*Shetlanders*

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 22:09

Hier trouwens een foto van cors nieuwe halster Tong uitsteken

Afbeelding

En wat vinden jullie ervan ?

IloveShets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-03 22:11

Wow wat mooi!!!!!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 11:34

Zo dat knalt lekker zeg, mooi hoor !

Aman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 11:37

Die is mooi!

Marinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 12:57

Wauw, heeeeel gaaf!!! Staat hem echt super *LOL*

Ik heb een sjabrakje in die kleur Haha!

IloveShets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-03 13:05

haha heb net fotos gemaakt.. vanaaf komen ze op bokt. Het blok uhh hooibaal waren ze uit gaan eten grrr en toen zakte die hele tijd in.. nu ligt die in stukken haha

Saskia9Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 15:08

eej cool dat halster Haha!
wie gaat er nog leuke dingen doen vandaag met zn shet??
malibu moet vandaag weer ontwormt worden Haha!
hahaa

Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 17:00

SANEX schreef:

ja nou voor 5 euro kon ik hem niet laten liggen Tong uitsteken en ik vind hem zelf ook erg mooi ben benieuwd of hij ook zo leuk styaat als cor straks weer veranderd is van kleur Tong uitsteken

IloveShets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-03 17:25

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 17:53

Elke"]
[quote="SANEX schreef:

ja nou voor 5 euro kon ik hem niet laten liggen Tong uitsteken en ik vind hem zelf ook erg mooi ben benieuwd of hij ook zo leuk styaat als cor straks weer veranderd is van kleur Tong uitsteken
[/quote]

Nou voor die prijs kun je idd nog eens een tweede halen.
Geel staat opzich overal wel bij
't zou mijn Bas ook wel goed staan denk ik

Marinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 18:22

Oeiiii Bloos Bloos ik heb vandaag poging gedaan tot inrijden van een minishet Bloos Bloos

Met een heel klein meisje op haar rug sprint ze er bokkend vandoor, dus vandaag moest ik eraan geloven Haha!

Eerst haar hoofdstelletje ingedaan, had ze al vaker in gehad. Toen zadeltje op, ook dat ging zonder problemen, al was het erg onwennig Knipoog
Zadeltje had ze ook al wel eens op gehad.

En toen ben ik er opgeklommen, raakte bijna met mijn voeten de grond Bloos
ze was heel erg braaf maar vond het wel doodeng. Liep alleen maar met mijn vriendin mee, zodra ze los moest liep ze niet, of soms een paar pasjes. Niet teveel aangedrongen, andere keer gaan we verder!
En nee, ik ben niet van plan om het veel vaker te gaan doen, ik weet dat ik écht veel te groot en ook te zwaar ben...

En....ik heb foto's!!
zal er zo eentje plaatsen Bloos

Marinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 18:32

Haar hoofdje met hoofdstelletje, het valt me nu opeens op: zit de neusriem te laag?
Afbeelding

Met zadeltje op:
Afbeelding

Toen zat ik erop Bloos
Afbeelding

Afbeelding

IloveShets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-03 18:46

Hoe groot ben jij dan?? en hoe zwaar weeg je??

En hoe hoog is die shet??

Leuke fotos

Marinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 18:54

Shetje is heel klein Knipoog

Ik ben 1.60 en weeg ong. 45 kilo ofzo. iets meer misschien.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 20:09

mooi ding, mooie lichte manen.
Issie zo vreselijk overbnouwd of loopt die grond daar scheef ?

Marinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 20:15

Ik denk dat de grond daar ietsje scheef loopt.
Ze is wel heel dik hoor Bloos niet op letten Knipoog

Saskia9Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 20:46

eej dat koppie van die shet lijkt kei veel op die van malibu Haha!
lief ding zeg !

Zip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 22:06

Elke schreef:
Hier trouwens een foto van cors nieuwe halster Tong uitsteken

En wat vinden jullie ervan ?

Mooi, lekker knallend!!!! OK dan!

IloveShets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-03 23:12

Marinke schreef:
Shetje is heel klein Knipoog

Ik ben 1.60 en weeg ong. 45 kilo ofzo. iets meer misschien.

Ik vind 45 kilo nog wel meevallen. Ik weeg 40 kg en ik rijd op een shet van ong. 65 cm.

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 23:27

Dat is toch niet meer "echt rijden", maar gewoon een rondje wandelen? Echt rijden kan je toch niet op die hele kleine shetjes als tiener/volwassen mens? Ik kan prima op m'n MEGA-shet (beest is dik over de toegelaten grens gegroeid met z'n 115/116 cm Bloos!), maar zo'n kleintje zou ik het echt niet willen aandoen. Ik had al schrik dat ik onze reuzeshetlander zou pijn doen met m'n 57 kilo en 162cm. Ik weet best dat ze héél wat kunnen hebben maar iets in mezelf hield me tegen om het te doen, temeer dat shetje-lief bereden is door m'n dochter en het diertje al lange tijd geen hoefsmid meer had gezien toen hij hier aankwam. Nu z'n hoefjes een grote opknapbeurt hebben genoten ligt het een stukje anders, maar toch ben ik er zuinig op. Langdurig op de limiet van het kunnen drijven lijkt me niet echt leuk voor het diertje zelf Knipoog Jammer dat het zo moeilijk in te schatten is wat nu de limiet is .... Shetten zijn taaie beesten en tonen het niet zo snel dat iets eigenlijk te zwaar voor ze is (toch mijn ervaring ermee).

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 00:31

Ik geef je gelijk Sonjabelgium, ik ben van plan Bas te beleren maar stap er zelf niet op.
Al ben ik best klein en Bas best groot ( bas 1.10 , ik ong 1.68 ) dan nog doe ik dat niet. Voor het beleren zoek ik iemand die wat jonger/lichter/ en kleiner is dan ik Knipoog

Maar ik geloof dat deze meid het ook alleen maar deed omdat het beestje er met klein meiske van door ging en niet echt om te rijden toch ?!

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 04:25

Dat komt uit het verhaal, ja, maar een mens kan niet duidelijk genoeg zijn. Mensen lezen wat ze graag lezen en begrijpen al snel dat ze op een mini-shetje mogen rijden (wat door velen als intensief geïntrepreteerd is). Liever tien keer te veel dat het om een rondje gaat of een correctie van een fout van een onervaren kleiner ruitertje dan één keer te weinig. Ik ben ook van mening dat je als eerste ruiter niet meteen de zwaarste erop moet zetten. Zo'n "nieuw" rugje kent het dragen niet en als daar al meteen een "zwaargewicht" op komt te zitten is dat meteen een maximumbelasting voor een dier die het niet gewend is om te dragen. Ik ben voorstander van voorzichtig opvoeren van het gewicht of het wennen aan dragen voor het gewicht echt zwaar is Knipoog Ik weet best dat er werklustige shetjes zijn die een volwassene tot in de hogere dressuur rijden (Zorro), maar dat zijn geen mini'tjes meer hé Knipoog
Da's meteen het probleem van het beleren van kleinere pony's ... een hele markt van kleine pony's en maar weinig gegadigden die geschikt zijn ze in te rijden en echt betrouwbaar te maken voor de jonge onervaren kinderhandjes waarvoor ze juist door hun maat vaak voor gekocht worden ... de goed ingereden shetjes zijn dan ook een zeldzaamheid en daarom ben ik zo blij met onze deftig opgevoede en zeer goed ingereden shet!

Marieke_456

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 12:07

Marinke schreef:
Haar hoofdje met hoofdstelletje, het valt me nu opeens op: zit de neusriem te laag?
Afbeelding

Ja Tong uitsteken Veelste laag Knipoog
Je bent trouwens wel een dierenbeul om op dat kleine beestje te gaan zitte.. Ach gut Knipoog

K was gister ff niet online. Ik moest tot 8 uur werken ipv. tot 6 uur Bloos

Marieke_456

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 12:09

sonjabelgium schreef:
Dat komt uit het verhaal, ja, maar een mens kan niet duidelijk genoeg zijn. Mensen lezen wat ze graag lezen en begrijpen al snel dat ze op een mini-shetje mogen rijden (wat door velen als intensief geïntrepreteerd is). Liever tien keer te veel dat het om een rondje gaat of een correctie van een fout van een onervaren kleiner ruitertje dan één keer te weinig. Ik ben ook van mening dat je als eerste ruiter niet meteen de zwaarste erop moet zetten. Zo'n "nieuw" rugje kent het dragen niet en als daar al meteen een "zwaargewicht" op komt te zitten is dat meteen een maximumbelasting voor een dier die het niet gewend is om te dragen. Ik ben voorstander van voorzichtig opvoeren van het gewicht of het wennen aan dragen voor het gewicht echt zwaar is Knipoog Ik weet best dat er werklustige shetjes zijn die een volwassene tot in de hogere dressuur rijden (Zorro), maar dat zijn geen mini'tjes meer hé Knipoog
Da's meteen het probleem van het beleren van kleinere pony's ... een hele markt van kleine pony's en maar weinig gegadigden die geschikt zijn ze in te rijden en echt betrouwbaar te maken voor de jonge onervaren kinderhandjes waarvoor ze juist door hun maat vaak voor gekocht worden ... de goed ingereden shetjes zijn dan ook een zeldzaamheid en daarom ben ik zo blij met onze deftig opgevoede en zeer goed ingereden shet!

Amen

Marinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 12:25

Idd dit was niet om er echt op te gaan rijden, dan laat ik echt wel uit mijn hoofd!! Dit was de 2e keer dat ik erop zat. De eerste keer was het rennen en bokken, de 2e keer was ze heel rustig!! Dus nu gaan we weer proberen om het kleine meisje erop te laten 'rijden', dus een beetje rondhobbelen he Knipoog
Voordat ik er voor het eerst op zat is dat meisje er al regelmatig even op geweest, maar het is nogal een druk meisje, en dit ponytje is een beetje bang uitgevallen.

Ik heb er gisteren misschien 5 minuten op gezeten, misschien nog minder. En ik ben ook niet van plan het vaker te doen, dit is maar een klein shetje en ik denk niet dat die zoveel gewicht kunnen hebben!