Zijn hier nog Connemara fans?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 22:12

Er zijn inmiddels heel veel Connemara - combinaties die bij de paarden rijden. Op het ONCK waren er 7 die bij de KNHS bij de paarden rijden. Ik rij zelf M1 bij de paarden (ook al is het dan wel al een jaar geleden :Y) ) en Laurie crosst met Giga bij de paarden. Ben Hur (1.42 m) heeft jaren geleden al bij de paarden gestart en gaat volgend jaar ook weer bij de paarden starten.

Ik denk dat het van foto's heel moeilijk inschatten is hoe groot een pony is.

Er staan inmiddels flink wat foto's van het ONCK op de Connemara-site, dus wie nieuwsgierig is: http://www.connemara.nl/sport/ONCK2010a.htm

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:13

Ik ken dat lekker niet, tussen paarden of pony's ;)..

Wat is er trouwens het nadeel om als eerst te starten? Heerlijk toch, jury nog lekker onbevoordeeld en je stress meteen kwijt!

Leuk dat de foto's van het Onck oine staan! Ga op m'n gemakkie morgen even kijken, zit nl nu op m'n tel! Hebben een hotelleje in Eindhoven geboekt en m'n roomie zit voetbal te kijken.. Boring :D!!

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:15

Dat zijn er best veel; 7!

Is ook heel moelijk :j je weet niet hoe groot de ruiter is en dan ligt het er ook nog aan hoe rank/breed de pony is.

Ik heb ze gezien Inez, gave foto's :)

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 22:18

Yv_ schreef:
Ik ken dat lekker niet, tussen paarden of pony's ;)..

Wat is er trouwens het nadeel om als eerst te starten? Heerlijk toch, jury nog lekker onbevoordeeld en je stress meteen kwijt!

Leuk dat de foto's van het Onck oine staan! Ga op m'n gemakkie morgen even kijken, zit nl nu op m'n tel! Hebben een hotelleje in Eindhoven geboekt en m'n roomie zit voetbal te kijken.. Boring :D!!

De meningen zijn ook een beetje verdeeld of je in het voordeel of het nadeel bent als je als eerste start. Het lijkt er op dat de jury in het begin voorzichtig punten geeft en eerst een beetje wil kijken hoe er gereden wordt. Soms gaan ze dan later in de groep makkelijker punten.
Maar aan de andere kant: ik ben ook wel eens dik eerste geworden terwijl ik als eerste moest rijden.

Er komen nog veel meer foto's van het ONCK aan: ik heb nog twee USB sticks liggen van mensen die foto's gemaakt hebben :D .

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 22:21

Herinner me nog een combi die L2 bij de paarden rijdt: Catan van Strijthagen. Jammer genoeg had zijn eigenaresse/amazone haar arm gebroken, daarom konden ze niet naar het ONCK komen.

Rozzy

Re: Zijn hier nog Connemara fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:22

Leuk, nog meer foto's! :D Heb dit jaar namelijk zelf geen 1 foto gemaakt :oo

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 22:26

rohotje schreef:
Leuk, nog meer foto's! :D Heb dit jaar namelijk zelf geen 1 foto gemaakt :oo

_-:(

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:27

O:)

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:55

Dat is dan toch wel gaaf dat er zoveel combi's tussen de paarden starten.

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 23:32

:wave:
Zat toevallig wat te zoeken op bokt en kwam dit topic tegen! Maar ik ben ook connemara fan hoor :D

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 10:27

Over het algemeen is het geen voordeel als je in een ring van 26 deelnemers als 1e moet starten. De eeste jury´s durven dan nog niet echt te punten omdat ze even willen afwachten hoe er verder gereden wordt.
Gisteren bijv. met Koss reed hij bij dezelfde jury waar hij de vorige keer 200 punten van kreeg. Toen had hij ws de mazzel dat iedereen voor hem zo vreselijk beroerd reed. De proef van gisteren was netter en beter dan die vorige maar omdat je dan de 1e bent en de jury nog geen referentiekader heeft krijg je wat minder punten dan anders.
Geeft op zich niet maar als je 2x als eerste moet starten is dat toch wel een beetje jammer.
Mark rijdt overigens bij de pony´s.

10tje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 11:27

Toevallig op dit topic gekomen en ik meld me ook maar even als connemaraeigenaar. Mijn connemara heet officieel: Maguirestables D-Day. Vader is Rory Rasputin en moeder Maguirestables Nimue. Overigens staan er op Bokt foto's van Rory rasputin en van D-day als veulen met zijn moeder. D-Day is nu 6 jaar, ontzettend lief en gevoelig en nog mooi ook. Ik heb hem gekocht toen hij 1 jaar was.

10tje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 11:30

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 11:40

Hallo 10tje!
Ik dacht dat D-day naar Portugal verhuisd was, maar misschien vergis ik me met een andere pony (of zit jij gewoon gezellig in Portugal :D ).

Ik vind het wel erg leuk om hier mensen te ontmoeten die we via de stamboekevenementen nog nooit ontmoet hadden. Misschien voor jullie ook leuk om in de gaten te houden wat we organiseren bij het stamboek: ONCK elk jaar (net geweest), paar keer paar jaar crosslessen en misschien wel weer een keer een buitenrit ergens???

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 11:42

Meld zich! Ik heb een Connemara merrie :D
Afbeelding

Afbeelding hier nog als teddy :+:

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 12:25

Hallo Suus, wat een lekker ding! Hoe heet ze?

10tje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 12:33

Leliaardje schreef:
Hallo 10tje!
Ik dacht dat D-day naar Portugal verhuisd was, maar misschien vergis ik me met een andere pony (of zit jij gewoon gezellig in Portugal :D ).

Ik vind het wel erg leuk om hier mensen te ontmoeten die we via de stamboekevenementen nog nooit ontmoet hadden. Misschien voor jullie ook leuk om in de gaten te houden wat we organiseren bij het stamboek: ONCK elk jaar (net geweest), paar keer paar jaar crosslessen en misschien wel weer een keer een buitenrit ergens???

D-Day heeft ook inderdaad bij ons in Portugal gewoond in 2007! Wat goed onthouden van je zeg! De kans is heel erg groot dat we weer terug verhuizen naar Portugal begin volgend jaar, dus dan kan hij weer heerlijk in de bergen banjeren met mijn andere paard, een fjord.
Op wedstrijden zul je mij nooit zien, ik ben waarschijnlijk een vreemde eend hier op Bokt. Rijden er nog meer mensen met connemara's bitloos, zweeploos, zonder sporen en ook nog eens zonder ijzers? D-Day houd ik ook nog eens 24/7 buiten op gras/hooi/liksteen en een beetje geweekte graskruidenbrok met lijnzaad. En mijn leeftijd past ook al niet bij de meeste Bokkers denk ik ;)

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 12:42

10tje2 schreef:
Leliaardje schreef:
Hallo 10tje!

D-Day heeft ook inderdaad bij ons in Portugal gewoond in 2007! Wat goed onthouden van je zeg! De kans is heel erg groot dat we weer terug verhuizen naar Portugal begin volgend jaar, dus dan kan hij weer heerlijk in de bergen banjeren met mijn andere paard, een fjord.
Op wedstrijden zul je mij nooit zien, ik ben waarschijnlijk een vreemde eend hier op Bokt. Rijden er nog meer mensen met connemara's bitloos, zweeploos, zonder sporen en ook nog eens zonder ijzers? D-Day houd ik ook nog eens 24/7 buiten op gras/hooi/liksteen en een beetje geweekte graskruidenbrok met lijnzaad. En mijn leeftijd past ook al niet bij de meeste Bokkers denk ik ;)

Wat een reislustig bestaan 8-) .

Ha, je zult nog versteld staan over de volwassen mensen die bitloos, zweeploos, zonder sporen en zonder ijzers met een Connemara rijden!! Sterker nog: op het ONCK waren er twee aanwezig, die ook nog eens een winstpunt in hun B-proef reden!!
Wij zijn dan eigenlijk ook niet een groepje doorsnee bokkers, maar gewoon een groep Connemara fans die het tijdelijk zonder forum moeten doen en daarom hier aan de klep gegaan zijn :D .

10tje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 12:57

Wat een reislustig bestaan 8-) .

Ha, je zult nog versteld staan over de volwassen mensen die bitloos, zweeploos, zonder sporen en zonder ijzers met een Connemara rijden!! Sterker nog: op het ONCK waren er twee aanwezig, die ook nog eens een winstpunt in hun B-proef reden!!
Wij zijn dan eigenlijk ook niet een groepje doorsnee bokkers, maar gewoon een groep Connemara fans die het tijdelijk zonder forum moeten doen en daarom hier aan de klep gegaan zijn :D .[/quote]

Wat leuk om te lezen dat er dus meer mensen met connemara's ook op mijn manier met hun connemara omgaan! Dat had ik niet verwacht eerlijk gezegd. Ik zag ook allemaal foto's van paarden met bitten en zwepen en dat soort dingen. Dat is voor mij echt al lang verleden tijd.
Natuurlijk ben ik een hele grote fan van dit ras, dat hebben we waarschijnlijk allemaal gemeen!

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:46

Leliaardje schreef:

Dankje! Ze heeft Elf :D

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 15:46

Suus__ schreef:
Leliaardje schreef:

Dankje! Ze heeft Elf :D

En wat/wie zijn haar ouders?

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 21:40

Geen idee ik ben der verzorger maar wel eens om een kopie van der paspoort gevraagd maar de eigenaar is een beetje vergeetachtig :P

Mijn springtopper! *D

Afbeelding

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 10:48

Wat een super gave foto Suus_!! :) heb je er nog meer? :D

Ik ben in andere topics druk toekomstige leden een het werven door vooral veel foto's en verhaaltjes te plaatsen van de connemara's }>

Citaat:
THAT'S IT! :(
This is the limit! :(
Ik wil ook leuke dingen doen met mijn oversized E-pony bij het connemara stamboek!
En anders CC weg en Connemara-powny kopen :(

Citaat:
Dus .... mag Symphony dan ook van de Leliaard heten? Symphony is namelijk echt een oversized E-pony.... ^)
Ik wil ook wel meedoen met die Connemara dingen... leuk!!!

Citaat:
En Roho ik ben om... volgende paardje wordt Connemara..

Dus allemaal veel foto's plaatsen op bokt :))

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 13:32

Goed werk Melanie :D .
Wij gaan vanavond weer crossen, dus hopelijk komt er dan weer een nieuw mooi plaatje bij 8-) .

Over crossen gesproken: voor de nieuwelingen in dit topic: op 10 juli hebben we weer een Connemara crossdag. Misschien willen jullie ook wel mee doen?

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 18:11

Die crossdag is zeker met startkaart?