minst favoriete rassen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mcrielaard

Re: minst favoriete rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 16:36

Je kan een paard zo sloom en zo voorwaarts maken als je zelf wilt natuurlijk.. Ik ken zat kwpn-ers die niet voor uit te branden zijn, en ik ken zat Fjorden/Tinkers/Haflingers/Trekpaarden die zo ongeveer hyperactief zijn (onze trekpaardjes bijv. Tong uitsteken)

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 20:45

het minst.. fries, ijslander. ik ben gek op barok maar dat.... nee

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 20:02

Het minst: GEEN! Ik vind ze allemaal even lief en leuk, van shetjes tot Belgen Knipoog

Maar, Arabieren zijn absoluut geweldig Ja.... Vooral mijn Tiekie Lovers

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 13:44

Ik vind bijna alles wel leuk. Tuurlijk heb ik voorkeurs rassen en rassen die ik wat minder vind.

Een kwpn paard zal ik niet zo snel kopen bv.
Een draver ook niet maar als je me morgen vraagt voor een ritje op de sulky zeg ik zeker geen nee Haha!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 15:15

Minst favoriet... tinker, kwpn

Shahim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 13:49

hier ga ik dan

1. Boulonnais
2. Shire Horse
3. Noriker
4. Clydesdale

ik begrijp wel dat je elk paard graag ziet als het hetjouwe is, maar voor mij elk paard dat de zware kant uit gaat vind ik echt niets hebben.
Deze 4 zijn niet mijn ding qua uiterlijk

Voor te rijden, elk paard dat te braaf is valt uit de boot, dus alle rustige karaktertjes, ik vind dat je nog altijd moet rijden met een paard en er niet gewoon opzitten (wat ik bij heel veel mensen zie)

varsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 15:53

uuhhh

ik heb er ook wel 3 maar wil niemand beledigen.
ik vind het ook niet zo leuk als mijn ras word genoemd
als minst leuk Boos!
iedereen heeft zo zijn smaak en voorkeur.
gelukkig zijn er veel rassen....voor ieder wat wils

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 17:13

Shahim schreef:
hier ga ik dan

1. Boulonnais
2. Shire Horse
3. Noriker
4. Clydesdale

ik begrijp wel dat je elk paard graag ziet als het hetjouwe is, maar voor mij elk paard dat de zware kant uit gaat vind ik echt niets hebben.

Voor te rijden, elk paard dat te braaf is valt uit de boot, dus alle rustige karaktertjes, ik vind dat je nog altijd moet rijden met een paard en er niet gewoon opzitten (wat ik bij heel veel mensen zie)

Ik voel me niet aangevallen omdat je koudbloedpaarden niet leuk vind hoor.. Maar waar ik me dus ontzettend aan kan irriteren is dat koudbloedpaarden worden gezien als de rustige lieve groote lobessen waar je niks meer mee kan dan wat buitenritjes en dat iedereen er op kan rijden omdat ze zo ontzettend braaf zijn.
Je mag wel even langs komen, mag je op ons Belgisch Trekpaard rijden.. Kijken of je ze dan nog zo rustig en saai vind.. Haha! En je kan er trouwens veel meer mee dan alleen wat buitenritjes.

Shahim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 17:25

Manuutje1990 schreef:
Shahim schreef:
hier ga ik dan

1. Boulonnais
2. Shire Horse
3. Noriker
4. Clydesdale

Ik voel me niet aangevallen omdat je koudbloedpaarden niet leuk vind hoor.. Maar waar ik me dus ontzettend aan kan irriteren is dat koudbloedpaarden worden gezien als de rustige lieve groote lobessen waar je niks meer mee kan dan wat buitenritjes en dat iedereen er op kan rijden omdat ze zo ontzettend braaf zijn.
Je mag wel even langs komen, mag je op ons Belgisch Trekpaard rijden.. Kijken of je ze dan nog zo rustig en saai vind.. Haha! En je kan er trouwens veel meer mee dan alleen wat buitenritjes.

Heb ik jaren geleden achttal mee gereden... Als je van iets O-benen krijgt is het van dat wel.

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 22:08

Shahim schreef:
Manuutje1990 schreef:

Heb ik jaren geleden achttal mee gereden... Als je van iets O-benen krijgt is het van dat wel.

Ik rijd al jaren trekpaarden, en ik heb nog steeds geen last van O-benen. En dat is geen reden dat je laat blijken dat je het eigenlijk maar saaie en te brave en rustige paarden vind.

Shahim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 22:19

.
[/quote]
Ik rijd al jaren trekpaarden, en ik heb nog steeds geen last van O-benen. En dat is geen reden dat je laat blijken dat je het eigenlijk maar saaie en te brave en rustige paarden vind.
[/quote]

Elke zijn mening manuutje, je moet weten dat je een paard kiest dat bij je persoonlijkheid past...
Zo'n trekpaard was niet mijn type, ik heb liever eleganter paard. Het is een TREKpaard. Ik heb liever een paard waar je mee moet rijden en niet gewoon blijven opzitten. Ik heb ook niet gezegd dat het saaie paarden zijn, leg geen woorden in mijn mond. En er staat geen Belgisch trekpaard in mijn lijst, dus je legt weer woorden in mijn mond... Ik heb al moeite gedaan om mij te verantwoorden.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 22:20

goh heeft ook iemand honger hier tjonge Clown

heb nou niet echt minst favo rassen alleen zou ik sommige paarden niet aanschaffen en dit hangt puur af van wat ik ermee wil gaan doen en of dat paard er geschikt voor is

groetjes bren

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 22:27

Shahim schreef:
.

[/quote]

Elke zijn mening manuutje, je moet weten dat je een paard kiest dat bij je persoonlijkheid past...
Zo'n trekpaard was niet mijn type, ik heb liever eleganter paard. Het is een TREKpaard. Ik heb liever een paard waar je mee moet rijden en niet gewoon blijven opzitten. Ik heb ook niet gezegd dat het saaie paarden zijn, leg geen woorden in mijn mond. En er staat geen Belgisch trekpaard in mijn lijst, dus je legt weer woorden in mijn mond... Ik heb al moeite gedaan om mij te verantwoorden.
[/quote]
Idd, Belgisch Trekpaard staat niet in je lijstje.. Maar het net zo goed een koudbloedpaard.
En omdat het trekpaarden zijn wil niet zeggen dat je er niet normaal op kan rijden.. Onze Belg springt zo een meter.. We hebben 3 koudbloedpaarden en ze kunnen allemaal ook een aardig pasje dressuur. Ook hebben ze net zo veel temperament als warmbloeden.. De Belg zelfs nog veel meer als de meeste warmbloeden.
En idd ze zijn ook heel erg goed in het trekwerk.
Maar zeker met de Belg.. Er kan bijna niemand mee omgaan.. En iemand die niet fatsoenlijk kan rijden hoef je er echt niet op te zetten. Want het kleinste foutje maakt d'r zo ontzettend kwaad..

Shahim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 23:06

open een topic over brabanders. Ik denk dat al deze commentaar off topic is. We praten er op de gepaste plaats wel over verder

groetjes

x

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 11:05

Grappig dat de meeste mensen de rassen die ze opnoemen vaak niet écht kennen, maar vaak plaatjes van hebben gezien of er 2 in het echt hebben gezien op een manege oid Clown

Ik ga al 6 jaar met Fjorden om, en ik heb er maar één gezien van een particulier die ook echt niet leuk was
En verder nog 3 op een manege, maar ál die paarden zijn daar niet leuk Schijnheilig

Tinkers...er staat er één op m'n werk. Geloof me, braaf en rustig? Verward Die zit vol temperament en als je d'r loslaat dan showt ze me toch een potje!! Verder nog komen er vaak een paar tinkers voorbij rijden en die lopen allemaal zeer netjes!

Arabieren: Ik heb vroeger twee arabieren verzorgt en daarvoor had ik elke zaterdag les op Stal Klaver waar ze alleen maar arabieren gebruikten voor de lessen. Ze hebben lekker veel pit, maar nerveus kan ik ze niet noemen hoor En álle arabieren waren NIET slank, dun, eng hoofd etc!

Wat ik hiermee wil zeggen is dat je echt lang met bepaalde rassen om moet gaan om er een oordeel over te kunnen geven.
En niet van die paar foto's die je op bokt heb zien staan of in een boekje Clown

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 15:22

Zoals meerderen hier al min of meer aangeven. Ik heb zelf niet echt een minst favoriet ras. Tuurlijk zijn er rassen die mij iets minder aanspreken, met name omdat ik ze JUIST niet ken....dan ga ik oordelen op uiterlijk, bouw of vooroordelen. Tjah, maargoed, als ik dan kies geef ik ook duidelijk aan wat mijn idee eromheen is en duidelijk dat ik zelf dus geen verdere ervaring er mee heb!

Elk paard heeft zijn eigen manier van doen....en dat kan zelfs verschillen per moment. Geen enkel paard is standaard (en daar heeft ras niet eens iets mee te maken Knipoog)

De keus van rijden of meeliften bijvoorbeeld ligt bij de persoon die er op gaat, niet aan het ras of het paard...Knipoog

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 17:02

Fjorden, vind ik gewon niet lekker rijden vind ik meer voor de kar , huifkar enzo

Toushie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 18:29

Lyte schreef:
Mijn minst favo rassen zijn:
2. Tinker (srry tinkereigenaren, maar ze zijn mij wat te sloom )
zeg dat niet te hard dta moet je is op die van kns gaan zitte. dies niet te houwe die wil alleen maar hard. maar er zijn er genoeg die sloom zijn. maar er zijn der ook wel wat die lekker willen werken.
en mij minst favo rassen zijn.
1 de kwpn er. (zo gewoon vind ik Knipoog )
2 fjord ( gewoon niet mijn smaak. maar vind sommige wel erug leuwk. om te zien maar verder niet)
3 de fires. (ze worden steeds lelijker gefokt. alleen maar groter en nog groter.) sorry maar dat vind ik niks. Bloos

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 19:14

v0sj schreef:
Fjorden, vind ik gewon niet lekker rijden vind ik meer voor de kar , huifkar enzo

Grappig dat je dat zegt. Een uitspraak van mij is namelijk: Van alle fjorden die ik gereden heb was er geen een gelijk. (ter info, zijn er stuk of 15/20 denk ik)

Weet dat ik me niet aangevallen moet voelen (geldt bijna voor elk ras merk ik), maar vraag me toch nog steeds af: Kan men met een echt goede duidelijke reden komen waarom hij/zij een bepaald ras (en niet bepaald paard van een ras) echt niet fijn vind???

Antwoorden zoals: Spreekt me niet aan kan ik me bijvoorbeeld indenken, dat is een duidelijke reden waar je gewoon niet omheen kunt, maar als iemand zegt: Zijn sloom, zijn druk, zijn te iel, zijn niet rijdbaar enzovoort vind ik zo'n eenrichtingsverkeer-reden. Zo paardspecifiek, maar eigenlijk niet rasspecifiek...

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 19:42

v0sj schreef:

hmm.. dit komt waarschijnlijk erg lomp over bij de fjorden eigenaren, beetje bevooroordeelt als je het mij vraagt Bloos

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 21:38

v0sj schreef:

Volbloeden zijn toch ook niet alleen geschikt voor draf en rensport.. Verward
Daar kun je ook mee dressuren, springen, endurance, western en weet ik het allemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 14:21

tinker
fjord
haflinger Slapen

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 14:55

Wat een verschrikkelijk topic Mensen denken hierbij aan het prototype van het ras; natuurlijk noem je nooit een ras waar je zelf mee om gaat, omdat je weet welke verschillende kanten er aan dat ras zitten. Over rassen waar je nooit/weinig mee om gaat heb je snel vooroordelen.

Net alsof alle arabieren snel en zenuwachtig zijn, alle haflingers dik en sloom en fjorden karrepaarden zijn.

Afbeelding

panny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 15:14

heejj,

ik heb niet echt rassen die ik echt niet leuk vind. De warmbloeden vind ik alleen minder maar eigenlijk maakt iedereen verschil tussen de warm en koudbloeden.

en voor iedereen die zegt dat tinkers sloom zijn : kom eens op bezoek Haha!

kimberlyew

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 16:40

Tinkers, Fjorden en dat soor rassen. Deze zou ik zelf nooit nemen, maar dat nneemt niet weg dat een ander ze wel leuk vindt Lachen