het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 13:21

Otje heeft tijdens zijn eerste officiële B wedstrijd 2x 200 punten gehaald en een 3e en 4e prijs in een deelnemersveld van 23, erg knap gedaan dus <3
Afbeelding

spotterick

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 14:23

wauw ziet er super netjes uit!

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 14:25

Wat goed! Gefeliciteerd!

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:31

Gefeliciteerd!! Ziet er netjes uit ;)

Hier begint maquavinci lekker op te schieten. Ze is vandaag 319 dagen drachten (eerste dracht bevallen op 318 dagen). Haar uier begint op te schieten dus ben heel erg benieuwd! :D
Onze caravan bij de stallen staat er al dus zodra we het niet vertrouwen slapen we daar ;)

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 20:29

Afgelopen zondag heb ik heerlijk over de weilanden gecrossd met mijn fuchsje. Wat vind ze dat toch prachtig, toen we dinsdag terug kwamen, begon ze meteen al te draven, hihi.

We namen zelfs nog een paar greppeltjes mee om overheen te springen! Echt geweldig hoe makkelijk ze het allemaal doet en hoe leuk ze het vindt.

Koper van buiten, goud van binnen :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ook nog eentje van een tijdje terug :)

Afbeelding

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 20:33

Heerlijke foto's Runa!

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 20:39

Wat een leuke foto's Runa!

Hier is 22 mei weer een merrie veulen geboren :D
Afbeelding

Afbeelding

Jill93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 18:34

Wat een leuk veulen!

macho wordt zaterdag alweer 1 jaar
Inmidels is hij gecastereerd, nu staat hij lekker bij de fries en over een poosje ook de shetladers erbij proberen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-16 22:12

wauw die van jou is al mooi verhaard die van mij zit nog in zijn veulenhaar.
Verder word hij pas in september gecastreerd. Maar groeien doet hij als de beste :)

Frebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 10:37

Voor alle Schwarzwalder Fuchs liefhebbers!!!!!!!!!

Zaterdag 17 September SFVN Schwarzwalder Fuchs veulen dag!

aanvang 14 uur, locatie: HC de Achterhoek (http://www.hcdeachterhoek.nl/)
Dinxperlosestraatweg 122 A, 7122 JS IJzerlo

Het Rheinisches Pferdestammbuch e.V. komt voor opname en het chippen van de veulens. Tevens bieden wij u de mogelijkheid om merries op te laten nemen in dit stamboek. Er zijn boxen beschikbaar voor merries en veulens, wilt u hier gebruik van maken kunt u contact opnemen met ons sfvn.nl

De middag zal worden aangevuld met diverse shows. Ook willen wij een kegelparcours uitzetten, u kunt zich hiervoor aanmelden via email sfvn@live.nl of telefoon zie sfvn.nl

(Dit gaat enkel door bij voldoende deelnemers)

Wilt u uw veulen laten opnemen maar heeft u deze nog niet aangemeld? Neem dan snel telefonisch contact op met ons. Ook als u uw merrie op uw naam wilt laten zetten.

Tevens kunt u deze dag uw veulen/paard en/of attributen aanbieden voor de verkoop, laat dat wel even van te voren weten via email aan sfvn@live.nl

Iedereen is van harte welkom deze dag.

De Schwarzwalder Fuchs Vereniging Nederland

hobbyboerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 20:09

Hallo ik kom hier even binnen vallen want ik heb een vraag. Is een schwarzwalder van 16 al oud te noemen? Of kunnen ze dan nog jaren mee?

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 00:09

hobbyboerin schreef:
Hallo ik kom hier even binnen vallen want ik heb een vraag. Is een schwarzwalder van 16 al oud te noemen? Of kunnen ze dan nog jaren mee?

In principe kunnen ze nog jaren mee!
Het ligt uiteraard wel aan de conditie en gezondheid van de fuchs ;)

hobbyboerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 20:07

Weet je ook wat de gemiddelde leeftijd van een schwarzwalder is?

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 08:34

hobbyboerin schreef:
Weet je ook wat de gemiddelde leeftijd van een schwarzwalder is?

Nee dat durf ik niet te zeggen maar dat zal wel hetzelfde zijn als de tinkers en fjorden etc ;)

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 22:04

Voor als iemand nog een schwarzwalder Fuchs zoekt, mijn merrie veulen Meylinn van dit jaar zal verkocht worden. Helaas kan ik niet alles aanhouden. En mijn plannen met haar moeder en grote zus zijn best wel groot waardoor een derde Fuchs erbij even niet haalbaar zal zijn..
Voor meer informatie kan je mij een pb sturen :)

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 22:17

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 13:35

Hallo, ik meld me als meelezer. Ik vond Fuchsen altijd al heel bijzonder, maar was ultiem gelukkig met mijn lieve KWPN ruin. Helaas moest ik gistermiddag onverwacht afscheid van hem nemen. 24 jaar werd hij, ik mis hem vreselijk nu.... ;(

In mijn hoofd en hart (en portemonnee, eerst de vette rekening van de kliniek betalen en sparen, vrees ik...) is nu nog geen plek voor een ander paard, maar over een paar maanden vast wel. En eigenlijk wil ik heel graag een Fuchs dan.

Kunnen jullie mij wat meer vertellen over hoe je aan een wat groter exemplaar komt? Ik ben 1,83m lang namelijk, dus ik denk dat mijn nieuwe vriendje minimaal 1,55 moet zijn. Het wordt vast zoeken met een lantaarntje plus flinke buidel geld, of valt dat misschien best mee? Ik

Ik heb te bieden: een heel fijne plek met dagelijks de hele dag buiten en voor de nacht een royale stal, vriendjes, veel liefde en aandacht te bieden. Ik vind de verzorging, grondwerk en longeren net zo leuk als rijden. Als ik rijd, dan liefst in het bos. Is op vijf trailerminuten in overvloed hier. Ivm mijn nog jonge kinderen die graag mee gaan naar stal (ze vinden de verzorging heel leuk en reden graag een rondje op mijn oude paard ook) zoek ik een zeer betrouwbaar paard, geen hengst. Heb altijd ruinen gehad, maar zeg niet op voorhand nee tegen een merrie. Oh, en ik ben dus dierenfysiotherapeut van beroep. :) groetjes, Pauline

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 15:01

Als je serieus op zoek bent naar een fuchs kan ik je wel in contact brengen met iemand.
Maar hou wel rekening met een buidel geld ja

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 15:45

Dank voor je reactie, en zodra ik eraan toe ben graag. Onbeleefde vraag, maar hoe groot moet de zak geld zijn ongeveer voor een beleerd, gezond, lief dier?

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 16:04

ga maar uit van 4000+ volgens mij. (misschien heeft iemand anders andere ideeën)
Desnoods kun je ook altijd nog kijken naar een veulen als je de tijd hebt.
De meeste fuchsen zijn zadelmak geboren ;).

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 16:06

Dierfysio, als eerst veel sterkte met het verlies van je oude paardje!!
Als je een fuchs zoekt rond de 1.55 zal je snel op een ruin uitkomen, er zijn weinig merries rond die stokmaat. Ik heb er wel een te koop staan maar dat is een merrieveulen..

http://www.sfsn.nl Marja de Bruin heeft fuchsen staan en als dat niet is wat je zoekt kan zij contact opnemen met mensen in duitsland om een geschikte fuchs voor je te vinden.

Kwa prijs moet je uitgaan vanaf de 3000 euro uitlopend tot wel 6000 euro (afhankelijk wat ze kunnen). Je moet er alleen niet vanuit gaan dat fuchs veulens net als andere koudbloeden onder de 1000 euro kosten.. Want dat komt zo goed als niet voor..

Mocht je nog meer willen weten mag je altijd een pb sturen, of als je kennis wilt maken met het ras mag je ook gerust bij mijn dames komen kijken (heb momenteel 3 fuchsen, moeder en 2 dochters)

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 18:39

dierfysio schreef:
Dank voor je reactie, en zodra ik eraan toe ben graag. Onbeleefde vraag, maar hoe groot moet de zak geld zijn ongeveer voor een beleerd, gezond, lief dier?

Zoals hier boven al genoemd, ligt inderdaad aan wat ie allemaal al moet kunnen
Zoek je een jonkie, zadelmak kom je met 3000-4000 een heel eind.
Moet ie goed beleerd zijn, dood braaf en veelzijdig mag je naar de 5000-6000.
Zeker voor een grote ruin

Ik heb een andere contactpersoon dan die Marja de Bruin
Zij is niet de enige in NL die veel met schwarzwalders doet (en connecties heeft) :D

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 18:51

Donna89 schreef:
dierfysio schreef:

Zoals hier boven al genoemd, ligt inderdaad aan wat ie allemaal al moet kunnen
Zoek je een jonkie, zadelmak kom je met 3000-4000 een heel eind.
Moet ie goed beleerd zijn, dood braaf en veelzijdig mag je naar de 5000-6000.
Zeker voor een grote ruin

Ik heb een andere contactpersoon dan die Marja de Bruin
Zij is niet de enige in NL die veel met schwarzwalders doet (en connecties heeft) :D

Beetje rare reactie! Wie zegt dat ze de enige is? Heb ik niet gezegd hoor.. en dan die klinkt ook echt niet sociaal!! lees even na wat je schrijft voor je het plaatst ;)

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 19:26

Nou nou je hoeft het niet persoonlijk op te vatten :?
Valt me gewoon op dat zij heeel erg veel genoemd word. En mensen weten vaak niet dat er meer mensen zijn die deze prachtige dieren naar nederland haalt.
Lijkt me juist fijn om te weten voor mensen dat er meer adressen in NL zijn waar je terecht kan :))

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 20:29

Je reactie komt nogal aangevallen aan dus ja ik reageer daar op!
Er zijn vast meer die het doen.. zou zomaar kunnen, maar daar heb ik geen ervaring mee dus noem ik verder niemand..