Hét Engelse Volbloeden topic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 19:52

In Denemarken word een wolf gemiddeld 2 jaar... Elders ouder.
Trek je conclusie ;)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 19:02

Dat ook ja :+

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 22:50

Ik denk weer leuk voor andere om te zien.
Onderstaande volbloed heeft van zijn 3e tot eind afgelopen jaar voor ons gekoerst.
Ruim 50k verdient en meerdere overwinningen en plaatsingen.
Na een pauze zijn we nu begonnen met hem rustig aan oppakken voor verkoop.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Perfect is het dus zeker niet. Moet veel minder achter de loodlijn en gewicht meer over 4 benen verdeelt.
Daarnaast stabieler in aanleuning ed, maar nu maar eerst tempo controle in alle 3 de gangen.
Leren hoe figuren werken en dat het ook beste een tandje rustiger kan.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 00:43

Oh wat een leukerd joh!

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 15:10

Leuk om te zien inderdaad, wat doet hij het al goed!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 10:20

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 10:27

In rollen hier gelukkig niet, maar ze kunnen wel mega lang in de plassen staan te spelen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 15:03

Ach ik vind het vooral erg schattig :P ik kan haar zo schoonspuiten en dan is ze met dit weer in een kwartier weer droog. Kost niet meer tijd dan poetsen

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 16:53

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 10:45

Ohh ja, ik ging in Denemarken bij een stal kijken waar ze een zwemvijver in de paddock hadden. Dat leek me nou net iets voor mel.. maar jammer genoeg was de héle paddock zwemvijver :+ . Dus dat is hem niet geworden helaas

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 08:45

Ik zag deze advertentie op Markplaats en heb info gevraagd; https://www.marktplaats.nl/v/dieren-en- ... rd-te-koop

Zo sneu verhaal, heb filmpje gezien van rijden en met respect naar de eigenaar, het is nog een echte beginner, die met lichtrijden in het zadel valt en evenwicht houdt aan teugels... zo niet geschikt voor een Engels Volbloed.

Ik heb mijn stallen voor, maar mijn hart zegt ophalen. Is er iemand van jullie die deze een plek kan bieden en kan omscholen?

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 08:48

@kyrkelover het paard uit de advertentie heet Mooney Boy. Ik kon wel iets vinden, volgens mij is het een steeple racer? maar heeft hij ook veel gekoerst? Paard is 7 nu.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 12:22

Desi_2409 schreef:
Ik zag deze advertentie op Markplaats en heb info gevraagd; https://www.marktplaats.nl/v/dieren-en- ... rd-te-koop

Zo sneu verhaal, heb filmpje gezien van rijden en met respect naar de eigenaar, het is nog een echte beginner, die met lichtrijden in het zadel valt en evenwicht houdt aan teugels... zo niet geschikt voor een Engels Volbloed.

Ik heb mijn stallen voor, maar mijn hart zegt ophalen. Is er iemand van jullie die deze een plek kan bieden en kan omscholen?

Ja helaas zie ik dit dus heeel veel voorbij komen. Nieuwe eigenaren die totaal onkunnend zijn en dus een volbloed kopen ivm de lagere prijsklasse. Want laten we wel wezen ondanks dat ze er bijna 6k voor betaald hebben is dat tegenwoordig lage prijsklasse.
De dupe van dit alles is het paard. Heeft in juli dit jaar nog in de koers gelopen. Slechts een 11 tal koersen gelopen en pas begonnen met 5 jaar. Vermoed niet eerder ivm corona. Zijn helaas nog steeds dezelfde handelaren die dit doen. Door al deze kwats krijgen wij onze volbloeden zowat al niet meer verkocht. Die import hebben we dan ook echt, echt niet nodig. Zijn laatste 2 koersen is hij overigens voor de finish gestopt. Hij is ook nog te mager dus tegen de tijd dat hij goed op gewicht is ed krijg je dus deze problemen. En wie weet wat hij evt wel of niet onder de leden heeft.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 20:07

Vreselijk -O-
kyrkelover schreef:
[q
Door al deze kwats krijgen wij onze volbloeden zowat al niet meer verkocht.

Zonde want ik ben nog steeds super blij <3

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 15:41

Ik kom mij hier ook melden.

Niet gepland, compleet onverwachts maar o zo welkom is mijn nieuwe paardje Liberty.

Ik werkte 2 maanden op een grote volbloeden fokkerij hier in de buurt (Frankrijk) en een ochtend was mijn 1e taak om de nieuwe merries dekens op te doen en ze goed in het systeem in te schrijven enz.
Het 1e paardje wat ik ging doen was Liberty, niet zo groot en leek nog jong. Maar oh wat was ze braaf en nieuwsgierig en open. Ik zag helaas veel merries die toch best gesloten waren en niet het meest happy waren dus deze kleine dame was een welkome afwisseling.

Eenmaal licht gingen we de nieuwe merries in groepen indelen om naar buiten te zetten en toen het Liberty haar beurt was en we met haar buiten kwamen riep een collega van de andere kant van het erf dat ze niet in een groep hoefde, de deken er ook weer af kon en ze in een bepaalde wei moest want ze was voor de pate (Letterlijk zo zei ze het ja..).
Ik vroeg mijn andere collega dan ook meteen of ze dan al oud was, nee zei hij ze is 3 jaar. Dus ehh oke maar waarom moet ze naar de slacht dan?? Zegt hij "kijk er dan naar, ze is niks..." Nah ik zag niet echt wat verkeerd, ze is wat kleiner dan de meeste maar ik vond het niet verkeerd in elkaar zitten.
Dus door gevraagd aan mijn collega over haar. Ze hadden haar daar zelf gefokt dus hij kon haar ook al vanaf haar geboorte. Ze is op training geweest dat wist hij omdat hij haar er zelf heen gebracht had, maar ze heeft niet gekoerst, dat hebben we daarna nog samen gecheckt in de database.

Mij liet het dus echt helemaal niet los.. Een gezond, jong paard naar de slacht omdat ze niet snel genoeg was en niet groot genoeg was dus niet goed genoeg om mee te fokken..

Ik heb dus de stoute schoenen aan getrokken en ben naar mijn baas gegaan met de vraag of ik haar niet over kon nemen in plaats van dat ze naar de slacht ging.
Dat was direct een ja, ik kon haar ook laten dekken als ik wilde en een hele bla bla bla.. Dus ik naar huis met de lunch en het eerst met mijn vriend ook overlegd, die zei oke. anderhalve dag later had ik haar thuis staan.

Ik wilde langzaam wel een beetje kijken voor een ander paard omdat mijn paard toch echt wel minder word en ik wilde voorkomen dat mijn shet alleen zou komen te staan en alles heel zwaar zou vallen voor hem. Ik hoop dat met een nieuw paard erbij hij, wanneer mijn andere paard overlijd, er iets makkelijker overheen komt, maar ik was helemaal nog niet actief op zoek ofzo.

Dus enorm onverwacht, maar o wat is ze welkom.
Ik schat haar net iets kleiner dan 1.60, haar vader is Saint des saints, blijkbaar een hele goede hengst hier in Frankrijk.
Kwa karakter is ze echt heel heeeel erg braaf en cool. Ze heeft hier nog nergens niet van op gekeken en lijkt alles maar normaal te vinden. Wel is ze nog heerlijk ongeduldig en een beetje drammerig.

Ze zou dus zadelmak moeten zijn, maar voor nu mag ze zeker tot het voorjaar even gewoon paard zijn en alles verwerken wat ze gezien en gedaan heeft in haar korte leventje. Zoals ik het begrijp in de database is ze sinds sept 2023 in training geweest, tot wanneer precies weet ik niet.

Als de grond hier eenmaal weer goed te doen is gaan ik rustig vanaf de grond eens zien hoe ze alles geleerd heeft en waar we dingen moeten bij schaven, maar als haar gedrag en karakter nu een indicatie mogen zijn, ga ik er een heel fijn paardje aan hebben.

Volgende week is ze jarig en mag ze haar 4 kaarsjes uitblazen.

Meet Liberty
Nog op mijn werk (de linkse)
Afbeelding

Hier thuis eerst eventjes in de noodstal voor ze bij de andere 2 kon.
Afbeelding

En zo staan ze sinds dag een samen lekker hooi te eten <3
Afbeelding

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 20:24

Wat een mooie blik <3 Veel plezier samen

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 22:49

Ze is prachtig wat fijn dat je op haar pad of zij op het jouwe, terecht kwam. Zou eeuwig zonde zijn, zo'n prachtig jong paardje in de paté.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 09:03

Bedankt! Ja die blik he.. Die stal mijn hart ook echt <3 Ik kan voor nu alleen nog niet goed in schatten of ze een binnenvetter is of dat ze een open boek is. Ik geef de voorkeur aan een open boek, maar we gaan het zien. Voor nu lekker paard zijn zodat we ook aan haar voetjes kunnen werken want die hebben wat onderhoud gemist.

Flinnp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 08:04

Weet iemand een goede instructrice omgeving Naarden/Het Gooi? :)

Miss_Mii21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 09:44

Afbeelding onze grote vriend. Ong. 1.70m.

Afbeelding