Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 13:52

Haha, leuk om wat over die kleine Rocksie te horen. Beetje pit heeft er dus altijd al in gezeten! Ik had in hun paspoort inderdaad al gezien dat ze neef en nicht zijn. Maar ze lijken niet veel op elkaar. Behalve misschien dat ze allebei nogal van veel aandacht houden! Dat sensibele hebben Rocks en Punzel wel weer gemeen. Soms kun je je benen er gewoon niet aanleggen.

En de eerste keer dat we bij Isabelle waren ging ze even de 2 hengsten tegelijk naar de wei brengen. Die liepen wat om der heen te dansen en te steigeren, maar ze werd er niet warm of koud van inderdaad!

schirocco24

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 16:52

Wat leuk om wat meer over Punz te horen. Ben heel benieuwd naar verdere vorderingen. Ook die van jou Ria. Met de tijd komt het echt goed. :D

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 18:04

Ria leren is met vallen en opstaan. Laat ons hopen niet letterlijk. :D tis niet gemakkelijk maar het maakt het super interessant.
Dus als jij je grenzen telkens verlegd dan is dat alleen maar erg knap .

Doet mij er wel weer bij stilstaan dat het over een grote tijd mijn beurt is om erop te klimmen. En ben eens benieuwd hoe sky op vanalles en nog wat zal reageren. Maar ik ben mij er bewust van dat ik een aantal checks super bevestigd wil hebben.

Maar vandaag op het ideale krukje naast sky op de bovenste treden gestaan *\o/*

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 18:18

Ohhh.. maar voor de duidelijkheid : ik twijfel er niet aan dat het goed komt hoor!

Punz is een superfijn dier, ik ben niet bang om naar mezelf te kijken. Ben realist , vind het niet erg om een jaar lang ( bv met Jou) niet te starten en me alleen maar te richten op mijn eigen houding en zit, hand en been gebruik. Op mijn eigen rijvaardigheid. Gewoon omdat dat nodig was, voor Punz, maar óók voor Jou.
Eline heeft me daar super in ondersteund en met haar lessen én die van haar instructeur heb ik er alle vertrouwen in. ( Ok.. heb mijn leeftijd niet meer helemaal mee, maar goed... kwestie van nóg iets meer investeren..)

Maar superleuk dat jullie zo positief en steunend zijn!! Ik hou jullie op de hoogte!

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 19:51

Oh...ik liep al weer een paar pagina's achter.... :+ gaat lekker hier! +:)+ Leuke berichten en foto's! Goed bezig allemaal! *\o/*

Christina, wat leuk dat je je hier gemeld hebt! :)) Met twee Connies kun je écht niet meer om dit topic heen natuurlijk! /3 /3
En als jullie met Ardara (en Clooney?) naar de merriekeuring zouden gaan, komen we kijken natuurlijk!! *\o/*

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 13:13

Na veel gepuzzel, 50x opnieuw beginnen, gesleep met steroetorens en boxen, meters en meters verlengsnoer is het dan eindelijk gelukt, we hebben een kür op muziek in elkaar gefrutselt, klasse B en dat valt echt niet mee, maar.....we hebben er zin in!!!! Aftellen tot het ONCK

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 18:04

*\o/* Wat gaaf!!!!! We zijn benieuwd!! *\o/*
tipje van de sluier over de muziek-keuze?? :D

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 18:21

Gaaf Tineke! Wat leuk!!!! Mijnes zit ook weer in elkaar. Heb er zo ontzettend veel zin in *\%/* *\%/*

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 18:23

Leuk EK, we hebben vorig jaar genoten van de kür. Over t niveau verschil hebben we t dan maar niet he, haha

Marieke muziek is zeeeeer passend bij melody.....

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 19:31

Zit er een... Melodietje in? <<)

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 22:41

+:)+

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 08:50

Dat verschil maakt niet uit! Het gaat er om dat iedereen geniet em plezier heeft om er aan mee te doen!!! :D

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 13:53

Klopt, en we hebben al veel lol met alle voorpret....we zijn al aan t aftellen

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 19:58

Ik kijk ook al uit naar de kür! Dit keer als toeschouwer, vorig jaar reed mijn dochter.

Vandaag was de missie om 2wp en fijne proeven te rijden. Helaas, helaas. .. op 179pt en 188pt 'blijven steken'. Vanochtend zag Rebel er zo uit:
Afbeelding
Het varken!!!! Heel wat shampoo en uren later zag hij er toch spic en span uit! Dus, hup op de trailer. Was iets verder rijden dan ik dacht, bovendien blijkt de starttijd ook nog 20 minuten vervroegd. .....Stress.....bij beide partijen ( paard en ruiter)! Dus eerste proef, na 10 volle minuten losrijden, :Y) leek nergens naar! De tweede ging beter, en leuk jury commentaar. EN..mijn man was weer gezellig mee als top groom en uiteraard namen wij weer de allerleukste pony mee naar huis! ! Erg gelukkig met mijn mannen. <3

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 21:04

Onverwacht drukke ochtend dus esje, en toch weer netjes een wp mee naar huis, keurig.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 21:18

Gefeliciteerd. Mooie punten voor je 2e proef.

Marrit hoe ging je crossles? Fotos!! Die zwarte uit je les is de zoon van een paard wat ik bij haar rijd :D

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 21:26

Toch 1 royale punt Esje! En dat met 10min losrijden. Vind ik toch heel knap.

Ja vandaag De Crossles. Ik was toch wel beetje onder de indruk van de hindernissen, stalgenootje en ik keken elkaar "slik". Maargoed Hanneke bouwt het zo fijn op, en geeft je vertrouwen. Heb zoveel grenzen verlegd :D Alle credits naar Lloyd want ik ben echt talentloos, maar hij doet gewoon alles voor me <3 Ook als het zo beroerd uitkomt dat veel paarden zouden stoppen, probeert hij uit alle macht mij veilig erover heen te brengen. Bijna ontroerend wel :+:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 21:28

Ziet er goed uit!!!!! Knap!

Beetje connemara eigen denk ik. Beaut red zichzelf ook altijd. Als ze niet uit komt waar menig paard voor remt of de hindernis in klapt. Maakt Beaut een gigantische sprong, vouwt zichzelf dubbel en komt veilig aan de overkant. Ze geven je 100% vertrouwen.

Lloyd gaat tenminste wel de waterbak in. De eerste die Beauty het water in krijgt, geef ik taart.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-17 21:33

Misschien ligt dat aan de papa want Kiet zal nooit een hoef in het water steken :+...

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 21:35

FelineNanet schreef:
Misschien ligt dat aan de papa want Kiet zal nooit een hoef in het water steken :+...

Serieus? Beaut hier ook niet. Die laat de hele kudde weg lopen om te treuzelen of ze door de plas heen gaat, eroverheen of dat er een weg tussen de bosjes is.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 21:42

Dat gaat je met Hanneke wel lukken! Die heeft er nl nog nooit 1 gehad die niet ging. Dus wanneer ga je? Ik lust wel taart :D

Ja echt zo fijn dat ze het dan zo hard proberen om te doen. Heb ook steeds het vertrouwen gehad dat ie wel ging.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 21:45

20 mei gaan we. Ik ben zeer benieuwd. Het is mij nooit gelukt.
Vraagt dat om meer? :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 22:17

Ook hier maar weer: Gave actie, geweldige foto's Marrit. Echt stoer. Ik bedoel.. Die tonnen... dat is toch gewoon echt een serieuze sprong!!
Echt heel heel heel gaaf!
( om te zien dan bedoel ik...........dat snap je... :D )

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 22:28

Ziet er goed uit, Marrit!!! *\o/*

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 23:08

Esje:
Zoals ik op fb al zei:
Wooohoo!! Ondanks een beroerde voorbereiding tóch een dikke winstpunt gescoord!! Gefeliciteerd!

De meeste van jullie zullen het op fb al wel gezien hebben, maar toch hier ook maar weer

Ik heb weer op Punz gezeten!!
Afbeelding

Ik was zelf al weer een stukje relaxter dan dinsdag, Punzeltje was super braaf, en heb heel fijn wat rondjes gestapt en gedraafd. En zoals jullie zien was ik ontspannen genoeg om een orenfoto te durven maken!! :D

Vandaag vervolgens ook heerlijk gereden op mijn once in a life time pony Jou-Jou!
Druk aan het oefenen voor ooit een keer een M1 start.... en daarnaast voor en na het rijden heerlijk met hem getut. Even buiten uitgestapt, poetsen, foto's maken.... Zo fijn om zo dan een hele zondag op stal te rommelen

Afbeelding