Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 23:04

Marrit13 schreef:
Tieks haalde hem rustig alleen vd tweepaards, nou dat istie denk ik vergeten wat op de 1,5 knalde hij er als een debiel af bij lossen :D Wel recht de klep af, zo slim is hij dan wel :')

Hier precies andersom. Bij Tieks kwam ze er heul rap vanaf. Bij ons staat ze enorm er van overtuigd te wezen dat ze niet achterwaarts van de trailer af kan. 8)7

SkyMarian

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 23:09

Lopen ze niet mee achteruit Punz als je met de stang weer naar achteren loopt? Of juist als je 'm losgemaakt hebt? Zal ws ook een kwestie zijn van 'je hebt ze zoals je ze went.' :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 23:16

Nee, doen ze niet. Het helpt natuurlijk dat ik er altijd een hooinet met zijn favoriete hooi in heb hangen. :D :D

Verder als je het touw om de voorstang doet ( zoals je het touw door een ring zou halen) , en dan terug naar je hand, kun je ze gewoon desnoods wat op druk houden, zodat ze blijven staan als je naar achteren gaat. Nooit problemen gehad dat ze mee terug willen.

Met het los maken en uit de trailer halen vraagt het wel even wat oefening. Ze moeten leren dat ze pas achteruit mogen als jij het zegt, niet als de stang weg gaat. Ik oefen dus altijd: stang losmaken, met stang naar voren lopen, even blijven staan... nog even blijven staan.... en pas op mijn teken naar achteren.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 23:19

Zo doe ik het ook, Jaimy meenemen in de trailer, naar achter lopen, stang er achter en dan pony vast zetten. Gister na de buitenrit heb ik haar een beetje voor me uit laten lopen als ze dat kunnen is het nog makkelijker kun je op de klep blijven en de stang gelijk vast maken...Jaimy loopt alleen nog niet helemaal achteruit van de klep af maar draait op de klep al om. Daar moeten we nog even aan werken dus.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 23:20

Het gekke is dat het voor me uit de trailer op lopen op mijn anderhalf paards me nooit gelukt is met Jou, maar nu met de 2 paards doet hij het ineens vanzelf! Is inderdaad nóg makkelijker!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 23:24

SkyMarian schreef:
Niet te ambitieus worden hè Eline....blijf natuurlijk een bange poeperd. :P :D :D

Gaan we over twee weken vast een rondje oefenen dan? O:)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 23:31

Kan jij zo snel meelopen dan? <<)

Het wachten met uitladen hebben wij ook altijd gedaan. Mijn Sjaak mocht nogal graag alvast op de stang gaan zitten om duidelijk te maken dat hij er heel graag uit wilde. Dus net zolang wachten dat hij op zijn eigen benen stond. Nog even wachten ter controle. Dan de stang weg. Weer wachten en dan pas er af.
Maar goed dat was in de tijd dat moeders een extra handje bood. Nu is ip mijn man er ws 9 van de 10 x bij, maar wil toch de onafhankelijkheid hebben om het alleen te kunnen.

:)* verruilt hooinet voor een bak met wortels en dan blijft die theemuts vast wel staan. <<)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 23:41

Meep meep zoef is my middle name. :D De paden op de lanen in zeg ik. :D

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 08:24

Gisteravond van 6 tot 9 s avonds heeerlijk in het bos gereden. Kwam er meteen achter dat meneer twee persoonlijkheden heeft :+ Hij vond het geweldig! Druk dat ie was :') Maakte zich af en toe ook flink sterk, schoot er een paar keer van door en in rengalop maakte hij er steeds een wedstrijdje van. Rennen kan ie wel hoor, schrok er van hoe hard hij kon _O- Ik kon hem in de galop niet houden, dus toen we ineens moesten afremmen (het 'galoppad' was afgelopen), ging we bijna allebei onderuit := Bokken, mini steigers,heb vanalles wat gehad maar de oortjes zijn de hele tijd naar voren geweest. Jackson heeft enorm genoten, en ik ook, enkel wat blaren op mijn vingers :D Zeker voor herhaling vatbaar!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 11:36

Leuk *\o/* Het bos is altijd goed, zit je daar in de buurt of moet je er met de trailer heen?
Ik kan niet wachten tot Rosie zover is om naar het bos of het strand te gaan. Maar ik ben er gister na een grote verbetering aan de dubbele lijnen eens opgestapt en wat deed ze het super *\o/* . Er zat gister daadwerkelijk een stuur op en ze zocht ook ontspanning op _/-\o_
Wat ben ik trots:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Het is nog verreweg van perfect maar het begin is er eindenlijk *\%/*

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 11:49

Meerdere bossen hier in de buurt, allemaal dichtbij maar nét iets te ver om te paard te doen.

Ziet er goed uit, ontzettend gaaf hoofdstel ook! Zit er zelf ook nog aan te denken om die over een tijdje aan te schaffen, hoor er erg fijne verhalen over. Zou enkel je zadel iets verder naar achter leggen :)

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 11:55

Tribunals heeft een echt vuurdoop gehad zo te lezen ;-)

Leuke plaatjes van Rosie, grappig kleurtje heeft ze

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 12:08

Dankj <3 Ja ik zag zelf ook al dat hij wel iets naar achter mag ja. Zal er op letten O:). Ben echt heel blij met dit hoofdstel, het enigste jammere vind ik de bit clipjes. Ze zijn en zwart en van goedkoop plastic :?

Rosie heeft een rare kleur, ben er zelf nog niet uit wat het nou voor kleur is :x

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 14:06

Een heel apart kleurtje in ieder geval, ik vind het erg bijzonder! :D Is het een toverbal of is ze al jaren hetzelfde qua kleur?

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 14:07

Ik heb haar sinds april, toen was ze nog grijs.. Dus dat moet ik nog even afwachten. |o

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 15:31

Zo dat ziet er goed uit!! Leuk zeg, zo'n project, je doet het erg goed zo te zien! *\o/* Ja die bitclips had ik ook gelezen.. beetje el cheapo voor zo'n duur hoofdstel.

Haha, die Jackson! Voetjes van de vloer!! :+ Geen dazen?

Dat zijn goede tips Punz, daar heb ik wel wat aan! Als ik uitgereden en geoefend ben kan ik dat mss ook al met Lloyd oefenen woensdag, dan alleen het laden. Hij doet ook álles voor eten, dat is toch wel fijn dan :D

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 16:23

Ik ben ook weer terug na een week! Het is me alleen allemaal iets te veel om terug te lezen. :P

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 16:39

Heftig ritje Tribunals, zou ik hem maar snel afleren anders denkt ie dat dat normaal is....
Jaimy doet verder helemaal niet gek op buitenrit, maar mocht wel graag flink gas geven, ik vind dat dus niet goed. Ze mag hard als ik dat zeg, en anders normaal tempo....
Vandaag in de spoelende regen, voor het eerst op het land gereden. Het concentratie vermogen was een puntje, want ja links liepen schapen, rechts paarden en op het erf gebeurde ook nog wat :wow: . Maar uiteindelijk de concentratie kunnen pakken en toch fijn gereden. En natuurlijk werd het, toen we klaar waren, droog.

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 16:43

Marrit13 schreef:
Zo dat ziet er goed uit!! Leuk zeg, zo'n project, je doet het erg goed zo te zien! *\o/* Ja die bitclips had ik ook gelezen.. beetje el cheapo voor zo'n duur hoofdstel.

Haha, die Jackson! Voetjes van de vloer!! :+ Geen dazen?

Dat zijn goede tips Punz, daar heb ik wel wat aan! Als ik uitgereden en geoefend ben kan ik dat mss ook al met Lloyd oefenen woensdag, dan alleen het laden. Hij doet ook álles voor eten, dat is toch wel fijn dan :D

Ahh thanks <3 , nou ik zo momenten gehad waaraan ik behoorlijk aan mijzelf twijfelde :o Dat mag je best weten, het gaat niet allemaal vanzelf. Maar wat was ik gisteren blij zeg dat ze het ineens zo goed oppakte +:)+ Dus stiekem ben ik mijn eerste strandrit al aan het inplannen, want ik wil zo graag. :=

Nu moet ik eerlijk zeggen dat die clips echt wel stevig zijn hoor, maar voor die prijs verwacht je wel wat meer. Ik ga denk maar eens op internet kijken voor gouden clips.

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 19:34

Schrirocco is het niet een schimmel roan? Die verkleuren bijna elk seizoen!

Goed gedaan met Jaimy! Hier viel de regen nog wel redelijk mee, ik heb droog kunnen lessen (met Kwpn'er van iemand anders).

Nou nou die Jackson ...ben ik niet gewend hoor! Weet wel dat hij hard kan want Anouk deed altijd soort van jockey achtig iets met hem!

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 20:24

Was gelukkig wel puur enthousiasme, dus kan er wel om lachen. Maar moet daar wel consequent in blijven :P Morgen gaat Joop zijn hoefjes doen, is hard nodig. Hij zei dat ik rond koffietijd langs kon komen (in de ochtend), maar guys... Hoe laat is koffietijd? :')

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 21:31

10:00? :D

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 21:44

Ik zou ook denken rond 10.00

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 21:49

10:00 zou ik ook aan denken..
EK19: ja het lijkt wel op roodschimmel en roan, maar ook rabino of hoe heet dat met zon witte kring om de staart.? Want haar koppie veranderd mee van kleur. Niks is nog zeker, de osteopaat zei ook dat ze bij tekorten hun pigment kunnen verliezen. Het wordt gewoon afwachten tot de winter.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:18

Ben benieuwd welke kleur ze is schirocco!

Ik ben helaas ziek geworden op vakantie.. Maar ik ga vandaag gewoon weer rijden en knuffelen want 18&19 juli staat de kring weer op de planning!