Marrit13 schreef:Ah knappe Rosie!! Vind haar wel iets te diep lopen/beetje rare knik, maar dat zal ongetwijfeld een momentopname zijn. Haar kleur blijft wel geweldig. Merk je nog dat ze donkerder of juist lichter wordt?
Mee eens. Zoals Yasmine mijn verzorgster zelf al zegt was het hun eerste les. En sinds mijn val vind ik het nogal spannend om te draven en daarom is Rosie aan Yasmine overgelaten. Aangezien ik in de afgelopen twee jaar de enigste ben geweest die der gereden heb is het voor Rosie eventjes omschakelen en voor Yasmine ook. Voor haar is het weer een hele nieuwe methode wat ze ook maar ffies moet oppakken
. Maar ze doet het heel goed. Echter is Rosie (mede door het dressuur zadel wat eerst veelzijdigheid was en met balans kussens nu) haar balans kwijt. Vandaar die valse knik en dat ze te diep loopt. Nu hebben wij ook meer focus op het achterbeen en de bekkenkanteling. Deels door de peesblessure die ze gehad heeft en de blessures op de achterhand is het belangrijk dat ze der bekken gaat kantelen, achterbeen eronder zet waardoor ze van de voorhand af blijft. Vandaar dat we nu nog niet heel veel aandacht aan de hoofd hals houding besteden. Als Rosie haar balans beter kan vinden en de achterhand sterker wordt zal de lengte in de hals komen. Stap voor stap maar we gaan aan de hoofd hals houding werken
Leuk dat je je meld Yasmine
Saams: we hebben voor nu een huurzadel. Over 3 maanden volgt er een nieuwe passessie 
Edit: Rosie is in de zomer bruiner en in de winter grijzer. Maar heb wel het idee dat ze elk jaar iets ie pietsie lichter (witter) wordt.