Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

EK19

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 21:52

Dankjewel Oona!
Echt onwerkelijk: maar knap dat je het zo positief bekijkt..
Klinkt rot maar wat ik vooral geleerd heb van Ben zn ellende is: dat dingen gebeuren met een reden en alleen maar weer positiefs iets met zich mee brengen. Bij mij was het voornamelijk dat ik JouJou en Punzel ervoor terug heb gekregen. Iets wat anders nooit gebeurd was. Naast vele andere geweldige momenten. Dus Sky gaat vast voor heel veel geweldige momenten zorgen, vele mooie herinneringen en de mooie herinneringen van Eammon kan niemand je meer afnemen!

Elly: echt gaaf!!!! Dat wil ik ook nog is een keer doen met 1 van de paarden

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 22:05

Wat sta je er positief in Oona! Gaat helemaal goedkoper :(:)

Super gaaf Elly, lijkt me heerlijk zo op het strand!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 00:03

Oona: complimenten voor hoe je dit oppakt!
Elly: ook hier nog maar eens: wat een geweldige foto's!!

Voor mij was het vandaag een relax dag op stal. Weekje griep gehad en nu conditie 0.0. Dus een kwartiertje / 20 minuten Jou "gereden" ( nou ja... ik heb er op gezeten...)en me daarna vermaakt met het kijken naar de pony's die een uurtje het gras op mochten:
Afbeelding

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 15:44

Nou vandaag sinds jaren nog eens goed geld uitgeven in de paardewinkel! Bit gekocht , hoefvijl,hoefmessen,handschoen pffff en een rib armer.

Maar ik had wel 40 euro korting op mijn fancy bit.

Afbeelding

CHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 20:17

Hallo allemaal! Bijna een jaar lang lees ik regelmatig mee met name met de berichtjes die over connemara´s geplaatst werden. Dit topic volgde ik dus ook en na lang nadenken heb ik me dan toch nu aangemeld. Ik ben Christina. Ik woon 20 Minuten over de nederlandse grens in Duitsland en ben sinds ongeveer 2 maanden de gelukkige eigenaar van Clooney, de connemaramerrie die Marieke (bekend hier in het topic) ons verkocht heeft. Bijna een jaar lang informatie opgezocht over connemara´s, mensen gesproken die een connemara hadden, een fokker bezocht en toen op zoek naar een jonge merrie, het liefst een grote D-maat waar mijn dochter van 15 jaar en ik beiden op konden rijden. De zoektocht viel niet mee. Uiteindelijk een afspraak gemaakt bij stal Tieks. Jan Tieks had meerdere importpony´s waarvan één goed bij ons zou passen. Een paar dagen voordat we daar heen zouden stond daar Clooney op marktplaats. Heengereden, Clooney leren kennen en we waren verkocht. Echter ook nog bij de merrie bij Stal Tieks wezen kijken. En die was toch ook wel heel leuk. Wel een kleine D-maat maar gelukkig ben ik niet zo groot. Voor mijn dochter was het duidelijk Clooney moest het worden. Uiteindelijk hebben we de beslissing genomen om beide pony´s te kopen en nog geen dag spijt ervan gehad. Behalve deze twee connemara´s hebben we nog 4 andere pony´s en een paard bij ons thuis staan. Eén ervan is een pensionpony (een ruin van 9 jaar), de rest is van ons. We hebben twee dartmoormerries van 19 en 20 lentes jong. Een Welsh-B merrie van 12 jaar waar mijn dochter Lauryn nog op rijdt maar waar ze toch wel te groot voor wordt. En ik heb een Kwpn-merrie van 15 jaar. De paarden leven bij ons in een paddock paradijs met twee schuilstallen, slowfeeders en twee heuvels. Een poel staat nog op het verlanglijstje. Foto´s van onze paarden probeer ik nog een keer te plaatsen. Ik ben daar niet zo handig in dus dat duurt nog wel even. Enne... erg leuk was het om de positieve reacties in dit topic te lezen die er waren n.a.v. het nieuwe thuis wat Clooney heeft gekregen. :)

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 20:22

Wat leuk dat je je hier meldt!
En zo fijn dat zo'n fijne pony als Clooney zo'n goed thuis heeft gevonden!
Vertel eens wat meer over de andere Connemara? Afstamming ed?
Dit was dus een gevalletje "zeg maar nee dan krijg je er 2" :D *\%/*

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 20:23

Jaaaaaaaaaa!!!! Christina wat leuk dat je nu reageert *\%/*

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 20:43

Wat fijn dat cloony bij jullie terecht is gekomen alsook die andere pony. En bevalt het je verder nu je de verhalen zelf kan ervaren ?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 20:57

Wat gaaf! Van harte met Clooney.
Erg benieuwd naar fotos! Ook van jullie andere aanwinst.

Ik ben vandaag naar Drenthe gereden voor een training op de flexchair en simulatorOtto. Heel leerzaam :D

CHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 21:11

Hallo Eline!
Bar: de andere connemara die we gekocht hebben is een schimmel en wordt in augustus 5 jaar. We doen het nog rustig aan met haar. Haar stamboeknaam is Moate Ardara. Ardara's vader heet Glenayre Silver Fox. Haar moeder stamt af van Earlson. De ouders zijn opgenomen in klasse 1. Ardara is denk ik niet naar de keuring geweest en zit in klasse 3. Ik zou wel graag met haar naar de merriekeuring willen om te kijken of ze in klasse 1 opgenomen kan worden.
Kitobeer: ja het bevalt me heel goed.Wat ik echt opvallend vind is dat ze zo snel leren!

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 21:45

Welkom! Super leuk dat je gezellig mee komt kletsen :D

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-17 21:56

Leuk dat je nu ook komt kletsen, gezellig! :D

Hier een trots baasje: wij hebben vandaag 20km met gemiddeld 10km/h gereden, iets waarvan ik dacht dat we nooit zouden halen. Kilometers galopperen, Kiet kwam niet eens een lange zijde door. Ben zo zo zo happy, hard work pays off! Ook heel mooi te zien in de hartslag. Tegenwoordig is de basishartslag 36 (komt van 40). Ze heeft meestal tussen de 50 - 58 na rit als ik direct meet, maar we worden per week sneller. En de tijd dat het zakt is echt bizar omlaag gegaan, zo deed ze vorige week nog 10 minuten om van 56 naar 45 te gaan en vandaag 5(!) Van 57 naar 46.

*\o/* *\o/*

Heel blij dus. Ik ben voor alles voor endurance aangemeld, ben nu met mijn begeleider wedstrijden aan het plannen. Het gaat gewoon gebeuren :D.

En bijbehorende oortjes en baas-blije foto
Afbeelding
Afbeelding

En nog eentje van de les van deze week: we zien hier een ontspannen paard. Het is nog mijlenver van bergop, maaaaaar ik zit rechtop, Kiet is redelijk recht, ontspannen, voorwaarts én gaat door wanneer ik haar vraag. Kleine stapjes :)
Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 22:05

Welkom Christina!!
Ik had van Marieke al mooie foto's gezien van Clooney in jullie PP. Prachtig en wat leuk dat je je hier nu meld!!

Als je hier klikt:
https://cpbs.ie/db/public.php?a=10&std=34032

kom je in de Ierse database uit bij jullie Tieks pony en dan zie je dat ze in ierland inderdaad niet is aangeboden voor stamboek opname. Haar beide ouders zijn wel allebei klasse 1.

Echt leuk dat we hopelijk via jou updates blijven horen over Clooney én ook verhalen over Ardara zijn welkom natuurlijk!!

Feline:
Wat góed deze basisconditie, en spannend! Ben nu al benieuwd naar je verslag van jullie eerste start!

Kitobeer: Wat ziet een pony er dan direct al volwassen uit he, zo met een een hoofdstel. En wat een heerlijk vriendelijk oog heeft Sky, valt op deze foto erg op. Mooi hoor!

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 22:33

Vergeet ik helemaal op jou te reageren Oona. -O- Staat super goed, knap dier :~

Goed bezig hoor Feline!

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 18:22

Welkom Christina :D

Nou Rosie is eindelijk weer onder het zadel! Pony gaat lekker lopen. Yasmine had vanmiddag les van Patrick dus ik kon fijn wat foto's maken..
Het is weer wat wenen voor der dat er weer iemand op zit, en in dit geval ook nog iemand anders. Maar ondanks het zoeken naar der balans ging ze heerlijke stukjes sjouwen _/-\o_

Wat ben ik toch trots op de pony! <3
Over twee weekjes hebben we een trainings driedaagse geplant staan! Daar kijken we nu alvast naar uit :D

Afbeelding
Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 18:47

Wauw wat netjes ontspannen loopt Rosie!
Foto van je nieuwe zadel!!

Marrit, zag dat je zondag crossles gaat doen? Eigenaresse van mijn bijrijdpaard rijd mee. (Grote zwarte ruin) Normaal ga ik met er mee voor de fotos alleen heeft Bjuut zelf schriktraining. Jammer, nu ga ik je debuut missen :D

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 18:59

Ja ik mag zondag inderdaad! Ben heel benieuwd, vind het echt zo spannend :x nu al zenuwen :+ mijn vriend gaat mee voor de foto's dus er komt bewijs ^) en EK gaat mij nu eens groomen :))

Ah knappe Rosie!! Vind haar wel iets te diep lopen/beetje rare knik, maar dat zal ongetwijfeld een momentopname zijn. Haar kleur blijft wel geweldig. Merk je nog dat ze donkerder of juist lichter wordt?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 19:03

Spannend. Terrein is echt mooi! Is het je eerste crossles? Ik hoop dat ik eind mei naar de les kan. Schijnt dat Hanneke daar dan ook is. Pony krijgt volgende week haar nieuwe ijzers met stiftgaten :D

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 19:23

Ja ze heeft een hele rits aan data op FB gezet zag ik ;) Lloyd staat mooi zonder ijzers, ga er vanuit dat stiften nu niet nodig zijn voor die kleine hupjes. Is voor jou natuurlijk ook prima te doen qua afstand!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 19:26

Zou jij een foto willen sturen van alle data? Ik kan dat niet zien. Enkel waar ik in getagd ben voor dit weekend.

Ja ong 35/40 min rijden.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:29

O ik heb me vandaag geamuseerd met sky.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 21:04

*\o/* jut komt even binnenvallen en meelezen vooral!

Voor mij was dit de eerste les met rosie, daarbij ook voor mij een eerste les op via de klassieke dressuur methode, heel heel veel informatie :+

Ze liep zeker iets te diep, ook op de foto maar het is wel iets vaker dan een momentopname in draf. In stap gaat het prima met stukken op lengte, maar vooral wat steun zoeken en onwennigheid in draf :) komt wel op langere termijn! Ik was nu al blij met dat ze heel braaf liep en haar best deed :D rust komt de volgende keer wel, of de keer erna.

En ze wordt inmiddels iets minder teddybeer en iets bruiner *\o/*

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 22:17

Marrit13 schreef:
Ah knappe Rosie!! Vind haar wel iets te diep lopen/beetje rare knik, maar dat zal ongetwijfeld een momentopname zijn. Haar kleur blijft wel geweldig. Merk je nog dat ze donkerder of juist lichter wordt?

Mee eens. Zoals Yasmine mijn verzorgster zelf al zegt was het hun eerste les. En sinds mijn val vind ik het nogal spannend om te draven en daarom is Rosie aan Yasmine overgelaten. Aangezien ik in de afgelopen twee jaar de enigste ben geweest die der gereden heb is het voor Rosie eventjes omschakelen en voor Yasmine ook. Voor haar is het weer een hele nieuwe methode wat ze ook maar ffies moet oppakken :j . Maar ze doet het heel goed. Echter is Rosie (mede door het dressuur zadel wat eerst veelzijdigheid was en met balans kussens nu) haar balans kwijt. Vandaar die valse knik en dat ze te diep loopt. Nu hebben wij ook meer focus op het achterbeen en de bekkenkanteling. Deels door de peesblessure die ze gehad heeft en de blessures op de achterhand is het belangrijk dat ze der bekken gaat kantelen, achterbeen eronder zet waardoor ze van de voorhand af blijft. Vandaar dat we nu nog niet heel veel aandacht aan de hoofd hals houding besteden. Als Rosie haar balans beter kan vinden en de achterhand sterker wordt zal de lengte in de hals komen. Stap voor stap maar we gaan aan de hoofd hals houding werken :j

Leuk dat je je meld Yasmine :D

Saams: we hebben voor nu een huurzadel. Over 3 maanden volgt er een nieuwe passessie :D

Edit: Rosie is in de zomer bruiner en in de winter grijzer. Maar heb wel het idee dat ze elk jaar iets ie pietsie lichter (witter) wordt. -O-

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 22:19

Ja, meelezen alleen voelde ook een beetje als in het geheim stalken :Y)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 00:06

Schirocco: Fijn dat ze weer wat aan de slag kan. Ik duim voor jullie dat je een blessure vrije toekomst tegenmoet gaat. En leuk dat je je ook meld Yasmine! Dapper om zo de eerste rijfotos meteen maar op bokt te zetten.

Kitobeer: Over dapper gesproken: Sky verblikt of verbloost niet he. Stoer van hem!

Marrit: je bent een héld!! Verheug me nu al op de foto's!!

Hier nu op dit moment op een dikke vette roze wolk. Voor het eerst weer sinds tijden zelf op Punzel gezeten, en het was zo gaaf!! Mán wat heeft die zich ontwikkeld onder Eline!!! Ik kan er nu gewoon met mijn been aan komen, er is een aanleuning, een contact met de mond/hand... ik heb gewoon een páárd onder me een plaats van een explosieve race kikker. Echt zo gaaf, helemaal gelukkig hier nu..
Ennnnn....Dit smaakt naar meer, meer,meer :):) :):) :):)
Afbeelding

( Eea met dikke dank aan EK en haar instructeur!! Want eerlijk is eerlijk: ik vond het best spannend om weer op mijn powerbak, mijn Conneferrari te stappen.... Maar het ging, met hulp, echt zo verschikkelijk fijn!! Wat kún je dan blij zijn met zulke fijne mensen om je heen!!)