Konik-eigenaren, deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 06:53

wat passen kayo en jij goed bij elkaar Belinda, ik vind vooral de laatste een geweldige foto!.
Avalon: hoe oud is thor nu al?
Van: mis je wolf niet?, En nog wat van haar gehoord...
Al staan er wel 2 kanjers op de foto's.Heerlijk lijkt me dat om zo een penny momentje met je zus te kunnen delen!, gelukkig komt glowy bij jullie niets te kort en dat gaat goed komen.Ik hoop dat je met anita toch ook snel weer dat 2 eenheidsgevoel hebt. want als alles zo ongeschreven goed /gemakkelijk gaat moet je idd weer gaan opbouwen en zelf even terug schakelen (ook dat gevoel ken ik) maar dat komt wel goed het heeft tijd nodig! ook paarden kunnen angst voor het onbekende hebben en daar moet je gewoon langzaam mee doorgaan!.
Nadine: ik heb je filmpje bekeken, wat leuk zijn jullie te samen!
Kim: Had indah zijn fokker geen spijt dat hij hem niet meer had? ik had hem willen zien of zijn gezicht dan tijdens dat filmpje!( hoe gaat het met je hondje?)
Carol: hoe is het bij jou en Wisky is hij al wat beter gewoon met de nieuwe dingen?
Obivion Hoe is het met de kleine Onchao is ze al veel gegroeid?

Hier eigenlijk geen bijzonderheden,behalve dat de gazen en andere prut is verwijderd na de operatie en ik merk toch al veel verschil. Dus stiekem nu maar hopen dat het echt de laatste keer was.
Smoky denkt dat ze aandacht te kort komt die staat me echt te roepen! dat streelt best weer mijn hart ;) .Gelukkig wordt ze goed verzorgd en heeft ze schoonvader om haar hoef gewonden aaitjes appeltjes wortels....nee die komt niets te kort! Het is ook zo een paardenman zo mooi om te zien!

Hier dacht ik kom laat ik eens voor een nieuwe cap kijken dat oude ding is al over de 15 jaar en echt al wel eens flink gevallen! kwam ik op de ... helmen site nieuwe normen etc een gaaf ding tegen, bleek het een fietshelm echt prijzig !. Ik gemaild of de normen veel verschilden en daar kreeg ik als antwoord op dat ik beter een cap kon kopen. Heel correct en eerlijk zonder meer.... maar dat ding was € 350,00 en dan minder veilig als een cap? van minder dan € 150,00.
Tja ik zat echt even met mijn ogen te knipperen huh...als dochter lief met haar loopfietsje paardje speelt met capje op, is zij dus beter beschermd dan met een fietshelmpje? :wow:
( nu ben ik niet zo betuttelend maar ze wilt hem zelf graag op dus dacht ik nou dat is een goed singaal)
Maar dan nu weet ik nog niet of ik dan maar voor een simpele nieuwe ga of toch een wat duurdere.
tja het gaat om je hoofd, maar het is ook niet voor dagelijks gebruik (en je hebt wel een voorbeeld functie). Gelukkig moet ik nog even herstellen, dan kan ik het nog eens overdenken...je hoopt het nooit maar indien nodig wil ik wel een goede bescherming!
Heeft iemand nog tips voor een lichte, luchtige goede Cap?

Van

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 12:12

nee ik mis Wolf niet, ze is er namelijk nog :+ ze komen haar wrs deze zaterdag halen. Maar even kijken of ik vandaag nog een rondje met haar kan maken, morgen sowieso iig :j
Mijn zus heeft besloten dat ze zelf met Anita wil starten(prima doet ze zelf ook eens iets met haar paarden :+) dus ga ik mij volledig bezig houden met Glow. We zijn al naar de kliniek geweest voor haar tanden. De arts daar was ook geschrokken van de staat van haar gebit, heeft er zelfs foto's van gemaakt voor een presentatie := Een kies getrokken en rigoureus bijgevijld(er zaten haken aan dat wil je niet weten :wow:). Ze voelt zich al duidelijk een stuk beter en krijgt wat meer praatjes.

ik heb zelf een casco mistrall cap, lekker licht en luchtig :j

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 12:13

Wolf is opgehaald was wel even slikken maar ben er zeker van dat ze het goed krijgt

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 22:40

Oh wat moeilijk Lynn, maar als ze maar een goeie plek heeft idd. Dan kun je er wel rust in vinden.

Vandaag nog een filmpje van Pumbaa gemaakt. Heel moeilijk om alle beelden terug te zien. Maar ook nodig voor mijn verwerkingsproces. God wat mis ik hem.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 11:45

Nadine,Wat hadden jullie een bijzondere band!.....
Van ik hoop dat je nog eens wat positiefs terug hoort, ik vind het jammer dat ze hier uitbeeld verdwijnt. Maar bij een goede baas zal je haar niets te kort doen hoor! Hoe is het met je gevlekte kanjer?
is ze al gewoon aan jullie thuis?

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 14:46

Wat is het stil hier, Hoe gaat het met iedereen en hun paardjes?

Hier is het na een paar veel te natte dagen toch lekker zonnig en de ponys staan heerlijk in de bak te klieren met elkaar. Skylar ging nog maar eens staan stampen in een plas en besloot om er maar eens heerlijk in te gaan rollen. Dus die heeft nu ongeveer dezelfde kleur als Smoky.
Het mennen staat op een laag pitje omdat ik zelf nog niet fit genoeg was maar nu gaan we toch steeds weer wat vaker en langer wandelen dus we gaan vooruit!
Hier in huis neemt gestaag de sinterklaas koorts iets toe....Toch zijn de dingen net iets anders op een erf in de polder dan in een huis op het dorp.....Zo gaat er een Pavo koek in een schoentje want de juf had gezegd dat er wat lekkers in hun schoentje bij hoorde voor het paard! (dus nu staan er 12 schoentjes op de peuterspeelzaal met een wortel en eentje met een pavo koek)
Ligt er biks naast de kachel want klaas zijn paard heeft honger.....dat verdwijnt in de nacht door de hond ook die is erg blij met sinterklaas!
Ze heeft zelfs de lege box opgestrooid en hooi gelegd met een schepje senior musli......
En is de Grootste mangel/voederbiet gereserveerd voor Americo, die ligt nu in haar kruiwagentje te wachten bij de achterdeur :+
Tja dan maar hopen dat sint ons wel kan vinden....
Dus vanaf nu is er geen ontkomen meer aan en moeten we elke avond een liedje zingen voor de kachel...en weet je, ik kan er zo van genieten! (Ik zal het straks weer missen als het voor bij is) :#

Nikietjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 21:41

Hoi hoi, ook ik dacht weer eens wat van ons te laten horen.
Nadat ikeen tijdje uit de roelatie ben geweest door lichamelijke klachten, ben ik nu weer zoveel mogelijk bij mijn paardjes te vinden.

En Wat een mooie foto's zie ik weer voorbij komen!

Prachtig verhaal kwita, zo van je dochter! Heerlijk! :D

En wauw nadine, het is prachtig jullie zo te zien! Snap dat het gemis ontzettend moeilijk is!

Hier pasgeleden boots eens een zadel opgegooit, meneer gaf geen kik, dus binnen 10 minuten zat ik er op. Zo braaf dat hij was!
Afbeelding

Nu doen ik er af en toe een stukje op stappen of draven. Meneer had al snel door hoe alles in elkaar zat, en afgelopen week onze eerste buitenrit gemaakt met de shet en het verzorgmeisje ervan. Meneer heeft heerlijk genoten!
En dat met nog maar voor de 5e x onder het zadel :D :D

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:46

Wow Nikietje, is Boots niet pas 2 jaar (correct me if im wrong)?! Lijkt me wel heel erg vroeg om erop te gaan zitten, vind dit echt beetje schrikken eigenlijk.. -O- .

En Kwita heeft Americo de Pavo koeken gevonden haha?

Heftig Van, ik hoop dat ze een fijn nieuw huisje heeft gevonden!! Gelukkig heb je leuke andere paardjes om je mee bezig te houden, Anita <3 !

Nadine super grappig dat filmpje van jullie op RTV Drenthe, echt leuk!

Kaiyo heeft sinds kort een nieuwe verzorgster, ik ken haar van de boerderij, heel leuk meisje. Ze grondwerkt met hem en verzorgd hem wat. Ben heel blij met haar, want ik heb zelf maar amper tijd om te komen vanwege werk. Gelukkig vanaf volgende week weer wat meer vrije tijd! Omdat ik altijd zo geniet van jullie foto's, hierbij wat van Kaiyo van 't weekend. Wordt echt een wollie bollie zonder deken haha, heerlijk beertje <3.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 12:05

Aahw mooie Kaiyo, tis nog lekker zacht weer he, om lekker te kunnen rijden en met de paardjes bezig te zijn. Wat fijn dat je toch een verzorgster voor hem hebt gevonden!

Oei ja, eerlijk gezegd schrik ik er ook een beetje van Nikietje. Naar mijn weten is Boots idd nog maar 2 jaar. (miss heb ik het dan ook mis?) Persoonlijk zou ik zeker nog een jaar, of anderhalf wachten om erop te gaan rijden, hoe volwassen ze ook lijken of doen, ze zijn nog niet uitgegroeid op die leeftijd en om dan al ruitergewicht te dragen is zeer belastend...Maar wie weet hebben we het mis en is Boots gewoon al wel ouder dan we denken :+

Kwita, leuk zeg, dat klinkt gezellig zo met Sinterklaas. Helaas is het alweer achter de rug he. Gaat altijd zo snel. Maar dan kun je iig nog nagenieten ervan.

Met Nero gaat het met ups en downs. Hij is echt ontzettend braaf, doet geen stap verkeerd, maar heeft moeite zijn eigen lichaam (en mij) te dragen en is behoorlijk scheef. Er is dus nogal wat werk aan de winkel en ik haal binnenkort ook een ostheo erbij voor de zekerheid. We zijn aan het rechtrichten en doen ook wat vrijheidsdressuur en zijn steigers worden al ietsiepietsie hoger ondanks dat hij het nog erg moeilijk vind.

Zoals sommigen van jullie wel op mijn fb pagina hebben kunnen zien is de foto van Pumbaa en mij uitgekozen als boegbeeld voor Equiday (grootste Natural Horsemanship event van NL). Ik ben onwijs trots en het blijft bittersweet omdat ik hem gewoon gigantisch mis...Geen paard die hem ooit zou kunnen vervangen...Maar wat een mooi eerbetoon aan mijn mannetje, we komen op duizenden flyers en posters te staan, verspreid door heel NL.

Afbeelding

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 14:45

ik kan me ook niet beter herinneren dan dat Boots inderdaad 2/2,5 is. Ik zou ook zeker nog wachten als dat zo is.
Maar je hebt hem niet verkocht zo te zien? Mag hij blijven? :)

Heel gaaf die flyer Nadine, prachtig eerbetoon

Hier niet veel te melden. Dit weekend voor het eerst op Glowy gezeten en dat deed ze heel braaf

nog een filmpje doorgestuurd gekregen van Wolf met haar nieuwe eigenaar

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 16:07

Leuk filmpje Van! Spannend met Glowy, had er al eerder iemand op gezeten of was dit de echte eerste keer?

Nadine echt super van die flyer, had 'm gezien op je FB indd! Vind dat je wel echt super snel gaat hoor met Nero, echt knap.

Vandaag lekker dagje tussen door vrij, Kaiyo weer wat aandacht gegeven.

Afbeelding

Afbeelding

Zo snoezig <3
Afbeelding

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 17:24

ze is 2 of 3 seizoenen gebruikt voor ponykampen(beetje boscrossen) maar is al een jaar of 4 niks mee gedaan
Van wat ik gehoord heb zou ze een paar keer iemand er flink hebben afgegooid en daarna is ze niet meer gebruikt
ze kent het dus wel maar na aanvang an dat verhaal toch een beetje spannend :+

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 20:29

Wat een leuke foto's en filmpjes staan er weer bij !
De meest bijzondere vind ik wel die van Nadine, en hoe een eer betoon!
Gelukkig is boots niet verkocht, leuk om weer wat van hem te zien en dat hij het ook gewoon zo goed doet! En natuurlijk dat het ook weer beter gaat met jou Nikietje!
En dan wolf leuk om haar zo actief bezig te zien, stiekem hoop ik dat haar nieuwe eigenaar zich hier ook aanmeld, ik vond het zo een stoere pony( ik was altijd fan van haar).
Belinda jij en kayo hebben altijd vrolijke pret oogjes!.En wat een geluk met zo een verzorgster. :#
(En dan dat lieve kalfje ik zou het zo willen kopen <3 ).
En Gelukkig is Van niet gelanceerd, als er vertrouwen is dan zal het wel goed komen hoor!

Hier is het weer gewoon terug naar het oude... de pavo koek is opgegeten door de lievelings koe bij de juf thuis, hij was zo op!De mangel uit de kruiwagen bij de achterdeur is geroofd door Smoky , en gedeeld met de hond (om beurten een hapje):+ .
Skylar groeit nu meer in de breedte dan in de hoogte wel is zijn hoofd ineens veel langer geworden.
Ik zal proberen nog eens een foto te nemen, want dat is eigenlijk al te lang niet gedaan.

Nikietjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 21:48

Hoi hoi, van boots is zeker niet zielig.
Hij is idd 2 jaar en 7 maanden nu ongeveer. Dus voor veel van jullie miss een beetje vroeg omdat het hier vaak gebruikelijk is om bij 3 pas zadelmak te maken.
Maar hey, ik doe dit niet zomaar. En overdenk echt wel mijn stappen ;)
En het is zeker niet dat ik er uren mee weg ben of elke dag rijd.
Hoog uit 1x in de week 15 a 20 minuutjes.
En met mijn gewicht van nog geen 50 kilo kan dat echt geen kwaad.

Ik vind het juist fijn dat hij zo werkwillig is en mee denkt.
Wel gaat boots nog steeds weg. Dit ivm een niet stabiele gezondheid, en het dus niet eerlijk vinden naar boots toe om weeken stil te staan.

Echter alleen naar een goed te huis

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 11:51

Oef krijg nu al de melding dat er al te lang niet is gereageerd in dit forum, dan wordt het tijd om dat weer eens te doen!
Hier is het net als overal winter....maar veelste warm, de ponys zweten zich verloren.Skylar heeft er een prima remedie op gevonden hij zoekt de diepste plas op die er is en gaat daar heerlijk in rollen!
Het is en blijft echt een viespeuk verder groeit hij nu best veel hij krijgt nu met name meer body en lijkt veel meer paard en ouder. maar hij heeft nog steeds zijn vrolijke guppen kopie!
Hoe groot is boots nu Nikietjee? ik hoop echt dat skylar ongv1.40 wordt of hoger....we wachten af!
Smoky daar in tegen laat het zich goed gevallen, ze is nu erg aan het verharen maar geniet als een oude dame heerlijk van het zonnetje.
Dochter lief vindt het heel leuk om haar manen te kammen en dan valt ze als een seut bijna in slaap...

Ook heb ik mezelf een doel gezet, ik wil met 2016 over het strand mennen met Smoky van Zoutelande naar Westkapelle dus de kop van walcheren rond en ook deelnemen aan een gezamelijkerit door bos en duin!
Dus dat wordt trainen en doorzetten maar ik heb er zo een zin in wat zijn jullie plannen komend jaar?

Skylar mag nog lekker lanterfanten daar heb ik niet echt een doel mee...gezond blijven en mee grondwerken das alles.

Ik wil iedereen een goed 2016 wensen en mooie kerstdagen!
Afbeelding

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 18:41

Hoi allemaal! Hopelijk hebben jullie allemaal fijne kerstdagen gehad! Vind de feestdagen altijd super gezellig, maar vind het ook altijd een moeilijke periode om het jaar te overdenken. Dit jaar was zo vreselijk heftig voor me. Ik heb vandaag een topic gemaakt waarin ik mijn jaar met Pumbaa heb beschreven en hoe het abrupt tot zijn einde kwam. Topic kun je hier vinden:

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=250&t=1871727&view=unread#unread

Dankjewel Belinda! Ja klopt, als ik zo zie wat ik al met Nero bereikt heb gaat het idd best snel ja. Dat besef ik niet altijd, maar het gaat met kleine beetjes weer vooruit en dat geeft me heel veel moed om lekker verder te gaan. Wat een leuke vrolijke foto's van jou en Kaiyo. Het gaat weer de goeie kant met hem op of niet? :) En dat kalfje is zo super schattig <3

Zo te zien gaat het met Wolf ook goed op haar nieuwe plek, wat fijn dat ze het zo goed heeft!

Nikietje: Jammer dat je door je gezondheid toch afstand moet doen van Boots. Dat zal een moeilijke keuze zijn geweest.

Kwita: Haha, goh dat hoor je toch niet vaak dat ze IN de waterplas gaan rollen, wat grappig. Alle paarden die ik tot nu toe gehad of getraind heb zijn super bang voor waterplassen :+ Ik heb Nero inmiddels nu zover dat hij er doorheen loopt (voor een snoepje :P ), ook door de diepere, maar dat heeft wel even wat tijd gekost. Wat zal die vies zijn na die tijd idd! Wat fijn dat je een doel gesteld hebt, kun je daar lekker naartoe leven, wat leuk zeg. Lijkt me heerlijk.

Ik wil ook iedereen alvast een heel gelukkig en gezond nieuwjaar toewensen!!

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 20:39

Oef, dan wordt het idd tijd om weer wat leven in het topic te blazen! Met Thor gaat het Super, het is een hele stoere vent geworden. Hij staat sinds enkele maanden op een pensionstal. Iedereen is gek op hem, ze vinden hem zo lief en braaf, niemand kan dat begrijpen van een "wild" paard :') in maart wordt hij alweer 3 jaar!! Behalve wat grondwerk en wat wandelingen maken hebben we nog niet veel gedaan, ben heel benieuwd hoe hij het straks allemaal gaat oppakken. Uiteraard hou ik jullie op de hoogte.

Ik denk dat skylar de 1.40 wel haalt Jwita! Hij is nu al bijna net zo groot als smokey! Heel leuk dat je het mennen meer gaat oppakken, mooi doel om met smokey naar het strand te gaan komend jaar!

Heel mooi topic Nadine. Erg aangrijpend.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 18:52

Dankjewel Debby. Het is heel heftig voor me, om het te schrijven en ook om het weer terug te lezen, maar denk wel dat het goed is voor de verwerking. Alles weer te doorlopen wat er gebeurd is en opnieuw te beleven, hoe vreselijk moeilijk ook, maar ook voor het besef. Want het is zo snel gegaan dat ik het soms amper besef wat er allemaal gebeurd is.

Wat lekker dat het zo goed gaat met Thor! Toppertje! Ik ben ook heel benieuwd hoe alles gaat verlopen met hem. Lekker ook dat hij op pensionstal staat nu. Haha, nee dat hij dan nu zo braaf is is dan soms onvoorstelbaar hè, maar dat ligt ook zeker aan de opvoeding hoor, niet alleen aan de aard van het beestje, dus goed gedaan! +:)+

Nikietjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 18:40

Mooi voornemen kwita!
Mennen is zo heerlijk!

Boots is nu ook om en nabij de 1.40 maar zal ook nog wel wat groeien. Denk max 1.45.
Prima maatje voor onder het zadel.

En wauw nadine! Prachtig geschreven, heb wat traantjes mogen weg pinken |(

Allemaal alvast een fijne jaarwisseling gewenst voor vanavond! En alvast een gelukkig nieuwjaar!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:35

Nu werd mij gevraagd of de paarden uit natuurgebieden ook een stamboek papier hebben, ik vond dit een goede vraag maar zou het eigenlijk niet weten.
Zijn er hier dames met paardjes uit bv de ovp of andere gebieden en is daar wel iets van bekend ?

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 17:37

Hier snel een berichtje vandaag heeft Smoky voor het eerst voor de Kar gestaan!
Ik best n beetje gespannen maar smoky liet het zich goed gevallen met name het staan en niets hoeven doen dat ging haar het beste af Maar het stellen van de bomen het tuig en de strengen maakte haar best zenuwachtig, gelukkig brachten de paardensnoepjes afleiding....dat vond ze dan weer niet vervelend.
Wat was ik trots op haar gewoon echt de eerste keer.
Nu op naar naar het echte werk..... stapje bij beetje lukt het ons wel!.
Ik ben benieuwd naar de volgende stap.... het trekken hoe ze dat zal doen!

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 18:56

super Kwita, wat fijn dat Smokey het zo goed oppakt!
kan me voorstellen dat het toch spannend is om ze voor de eerste keer voor de kar te zetten. Gelukkig is ze lekker koel in het koppie. Kun je lekker komende zomer ritjes met haar gaan maken :)
We zijn natuurlijk ook reuze benieuwd naar de foto's!

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-16 22:40

Wow wat goed Kwita! Super goed nieuws. Wat fijn zeg dat het zo goed is gegaan!

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-16 22:41

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-16 22:50

En een overzicht van wat bosritjes met Nero! Ik geniet er zo van, we krijgen allebei steeds meer vertrouwen in elkaar. Het heeft echt een helend effect op mij en doet me goed.