Appaloosa taxatietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirgino

Re: Appaloosa taxatietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 15:03

ik kom ook weer eens buurten Haha!

Dynamite: 2750
Robin: 2000
Spirit: 1900
Luna: 1500
Blanket: 1750
Diablo: 2250
heel lang geleden heb ik volgens mij Cheyenne al eens op gegeven maar heb geen idee meer wat voor bedragen er toen uit kwamen ,vandaar bij deze nog een keer Haha!

Cheyenne 15/06/2000
v: Sammy
vv: Sonny af Hojmark

stokmaat 150cm
Afbeelding

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 15:37

IndianHorse schreef:
Ik zal er 1000 euro hooguit voor geven. Die namen in haar stamboom zeggen me niet heel veel. Bovendien is ze aan de kleine kant.
Ze heeft wel een mooi exterieur! Moet ook zeggen dat ze volgens mij echt bruin marmerbont is!

dankjewel voor je reactie.
Ja ze is idd best wel klein.
En de kleur vraag ik me ook nog steeds af, weet nu niet meer wat ik moet geloven Ach gut

groetess Tong uitsteken

dyaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 16:30

@ vickey lover je foto's doen het niet .
Maar de afstammeling van je pony ken ik wel (niet heel goed ) maar vond Attila een erg leuk hengstje alleen staat mij iets bij dat veel nakomelingen een losse knie hadden .
Ook weeet ik niet of het een merrie of een ruin,hengst is maar zou denk ik ook niet sb=nel er mee fokken aangezien diletto achte haar zit en dit een verbleker was (hoeft jou pony natuurlijk nie tezien ) Taxeren kan ik dus ook pas als ik iig een foto heb gezien

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 16:40

Ik heb de foto's nog wel gezien, en de pony in kwestie is geen verbleker, dat zag ik wel.
Diletto is de vader van Chewano, daarom zit die in de lijn. Knipoog

IndianHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 16:45

Niemand verder die mijn pony of die van Cheveyo wil/kan taxeren? Haha!

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 17:39

dyaco schreef:
Maar de afstammeling van je pony ken ik wel (niet heel goed ) maar vond Attila een erg leuk hengstje alleen staat mij iets bij dat veel nakomelingen een losse knie hadden .
Ook weeet ik niet of het een merrie of een ruin,hengst is maar zou denk ik ook niet sb=nel er mee fokken aangezien diletto achte haar zit en dit een verbleker was (hoeft jou pony natuurlijk nie tezien ) Taxeren kan ik dus ook pas als ik iig een foto heb gezien

hallo,

wat bedoel je met een losse knie? maak me eigen gelijk weer zorgen Ach gut
hier heb je foto's.

Afbeelding

Afbeelding

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 17:46

vickylover schreef:
dyaco schreef:

hallo,

wat bedoel je met een losse knie? maak me eigen gelijk weer zorgen Ach gut
hier heb je foto's.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QYE3ODLS.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-NDHWE66D.jpg

owja en het is een merrie!
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 19-05-08 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto uit quote in links veranderd, geen foto's quoten!

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 17:48

Neonlight schreef:
Ik heb de foto's nog wel gezien, en de pony in kwestie is geen verbleker, dat zag ik wel.
Diletto is de vader van Chewano, daarom zit die in de lijn. Knipoog

heey,

wat bedoel je met de pony is geen verbleker hahahahah Tong uitsteken

groetjesss

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 17:50

Diletto was een verbleker (schimmelfactor) en dit kan hij doorvererven, maar jouw pony is geen verbleker (heeft dus geen schimmelgen).

dasalijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 15:27

cheyenne = 2000
diablo = 1700
blanket = 1300

op de manege waar ik rij staat een kleine soort van appaloosa

naam: fatboy
leeftijd: 9
hoogste: 1.20
niveau: niks

Afbeelding

Afbeelding

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 23:00

Ik zal er eerst een paar taxeren:

Dasalijn
950 euro

Vickylover
1500 euro

Mirgino Wat kan ie allemaal?
1250 euro

Indiena horse
Jammer dat hij eenkennig is.
1950 euro

Oke nu mijn appie Haha!

Naam : Desire roepnaam Daisy
Stokmaat +/- 1.63m
B - dressuur
Leeftijd 24-05-2002 Net 6 jaar
Beleerd op haar 5 de jaar
Ras Wielkopolski ( poolse warmbloed ) is in augustus 2006 naar nederland geimporteerd.
afstamming De vader van daisy is Mediator en de vader van der moeder is Mandat
Daisy heeft een super goed karakter en makkelijk te rijden met de juiste ruiter versta hieronder een eerlijke ruiter.
Ze is bomproef en verkeers mak. Ze heeft onlangs ( 2 dagen terug ) een super mooi veulen op de wereld gezet.
Na bijv een week niet gereden te hebben is het opstappen en weg rijden.
Ze heeft papieren

Afbeelding

Afbeelding

http://www.femke-fotografie.nl/14301600O/dsc_2805.jpg

http://www.femke-fotografie.nl/14301600O/dsc_2819.jpg

http://www.femke-fotografie.nl/14301600O/dsc_2820.jpg
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 06-06-08 08:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's in links veranderd, maximaal 2 foto's toegestaan

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 07:57

Bloos! 1250 euro!!!!

koop daar maar eens een pony voor Sigaar

maar goed ik vind toch dat er heel erg laag geschat word in dit topic,gelukkig heeft dat verder waarde Clown
cheyenne is basis western gereden,super braaf en erg makkelijk in de omgang
super verkeersmak,erg leergierig
doe een oefening 4x en ze kent hem.

de andere taxatie van 2000 euro zit meer in de richting Haha!

IndianHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 08:05

Lindy1982: Ik taxeer jouw merrie op ongeveer 2000 euro. Ze loopt netjes en is dus een betrouwbaar paard. Haar kleur is ook mooi!! Alleen qua bouw is ze helaas niet helemaal mijn type ...

En ook ik vind dat over het algemeen dit topic vrij laag getaxeerd wordt, voor de bedragen waarvoor ze getaxeerd worden kun je ze vaak niet kopen!

Bovendien denk ik ook dat b.v. het eenkennige wat mijn ruin heeft toch ook wel appie eigen is! Net als eigenwijs, eenkennig, soms kabouters zien, zich super graag viesmaken en uiteindelijk na een tijd voor je door het vuur gaan. Daarom houd ik zo van appie's Haha! apart karakter Knipoog

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 10:21

appie is toch meer een kleur soort dan een ras soort of zie ik dat verkeer..
Maar zoals die manege pony ja sorry ik zou er nog geen 500 euro voor geven.. Ik heb het niet op manege paarden die zijn over het algemeen verpest..

Mirgino jou paard stond niet bij wat hij kon... ik schat hem nu op 1950 euro..

als een paard groen is zou ik er niet veel voor geven..
En sja er zijn genoeg pony's voor dat geld te koop paarden worden al een stuk duurder.. maar als een pony niks kan zijn ze relatief weinig waard..
Heb zelf een pony ooit gekocht voor 550 euro helemaal opgeknapt beleerd mak gemaakt etc en die is verkocht voor 1900 maar daarvoor was ze kopschuw trapte ze en beet ze en was ze onbeleerd..

En mijn appie is absoluut niet eenkennig.. maar ik vind een appie ook geen ras maar een kleur.. die van mijn is gewoon een stoere wielkopolski Tong uitsteken

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 11:29

voor 2000 euro gaat die van mij trouwens ook vast de deur niet uit ook gezien haar aparte ras Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 18:13

Lindy1982 schreef:
maar ik vind een appie ook geen ras maar een kleur

Even van Bokt Wiki geplukt:

Citaat:
De Appaloosa is een bekend paardenras dat vooral opvalt door zijn gestipte vacht. De appaloosa is het meest bekende gestipte paardenras. Daarom worden vaak alle gestipte paarden appaloosa's genoemd, dit is echter niet juist. Er zijn namelijk meer gestipte rassen, zoals de Knabstrupper uit Denemarken en de Pinzgauer uit Oostenrijk. Deze paarden zijn gestipt, maar bezitten geen van de raskenmerken van de appaloosa.

In Nederland kennen we eigenlijk twee soorten appaloosa's. Namelijk de Amerikaanse Appaloosa, deze zijn western gefokt, en de Nederlandse Appaloosa, sportpaarden met een stippenpatroon.

http://www.bokt.nl/wiki/Appaloosa_%28ras%29

IndianHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 18:35

Citaat:
In Nederland kennen we eigenlijk twee soorten appaloosa's. Namelijk de Amerikaanse Appaloosa, deze zijn western gefokt, en de Nederlandse Appaloosa, sportpaarden met een stippenpatroon.

En over deze 2 heb ik het: ik heb een Amerikaanse en die eigenschappen van hem zijn denk ik erg typerend voor zijn ras. Denk ook deels wel voor de NAS.

Dus appaloosa is geen kleur, bij deze 2 rassen zijn gewoon karaktereigenschappelijk gebruikelijk welke bij dat ras horen. En daar had ik het over.

Je kunt eerder van een "kleur" spreken, ook bij jouwe Elady van marmerbont. Zo heeft mijne de kleur few-spot maar behoort tot het ras Appaloosa.

Zullen allemaal dingen omheen hangen of het wel of niet ras is, maar zo verwoord ik het denk ik het duidelijkst.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 19:45

Maar wat is die van mij dan Tong uitsteken Als ik wil kan ik haar wel inschrijven bij het appie stamboek.. alleen wil ik dit niet omdat ik haar wielkopolski papieren gewoon behoud

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 21:49

Cheyenne: 2500 Erg mooie pony!
fatboy: 1250
Desire: 2500

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 20:33

Het is misschien een rare vraag maar misschien dat iemand iets kan vertellen. Ik lease al een tijd een leuke Appaloosa merrie. Haar leeftijd is voor mij onbekend en ik heb de manege eigenaar al gevraagd om meer info. Ze wordt geschat op 8 jaar. Haar niveau zal zijn B.
Valt dit te "taxeren" Knipoog zo ja dan kan ik foto's plaatsen.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 22:07

RedPassion schreef:
De Appaloosa is een bekend paardenras dat vooral opvalt door zijn gestipte vacht. De appaloosa is het meest bekende gestipte paardenras. Daarom worden vaak alle gestipte paarden appaloosa's genoemd, dit is echter niet juist. Er zijn namelijk meer gestipte rassen, zoals de Knabstrupper uit Denemarken en de Pinzgauer uit Oostenrijk. Deze paarden zijn gestipt, maar bezitten geen van de raskenmerken van de appaloosa.

En dat klopt dus niet. De Knapstrupper bezit wel degelijk alle raskenmerken !! De meeste NAS-paarden hebben hun kleur en kenmerken nl van de knapstruppers....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 22:10

Donja schreef:
RedPassion schreef:

En dat klopt dus niet. De Knapstrupper bezit wel degelijk alle raskenmerken !! De meeste NAS-paarden hebben hun kleur en kenmerken nl van de knapstruppers....

Ik heb het van BoktWiki. Maar ik denk dat er Amerikaanse Appaloosa's bedoeld worden, geen NAS.

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 22:12

Donja schreef:
RedPassion schreef:

Inderdaad, Sonny af hojmark was toch ook een knapstrupper maar toch ingeschreven in het NAS stamboek? Of praat ik nou poep? Clown

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 11:26

Nee, klopt, net als Taro af Boruplund, Pax en Prins voerde ook veel Knapstrupper. Scen-Tao is half knapstrupper, half kwpn... etc

Maar knapstruppers bezitten dus wel degelijk alle raskenmerken zoals een mensenoog, getsreepte hoeven en gevlekte geslachtsdelen. Net als de amerikaan en de NAS'ers.

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 14:43

Oke, weer wat bijgeleert Lachen