[FOTO] Friezen kruisingen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yvankaxx

Re: Friezen kruisingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:40

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:44

Ik heb zelf geen friezenkruising, maar met ons op ponykamp was er wel een keer een fjord x fries kruising, was geen mooi dier, de verhoudingen klopten niet en hij had geen mooi hoofd. Het was ook geen fijn dier om te rijden, mijn verzorg-shetlander (die ik toen reed) heeft er vaak last van gehad := Heb helaas geen foto van de kruising.

Ik vind persoonlijk veel fries-kruisingen niet heel mooi, maar er zitten ook uitzonderingen tussen. Zag hier een tijdje terug een haflinger x fries, geweldig beest! :j

Rosanneh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:53

Leuk topic :D
Heb zelf 2 Friezen kruisingen, een fries x welsh cob (1.45m) en een fries x Arabier x new forest (1.52m)
Dit zijn de twee duidelijkste foto's die ik nu even heb... :+

Fries welsh cob
http://i40.tinypic.com/14werfr.jpg
Fries Arabier new forest
http://nl.tinypic.com/r/2n6elfm/5

Moet zeggen dat ik bij beide niet echt het brave koele Friezen karakter terug zie :') Al zijn ze beide wel heel eerlijk :j

Vind de Haflinger kruising hierboven erg leuk! al mogen er wel wat kilo's af :o
En sterkte xoxsannexox!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:01

Onze Bengel nog een keer :D

Afbeelding

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:10

Chroosje schreef:
Ik heb zelf geen friezenkruising, maar met ons op ponykamp was er wel een keer een fjord x fries kruising, was geen mooi dier, de verhoudingen klopten niet en hij had geen mooi hoofd. Het was ook geen fijn dier om te rijden, mijn verzorg-shetlander (die ik toen reed) heeft er vaak last van gehad := Heb helaas geen foto van de kruising.

Ik vind persoonlijk veel fries-kruisingen niet heel mooi, maar er zitten ook uitzonderingen tussen. Zag hier een tijdje terug een haflinger x fries, geweldig beest! :j

mijne toevallig? :o :+ hihi :P :Y)

kiara_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:18

fries x andalusier :)

weet niet exact hoe groot hij is maar +1.60m, een echte schat!!! :D

Afbeelding

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:18

Dit is Jelle, een fries X Welsh. Hij staat op manege de Sanninghoeve. Hij is 9 of 10 jaar en ongeveer 1.32.
Je ziet hier zijn mooie grijze manen jammer genoeg niet op, die zijn in een hengstenvlecht :) Schrik trouwens niet van de stands, ze zijn groot en de pony's staan altijd in het weiland, behalve tijdens de lessen en als het te koud is. Ze kijken ook gewoon op het gangpad, dus niet tegen de muur.
Afbeelding

Deze is misschien wat minder duidelijk:
Afbeelding

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:49

zie hier geen fries in hoor ;)

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:52

MissDonna schreef:

Het is toch echt een fries x welsh... Staat in paspoort :)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:53

MissDonna schreef:

Hoef je ook niet perse te zien, bij Dakota zie je het ook niet gelijk af door het witte voetje maar is het toch echt heeft zelfs de zelfde vader als die van jou!

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:00

Wauw, nu ben ik wel heeeel benieuw hoe onze krusing eruit komt te zien. Vader is 25 procent belgisch trekpaard en 75 procent fries, moeder is een een haflinger, met vermoedelijk wat arabisch bloed. De eigenaren hebben echter niet echt naar de bouw enzo gekeken. Er stond een hengstje in de kudde, die breekt toch overal doorheen als hij zou willen dekken, dus apart zetten was geen optie. Ook kon hij pas later gecastreerd worden door ziekte. Qua karakter zou het wel goed moeten komen, maar hopelijk komt er ook een mooi gebouwd paardje uit!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:06

Ik ben heel benieuwd Natsuki :D

Afbeelding

Bengel eerste dag bij ons thuis :)

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:10

Ik vind Bengel zo leuk he!
Als je die ooit kwijt wilt.. :D

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:16

Dankje Papegara, maar ik wil Bengel zeker niet kwijt :D Ik vind jouw paardjes trouwens ook superknap <3

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:23

Snap ik hoor!
Alle paarden in jou profiel zijn me toch plaatjes, maar Bengel is écht helemaal mijn type!
Niet dat ik mag klagen hoor, ik heb zelf ook twee super leuke dames, al zeg ik het zelf!

We mogen ons toch maar gelukkig prijzen met zulke knapperds! <3 :D

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 23:18

Ja, we zijn zeker bevoorrecht :D

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 23:51

Grondwerk!! We hadden er niet zoveel zin in dat is wel te zien, maar het geeft wel een beetje een idee! Einde van het filmpje is het crossen in de wei te zien!

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 07:22

Balou_k schreef:
MissDonna schreef:

Hoef je ook niet perse te zien, bij Dakota zie je het ook niet gelijk af door het witte voetje maar is het toch echt heeft zelfs de zelfde vader als die van jou!

Officieel weten we dat niet zeker.. aangezien er wel meer gezegd werd daar.. maar goed. Maakt verder niet uit. Als ze maar lief zijn toch? :)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 08:56

Sinds kort weet ik dat wel officieel, scheelt een hoop vragen haha

LeenC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:48

Aangezien ik op het seizoenstopic dekens geen reactie krijg, vraag ik het hier even bij de Fries kruisingen. :-)

Volgende week krijg ik een kruising Fries x Arabier aan huis. (Zal tegen dan ook eens een foto plaatsen - 't is een schatje) Ze is niet zo elegant als de echte Arabofriezen die je soms ziet passeren. 1.62m, korte rug, rechte schouder en een wat bredere bouw. Stevige meid dus. Voor m'n vorige merrie koos ik altijd Weatherbeeta dekens - was ik héél tevreden van qua waterdichtheid, pasvorm, etc, maar zij wat een lange 1.72m grote Selle Français merrie - een heel ander type dus.

Weten jullie uit ervaring welke dekens fijn liggen op zo'n Fries kruising qua pasvorm en die kwalitatief goed zijn? Horseware ligt haar niet zo fijn: zit wat krap aan haar nek.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:26

Wij hebben altijd highliners van Harry Horse. Over het algemeen liggen deze mooi en sluiten goed aan :j

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:35

Ik heb voor die van mij ook een highliner van Harry's Horse, past hem erg netjes! Dat is een gevoerde staldeken van 200gr dacht ik.
Daarnaast heb ik voor hem ook een fleecegevoerde regendeken van, ik geloof, sectolin. Past hem ook netjes :)
Beide dekens heeft hij twee jaar geleden de hele winter gedragen, eerst alleen de fleecegevoerde, daarna ook de staldeken er onder en later weer alleen de fleecegevoerde. Hij was toen 3, maar of het hem nu allemaal nog goed past durf ik eigenlijk niet te zeggen. Heb hem de afgelopen winter niet onder de dekens gehad en ben het voor deze winter ook niet van plan.

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 22:53

ik had altijd de horze avalanche dekens, die vond ik super

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 14:50

Bandit, mijn Fries x NRPS (v. Bachelor NH), met volledig NRPS papier. 1e premie op keuring. Ruin van 2004, 1.70m hoog,, gefokt door mem :P
Loopt dressuur (Z1), springen ( B/L), Sgw (B), Endurance (KK). En we hebben gewoon veel plezier, blij met m'n veelzijdige beesie :D

Afbeelding
Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto650-XERVOHIF.jpg springen

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto1k0-8TBFNXOT.jpg Beetje raar geworden door upload, maar leuk moment.

Afbeelding

Hij is vrij royaal gebouwd, heb 215 voor dekens nodig. Anders staat ie in zijn blote kont :+

LeenC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:28

Bedankt voor de dekentips!