Francis schreef:Ghashira, heb jij toevallig contact met mensen in Polen die naast Pools ook fatsoenlijk Engels of Nederlands of Duits kunnen? Ik heb een mail adres van de eerste eigenaar van Raya (na de fokker, hij had haar niet zelf gefokt voor zover ik nu heb kunnen nagaan maar hij is wel degene die haar verkocht heeft aan een handelaar naar Nederland) maar de beste man spreekt geen Engels en heeft mijn mailte d.m.v. google translate vertaald en beantwoord. Dat schiet niet op want die vertaalt de boel zo beroerd dat m'n vragen niet over komen. Ik zou toch graag willen proberen iets meer info over haar te krijgen.
Ik denk echt dat Raya half Konik is maar wat de andere helft is blijft gissen, ik vermoed dus ook dat ze niet van een Konik fokker ofzo komt maar gewoon het product is van een of andere 'backyardbreeder'.
Ik moet effen zoeken tussen mijn mails, maar heb contact met een vrouw die prima duits kan, ze is thuis in het fokken, in het stamboek en gaat naar veel bijeenkomsten, dus mss kan zij je helpen. Ik zoek het op en zet het dan op bokt. Natuurlijk maakt het niet echt uit dat je weet welke andere helft je paardje heeft, als ze maar leuk is, maar ik begrijp dat je wil weten wat en hoe...ik weet nou ook wanneer juul geboren werd,dat zijn moeder Tine noemt en de vader Galanthus. Wanneer ie werd gecastreerd en waarom en hoe hij zich daar gedroeg in het reservaat enz. en dat geeft toch een zekere rust vind ik...alsof je danje paard al bij je hebt van punt 0.