En wat vinden jullie ervan ?
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Elke"]
[quote="SANEX schreef:Zo dat knalt lekker zeg, mooi hoor !
sonjabelgium schreef:Dat komt uit het verhaal, ja, maar een mens kan niet duidelijk genoeg zijn. Mensen lezen wat ze graag lezen en begrijpen al snel dat ze op een mini-shetje mogen rijden (wat door velen als intensief geïntrepreteerd is). Liever tien keer te veel dat het om een rondje gaat of een correctie van een fout van een onervaren kleiner ruitertje dan één keer te weinig. Ik ben ook van mening dat je als eerste ruiter niet meteen de zwaarste erop moet zetten. Zo'n "nieuw" rugje kent het dragen niet en als daar al meteen een "zwaargewicht" op komt te zitten is dat meteen een maximumbelasting voor een dier die het niet gewend is om te dragen. Ik ben voorstander van voorzichtig opvoeren van het gewicht of het wennen aan dragen voor het gewicht echt zwaar isIk weet best dat er werklustige shetjes zijn die een volwassene tot in de hogere dressuur rijden (Zorro), maar dat zijn geen mini'tjes meer hé
Da's meteen het probleem van het beleren van kleinere pony's ... een hele markt van kleine pony's en maar weinig gegadigden die geschikt zijn ze in te rijden en echt betrouwbaar te maken voor de jonge onervaren kinderhandjes waarvoor ze juist door hun maat vaak voor gekocht worden ... de goed ingereden shetjes zijn dan ook een zeldzaamheid en daarom ben ik zo blij met onze deftig opgevoede en zeer goed ingereden shet!