Tinker HengstenShow en Jonge-Hengsten Keuring NSvT

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tinkermuts

Re: Tinker HengstenShow en Jonge-Hengsten Keuring NSvT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 09:02

helaas kan dat niet meer omdat dat teveel tijd in beslag neemt en er dan geen tijd meer is voor de jonge hengsten, het is of aan de hand of onder de man of voor de wagen of iets anders.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 09:03

ps dank je Jean en Jacky Haha! Knipoog Bloos

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 09:08

Tinkermuts schreef:
helaas kan dat niet meer omdat dat teveel tijd in beslag neemt en er dan geen tijd meer is voor de jonge hengsten, het is of aan de hand of onder de man of voor de wagen of iets anders.

waarom beginnen ze emt de hengstenkeuring dan niet smorgens al? Merriekeuringen beginnen toch ook vroeg...

Verder vond ik het toch erg moeilijk beoordelen die jaarlingen en 2jarige. Degene die nu misschien heel goed gebouwd zijn kunnen als 3jarige wel weer heel krom in elkaar zitten. Is geen peil op te trekken

Mero

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 09:15

violar schreef:
Glenn, liep beroerd en het schijnt dat hij spat heeft.

(nog even voor de duidelijkheid dit is mijn mening en niet bedoelt om te zeiken)

Oke, dit is jouw mening..

Ik vind niet dat je zo'n uitspraak op het i-net kunt zetten. Je hebt het -van horen zeggen. Het is dus helemaal niet zeker, grote kans dat het een l*lverhaal is. Zo ken ik er wel meerdere...

Dit zijn serieuze zaken, waar je een hengst (incl. hengstenhouder), waarschijnlijk onnodig, heel erg mee in een kwaad daglicht kun zetten!!!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 09:28

Bonte schreef:
Heb teveel foto's gemaakt om ze snel op internet te zetten, maar deze vond ik toch wel leuk om even te laten zien.
Gulliver O'Britain
Afbeelding

Afbeelding

Jeeuuii!! Toch nog een "doorbraakfoto" ! Mijn batterijen waren precies op..... Boos!

varsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 09:58

jeanie schreef:
Varsha dat is wel schrikken zeg als je paard zo doet Ach gut .Tarmine wilde graag de hengst van jou zien en we zijn dus tot het einde gebleven. Helaas niet gelukt maar veiligheid gaat voor alles.

Shaggy wordt ook een prachthengst en heeft de uitstraling van zijn vader .

Het is voor mij zaak om zo snel mogenlijk lid te worden van NST en het voorbrengen te oefenen Knipoog

ja dat was heel erg schrikken.
ik heb me wel afgemeld, maar ja dat wist je waarschijnlijk niet,
ik heb nu een paardentaxi[vrachtauto] gebeld om hem veilig op zijn
nieuwe adres te krijgen.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 10:01

vorig jaar zijn ze wel s'ochtends begonnen met de jonge hengsten en daarna de oudere, ik was als 1 van de laatste en er was al bijna geen publiek meer, daar doe je het dus niet voor, al die inspanning voor een paar mensen, dit jaar was het anders, ik was zeer tevreden, ze doen dus hun best om een ieder naar de zin te maken, maar ieder jaar zijn er toch weer mensen die niet geheel tevreden zijn, dat zal altijd wel blijven denk ik, niets aan te doen.
Het is idd niet tof om dingen van horen zeggen te plaatsen over een hengst, de meesten steken heel veel geld in hun hengst om hem zowel lichamelijk als uiterlijk in topconditie te houden, en word er dan gezegd hij heeft spat oid is dat niet leuk om te horen, de paarden hebben best een stressvolle dag, hebben vaak lang op de trailer gestaan, dan kunnen ze wat anders zijn dan anders, en ik geloof echt niet dat BP met een hengst dekt die niet in orde is, daar is het een te goede hengstenhouderij voor.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 10:05

jeanie schreef:
Varsha dat is wel schrikken zeg als je paard zo doet Ach gut .Tarmine wilde graag de hengst van jou zien en we zijn dus tot het einde gebleven. Helaas niet gelukt maar veiligheid gaat voor alles.

Shaggy wordt ook een prachthengst en heeft de uitstraling van zijn vader .

Het is voor mij zaak om zo snel mogenlijk lid te worden van NST en het voorbrengen te oefenen Knipoog

kijk dat doet me nu goed Tong uitsteken

thnx.. jammer dat ik hem zelf niet met eigen ogen heb mogen zien!

hihih

nou coydog.. Bloos je werkt me wel het schaamrood op me wangen hihihi

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 10:17

Monique_2 schreef:
violar schreef:
Glenn, liep beroerd en het schijnt dat hij spat heeft.

(nog even voor de duidelijkheid dit is mijn mening en niet bedoelt om te zeiken)

Oke, dit is jouw mening..

Ik vind niet dat je zo'n uitspraak op het i-net kunt zetten. Je hebt het -van horen zeggen. Het is dus helemaal niet zeker, grote kans dat het een l*lverhaal is. Zo ken ik er wel meerdere...

Dit zijn serieuze zaken, waar je een hengst (incl. hengstenhouder), waarschijnlijk onnodig, heel erg mee in een kwaad daglicht kun zetten!!!

ik ben het met je eens,heel veel mensen lezen dit forum ook al reageren ze niet ! Cool
je moet wel 100 % zeker weten (van de eigenaar ) of het waar is voor je zoiets schrijft ! Lips are sealed

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 10:26

Few...wat een foto's weer.... Haha! Alleen jammer dat mn batterijen op waren na St Patrick.... Rolleyes
Maar ik heb weer genoten gisteren!! Leuk hoor al die paarden.

Hier staan mijnn foto's (willen de eigenaars van hengsten mij eventueel vergeven als ik ergens een verkeerde naam bij heb gezet? Bloos Ik heb het lijstje gevolgd en hoop dat ik geen fouten heb gemaakt! Ik ben niet zo'n kenner wat namen betreft.)

http://www.mijnalbum.nl/Album=3RVAMZNN

Michelle

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 10:43

tante miesje, ik vind dat je een hele mooie foto hebt gemaakt van het hoofd van Venco. OK dan!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 10:58

Klik maar weer even op 'nieuwe berichten' bovenaan de pagina!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 11:32

Dank voor je uitleg Tinkermuts Tong uitsteken , we moeten zeker die afspraak gaan maken, het mooie weer is nu voorbij maar goed, dat komt wel weer. Door sommige foto's heb ik ook een beetje een beeld kunnen krijgen bij je showtje. Altijd fijn dat je meedenkende grooms mee hebt Knipoog, wat zou je zonder moeten! Naar mijn idee heeft hij ook wel degelijk een hengstenuitdrukking!

Dat van Glenn vind ik ook niet kunnen om hier neer te zetten......!
Kan mij wel herinneren dat hij vorig jaar ook iets korter liep achter, heb hem nu niet gezien dus kan geen oordeel geven over wat ik nu gezien heb.

Ik heb zelf volgens mij 2 dezelfde liedjes gehoord (beetje Iers-achtig beginstukje) verder weet ik het niet, maar mijn favoliedje werd wel gedraaid, jaja met die vele beats Vork

Leuke foto's weer gezien, toppie! Wel mooi omdat ze uit verschillende hoeken zijn gemaakt, toch weer een ander beeld.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 13:13

Ben het met Monique_2 eens! Je kunt niet zo maar dingen over ernstige kwalen bij een hengst gaan roepen.

Ik heb mijn video opnamen van de hengstenshow er nog eens op nagekeken en Glen loopt niet ruim, maar "onzuiver" en "echt niet goed lopen" vind ik overdreven. Het lijkt zo wel of er een kreupel paard door de bak strompelde. Ga ook nog even studeren op St. Patrick.

Too sexy was er dit jaar echt niet bij Haha! Misschien vorig jaar, maar toen was ik er niet.

Meer aandacht aan muziek en show besteden lijkt me super, maar gezien het hengstenhouden voor de meesten een hobby is en sommigen er een baan en meerdere paarden naast hebben.........

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 14:21

Cayusejuhh schreef:

was jij dat nu die naast mij stond?? en waar me dochter ELKE keer mee wilde kijken Haha! Bloos

Toen jij je bokt naam zei.. verstond ik het denk ik niet.. en dacht hmmz.. ken ik niet.. hihihi

MAar volgens mij weet ik het nu wel weer!

het

volgens mij niet Haha!, ik had een fel gele bodywarmer aan en heb eigenlijk alleen maar gekeken en met niemand gepraat Haha!

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 14:24

Marjolein schreef:
Als glen altijd zo loopt snap ik niet dat hij ooit goedgekeurd is...

Het jammer van het meisje op kent was dat het paard dus ook helemaal niet meer op het been reageerde. Beest hobbelde gewoon wat in de rondte lein maakte zelfs de opmerking dat je er moe van werd als je er alleen maar naar keek.

dat vond ik inderdaad ook verschrikkelijk om aan te zien, zou me zo niet eens durven vertonen op een show...

Mero

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 14:32

lonnie schreef:
Marjolein schreef:
Als glen altijd zo loopt snap ik niet dat hij ooit goedgekeurd is...

Het jammer van het meisje op kent was dat het paard dus ook helemaal niet meer op het been reageerde. Beest hobbelde gewoon wat in de rondte lein maakte zelfs de opmerking dat je er moe van werd als je er alleen maar naar keek.

dat vond ik inderdaad ook verschrikkelijk om aan te zien, zou me zo niet eens durven vertonen op een show...

Misschien kwam het ook doordat het meisje heel lang heeft losgereden in de voorring... De benzine kon daarom wel een beetje op zijn..

Dit is natuurlijk nog geen excuus

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 14:35

nee inderdaad, als je weet dat je tinker snel "leeg" is, hou je daar naar mijn idee gewoon rekening mee en rij je hem wat minder los, zodat hij in de ring meer 'spettert'

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 15:56

Wat een mooie hengsten weer allemaal. Ik moet wel zeggen dat st.Patrick op de foto's helemaal is opgeknapt amaai dat is net een ander paard geworden. Ik heb ham al vaker is het echt gezien en Sweety word in Juni ook door hem gedekt ik vind hem er heel wat op vooruit gegaan. Jammer dat hij volgens jullie links achter slecht liep (ik was niet op de show moest werken Verdrietig )
Ik heb in ieder geval al gemaild naar de eigenaar om te vragen wat hem scheelde.
Ik weet nog met de kampioenskeuring in Dalen met sweety. Ze was hier in Alden biezen Ster merrie, mooiste merrie en dagkampioen geworden maar na bijna 4 uur trailer liep ze in Dalen zo stijf als een plank en vlogen we er bij de 1ste 2 al uit tja die pech kan je hebben het was een les voor de toekomst. Misschien speelde dat bij Patrick ook mee? Hij staat hier vlak bij in Belgie.

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 17:28

Ik ben ook weer geweest en alvast een paar mogelijke kandidaten voor mevrouw uitgezocht Haha!
Dan nog is het erg moeilijk vind ik....
Chakotay is toch wel een favoriet ,
Offspring is ook mooi maar wel erg groot.
Seamus is ook erg mooi , maar staat toch wel erg ver weg.
Venco , ook echt een heel mooi paardje , maar van mij mag het veulen van Shay best wel wat meer "body" hebben , dus die valt eigenlijk ook al iets af.
Verder de mannen van de Bonte Parels , ook hele mooie mannen maar helaas ook iets te ver weg.

Jemig zeg wat is het toch moeilijk om een goeie vent te kiezen ! Haha!

Verder een geweldige dag gehad. Redelijk wat bokkers gezien en gesproken. Sommige wel gespot maar niet gesproken Knipoog

Wat ik wel jammer vond aan de show was dat er veel hengsten die onder het zadel werden getoond erg veel galoppeerden....
De galop zegt mij niets/weinig en ik zou liever wat meer draf zien dan alleen maar galopperen.

Tja , hoe Kent voorgebracht werd Ik zeg maar 1 ding : Vind het niet raar dat hij niet meer op het been reageerd. Knipoog

Richardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 17:56

Jeetje zeg wat een veel gelul over die groote hengsten zeg Jammer dat dat zo gaat.... Maar jah...
Jammer genoeg kon ik zelf niet komen anders was ik er zeker geweest Ja Maar wat ik wou vragen hebben jullie misschien ook foto's van de jonge hengsten?? Ben ik erg benieuwd naar Vingers aflikken Word tensloten wel de nieuwe generatie hengsten Haha! Nou ik hoop dat iemand foto's heeft Cool

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 17:59

Richardjuh schreef:
Jeetje zeg wat een veel gelul over die groote hengsten zeg Jammer dat dat zo gaat.... Maar jah...
Jammer genoeg kon ik zelf niet komen anders was ik er zeker geweest Ja Maar wat ik wou vragen hebben jullie misschien ook foto's van de jonge hengsten?? Ben ik erg benieuwd naar Vingers aflikken Word tensloten wel de nieuwe generatie hengsten Haha! Nou ik hoop dat iemand foto's heeft Cool

welke grote hengsten????????????

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 18:07

Vraag ik me ook af.....
Ik bedoel in ieder geval niet dat Offspring te groot is......
Maar te groot voor het geen dat ik wil gaan fokken met m'n merrie.

Bedoel ben al niet zo groot en lenig van mezelf Haha! Het is wel de bedoeling dat ik een beetje makkelijk op m'n eigen "nieuwe" paardje kan komen als ie zover is. Tong uitsteken En misschien ooit nog 2 span rijden , dan is het wel zo leuk als ze een beetje de zelfde maat zijn toch ? Knipoog

Richardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 18:08

Cayusejuhh schreef:
Richardjuh schreef:

welke grote hengsten????????????

Laat ik het dan anders zeggen als jullie me niet snappen Clown De showhengsten Cool

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 18:11

Denk dat hij Glenn bedoelt??
maar dat is maar 1 hengst. en geen HENGSTEN

nou ieder zn eigen smaak. ik vind het niet erg hoor kritiek over offspring. Tja IK zeg eerlijk dat ik wel mooiere hengsten zie tussen lopen dan Offspring. Vind het dan ook opbouwende kritiek.
IEder wilt zn eigen perfecte paardje fokken.

En daar bij ieder zn kwantiteit en kwaliteit zoekt in een hengst.
Maar het is vragen om gezeur als een hengst niet goed loopt, verkeert word bereden of weet ik veel wat.
Niet allen op Bokt gebeurt dat. Maar wat denk je van mond op mond reclame?? niets gaat zo hard als dat.

EN tja slechte naam is heel erg en je het schaad enorm.. maar tja als het iets mankeert vind IK dat het vermeld mocht worden tijdens het verhaaltje bij de hengst tijdens het voor brengen.

VIND IK! anders kunnen mensen NIET ruiken wat er aan de hand is. en trekt men hun conclussie! tja doe ik ook.............. ( algemeen)