Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tribunals

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 22:37

Ik heb ook een Cob hoofdstel, maar ga nog even een Full neusriem halen want deze kan net op het laatste gaatje :')

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 22:51

Ik van Passier de maat: volbloed, volgens mij valt die tussen cob en full in. Carol past gelukkig alles wat ik al had voor de andere merrie :-)

Fino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 09:39

Hier dus een klein connemarakoppie. Halster maat pony (wel ruim verstelbaar) en cob hoofdstel met pony-bakstukken. Er moet nog een gaatje bij in het stuk van de neusriem die bepaalt hoe laag/hoog die zit. is nu wat laag en daarom als sperriem die van het shetlanderhoofdstel.

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 11:41

Jackson heeft halsters cob/full, aardig groot hoofd dus :')

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 14:46

Crisis wat een geklets met jullie allemaal zeg haha.

Ik ben heerlijk buiten onder de parasol CDIO Hagen aan het kijken. En dacht me nu in de pauze even snel bij te lezen. Maar ter vergeefs kletsen jullie heeeeul veeel.

Even terug komend op het Abbeyleix Owen verhaal. Hij is namelijk de opa van Ben. Dus ook een klein beetje familie van elkaar dus!

Ik heb over het algemeen altijd cob halsters/hoofdstellen. Ben heeft een heel klein hoofdje en cob past hij prima. Met mijn kruisling wordt het een ander verhaal die heeft wel maat full.
Qua peesbeschermers rijd ik eigenlijk nooit mee. Ik heb maar 1 paar (de croco bruine lak incl zelfde springschoenen) voor Ben om voor de mooiigheid om te doen. Dit is een S-je.

Ik heb ook ontiegelijk veel dekjes niet normaal en dan heb ik er nu alweer 2 overgenomen van Melanie... Wat erg toch weer.

Ik heb me na alle ellende en wat vreugde, afgelopen woensdag op de lady's night bij Vrielink mezelf getrakteerd: Charles Owen cap<3 Is net verkrijgbaar:

Afbeelding

Ik ben helemaal in love <3

Ben staat sinds 2 dagen weer bij mij. Over ander halve week terug naar de kliniek. Ik ben zo benieuwd. Hij lijkt al een stuk beter. Ik ga alleen niet te vroeg juichen. Ik laat het allemaal op me afkomen over ander halve week!

Morgen komt Devil bij mij met het veulen *\o/*

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 14:50

Wauw die cap is gaaf!
Fijn dat Ben weer thuis staat, duimen dat hij opknapt!

Ikzelf moet echt even hoognodig werk gaan zoeken :(

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 15:05

Ik rijd eigenlijk altijd met peesbeschermers en springschoenen, is er zo ingeslopen.

Ik heb denk ik alles bij elkaar 7 chabrakken ofzo. Laatst een coole van subscribe gescoord voor 10,- :-)

Mooie cap EK !
Fijn dat Ben weer thuis is, hopen dat hij weer helemaal hersteld!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 16:48

Vanochtend bij een dealer wezen kijken naar 2ehands trailers. De 1 had al rotte plekken, nr 2 moesten 4 nieuwe banden onder, nr 3 was goed maar koste net zoveel als een nieuwe trailer. 7)8
Vannacht een advertentie gezien die gisteren was geplaatst. Hier vlak in de buurt, nette vp en op de foto zag het er goed uit. Konden we op de terugweg kijken. Trailer is echt in een hele goede staat. Netjes onderhouden. Gelijk deal rond gemaakt. Woensdag gaan we 'm op naam zetten en ophalen. *D *D

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 16:50

SkyMarian schreef:
Vanochtend bij een dealer wezen kijken naar 2ehands trailers. De 1 had al rotte plekken, nr 2 moesten 4 nieuwe banden onder, nr 3 was goed maar koste net zoveel als een nieuwe trailer. 7)8
Vannacht een advertentie gezien die gisteren was geplaatst. Hier vlak in de buurt, nette vp en op de foto zag het er goed uit. Konden we op de terugweg kijken. Trailer is echt in een hele goede staat. Netjes onderhouden. Gelijk deal rond gemaakt. Woensdag gaan we 'm op naam zetten en ophalen. *D *D

Nice! Foto's?

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 19:13

Dankjulliewel wel! Zit echt heerlijk!

Gaaf een roze toevallig of niet?

Oe beter foto!!!

Fino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 20:06

Nu een zwarte cap EK? Wij vonden die bruine erg mooi, maar deze ziet er ook heel mooi uit.

Wij net met pony rennend het land uit er zat zo'n grote daas achter haar aan. Ze was zo onrustig rondjes aan het draven in het land, er moest wel wat aan de hand zijn. Nu mag ze even de bakranden netjes maken.

Krijg je het weer druk EK met al de paarden thuis.

SkyMarian dat is een snelle actie. De goede tweedehands trailers zijn inderdaad ook zo weer weg. Welk merk?

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 20:19

Fino schreef:
Nu een zwarte cap EK? Wij vonden die bruine erg mooi, maar deze ziet er ook heel mooi uit.

Wij net met pony rennend het land uit er zat zo'n grote daas achter haar aan. Ze was zo onrustig rondjes aan het draven in het land, er moest wel wat aan de hand zijn. Nu mag ze even de bakranden netjes maken.

Krijg je het weer druk EK met al de paarden thuis.

SkyMarian dat is een snelle actie. De goede tweedehands trailers zijn inderdaad ook zo weer weg. Welk merk?

Nee hij is donkerblauw! En deze is voor het "gewone" rijden en mijn bruine van de wedstrijden houd ik netjes voor de wedstrijden! :)

Ja het is echt enorm met die rot dazen en horzels.

Het valt wel mee met Ben en Saar mag/kan ik verlopig niet rijden, dus heb het nog redelijk rustig haha

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 21:07

Sjieke cap Eline. :~

Dazen zijn stom. :(:)

Trailer is een atec. :)
Afbeelding
Afbeelding

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 21:14

Zo Suus (ik kom even uit de meeleesmodus :D ), de Heks gaat in steil vervoerd worden! Tof! :))

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 21:18

Nette trailer!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 21:24

Ben er heel blij mee. Moet zeggen dat hij er in het eggie nog een stuk netter uitziet. Ding is echt heel netjes onderhouden. :j :j
Was echt een verademing op de trailers die we bij de dealer gezien hadden. Die had overigens wel heule vette nieuwe trailers. *D

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 21:26

Mooie trailer SM!!

Gave cap Eline 8-)

Zoonlief en ik waren vandaag toeschouwer bij de kringkampioenschappen waar Easter aan de start kwam.
Wat een superresultaat had de combinatie. Reservekampioen springen en kringkampioen M1 en dus ook door naar de Overijsselse kampioenschappen.
Die pony heeft zo'n topkarakter. Alles liep gruwelijk uit en Sacha zat er al een paar uur op en hij blijft er gewoon aan trekken. Ze reed een superproef en was maar liefst 21 punten los van de reservekampioen.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 21:28

Knappe Easter. *\o/* *\o/*
Moet toch heel tof zijn dat zo'n dier die je jaren bij je hebt gehad nog altijd zo scoort. :):)

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 21:31

Dat is een hele nette trailer! Dat wordt op wedstrijd gaan *\o/*

Super van Easter-- Connemararules =:)

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 21:34

Ja is geweldig om van mee te mogen genieten.
Zelf zo'n geweldige tijd gehad met die pony en dan is het zo leuk om te zien hoeveel lol een ander er ook weer mee heeft.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 21:38

Voor de huidige amazone overigens ook heel tof dat ze zoveel support krijgt van haar voorgangers. +:)+
Moet echt een hele fijne leerpony zijn. :)

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:34

Wat een TOPPER is Easter toch !
Mooie trailer hoor !

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:48

Mooie trailer! Ga zelf sinds kort ook met een Atec op pad ( maar dan een 2 paards). Bevalt tot nu toe supergoed!
Easter is helemaal geweldig! Leuk dat jullie er bij waren Bar!

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 23:32

Mooie cap EK!
Super nette trailer SkyMarjan, op naar de wedsrijden!
Wat een super prestatie van Easter Bar!!

Ik ben vandaag met Jaimy naar het bos geweest, op mijn nieuwe stal moet ik daarvoor de trailer nemen. Heerlijk ritje gemaakt in de schaduw onder de bomen echt genoten!

Afbeelding

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 23:39

@ Skymarian: bewuste keuze trouwens het deurtje links ?