Engels Volbloed

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 11:50

Ik had het over de link eronder naar mijn topic over Nearco. Niemand reageert daar en ik bedoelde: er zijn toch zat paarden met Nearco bloed.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 18:45

nearco is wel al een hele poos terug, maarja aangezien dat nearco een van de groten der aarde is, is het best logisch dat er heel veel paarden zijn die dit bloed voeren

ik moet er eigenlijk altijd wle om lachen dat mensen zeggen dat volbloeds van die onwijs drukke paarden zijn en dat je er echt hard aan moet werken etc. wij hebben dat probleem eigenlijk bijna niet, onze paarden zijn onwijs rustig en kalm en doen gewoon braaf wat ze moeten. maar ja uiteraard hebben ze hun streken en kunnen ze wel gek uit de hoek komen maar dat is iets wat je snel door krijgt.

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 20:56

Maar Woogy, heeft niet elk paard dat? Mijn vorige paard was een KWPN-er (v. Junior STV) die was drukker dan het paard dat ik nu heb, een engels volbloed. Claudina is veel koeler in de kop dan mijn vorige.
Die vooroordelen, daar moeten we maar eens vanaf!!

thoroughbred

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 21:37

Ah, na 4 maanden wordt dit topic (hopenlijk) weer leven ingeblazen Cool

Ik kan me voorstellen dat veel (warmbloed) mensen die de eerste keer met een volbloed aan de slag gaan, niet goed weten wat ze kunen verwachten.
De volbloeds die op een renstal staan of door eigenaars worden getraind, hebben een grote regelmaat, 6 dagen in de week wordt er gewerkt, en dat doet de paarden goed.
Krijg je een ex-renpaard, dan is die hele regelmaat weg,en dan moeten ze vaak figuurtjes gaan draaien in de bak , waar ze hun energie niet in kwijt kunnen.
Het paard is niet voldaan en gaat geintjes uithalen.
En als de nieuwe eigenaar dan buiten gaat rijden en t paard de ruimte ziet wil t wel eens mis gaan.
Ik denk dat t daar ook wel in grote lijnen aan ligt waarom de meeste mensen een volbloed als 'gekkehuis' bestempeld.

Hoe is t eigenlijk met de volbloedjes van iedereen hier?
Eva, hoe is t met Cielito? Ik rijdt nu een paard dat dezelfde moeder heeft als Cielito, en hij heeft dezelfde vader als fellow. Hij lijkt heel veel op Fellow, alleen is hij megagroot Schijnheilig 1m 80! Hij heeft ook dezelfde witte sokjes achter als die van jou. ik zal binnekort eens een foto maken en plaatsen.

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 15:28

Met Claudina gaat alles OK!! En over gekkigheid gesproken, ik zet hierboven wel dat ze altijd zo koel is... Nou, vanochtend hebben we weer geoefend voor onze show tijdens de opening volgende week. We hadden op band applaus staan en de mensen aan de kant gingen herrie maken en klappen om te kijken of ze daar tegenkonden....
Nou, daar ben ik achter hoor!! Claudina werd ontzettend heet, en heeft constant zijwaarts gegalopeerd met de neusgaten helemaal open en de staart in de lucht! En de rest (15 paarden) waren eigenlijk best braaf...
Hihihihi, dat wordt nog wat volgende week, met 500 uitbundig klappende mensen op de tribune!!
Tja, gekke volbloed he? Knipoog

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 18:46

hoi hoi ik heb ook een engels volbloed. heeft tot z'n 9 jr op de baan gelopen. overgroot opa is northern dancer.
heb hem nu 1,5 jr en ik ben er helemaal verliefd op. is echt m'n ventje.
in het begin heel niet makkelijk maar nu we een band hebben........
het is dus echt een paardje wat je met fluwelen handschoentjes moet benaderen.
heb het idee dat die van mij eenkenig is. hij heeft met mij nu een band maar denk niet dat het allemansvriendjes zijn. kan natuurlijk ook aan z'n verleden liggen. heeft altijd bij grote trainer gestaan dus een echt persoonlijke band??.
hij is dus heel z'n leven een grote draak geweest waar niemand bij in de stal durfde. hij heeft zelfs mensen aangevallen.
maar nu is hij zo verandert. zelfs z'n ogen staan anders.

groetjes

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 11:26

Ja, het zijn gevoelige, intelligente dieren die eigenlijk meer aandacht, geduld en liefde nodig hebben, dan ze soms krijgen bij een trainer.
Wanneer je ze laat verkommeren of ze te hard behandeld, kan je dat vaak duidelijk gaan merken in het gedrag. Maar het hoeft veelal dus niet aangeboren te zijn.

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 17:33

denk dat er een tweevoud in hun karakter zit een hele grote vechtersmentaliteit wat met heel veel gevoel en intelligentie gepaard gaat. en denk dat die combinatie soms het probleem geeft. ook die van mij heeft een eigendunk daar zeg je u tegen.
vb hoeven uitkrabben . ik vraag z'n voet en in het begin dan trok hij dus verschrikkelijk haalde uit als je hem vast hield.
nu vraag ik voet en hij geeft maar je moet hem even tijd geven en dan is er niks aan de hand. je moet het vanuit hem laten komen. als ik vraag en gelijk door pak dan lijkt het of ik hem beledig. zo van ik geef maar het komt wel uit mezelf en niet omdat jij dat wilt.
ook zo met poetsen.. hij haat het. en in het begin deed ik het dan snel zodat ik hem zo min mogelijk tot last was. dat werkte heel averechts tot aanvallen toe.
nu neem ik de tijd en geef hem ruimte voor z'n chagerijn. en poetsen is nog steeds niet z'n favo maar omdat ik hem z'n frustratie toch de ruimte geef is z'n gedrag heel veel verbetert.
in het begin als je in z'n box kwam draaide hij om en vertikte het om contact met je te hebben. nu draait hij niet meer om en komt kroelen.

door een grote trainingsstal is er natuurlijk daar geen tijd voor om het uit het paard zelf te laten komen. daarom denk ik dat het zo'n draak was. omdat ze geen rekening hielden met z'n eigendunck.
hij dwingt je om naar hem te luisteren en doe je dat dan luistert hij naar jouw. en zelfs vaak voor ik het gevraagd heb.

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 23:37

Claudina haat ook poetsen, vooral op haar buik en haar onderkant van de hals. Ze grijpt dan links en rechts om zich heen met de oortjes in de nek. Haha! Verder is ze super braaf hoor!

petrahin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 14:42

mijn engels volbloed had ook en enorme hekel aan poetsen.En het heeft ook even geduurd voor hij ervan kon genieten.Ik moet wel zeggen hard rossen vind hij nog steeds geen hobby , maar af en toe op zijn borst staat hij met zijn hoofd omhoog en vind hij het wel lekker.
Ben wel een hele tijd bezig geweest om met een handschoen ros en zachte borstels te poetsen, en nu gebruik ik alles(4 jaar verder). Ik heb zijn manen laten groeien want trekken kan alleen onder verdoving , dat gaat mij te ver. Dus dan maar lang.En het gekke is ik kan wel met een gewone (mensen) borstel zijn manen uitborstelen en dat trekt toch echt wel af en toe.Maar vind hij niet erg gaat gewoon een beetje schrap staan *LOL*

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 17:18

Manen trekken kan bij die van mij ook niet!! die raakt helemaal in paniek!!
Dus daarom doen we maar gewoon steeds 1 plukje, duurt het wel even, maar als je elke keer 1 plukje doet, vindt ze het nog niet zo erg!! Dan is het voorbij voordat ze het in de gaten heeft.

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 21:13

dus poetshaat kennen er meer hi hi. manen trekken kan dus ook niet bij m'n draakje. zodra ik haar naar boven schuif met manenkam. kassa. manen kamen gaat prima vind hij zels heerlijk.
ik heb ze geknipt is niet zo mooi maar..........
maar merken jullie wel eens jalousie???
die van mij lijkt echt jalours op andere paarden

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 11:13

Mijn volbloed merrie hield ook niet van borstelen. Maar wanneer je met je handen haar onderbenen ging wrijven, begonnen in no time haar oogleden omlaag te zakken en begon haar hoofd steeds lager te hangen.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 01:02

Grappig om te lezen. Mijn volbloed houd ook niet van (hard)poetsen en heeft een enorme hekel aan manen trekken. Heb toch het idee dat hij een beetje kleinzielig is. Als hij geent moet worden is het ook altijd bal!!!bij jullie ook? Lachen

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 10:37

enten is bij die van mij geen problemo. ook wormenspuit, afspuiten vind hij allemaal prima.
maar denk wel dat hij kleinzielig is ha ha.
maar z'n hoofd poetsen vind hij dus weer heerlijk.
zou dat poetsen ook iets te maken hebben met hun tere velletje?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 10:56

piepelotje schreef:
hoi hoi ik heb ook een engels volbloed. heeft tot z'n 9 jr op de baan gelopen. overgroot opa is northern dancer.
heb hem nu 1,5 jr en ik ben er helemaal verliefd op. is echt m'n ventje.
in het begin heel niet makkelijk maar nu we een band hebben........
het is dus echt een paardje wat je met fluwelen handschoentjes moet benaderen.
heb het idee dat die van mij eenkenig is. hij heeft met mij nu een band maar denk niet dat het allemansvriendjes zijn. kan natuurlijk ook aan z'n verleden liggen. heeft altijd bij grote trainer gestaan dus een echt persoonlijke band??.
hij is dus heel z'n leven een grote draak geweest waar niemand bij in de stal durfde. hij heeft zelfs mensen aangevallen.
maar nu is hij zo verandert. zelfs z'n ogen staan anders.

groetjes

Hee, ik heb er ook een waarvan de ope ND is en jou verhaal zou het mijne kunnen zijn, alleen die van mij is een merrie.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 11:02

piepelotje schreef:
enten is bij die van mij geen problemo. ook wormenspuit, afspuiten vind hij allemaal prima.
maar denk wel dat hij kleinzielig is ha ha.
maar z'n hoofd poetsen vind hij dus weer heerlijk.
zou dat poetsen ook iets te maken hebben met hun tere velletje?

Jeetje hee, ik lees de rest over jou paardje en het zouden klonen van elkaar kunnen zijn.
Ongelooflijk wat herkenbaar allemaal!!!

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 01:30

Ik denk inderdaad dat ze een teer velletje hebben. Als je zomers kijkt, wat een bulten hij krijgt van muggen en vliegen en hoe geirriteerd hij daarvan is. Lachen

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 13:35

onassa vertel eens meer!! ben heel beniewd. ik heb eens gelezen dat die nothern dancer dus ook zo'n draak was.
die van mij is frans gefokt en vader zelf is: L'emigrant daarachter the minstrel suprina en daarachter dus nothern dancer.
heeft die van jouw ook zo goed gelopen toen ze jong was?
die van mij heeft vele centjes voor z'n eigenaar in z'n beginjr bij elkaar gelopen.

die van mij had zelfs uitslag van de zomer op z'n rug...ik dus hehhhhh waar is dat nu van. tot ik eens goed ging kijken. was van het rollen in de brandnetels. last had hij er niet van maar je zag dus echt dezelfde bobbeltjes die wij hebben van aanraking met brandnetels.

die van mij is dus ook heel kieskeurig met iets lekkers, eten. een heleboel wat toch veel andere paarden lekker vinden trekt hij z'n neus voor op. en soms ook de ene keer wel en de andere keer niet.
1 keer verasste hij me wel heel erg. het was koud en ik stond met en mok koffie in de box. even bij de warmte. en meneertje maar schooien. dus ik liet hem eens poeven van de lepel.
was gelijk van wohhhhhhhhh dat wil ik. toen heeft hij een halve mok koffie uit de beker gelebbert.
gek paard!!

thoroughbred

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 17:37

Pasha, leuk om te horen dat 't met Claudina goed gaat.
Petrahin en piepelotje, wat zijn de officiele namen van jullie paarden, ik kan wat dingen opzoeken over ze, of misschien ken ik ze wel. Als jullie daar interesse in hebben.
Santos, ik las in de profiel dat je een volbloed,maar tussen haakjes een draver hebt.
Een draver is iets heel anders dan een volbloed. Heeft hij voor de sulky gelopen of onder de man?

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 20:06

hij heet offi caballero heeft in z'n begin jr in frankrijk gelopen en daarna in belgie. heb al wat info van hem maar wil graag nog wel meer weten.
heb vorig jr een hele speurtocht gedaan en zodoende heb ik redelijk wat info. zo ben ik ook aan z'n paspoort gekomen.
groetjes

thoroughbred

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 20:11

caballero, geb 1993
Vader L'Emigrant en moeder Rivelina ?
Of is hij van 1996?

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 20:17

inderdaad april 1993. ken je hem?

thoroughbred

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 20:29

Ik ken hem niet, maar ik kan wel zien wat hij gelopen heeft.
Zovaak heeft hij niet gelopen, tenminste van wat ik kan zien. Hij heeft wel in 2002 nog 1 keer gestart maar niets gemaakt. terwijl hij in 1999 de laatste keer liep. 2 keer gelopen en 2 keer gewonnen.
Het lijkt of hij een blessure oid heeft opgelopen, want t is raar dat hij na die 2 x winnen niet meer gestart is. in 2002 zullen ze t nog eens geprobeerd hebben (nieuwe trainer en eigenaar waaschijnlijk),zonder succes.

Wat ik kan zien heeft hij uit 18 starts 6.313 euro bij mekaar gelopen.
4 keer gewonnen en 3 keer geplaatst. De winsom zou dan wel groter moeten zijn dan die 6.313 euro. of hij heeft in belgie gewonnen, dan zou t wel kunnen kloppen.
Hij heeft idd als laatste in belgie gestaan bij Claude Dondi. (zegt mij verder ook niets)
En hij is frans gefokt.
Ik denk dat t moeilijk is om veel info van hem te krijgen, het beste is de oude trainer te bellen,die kan je wel verder helpen.

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 20:57

hij heeft volgens mij info en ook wat ik zo in z'n paspoort zie. vanaf 1996 gelopen.'iemand vertelde me dat hij 40 keer gestart is.
in 1996 heeft hij een hele grote prijs 1 p gewonnen op st cloud.
ook in toulouse is hij eerst geweest en 5 keer op oostende.
in 2000/2001 is hij inderdaad niet gestart wegens blessure. daarna nog paar keer gestart met paar matige resultaten maar hij had er geen zin meer in.
hij weigerde te vertekken uit de startbox. als m'n info goed is dan heeft hij het laatst gelopen op 22/9/2002 in ghlin ook niet vertrokken.
in dec heeft een meisje hem gekocht in slechte omstandigheden zonder papieren en verde info. in mei heb ik hem van haar gekocht en behalve z'n naam wist ik niets. ben toen gaan speuren en na vele mnd heb ik uiteindelijk z'n papieren gekregen. niet zonder slag of stoot. trainer wou ze niet afgeven pas na bemiddeling met jocky club kreeg ik ze.
ze waren bang dat ik hem terug in de rennen zou zetten.
maar ik wilde ze gewoon omdat hij tenslotte nu van mij is. en ik vind het zomaar leuk. ben na wat ik van z'n eigenaar van toen heb gehoort ook heel trots op hem.
rennen mag hij nu en dan voor z'n plezier en dan kick hij. voel ik de rillingen door z'n lijf gaan.
maar dressuur ligt hem nu ook wel. hij kan wel heel heet zijn maar hij is heel meewerkend en slim. hij kende dus vrij weinig maar nu zit er een fatsoenlijke basis op en ook veruimen en de zijgangen gaan de goede kant op. ik hoop dat hij na z'n rencarriere nog een plaatsje krijgt in de dressuur.
springen heeft hij een meestal broertje dood aan. dat heb ik ondervonden maar later ook gehoort. hij zou oorspronkelijk gefokt zijn voor de steeple chase. wil nu ook nog graag wat foto's van hem. ik had contact met een fotograaf uit frankrijk een vrouwtje. die zou foto's van hem hebben.
misschien kan jij me daar mee helpen ,terug een adres van bezorgen ik ben het kwijt geraakt door comp crasch.
ze fotografeert altijd op oostende ben haar naam ook kwijt.
zij heeft foto's van z'n overwinningen.
zou heel blij zijn als jij dat misschien weet thankssssssss alvast