaarts te lopen. Hij hupst 1 x, hij hupst een 2e keer en de derde keer klapt hij achterover met mij er op. Ik heb zo'n geluk gehad dat arno hem vast had en Sjaak daardoor van mij weg draaide in de val waardoor hij niet bovenop mij geklapt is. Ben er vanaf gekomen met flinke blauwe plekken en heeeeel erg bang.
Heb hem laten onderzoeken bij de osteo en het dier had al heel lang giga rugklachten. Hij kon gewoon niet anders. Hij is (toen 18 jaar) binnenste buiten gekeerd, behandeld, gerevalideerd, voorzien van passend materiaal en met semi-pensioen gegaan.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 18:33

*\o/* De befaamde bruine envelop op de deurmat. *\o/*
(Deze heeft inmiddels dezelfde herkenbaarheid als de blauwe envelop, alleen word ik van bruine variant wel enthousiast om 'm te openen. :') )

Nu nog kneuzen op de rubrieken. _O-

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 18:41

:D :D :D :D

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 18:57

Hahahahah Suus! Van die blauwe wordt ik ook nooit blij! Ik ben nu onderweg naar jou, zie je straks *\%/*

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 19:05

Wat raar ik word soms wel blij van een blauwe?
Leuk een persoonlijke uitnodiging, Jaimy gaat het druk krijgen....
Hoe zit het met dat HWSD onderzoek? is dat altijd verstandig om te laten doen. Of hoeft het niet als het niet bij de ouders voorkomt en hoe kom je hier achter?

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 19:33

Als beide ouders geen drager zijn hoef je niet te testen. Maar de test is nog zo nieuw dat de ouders hoogst waarschijnlijk nog niet getest zijn.
Zeker als je evt wil fokken in de toekomst zou ik wel testen dus.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 20:53

EK op Connemara tour :D Jullie hebben het vast leuk gehad *\o/*

Oef nare ervaring SM -O- Hopelijk brengt de kleine witte heks jou meer geluk in dat opzicht.

Lloyd heeft het trailer-voorval van gister goed gemaakt <3 Wilde buiten poetsen, was zo mooi weer. Waren ze in de schuur erachter met slijptol en compressor bezig. Eerste reactie pony naar binnen, maar nee moet ie ook leren (nou ja ik dan :') ) even spanning maar eenmaal gehoord was het goed. Zo knap! Om daarna te stressen om het konijn wat er al maanden zit :D Ff rondje erf de spanning eraf. En benen spoelen, met blaffende hond eromheen. Nou keurig stil gestaan, geen stap verzet. Ik geloof dat we elkaars gebruiksaanwijzing beetje bij beetje leren kennen :+

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 20:58

Is er een database waar je kunt vinden welke pony's getest zijn?

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 21:25

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 21:28

Dank je wel Bar!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 21:34

Oh, ben ik vergeten om op te reageren, maar dat is inderdaad een heftig verhaal SkyMarian.

Pizza64:
Er kan pas sinds dit voorjaar gestest worden op HWSD. Vanaf dat moment heeft het stamboek het mogelijk gemaakt om dusdanig te testen dat de resultaten overgenomen kunnen worden door het stamboek. Vanaf de centrale merrie keuring is het mogelijk om daar de manen van je pony te laten trekken om op te sturen voor testen. Binnen het stamboek is de status van de officieel geteste dieren bekend.

Uiteindelijk is het aan de eigenaren van de dieren zelf of ze de testuitslag openbaar willen maken. In principe is het alleen maar van belang als je wil gaan fokken. Als je nu een volwassen dier hebt, met normale voeten, dan is de kans heel klein dat het dier lijder is, maar is het hooguit drager ( wat je dus aan de buitenkant niet kunt zien). Als je gaat fokken is het wel van belang, want dan wil je niet per ongeluk drager x drager doen, want dan kun je lijders krijgen.

Alle Nederlandse fokkers zijn uitgebreid geïnformeerd en nemen over het algemeen heel erg hun verantwoordelijkheid ( waar ik best een beetje trots op ben :j :j :j )

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 22:40

Ja was heel gezellig en je blijft kletsen zeg. Nu pas bijna thuis haha. En ik heb op de wilde heks mogen rijden! Woehoe. Wat een fijne en vooral erg leuke pony. Heerlijk karakter en een heeeeeeul fijn mondje!!

Wat goed van Lloyd zeg! Jullie beginnen (elke keer als ik het lees) meer naar elkaar toe te groeien. Leuk!

Elysa voel je je alweer wat beter?

Wij hebben vorig jaar al laten testen en zowel Ben als Parsifal zijn geen dragers er van!:D

Ria wat super goed van Punz zeg!!!

En Jeannette super leuk om te zien dat Jaimy ook zo vooruit gaat, echt leuk!