wie heeft er nog meer een ezel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 12:18

mijn enkels en kuiten zijn echt bont & blauw... leuk zo'n botsing met een ezel *not*

Ik hoop dat ie onder z'n afdakje staat vandaag, anders zal ie zeiknat zijn vanavond..... hem opsluiten is erg tegen mijn principes, maar hij schijnt nog steeds niet te snappen dat ie niet waterdicht is

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 19:15

is er een ezelfluisteraar in dit topic?

De pony stond heerlijk droog in de schuilstal en de ezel liep in de motregen in de wei,samen met mijn paard.... 8)7

Moet ik hem nu echt opsluiten of waterafstotend spuiten met een spuitbus ofzo?

Als ik zie hoe hij natregent, is hij er best goed op 'gekleed': z'n buik blijft mooi droog en het water loopt netjes op de grond....

*edit post afgemaakt omdat iemand anders op 'versturen' drukte omdat ie aandacht wilde 8-)
Laatst bijgewerkt door Morrie op 30-09-10 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 19:18

haha :D

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 19:23

jaja lach maar....straks heb ik een doodzieke ezel omdat ie niet waterdicht teveel in de regen heeft gestaan......

m'n oude pony is wel erg gelukkig met de schuilstal, maar die kan uitstekend tegen regen

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 19:38

Ik denk dat hij als 't te erg wordt zelf wel binnen gaat staan... die van ons staan ook gewoon in de regen, maar als het echt HARD gaat gieten gaan ze naar binnen. Vaak nog met de kop naar buiten, maar de rest lekker droog. :P

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 19:54

daarom dat ik mijn ezel dus onder een winterdeken zet :')

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 20:00

dekens begin ik echt niet aan, ik heb die ellende gezien de paarden van mijn oud-stalgenoten, no way.... dan moet ik ze uit elkaar gaan zetten met stroomdraden ertussen, want Morrie sloopt iedere deken, die vindt het blijkbaar geen gezicht: zo'n lap stof op een ander paard/pony/ezel

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 20:54

Ach rommy hoeft geen deken alleen als er storm op komst is moet ik even roepen VRIIIEEENDJEEEEEE kom maar _O- Hij is dan zo bang dat hij stokstijf blijft staan als er storm komt en dus helemaal nat word.... :') Dan neem ik hem even mee aan zijn halstertje en zet hem onder t afdakje en blijft hij daar helemaal in de stress staan _O-

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:01

En Morrie, als hij t echt koud gaat krijgen gaat hij wel schuilen hoor :') Rommy heeft wel eens een week niks gegeten, hij vond het kuil niet lekker JAMMER DAN hij krijgt vanzelf wel honger _O-

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 12:37

Hebben jullie dat ook? Soms loop je naar de ezels om eens lekker met ze te gaan werken. Ik probeer het altijd zo afwisselend mogelijk te houden. Rijden, clickertraining, Parelli.
Maar je hebt van die dagen dat de ezels echt niet vooruit te branden zijn. Wat je ook probeert, ze doen het wel maar traag, weinig enthousiast of ze doen het gewoon helemaal niet. Stoppen met de activiteit is het enige wat je nog kan doen.
Vanuit Amerika las ik geweldige term voor dat soort dagen: de Donkey-Dip-Day. Dus die houden we erin, als alles mislukt, is het gewoon het een 3D. Niets aan te doen, morgen weer een kans :D

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 12:43

_O- Ligt eraan wat... Rommy vind op eigen terrein oefenen wel leuk voor niet langer als 5 min, maar als we buiten lopen zijn we een hele dag op pad, dan gaat het er van. Maar dit merk ik ook bij rommy _O- Dan denk ik zoo lekker aan het werk nou hij doet 3 stappen vooruit en staat stil... Als ik dan vertel kom vriendje, gaan we poetsen gaat hij in een drafje mee hang ik het touw over het hek heen waar hij aan staat blijft hij net zo braaf staan :') Hij moet en zal van die dagen hebben waarop ik alleen met hem tut hoefjes invetten enzo zijn manen knippen(knip hem meestal als een fjord _O- ) Heb hem wel proberen uit te leggen dat als hij een klein meisje bij hem toelaat dat die dan lekker op zijn rug kan gaan zitten en krulletjes met haar vingertjes in zijn vachtje maakt en elastiekjes in zijn maantjes doet met hem knuffelt.. Maaaaar NEE als ik hem dat uitleg hangt er een ezel met zijn tanden in mijn heup of arm... of nek _O-

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 13:19

maantjes knippen? Bij Nono valt er niets te knippen, die heeft model Fjord van zichzelf,bijgewerkt door de tanden van m'n pony.....

Nono heeft een 3-D-leven! Als ie niet verder wil, dan zit je zo ergens 3 kwartier te wachten.... en dan trippelt ie ineens gewoon voorbij.

Mijn koudbloed heeft geregeld een HDD (Horse Dip Day ) dan is ie niet vooruit te trappen.... en sukkelen we in vertraagde stap door het bos en vreet ie alles wat ie onderweg tegenkomt wat enigszins eetbaar is

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 14:26

hebben jullie ezels manen :wow:
Pepita heeft altijd maar een stuk of 4 sprietjes die rechtopstaan...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 14:33

Nono ook, je kan het geen manen noemen, hoop dat het nog groeit, hij is nog jong...

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 14:45

dit is alles dat ik heb kunnen krijgen na 2 jaar :=
Afbeelding

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 17:55

zoiets heeft Nono ook.... en een hele dikke gras-spoiler :+ ze mochten vandaag een paar uur in de vette wei, omdat het gras daar ook op moet :9 :Y) }:0

We gingen wandelen en Barbara ging draven met Nono, ik liep erachter en zag zo die dikke spoiler (pens)schommelen.... géén gezicht... heb geprobeerd er een foto van te maken, maar die staat nog op de foon

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 18:13

Jason heeft zelfs manen die hangen :)) en een voorpluk.

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 19:25

_O- Ik heb ooit van dat spul op zijn manenkam gesmeert wat nog erger is dan de kwaal :') Hij had luizen en we dachten ook ander ongedierte. Van dat spul is een ezel wel eens plat gegaan en bijna dood, die kon er blijkbaar niet tegen... Maar sinds ik dat op zijn manenkam hem gedaan groeien zijn manen als kool :') Vorig jaar toen de ezels schimmel hadden smeerden we ze daar ook mee in. Het hielp ietsje... Maar het prikte vreselijk dus gingen ze nog harder schuren...

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 19:33

pepita heeft geen voorpluk :=

ze stond daarnet weer ontzettend opdringerig :\
sta je een uitleg met iemand te doen en dat staat ze tegen je te duwen of aan je oren te knabbelen.....

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 19:34

Was dat Sebacil?Daar heb ik Nono al2 x mee behandeld,maar ik merk niets van groeiende manen...of zou dat komen omdat m'n pony die manen erg lekker vindt... 8-) :x

Duwen is volgens mij echt iets van ezels,ik zie het hem met de pony ook doen, de pony neemt het over en ze doen het nu bij mij ook..... een ezelspelletje... ik duw trouwens ook gewoon terug hoor

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 19:37

Pepita moet gewoon altijd duwen :+
als ze langs loopt zie je haar echt opzijvallen om je te pletten tegen de stalmuur.... Als ze met haar kont naar je staat, loopt ze achteruit om te duwen.....

heb jullie een dagje of 5 voor de uitleg? :+

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 19:39

het is nogal eenvoudig op te lossen als je er last van hebt (duwen): ga Parellien met je ezel en leer hem wijken voor druk.....

Ik vind dat geduw nog wel geinig, maar als ik het zat ben, is het zo over, dan hoef ik alleen nog maar te kijken en hij draait al van me weg (net zoals mijn zware koudbloed doet)

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 19:40

ze kan wijken voor druk maar ze heeft er niet altijd zin in :+

Ik heb er zo geen last van maar als mensen voor lesjes komen en hun moeders worden praktisch aangerand door pepita is het een andere zaak :+

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 19:42

Ik weet t niet, ik zal morgen even kijken wat het was _O- Hij was er wel een beetje high van, had hem ietsje teveel gedaan :D

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 19:47

Sebacil is al jaren verboden en uit de handel, maar ik heb 8 jaar geleden een grote fles gekocht van mijn toenmalige V-arts,want Morrie had toen iedere keer schurft.
Hij heeft dat al in geen jaren meer gehad, maar ik verdacht Nono ervanen heb hem preventief behandeld.